ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
   

Ειδήσεις για όλους

 

Ερευνώντας τα νανοσωματίδια με μουσική υπόκρουση ... μπλουζ- Υψηλή συγκέντρωση σωματιδίων μέσα στα εν κινήσει αυτοκίνητα

Θεσσαλονίκη - Σεπ/10. Ερευνά τους αέριους ρύπους και τα νανοσωματίδια- αυτά τα πολύ μικρά κομματάκια ύλης, με μέγεθος ένα εκατομμύριο φορές μικρότερο από ένα χιλιοστό- έχει ιδρύσει και διευθύνει το Εργαστήριο Τεχνολογίας Σωματιδίων και Αερολυμάτων (Ινστιτούτο Τεχνικής Χημικών Διεργασιών, Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης) και στα διαλείμματα των ερευνών του, αρπάζει την κιθάρα του και παίζει μπλουζ σ' ένα από τα πλέον γνωστά μουσικά σχήματα του είδους, στη Θεσσαλονίκη. Ο Δρ. Θανάσης Κωνσταντόπουλος είναι ο εμπνευστής και της καινοτόμου εργασίας HYDROSOL για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου από την ηλιοθερμοχημική διάσπαση των υδρατμών, την οποία και ανέπτυξε ως επικεφαλής της διεθνούς ερευνητικής ομάδας HYDROSOL. Το επίτευγμα, γνώρισε διεθνή αναγνώριση, κερδίζοντας το Ευρωπαϊκό Βραβείο Descartes για την έρευνα (Μάρτιος, 2007), το οποίο αποτελεί την υψηλότερη επιστημονική διάκριση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Ο κ.Κωνσταντόπουλος έχει ολοκληρώσει τις μετρήσεις νανοσωματιδίων, κάνοντας δειγματοληψία του αέρα στο προαύλιο του ΕΚΕΤΑ, στη Θέρμη, στην περιοχή του αεροδρομίου- θεωρούνται περιοχές με μικρή κίνηση- καθώς και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το ΑΠΘ, μπροστά από την Πολυτεχνική Σχολή. "Ως πλατφόρμα μέτρησης επιλέχτηκε ένα όχημα για την παρακολούθηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (MOBILAB) που κατασκευάστηκε και χρησιμοποιείται από το Εργαστήριο Τεχνολογίας Σωματιδίων και Αερολυμάτων. Το όχημα αυτό αποτελεί ένα πρότυπο κινητό εργαστήριο, μοναδικό στον ελλαδικό χώρο, καθώς καθιστά εφικτές τις εν κινήσει και σε πραγματικό χρόνο μετρήσεις ατμοσφαιρικών ρύπων" εξηγεί ο κ.Κωνσταντόπουλος. Το πρωτοποριακό στη μελέτη είναι ότι, για πρώτη φορά, έγιναν μετρήσεις και στο εσωτερικό του οχήματος, δηλαδή στο εσωτερικό της καμπίνας, μέσα στην κίνηση, διασχίζοντας κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης. "Όπως προέκυψε, η συγκέντρωση νανοσωματίδιων στο εσωτερικό του οχήματος είναι περίπου πέντε φορές μεγαλύτερη από αυτή στους εξωτερικούς χώρους μέσα στη πόλη", ανέφερε ο καθηγητής, προσθέτοντας ότι η ερευνητική εργασία για τη μέτρηση νανοσωματιδίων στο εσωτερικό του οχήματος εν κινήσει, μέσα στο κέντρο, είναι σε εξέλιξη. "Ήδη, πάντως, από τις υπάρχουσες μετρήσεις, που καλύπτουν διάστημα 6 εβδομάδων, διαφαίνεται η σημαντικά μεγαλύτερη συγκέντρωση στο εσωτερικό του οχήματος, πράγμα που είναι απολύτως κατανοητό καθώς τα καυσαέρια της εξάτμισης των προπορευόμενων οχημάτων δεν αραιώνονται επαρκώς πριν εισέλθουν στο εσωτερικό του οχήματος" διευκρινίζει . Σημειώνεται ότι, τα προβλήματα υγείας από τα αιωρούμενα σωματίδια (PM10) που αποτελούν έναν από τους κύριους ατμοσφαιρικούς ρύπους, είναι άμεσα συνδεδεμένα με το βάθος εισχώρησής τους στο αναπνευστικό σύστημα. Επομένως, τα μικρότερα σε μέγεθος σωματίδια (νανοσωματίδια) αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, παρόλο που συνεισφέρουν ελάχιστα στη συνολική μάζα των PM10. Η κύρια πηγή προέλευσης των σωματιδίων του συγκεκριμένου μεγέθους, είναι οι μηχανές εσωτερικής καύσης διαφόρων τύπων οχημάτων αλλά ο σχηματισμός τους επηρεάζεται από τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες. "Τα νανοσωματίδια θεωρούνται νέοι ρύποι και οι επιδράσεις τους στην υγεία δεν έχουν ακόμα ερευνηθεί ενώ δεν έχουν θεσπιστεί και όρια από την Ευρωπαϊκή Ένωση" σημειώνει ο κ.Κωνσταντόπουλος.

<< Πίσω


 
 
Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία