Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Αποκαλυπτική έρευνα!

Ανθυγιεινά και υπεύθυνα για την παχυσαρκία είναι σχεδόν όλα τα τρόφιμα και ποτά που διαφημίζονται από διάσημους τραγουδιστές



Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης

  Διάσημα «αστέρια» της ποπ μουσικής συχνά «δανείζουν» το πρόσωπό τους στις διαφημιστικές καμπάνιες διαφόρων εμπορικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων τροφίμων και ποτών, στοχεύοντας κυρίως σε παιδιά και εφήβους. Ομως μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η πρώτη του είδους της, κατέληξε στο αποκαλυπτικό συμπέρασμα ότι σχεδόν όλα αυτά τα προϊόντα είναι χαμηλής διατροφικής ποιότητας, αν όχι τελείως ανθυγιεινά.

         Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια ψυχολογίας Μπραγκ του Τμήματος Υγείας του Πληθυσμού στο Ιατρικό Κέντρο Langone του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Pediatrics" της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, προειδοποιούν ότι αυτές οι διαφημίσεις συμβάλλουν στην παιδική και εφηβική παχυσαρκία.

         Η μελέτη επισημαίνει ότι ποτά και ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη, τροφές φαστ φουντ και γλυκά είναι ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα προϊόντα που «υιοθετούνται» από διασημότητες της μουσικής. Αντίθετα, ούτε ένα μουσικό «αστέρι» δεν συμμετέχει σε καμπάνια για την προώθηση φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης κ.α.

         Οι ερευνητές ανέλυσαν μια μεγάλη γκάμα διαφημίσεων (τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, έντυπες κ.α.) που εμφανίσθηκαν τα τελευταία 14 χρόνια, συνεχίζοντας μια αντίστοιχη έρευνα που είχαν κάνει προ τριετίας με διαφημίσεις στις οποίες πρωταγωνιστούσαν διάσημοι αθλητές. Επίσης κατέγραψαν τις εμφανίσεις καλλιτεχνών σε συναυλίες, όπου ο χορηγός ήταν κάποια εταιρεία ή ένα προϊόν.

         Διαπιστώθηκε ότι από τους 163 πιο δημοφιλείς τραγουδιστές, οι 65 έχουν συνδέσει το όνομά τους με 57 τρόφιμα ή ποτά 38 εταιρειών. Η ανάλυση των διαφημιζόμενων προϊόντων έδειξε ότι το 81% των τροφίμων έχουν χαμηλή διατροφική ποιότητα, ενώ το 71% των ποτών περιέχουν ζάχαρη.

         Ανάμεσα στους καλλιτέχνες αυτούς, είναι οι Μπιγιονσέ, Τζάστιν Τιμπερλέικ, Μπρίτνεϊ Σπίαρς, will.i.am, Κριστίνα Αγκιλέρα, Μαράϊα Κάρεϊ, Ενρίκε Ιγκλέσιας, Κέιτι Πέρι, Σακίρα κ.α.

   «Είναι σημαντικό να αυξήσουμε την επίγνωση της κοινής γνώμη;ς για το πώς οι εταιρείες χρησιμοποιοούν διασημότητες δημοφιλείς στο κοινό, προκειμένου να προωθήσουν στην αγορά τα ανθυγιεινά προϊόντα τους», δήλωσε η Μπραγκ.

         Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής των ΗΠΑ, οι εταιρείες τροφίμων και ποτών δαπανούν περίπου δύο δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για διαφημίσεις που απευθύνονται ειδικά στους νέους, με αποτέλεσμα ο μέσος έφηβος να βλέπει 5.900 διαφημίσεις το χρόνο και το μέσο παιδί 4.700. Επιπλέον, εκατοντάδες εκατομμύρια είναι οι παρακολουθήσεις μουσικών βίντεο στο YouTube, οι οποίες περιέχουν διαφημίσεις ή διαφημιστικών βίντεο όπου συμμετέχουν καλλιτέχνες.

   Οι εταιρείες τροφίμων και ποτών έχουν αυτοδεσμευθεί να μην στοχεύουν με το μάρκετίνγκ τους παιδιά κάτω το 12 ετών, όμως, όπως είπε η Μπραγκ, η αυτοδέσμευση αυτή πρέπει να επεκταθεί και στους εφήβους.

         Προηγούμενες επιδημιολογικές και ψυχολογικές μελέτες έχουν συμπεράνει ότι όλο αυτό το μάρκετινγκ παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση της παχυσαρκίας ήδη από την παιδική ηλικία. Οι ερευνητές κάλεσαν τους καλλιτέχνες να αξιοποιήσουν την επιρροή που έχουν στη νεολαία για να της «περνάνε» θετικά και υγιεινά μηνύματα σχετικά με τη διατροφή.
 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία