Η εταιρεία ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. (Σταθερές Συγκοινωνίες) συστάθηκε στις 17 Ιουνίου 2011 και στη νέα εταιρεία περιλαμβάνονται ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος Αθηνών Πειραιώς (Η.Σ.Α.Π), η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (Α.Μ.Ε.Λ), και η ΤΡΑΜ Α.Ε.
Η συνένωση των 3 εταιρειών είχε ως πρωτεύοντα στόχο την εξοικονόμηση πόρων μέσω της δημιουργίας οικονομιών κλίμακας και όσον αφορά στη συγκοινωνιακή διάσταση, την επιβεβλημένη συμπληρωματικότητα των μέσων σταθερής τροχιάς, ώστε αυτά να εδραιωθούν στη συνείδηση των πολιτών του Λεκανοπεδίου και των επισκεπτών της πόλης, ως η πρώτη τους επιλογή για τις μετακινήσεις τους.
Βασική πολιτική επιλογή της Εταιρείας, αποτελεί η αδιάλειπτη αναγνώριση και ανταπόκριση στις ανάγκες επιβατικού κοινού. Κύριο μέλημα και αποστολή όλων των εργαζομένων της, είναι η μεταφορά των πολιτών με ασφάλεια, αξιοπιστία, άνεση, επιβατοκεντρική φιλοσοφία και σεβασμό στο περιβάλλον, μεριμνώντας παράλληλα για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος Αθηνών Πειραιώς (Η.Σ.Α.Π) - Γραμμή 1

Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά - Κηφισιάς, γνωστός σαν "Ηλεκτρικός" συμπλήρωσε στις 27 Φεβρουαρίου 2016, 147 χρόνια λειτουργίας. Ξεκίνησε ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα και συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.



Ας δούμε ορισμένα χαρακτηριστικά ορόσημα στην πορεία αυτή:

 



  • Το 1834 η Αθήνα γίνεται πρωτεύουσα του Ελληνικού Κράτους και ένα χρόνο μετά, το 1835, γίνεται η πρώτη ανεπιτυχής πρόταση στην Ελληνική Κυβέρνηση από τον Φρειδερίκο Φεράλδη για κατασκευή σιδηροδρόμου.
  • Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843 ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση αλλά πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση.
  • Το 1855 ο Πρωθυπουργός και Υπουργός Εξωτερικών Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος καταθέτει το πρώτο Νομοσχέδιο για ΄Ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας - Πειραιά, που γίνεται νόμος και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ' Αθηνών εις Πειραιά», που δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία, που θ' αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Δύο χρόνια αργότερα το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.
  • Μετά από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου το 1867, το έργο κατακυρώνεται στον Άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο.
  • Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του «Απ' Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» - Σ.Α.Π. Α.Ε.
    Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η ως άνω εταιρία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής. Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη Βασίλισσα ΄Ολγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους.

Επιτέλους το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8,5 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά σε 19 περίπου λεπτά. Οι δύο πόλεις Αθήνα και Πειραιάς έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές.

 



  • Μεταξύ της χρονολογίας του πρώτου επίσημου δρομολογίου, το 1869 , και της 16 Σεπτεμβρίου του 1904, που πραγματοποιήθηκε η Ηλεκτροδότηση του Σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου και ο παλιός σταθμός της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, ο οποίος εγκαινιάζεται στις 17 Μαΐου του 1895.



  • Το 1926 οι ΣΑΠ, οι ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΤΤΙΚΗΣ που εκμεταλλεύονται το «ΘΗΡΙΟ» της Κηφισιάς, δηλαδή τη Γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο και οι ΤΡΟΧΙΟΔΡΟΜΟΙ ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ που εκμεταλλεύονται τα ΤΡΑΜ, συνεργάζονται με τον Αγγλικό όμιλο ΠΑΟΥΕΡ. Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο Εταιρίες: Η ΗΕΜ (Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών), που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των ΤΡΑΜ και της Γραμμής της Κηφισιάς και οι ΕΗΣ (Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι).




Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό ΑΤΤΙΚΗ με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την ΟΜΟΝΟΙΑ. Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21/7/1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός ΟΜΟΝΟΙΑ. Αργότερα το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί ΒΙΚΤΩΡΙΑ και ΑΤΤΙΚΗ.

  • Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου. Τα έργα όμως, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται και φτάνουμε έτσι στο 1950, οπότε παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ η ολοκλήρωση του έργου Ηλεκτροκίνησης και η εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου ΑΘΗΝΩΝ - ΚΗΦΙΣΙΑΣ. Οι ΕΗΣ συνεχίζουν τα έργα που καταλήγουν σταδιακά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς. Έτσι η συγκοινωνία από ΠΕΙΡΑΙΑ μέχρι ΚΗΦΙΣΙΑ με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα.




  • Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο μετονομάζονται σε Η.Σ.Α.Π. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών-Πειραιώς). Ο εκσυγχρονισμός, η εξέλιξη και η μέριμνα για καλύτερη ταχύτερη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού σε καθαρό περιβάλλον συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Σε ολόκληρη αυτή τη διαδρομή του, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε Βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρόν στους πρώτους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας του 1896 και τους πρόσφατους του 2004, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912-1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε μέχρι σήμερα περήφανος, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.



  • Επίσης ο «Ηλεκτρικός» από τις 11 Ιουνίου του 1955 εκμεταλλευόταν μέχρι και τις 31.12.2001 τα Πράσινα λεωφορεία, που τροφοδοτούσαν τις γραμμές του ηλεκτρικού με επιβάτες. Τα Πράσινα ήταν μια πρωτότυπη και αξιόπιστη συγκοινωνία αλλά η τάση για εξειδίκευση των φορέων σε συγκεκριμένα συγκοινωνιακά μέσα και η ανάγκη δημιουργίας μιας ενιαίας εταιρίας για τις γραμμές 2 και 3 οδήγησαν τον Δεκέμβριο του 1998 στην απόφαση για σταδιακό τερματισμό αυτής της δραστηριότητας μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2001. Έτσι από τον Φεβρουάριο του 1999 άρχισε η απόδοση της σταδιακής απόδοσης των γραμμών των Πράσινων Λεωφορείων στην ΕΘΕΛ (Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων).
  • Έργα επίσης πολύ σημαντικά υπήρξαν :
    1. α) η λειτουργία του ΤΡΑΜ της παραλίας του ΠΕΙΡΑΙΑ (1910-1960)
    2. η λειτουργία του ΤΡΑΜ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ (1936-1977)




Σε όλη αυτήν την αναπτυξιακή πορεία βασικός παράγων υπήρξε ο εργαζόμενος στο σιδηρόδρομο που τον αγάπησε ιδιαίτερα, αφού είναι δικό του δημιούργημα.
Οι σημαντικές χρονολογίες στην Ιστορία του Σιδηρόδρομου Πειραιά - Κηφισιάς

  • 1869: Τα εγκαίνια του Ατμοκίνητου Σιδηροδρόμου Θησείο - Πειραιά από την Α.Ε. ΣΑΠ
  • 1889: Κατασκευή της Υπόγεια σήραγγας Θησείου - Ομόνοιας
  • 1904: ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΗΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
  • 1926: Μετονομασία από Α.Ε. ΣΑΠ σε Α.Ε. ΕΗΣ
  • 1976: Η εξαγορά από το Ελληνικό Δημόσιο και μετονομασία σε Α.Ε. ΗΣΑΠ

 

ΜΕΤΡΟ (ΓΡΑΜΜΕΣ 2 & 3)

Στοιχεία λειτουργίας

Το 2000 ξεκίνησε η λειτουργία των Γραμμών 2 και 3 του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας. Το συνολικό μήκος του δικτύου φτάνει τα 37,8 χιλιόμετρα με τριάντα έξι (36) σταθμούς (Ο σταθμός ΣΥΝΤΑΓΜΑ θεωρείται διπλός διότι περιλαμβάνεται και στη γραμμή 2  και στη γραμμή 3). Επιπλέον, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, καθώς και η περιοχή των Μεσογείων, εξυπηρετούνται για την απευθείας σύνδεσή τους με το κέντρο της πόλης με συρμούς του ΜΕΤΡΟ, μέσω τεσσάρων (4) σταθμών (Παλλήνη, Κάντζα-Παιανία, Κορωπί και Αεροδρόμιο) στο δίκτυο του Προαστιακού σε διαδρομή μήκους 20,7 χιλιομέτρων. Ο ημερήσιος μέσος όρος μετακινήσεων στα μέσα σταθερής τροχιάς υπολογίζεται στους περίπου 1 εκατ. επιβάτες. 
Οι εργαζόμενοι έχουν εξαιρετική εκπαίδευση, ικανότητες, προσόντα και τεχνογνωσία στη λειτουργία των πιο σύγχρονων μηχανημάτων, τροχαίου υλικού και εγκαταστάσεων υποδομής. Το ΜΕΤΡΟ της Αθήνας αποδεικνύει την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και αποτελεί τον βασικότερο παράγοντα για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους της πόλης και τη μικρότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον.
Η πολιτική λειτουργίας του επικεντρώνεται στον επιβάτη. Καθημερινά αποδεικνύεται στη πράξη η δέσμευση της εταιρείας για την ασφάλεια, την προστασία, την ποιότητα, το σεβασμό προς το περιβάλλον και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό. Αυτή η πολιτική περιλαμβάνει πολλά στοιχεία βέλτιστων πρακτικών, που έχουν υιοθετηθεί από δίκτυα μετρό σε διεθνές επίπεδο. Για την υλοποίηση της ανωτέρω δέσμευσης, η επιχείρηση εφαρμόζει ένα σύστημα ποιότητας, που αποτελείται από τα εξής:

  • Διαδικασίες Λειτουργίας -Συνεργασία των τμημάτων - Αποτελεσματικότητα του προσωπικού
  • Δείκτες ποιότητας και απόδοσης
  • Μέτρηση ικανοποίησης πελατών
  • Βελτιωτικές ενέργειες μέσω του μοντέλου EFQM. 

 

Διαδικασίες Λειτουργίας

Για τη βέλτιστη λειτουργία των Γραμμών 2 και 3 εφαρμόζονται ελεγχόμενες Διαδικασίες Λειτουργίας και Κανονισμοί,που έχει θεσπίσει η εταιρία. Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν εκπαιδευτεί πάνω σε αυτές τις διαδικασίες, για να εκτελούν τα καθήκοντα τους και να διαχειρίζονται συμβάντα, που τυχόν θα προκύψουν. Πραγματοποιούνται τακτικές συναντήσεις μεταξύ των τμημάτων της εταιρίας, στις οποίες αναλύονται λειτουργικά συμβάντα και λαμβάνονται αποφάσεις για διορθωτικά και προληπτικά μέτρα, έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η ικανοποίηση και ασφάλεια των επιβατών, αλλά και η ασφάλεια των εργαζομένων.
Επίσης, η συνεργασία με άλλα δίκτυα μετρό της Ευρώπης εξασφαλίζει την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και τεχνογνωσίας.
Το ΜΕΤΡΟ έχει θέσει σαν κύριο στόχο τη συνεχή βελτίωση. Γι' αυτό και η Διεύθυνση Τροχαίου Υλικού, καθώς και οι υπηρεσίες Προμηθειών, Συμβάσεων και Ανεφοδιασμού έχουν πιστοποιηθεί στο πρώτο επίπεδο του European Foundation of Quality Management (E.F.Q.M.) «Δέσμευση στην επιχειρηματική αριστεία». Η εταιρία αποκόμισε πολλά και σημαντικά οφέλη, μέσω της προσπάθειας αυτής, και συγκεκριμένα:

  • Ολοκληρωμένη ανάλυση μέσω της μεθόδου αυτο-αξιολόγησης του EFQM.
  • Απόκτηση εμπειρίας της μεθόδου αυτο-αξιολόγησης για όλη την εταιρία .
  • Προσδιορισμός των αδυναμιών και εφαρμογή των απαραίτητων διορθωτικών και προληπτικών ενεργειών.
  • Δέσμευση προς τους πελάτες, ότι η βελτίωση αποτελεί κυρίαρχη επιλογή.



Ασφάλεια στο Μετρό

Το ΜΕΤΡΟ της Αθήνας είναι ένα από τα ασφαλέστερα μετρό στον κόσμο και όχι τυχαία, αφού τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, που έχουν εγκατασταθεί χειρίζονται από έμπειρο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό. Η ασφάλεια στο ΜΕΤΡΟ είναι αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης και σχεδιασμού,  λήψης όλων των απαραίτητων μέτρων στο στάδιο της εφαρμογής, εξονυχιστικών ελέγχων και  συνεχούς διαδικασίας αξιολόγησης για λήψη διορθωτικών μέτρων.
Προηγμένα τεχνικά συστήματα, όπως το Σύστημα Αυτόματης Προστασίας Συρμού (ATP), το Σύστημα Πυρανίχνευσης και Πυρόσβεσης, το Σύστημα Αερισμού και Απαγωγής Καπνού, το Κλειστό Κύκλωμα Τηλεόρασης (CCTV), τα Συστήματα Επιτήρησης και Συναγερμού, Συστήματα Αδιάλειπτης Λειτουργίας  κ.α. διασφαλίζουν το μέγιστο επίπεδο ασφάλειας για τους επιβάτες, το προσωπικό και τον εξοπλισμό.

  • Το σύστημα σηματοδότησης μέσω εξελιγμένου λογισμικού, που υπακούει στις πιο σύγχρονες και αυστηρές προδιαγραφές, εξασφαλίζει την ασφάλεια της κίνησης των συρμών κάτω από κανονικές και έκτακτες συνθήκες.
  • Το σύστημα ηλεκτροδότησης του ρεύματος έλξης έχει σχεδιασθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε ακόμη και αν υπάρξει βλάβη σε κάποια παροχή ρεύματος, η κυκλοφορία των συρμών να μπορεί να συνεχίζεται απρόσκοπτα.
  • Το σύστημα αερισμού μέσω εξελιγμένου λογισμικού εξασφαλίζει σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας ευχάριστο περιβάλλον στους σταθμούς, σε περίπτωση δε καπνού ή φωτιάς παρέχει ασφαλή δίοδο διαφυγής σε προσωπικό και επιβάτες μέσω πλήρους αυτοματοποιημένης διαδικασίας.
  • Μέσω του κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης εποπτεύεται διαρκώς η επιβατική κίνηση στους σταθμούς και αξιολογείται, ώστε να λαμβάνονται στο μέλλον διορθωτικές ενέργειες, με σκοπό την βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον επιβάτη.



Σε πραγματικό χρόνο γίνονται ανακοινώσεις, με σκοπό να αποτρέψουν πιθανό ατύχημα σε επιβάτη, ζημιά σε τεχνικό εξοπλισμό, να ενημερώσουν τους επιβάτες σχετικά με την κυκλοφορία των συρμών ή τα άτομα με ειδικές ανάγκες σχετικά με τη λειτουργία των ανελκυστήρων.
Η καθημερινή λειτουργία του ΜΕΤΡΟ συντονίζεται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, το οποίο λειτουργεί 24 ώρες καθημερινά για όλες τις μέρες του χρόνου. Το προσωπικό του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας λαμβάνει έγκυρη πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για το σύστημα των δύο γραμμών, μέσω του υπερσύγχρονου εξοπλισμού, που βρίσκεται εγκατεστημένος εκεί.  Όλα τα επί μέρους τεχνικά συστήματα (σηματοδότησης, ηλεκτροδότησης, αερισμού, ανακοινώσεων, διαχείρισης κτιρίων κλπ.) εποπτεύονται και τηλεχειρίζονται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας. Για κάθε δε υποσύστημα, υπάρχει διπλή και τριπλή εφεδρεία σε τοπικό επίπεδο.


ΤΡΑΜ

Δίκτυο και υποδομές

Το τραμ επέστρεψε στους δρόμους της πρωτεύουσας, σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο στις 19 Ιουλίου 2004, σχεδόν ταυτόχρονα με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.





Το δίκτυο του τραμ διαθέτει συνολικά 48 στάσεις, εκ των οποίων οι τρεις, «ΣΥΝΤΑΓΜΑ», «ΣΕΦ» και «ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ», είναι τερματικές. Κάθε στάση διαθέτει καθίσματα και στέγαστρα αναμονής επιβατών, οπτικό και ηχητικό σύστημα πληροφόρησης, εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα, οικίσκο ηλεκτρονικού εξοπλισμού, πλαίσια προβολής πληροφοριακού υλικού (π.χ. χάρτες), ρολόι, καλάθια απορριμμάτων, οικίσκο ηλεκτρονικών συστημάτων, φωτισμό και κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης. Στις στάσεις έχει εγκατασταθεί σύστημα πληροφόρησης των επιβατών μέσω ηχητικών ανακοινώσεων και μέσω πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων (τηλεματική) για τους χρόνους άφιξης των τραμ στη στάση, για τυχόν καθυστερήσεις ή αποκλίσεις στα δρομολόγια και για άλλες επιπρόσθετες πληροφορίες. Επίσης, σε όλες τις στάσεις και σε αρκετές διασταυρώσεις έχει εγκατασταθεί σύστημα κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού και την πρόληψη κακόβουλων ενεργειών, την προστασία των περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας, την παρακολούθηση και την καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας των τραμ στα σημεία εμπλοκής με τα οδικά οχήματα.





Τα οχήματα του αθηναϊκού τραμ σχεδιάστηκαν από την εταιρία Ansalado Breda σε συνεργασία με το διάσημο σχεδιαστή οχημάτων της Ferrari, Sergio Pininfarina, έναν εκ των κορυφαίων σχεδιαστών πολυτελών οχημάτων στη σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης. Ο τύπος των οχημάτων ονομάζεται SIRIO, ένα σχέδιο που χρονολογείται από τα τέλη του 1997, ως αποτέλεσμα της απόφασης των ιταλικών εταιριών ANSALDO TRASPORTI και της BREDA COSTRUZIONI FERROVIARIE να αναπτύξουν ένα πρότυπο προϊόντος, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου, οικονομικού τροχιοδρομικού οχήματος. Κατά το σχεδιασμό των οχημάτων, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε: στα γενικά αισθητικά χαρακτηριστικά στη λειτουργικότητα, την άνεση, την ποιότητα και τον εργονομικό σχεδιασμό της εσωτερικής εμφάνισης των οχημάτων στην ορατότητα και την άνεση οδήγησης της καμπίνας του οδηγού στη δομοστοιχείωση του σχεδιασμού και της ανάπτυξης.
Το σύγχρονο τραμ της Αθήνας είναι ένα αρθρωτό όχημα αμφίδρομης κατεύθυνσης και έχει τη δυνατότητα ζεύξης δύο οχημάτων σε λειτουργία συρμού. Η μεταφορική του ικανότητα είναι 56 καθήμενοι επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων των ειδικά διαμορφωμένων θέσεων για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και πάνω από 200 όρθιοι επιβάτες. Παρέχει θέρμανση, εξαερισμό, κλιματισμό, τόσο στο χώρο των επιβατών, όσο και στις καμπίνες των οδηγών, τα οποία ρυθμίζονται εποχιακά Ο αριθμός των οχημάτων που εξυπηρετούν τις διάφορες γραμμές (Πλάτων, Αριστοτέλης, Θουκυδίδης) διαφέρουν ανάλογα με τις ημέρες, τις ώρες και τις εποχές. Στο όχημα έχει εγκατασταθεί σύστημα οπτικών και ηχητικών αναγγελιών για την πληροφόρηση των επιβατών, καθώς και οθόνες ενημέρωσης / διαφήμισης πολυμέσων.



Κατασκευή


Η κατασκευή του τραμ της Αθήνας έγινε με βάση τα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές, με αποτέλεσμα:

  • Να υπάρχουν ασφαλείς διασταυρώσεις του τραμ με τα οχήματα, οι οποίες ελέγχονται όλες από φωτεινούς σηματοδότες.
  • Η κίνηση των πεζών να γίνεται από σαφώς οριοθετημένες πεζοδιαβάσεις.
  • Να εξασφαλίζεται ασφαλής πρόσβαση των επιβατών στις στάσεις (με ειδικές ράμπες) και στο όχημα (χωρίς σκαλοπάτια).
  • Να υπάρχει σημαντικός αριθμός εγκαταστάσεων (όπως κιγκλιδώματα και κράσπεδα οριοθέτησης), οι οποίες αποτρέπουν τυχόν κινήσεις του επιβατικού κοινού που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ατυχήματα.

 

Λειτουργία

Κατά τη λειτουργία του τραμ έχουν αξιοποιηθεί τα πλέον σύγχρονα τεχνικά μέσα, όπως κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης και ειδικά συστήματα επιτήρησης και συναγερμού.
Το τραμ ως Μέσο Μαζικής Μεταφοράς είναι κατασκευασμένο για να εισχωρεί στον αστικό ιστό και να ενώνει δήμους και γειτονιές, προσφέροντας αξιόπιστη, γρήγορη, άνετη και ασφαλή καθημερινή μετακίνηση. Για να μπορεί, ωστόσο, το τραμ να αντεπεξέλθει με συνέπεια στο ρόλο του αυτόν, πρέπει να υποστηρίζεται και από τις απαραίτητες υποδομές. Η έλλειψη προτεραιότητας σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις και η ύπαρξη φωτεινής σηματοδότησης σε μη απαραίτητες θέσεις, προκαλούσαν σημαντικές καθυστερήσεις στη λειτουργία του δικτύου.
Για το λόγο αυτό η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. προχώρησε στην αναβάθμιση του «Πράσινου Κύματος», του συστήματος αυτόματης παραχώρησης προτεραιότητας στα οχήματα τραμ σε κεντρικούς κόμβους και διασταυρώσεις.
Η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. πραγματοποίησε λεπτομερείς μετρήσεις ταχύτητας και αναμονής σε κεντρικές διασταυρώσεις, που διέρχεται το τραμ, ενώ επανελέγχτηκε και επαναπρογραμματίστηκε το εγκατεστημένο σύστημα αυτόματης προτεραιότητας στους φωτεινούς σηματοδότες. Τα αποτελέσματα από το σύνολο των βελτιωτικών παρεμβάσεων είναι άμεσα ορατά, επιφέροντας σημαντικές μειώσεις στους χρόνους διαδρομής του τραμ.
Οι μειώσεις στους χρόνους των διαδρομών τραμ έχουν άμεσο αντίκτυπο στο βαθμό ικανοποίησης του επιβατικού κοινού και επιτρέπουν στο τραμ να προσθέσει την ταχύτητα στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που ήδη διαθέτει, όπως η αξιοπιστία (99,6% αξιοπιστία δρομολογίων), το εκτεταμένο ωράριο λειτουργίας και η δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων, άνευ περιορισμού ημέρας και ώρας. Επιπλέον, οι παραπάνω παρεμβάσεις συντελούν στον ακριβέστερο προσδιορισμό των θέσεων του τραμ επί των υφιστάμενων δρομολογίων και τη δημιουργία νέων δρομολογίων με μεγαλύτερη συχνότητα στις περιοχές με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση και για τις ώρες αιχμής, ενώ αυξάνεται και η αξιοπιστία.
Προτεραιότητα της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. είναι η απόλυτη ασφάλεια όλων όσων κινούνται επί και πλησίον του δικτύου τραμ (αυτοκινητιστές, ποδηλάτες, πεζοί) και το «Πράσινο Κύμα» θα συντελέσει στη διασφάλιση ασφαλών συνθηκών μετακίνησης. Η εξοικείωση όλων μας με την απόλυτη προτεραιότητα του τραμ σε όλους τους κυκλοφοριακούς κόμβους θα κάνει τις μετακινήσεις στην πόλη μας ασφαλέστερες.

Μήνυμα προς την ομογένεια
του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, κ. Παναγιώτη Βόγκα

 

Φίλες και φίλοι της ομογένειας,

Γνωρίζουμε την αγάπη σας για την πατρίδα και χαιρόμαστε ιδιαίτερα κάθε φορά που μαθαίνουμε για τις διακρίσεις σας στις χώρες που γεννηθήκατε ή διαμένετε και τις επιτυχίες που συνεχώς σημειώνετε στους τομείς των επιστημών, της επιχειρηματικότητας, της οικονομίας ή της πολιτικής.

Στη δύσκολη περίοδο που περνά η Ελλάδα και οι Ελληνες της ημεδαπής τα τελευταία χρόνια, καθίσταται επιτακτική την ανάγκη για την περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων των Ελλήνων της ομογένειας με την πατρίδα και να συμπορευτούμε όλοι σε μία κοινή προσπάθεια, αφού για να βγούμε από την οικονομική κρίση απαιτείται, τώρα, να κάνουμε όλοι περισσότερα για τη χώρας μας.

Εμείς, οι εργαζόμενοι και η Διοίκηση, στις «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.», δίνουμε την καθημερινή μάχη για να διατηρήσουμε σε υψηλό επίπεδο τις συγκοινωνιακές υπηρεσίες που προσφέρουμε στους πολίτες και τους επισκέπτες της Αττικής.

Οι «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ) έχει, από το 2011, την ευθύνη για την λειτουργία όλων των συγκοινωνιακών μέσων σταθερής τροχιάς του Λεκανοπεδίου της Αττικής, δηλαδή της γραμμής του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου (γραμμή 1), των δύο γραμμών του Μετρό (γραμμές 2 και 3), καθώς και του Τραμ και παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες καταφέραμε όχι μόνο να διατηρήσουμε το υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά προσφέρουμε και νέες υπηρεσίες στους καθημερινούς ή περιστασιακούς επιβάτες μας.

Ολοι εμείς που εργαζόμαστε στη ΣΤΑ.ΣΥ. είμαστε υπερήφανοι γιατί βλέπουμε καθημερινά οι προσπάθειές μας να αναγνωρίζονται και να επιβραβεύονται από το επιβατικό κοινό, καθώς τα μέσα σταθερής τροχιάς έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση των πολιτών ως τα συγκοινωνιακά μέσα που εξασφαλίζουν ασφαλείς, σύγχρονες, συνεπείς και ταχύτατες μετακινήσεις.

Παράλληλα εργαζόμαστε καθημερινά για να μπορέσουμε να προσφέρουμε και νέες υπηρεσίες προς τους πολίτες, με έμφαση στο Πολιτισμό, επιδιώκοντας να καταστήσουμε τους σταθμούς του δικτύου μας σε πολιτιστικές «οάσεις» είτε με τη διοργάνωση εκδηλώσεων σε όλους τους τομείς των τεχνών (θέατρο, μουσική, εικαστικά, χορός κλπ), είτε με ξεναγήσεις στους σταθμούς μας όπου εκτίθενται αρχαιολογικά ευρήματα που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του Μετρό, αλλά και σύγχρονα έργα τέχνης μεγάλων Ελλήνων δημιουργών
Με αυτές τις σκέψεις θα ήθελα να προσκαλέσω όλες και όλους τους Ελληνες ομογενείς και τις οικογένειές τους στην πατρίδα μας και να σας ξεναγήσουμε οργανωμένα στο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ., ώστε να διαπιστώσετε το εύρος και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και να γίνεται στη συνέχεια οι «πρεσβευτές» των Σταθερών Συγκοινωνιών στους τόπους διαμονής μας.

 

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Όνομα:                                    Παναγιώτης
Επώνυμο:                                Βόγκας
Ημερομηνία Γέννησης:           29 Δεκεμβρίου 1967
Διεύθυνση Κατοικίας:            Διονύσου 126, Μαρούσι, Αθήνα

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οκτ. 1990- Νοε. 1992:            Διετής Μεταπτυχιακός Κύκλος Σπουδών (MBA) στην Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ) / Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης
Ιαν. 1992- Ιουλ. 1992:            Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στο Erasmus Universiteit of Rotterdam, Ολλανδία (Erasmus Exchange Program EC)
Σεπ. 1986- Σεπ. 1990:             Πτυχίο Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων, ειδίκευση Marketing, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ) / Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης, με υποτροφίες από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) για τα 3 από τα 4 χρόνια φοίτησης

 

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Ιαν. 2016- σήμερα:              Διευθύνων Σύμβουλος ΣΤΑΣΥ Α.Ε.

Ιουλ. 2011- σήμερα:             Στέλεχος Γενικής Διεύθυνσης Εμπορικών Θεμάτων ΟΤΕ

Οκτ. 2006- Ιουν. 2011:           Διευθυντής Εμπορικής Λειτουργίας στην Γενική Διεύθυνση Εγχωρίων Παρόχων του ΟΤΕ. Υπεύθυνος για την εμπορική ανάπτυξη, παρακολούθηση και έλεγχο των πωλήσεων υπηρεσιών και ειδικών τηλεπικοινωνιακών λύσεων στους πελάτες χονδρικής του ΟΤΕ (Παρόχους). Στα 5 χρόνια πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πώληση, τιμολόγηση και ο έλεγχος τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών συνολικής αξίας 1,5δις ευρώ (300εκ ευρώ ετησίως), ήτοι το 15% του συνολικού τζίρου του ΟΤΕ

Ιουλ. 2005- Σεπ. 2006:           Υποδιευθυντής Ανάπτυξης Καταστημάτων ΟΤΕ. Υπεύθυνος για την εμπορική ανάπτυξη των Πανελλαδικού Δικτύου των 365 Καταστημάτων ΟΤΕ, αλλά και την οργάνωση και λειτουργία του νέου εμπορικού σχήματος των OTEshops που λειτουργεί και χρησιμοποιείται και σήμερα

Δεκ. 2001- Ιουν. 2005:           Προϊστάμενος του Τμήματος Ανάπτυξης Δικτύου Καταστημάτων του ΟΤΕ. Υπεύθυνος για την εμπορική παρακολούθηση των Πανελλαδικού Δικτύου των 365 Καταστημάτων ΟΤΕ και την εφαρμογή των εμπορικών πολιτικών που λειτουργούν και χρησιμοποιούνται και σήμερα

Δεκ. 2000 :                              Πρόσληψη στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ως εξειδικευμένο προσωπικό, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ). Άρνηση αποδοχής της θέσης, κατόπιν συνεννόησης με την Γενική Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΤΕ

Σεπ. 1996- Νοε. 2001:            Συμμετοχή ως εμπορικός στέλεχος σε πολλαπλές εμπορικές δραστηριότητες της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορικών Θεμάτων του ΟΤΕ, μεταξύ των οποίων το άνοιγμα στην Ελληνική αγορά των Υπηρεσιών Προστιθέμενης Αξίας (value added services), και το στήσιμο του νεοσύστατου Δικτύου Καταστημάτων Franchising του ΟΤΕ

Σεπ. 1996- :                             Πρόσληψη στον Οργανισμό Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος ως εξειδικευμένο προσωπικό, μέσω διαδικασίας του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ)

Οκτ. 1994- Αυγ. 1996:            Υπεύθυνος Ανάπτυξης Εργασιών & Κοινοτικών Προγραμμάτων, Κέντρο Καθαρότερης Παραγωγής για τις Ελληνικές ΜΜΕ, Τεχνολογικό Πάρκο Αττικής, Εθνικό Κέντρο Ερευνών «Δημόκριτος»

Ιουν. 1993 - Σεπ. 1994:          Σύμβουλος Οργάνωσης & Marketing,OPUS Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΕΠΕ

Υποβολή αριθμού επενδυτικών προτάσεων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση στους τομείς του Μάνατζμεντ, της Ολικής Ποιότητας, της Μεταφοράς Νέων Τεχνολογιών (Technology Brokers) και των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, σε συνεργασία με αριθμό Ελληνικών εταιριών, μεταξύ των οποίων: ΕΛΑΙΣ Α.Ε., ΙΝΤΡΑΜΕΤ Α.Ε., DIANA Χαρτοποιεία Θράκης A.E., SETE, ΕΠΙΛΕΚΤΟΣ A.E., ΔΕΛΤΑ Α.Ε., ΑΔΔΑΧ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε., Διεθνής Οργάνωση Βιοπολιτικής ΜΚΕ, RIMA A.E., ΟΤΕ Consulting A.E., TANLI ΕΠΕ, Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Ξύλου Βόλου, ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε.

Μεταξύ αυτών:

  1. Εκπόνηση μελέτης στα πλαίσια του Επενδυτικού Νόμου για την κατασκευή μονάδας παραγωγής φιλικών προς το περιβάλλον υποπροϊόντων ξύλου από υπολείμματα παραγωγικών μονάδων ξυλείας
  1. Πιλοτικός έλεγχος σε αριθμό Ελληνικών επιχειρήσεων και κλάδων και σε Εθνική κλίμακα, της Κοινοτικής Οδηγίας για τον οικολογικό έλεγχο της παραγωγής & διάθεσης των προϊόντων τους (eco-Audit)

 

  1. Μελέτη Marketing για τον Ελληνικό κλάδο των μονάδων παραγωγής & κατεργασίας ξυλείας σε Εθνικό επίπεδο
  1. Υποβολή προτάσεων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του Προγράμματος "LIFE", σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Erasmus της Ολλανδίας, για την υλοποίηση εφαρμογής πιλοτικού προγράμματος Πρόληψης της Ρύπανσης μέσω της εφαρμογής νέων τεχνολογιών (Καθαρότερη Παραγωγή) σε 5 Ελληνικές Βιομηχανίες

 

  1. Υποβολή προτάσεων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του Προγράμματος «Technology Validation and Technology Transfer Programme" σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο του Graz Αυστρίας, για την μεταφορά τεχνογνωσίας σε θέματα εκσυγχρονισμού της παραγωγής και ταυτόχρονης προστασίας του περιβάλλοντος στις Ελληνικές εταιρίες παραγωγής ξύλου
  1. Υποβολή προτάσεων για τον τουρισμό στα πλαίσια Κοινοτικών Προγραμμάτων, σε συνεργασία με κρατικούς & ιδιωτικούς φορείς στην Ελλάδα και την Γαλλία για το οικολογικό management των τουριστικών επιχειρήσεων και την ανάπτυξη πρακτικών εναλλακτικού οικολογικού τουρισμού

 

  1. Εισηγητής στα σεμινάρια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με θέμα το περιβαλλοντικό management (Χαλκιδική - Ιούνιος 1996), στα σεμινάρια management στελεχών του Ολυμπιακού Σταδίου (ΟΑΚΑ - Μάιος 1993), στα σεμινάρια του ΕΣΔΚΝΑ με θέμα το management συστημάτων ανακύκλωσης (Δήμος Μοσχάτου - Ιούνιος 1995), στα σεμινάρια της Ένωσης Ελλήνων Χημικών με θέμα το management Ολοκληρωμένων Συστημάτων Διαχείρισης Αποβλήτων (Οκτώβριος 1992), καθώς και σε σειρά άλλων σεμιναρίων

Άλλες Μελέτες περιλαμβάνουν:
"Τα πρόσφατα Χρηματοδοτικά Εργαλεία: VentureCapital & Leasing" (δύο απογραφικές έρευνες που εστιάζουν στην ανάλυση του τρόπου λειτουργίας των παραπάνω χρηματοοικονομικών εργαλείων σύγχρονης χρηματοδότησης στην Ελληνική αγορά/ 1992)
"Swaps: Ένα καινούριο Χρηματοοικονομικό Εργαλείο"/ 1992
"Η Εφαρμογή της Ανάλυσης και του Σχεδιασμού Συστημάτων (Μοντέλο Nolan) σε 8 Τραπεζικούς Οργανισμούς" (μία πρώτη προσπάθεια καταγραφής των εξελίξεων σε θέματα Τεχνολογίας Πληροφορικής του Ελληνικού Τραπεζικού Συστήματος/ 1991)
"Συνολική Χρηματοοικονομική Μελέτη για  την Κατασκευή της Μαρίνας Ελλιμενισμού της Κω" (μία μελέτη που εκπονήθηκε σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και τις τοπικές αρχές/ 1991)
"Δομικά Προβλήματα των Ελληνικών ΜΜΕ"/ 1990
"Ανάλυση Βιομηχανικού Κλάδου: Δομή, Προβλήματα & Προοπτικές για την Ελληνική Βιομηχανία Τσιμέντων"/ 1990
"Έρευνα Αγοράς για την Καταγραφή των Τάσεων & Διαθέσεων του Κοινού ως προς την Κατασκευή Υπόγειας Σήραγγας στον Υμητό"/ 1993
"Η Χρήση της Διοικητικής Λογιστικής στον Κλάδο των Μεταλλικών Κατασκευών" (αναλυτική μελέτη σε 6 εθνικές και πολυεθνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά/ 1991
"Δομή & Οργάνωση της Διοίκησης Πωλήσεων"/ 1991

ΕΚΔΟΣΕΙΣ

"Ανακύκλωση & Καθαρότερη Παραγωγή", εκδόσεις ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ/ ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ, 1995, με την συμμετοχή επιφανών επιστημόνων και ειδικών στο αντικείμενο από την Ολλανδία, τις ΗΠΑ, την Δανία, την Αγγλία, το Βέλγιο, την Ιταλία, την Γερμανία και την Ελλάδα (ISΒN 960-7508-01-7)

"MarketingManagement Ολικών Συστημάτων Ανάκτησης & Ανακύκλωσης Υλικών", εκδόσεις AΘΗΝΑ, 1993, (ISΒN 960-220-377-3)

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

ΑΓΓΛΙΚΑ      Προφορική & Γραπτή Επάρκεια
Κάτοχος Proficiency of Michigan University
Κάτοχος Proficiency of Oxford University
Κάτοχος Επάρκειας Διδασκαλίας του Υπουργείου Παιδείας
Διδακτική Εμπειρία 7 ετών

ΓΝΩΣΕΙΣ Η/Υ

Πλήρης ευχέρεια στην χρήση MS Office και στατιστικών εργαλείων

ΣΥΝΕΔΡΙΑ & ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Συμμετοχή σε αριθμό σεμιναριακών εκδηλώσεων με θέματα Διοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Marketing

 

 

www.stasy.gr