Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Πρόσωπα

Η γυναίκα που έγινε πάμπλουτη χάρη σε μία μαγική... σφουγγαρίστρα!

 



Πηγή: news.gr

Σήμερα, με ετήσιο τζίρο της εταιρίας της τα 150 εκ. δολάρια, η 61χρονη Τζόι Μανιάνο είναι μια πάμπλουτη επιχειρηματίας που έχτισε την αυτοκρατορία της από το telemarketing. Τα προϊόντα της γίνονται ανάρπαστα ενώ η ζωή της έγινε πριν λίγα χρόνια ταινία (Joy), με πρωταγωνίστρια την Τζένιφερ Λόρενς. Και όλα αυτά, ένα αληθινό success story, χάρη σε μία μαγική σφουγγαρίστρα

Βέρα Νεοϋορκέζα- και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα βιοπορισμού - η Μανιάνο άρχισε να εφευρίσκει  από πολύ νωρίς «έξυπνα» προϊόντα, όπως ένα φωσφοριζέ κολάρο ψύλλων για κατοικίδια που εμπνεύστηκε έφηβη, όταν δούλευε  σε νοσοκομείο μικρών ζώων,  για να κρατά τα κατοικίδια ασφαλή στον δρόμο. Το 1978 αποφοίτησε από το  Pace University  με πτυχίο στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και τα επόμενα χρόνια έκανε διάφορες περιστασιακές δουλειές, ενώ παράλληλα μεγάλωνε τα τρία παιδιά της ως χωρισμένη μητέρα.

Κάποια στιγμή, το 1990, απηυδισμένη από τις δουλειές του σπιτιού, οραματίστηκε  μία σφουγγαρίστρα που δεν θα ανάγκαζε τις νοικοκυρές να σκύβουν ή να βάζουν πολύ δύναμη για να τη στίψουν, και που δεν θα κινδύνευε ανά πάσα στιγμή να αναποδογυρίσει ο κουβάς με το νερό. Μία «μαγική σφουγγαρίστρα» που θα «αυτοστιβόταν» πάνω στο κοντάρι, με μια απλή περιστροφική κίνηση. Την εμπνεύστηκε και την υλοποίησε με τις οικονομίες της και δανικά από γονείς και φίλους.

Την ονόμασε «Miracle Mop», την παντεντάρισε και πούλησε τα πρώτα 100 κομμάτια στο μαγαζί προϊόντων περιποίησης σώματος του πατέρα της, το 1991. Οι γυναίκες που την αγόρασαν κατενθουσιάστηκαν και η «μαγική σφουγγαρίστρα» άρχισε να ανεβάζει την Μανιάνο ψηλά….

Τότε, η Μανιάνο στράφηκε στο τηλεμάρκετινγκ και άρχισε να πουλάει την σφουγγαρίστρα της μέσω του τηλεοπτικού κολοσσού πωλήσεων QVC. Το απλό σποτάκι δεν είχε πολύ απήχηση, πούλησε μόνο 1000 κομμάτια. Όταν όμως εμφανίστηκε η ίδια στον αέρα για να επιδείξει το προϊόν, πούλησε 10.000 «μαγικές σφουγγαρίστρες» σε λιγότερο από μισή ώρα!

Το φράγμα των Sales Per Minute,( SPM , πωλήσεις ανά λεπτό, βασική «μονάδα μέτρησης»  που χρησιμοποιείται για να δείξει πόσο επιτυχημένο είναι ένα προϊόν που παρουσιάζεται σε τηλεμάρκετινγκ) είχε σπάσει για τα καλά!

Ήταν πλέον η ώρα η πανέξυπνη και φωτογενής Τζόι να ανοίξει την δική της επιχείρηση. Την ονόμασε Arma Products, την μετονόμασε σε Ingenious Designs (Έξυπνα Σχέδια) και το 1999 την πούλησε στο USA Networks, τη μητρική εταιρεία του τηλεοπτικού δικτύου τηλεπωλήσεων Home Shopping Network.

Μέχρι το έτος 2000 – μέσα σε έναν χρόνο - η εταιρεία της Μανιάνο έβγαλε από τις πωλήσεις της «μαγικής σφουγγαρίστρας» 10 εκατομμύρια δολάρια!

Η βασίλισσα του telemarketing

Λίγο αφού άρχισε να εμφανίζεται στο  QVC το 1992, η Μανιάνο είχε τέτοια απήχηση στους τηλεθεατές που σύντομα κατέληξε να βρίσκεται στον αέρα 120 ώρες το χρόνο, πουλώντας την σφουγγαρίστρα της.

Το telemarketing είχε βρει την τέλεια περσόνα του: Ξανθιά, χαμογελαστή, οικεία, με πειθώ και τεράστιο γκελ στο καταναλωτικό κοινό.

Σήμερα, εμφανίζεται τακτικά  στο δεύτερο μεγαλύτερο shopping channel των ΗΠΑ, το HSN  και θεωρείται ο πιο επιτυχημένος προμηθευτής του, με ετήσιες πωλήσεις άνω των 150 εκατομμυρίων δολαρίων.

Οι ωριαίες πωλήσεις της συνήθως ανέρχονται σε 1 εκατομμύριο δολάρια, που πλέον δεν βγαίνουν μόνο από την «μαγική σφουγγαρίστρα» αλλά και από τα δεκάδες άλλα «έξυπνα» ή «μαγικά» προϊόντα  που έχει στην εταιρία της – συνολικά η Μανιάνο κατέχει πάνω από 100 διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τις εφευρέσεις της!

Επίσης, έχει συνεργαστεί με  διασημότητες  για να διαφημίσει διάφορα προϊόντα, όπως η σειρά κοσμημάτων της Serena Williams, τα προϊόντα γυμναστικής του Frank Sepe, ή μόδα από το supermodel, Iman.

Συνεργάστηκε επίσης με τον διάσημο σεφ Todd English για να δημιουργήσει τα μαγειρικά, αντικολλητικά σκεύη GreenPan. Τα  GreenPans παρουσιάστηκαν στο HSN στις 26 Ιουλίου 2007 και πούλησαν 24.000 τεμάχια σε 4 ώρες!

Το μυστικό της επιτυχίας της

Σύμφωνα με την ίδια, οι τηλεπωλήσεις είναι μια ευκαιρία να φτάσει το προϊόν σου σε εκατομμύρια ανθρώπους – καταναλωτές.

Ωστόσο, το telemarketing διαφέρει από την κλασσική, σύντομη, τηλεοπτική διαφήμιση. «Απαιτεί γνήσιο ενθουσιασμό για να πείσεις τους ανθρώπους που δεν μπορούν να αγγίξουν ή να δοκιμάσουν το προϊόν σου, να το αγοράσουν» λέει.

Μάλιστα, σύμφωνα με ανώτερο στέλεχος της HSN, η επιτυχία της Μανιάνο οφείλεται στην ικανότητά της να μεταδίδει με τους τηλεθεατές της «το πάθος, τον ενθουσιασμό και την υπερηφάνεια για την κάθε λεπτομέρεια του προϊόντος».

Πλέον, τα είδη JOY πωλούνται σε μεγάλα πολυκαταστήματα των ΗΠΑ, όπως το Macy's, το Bed Bath & Beyond, και το Container Store, στην δική της ιστοσελίδα αλλά και μέσω μεγάλων e-shops όπως το Amazon.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία