Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Σάββατο 25/3

TI ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ;

Αρχές Απριλίου παραδίδονται στην κυκλοφορία-Αναλυτική ενημέρωση



Αθήνα.-

Αντίστροφα κυλάει ο χρόνος ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στις αρχές Απριλίου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη που θα αλλάξει ριζικά τον οδικό χάρτη της Ελλάδας. Πρόκειται για το έργο κατασκευής τμήματος της Εθνικής Οδού Αθηνών –Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, τρεις δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες που θα παρακάμπτουν την κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και τις γέφυρες που οδηγούν στις σήραγγες. Οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα, ενώ ξεχωρίζει αυτή των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων. Η υπεύθυνη τύπου της κατασκευάστριας εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Ειρήνη Ζαβρίδου, περιέγραψε λεπτομερώς το κατασκευαστικό κομμάτι των έργων και εξήγησε γιατί η υλοποίησή του θα αλλάξει την οδική συμπεριφορά των οδηγών, θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης. Επίσης, σημείωσε πως το έργο θα πρέπει να παραδοθεί σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με βάση τις συμφωνίες που έχουν γίνει, διότι υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις. «Όσο καθυστερούμε έχουμε ποινικές ρήτρες, οπότε δεν συμφέρει τουλάχιστον την εταιρεία να καθυστερήσει την παράδοση του έργου», ανέφερε. «Το έργο κατασκευαστικά έχει ολοκληρωθεί. Αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι οι τελικές οδοστρωσίες και διαγραμμίσεις και φυσικά το μεγάλο κομμάτι που ασχολούμαστε είναι οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Έχουν όλα εγκατασταθεί, ελέγχονται και ό,τι χρειάζεται διορθώνεται. Είμαστε στη φάση του test. Θα γίνουν ασκήσεις μεγάλης κλίμακας για όλους τους εμπλεκόμενους, όπως είναι οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, η πυροσβεστική, ΕΚΑΒ και αστυνομία κτλ.», είπε χαρακτηριστικά. Να σημειωθεί, πως οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και τα συστήματα εντός των σηράγγων αφορούν στην παρακολούθηση της κίνησης, τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, αλλά και το Public Address, όπου ο διαχειριστής μέσα από τα ηχεία μπορεί να μιλήσει απευθείας στους οδηγούς και να δώσει εντολές σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος. Επίσης, υπάρχουν τα συστήματα της πυροπροστασίας, τα συστήματα που αφορούν στους φωτισμούς, τον καθαρισμό του αέρα κ.α. Η κ. Ζαβρίδου εξήγησε πως η κάθε κατεύθυνση της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο νέο τμήμα έχει ξεχωριστή σήραγγα. Η κάθε σήραγγα έχει δύο πλήρεις λωρίδες για διέλευση οχημάτων και μια πλήρη Λωρίδα Έκτατης Ανάγκης (ΛΕΑ). Το πλάτος της ασφάλτου είναι 10,5 μέτρα, ενώ συνολικά το πλάτος της σήραγγας είναι μαζί με τα πεζοδρόμια 15 μέτρα. Κάθε 300 μέτρα εντός των σηράγγων υπάρχουν έξοδοι διαφυγής, ενώ κάθε 900 μέτρα οι έξοδοι διαφυγής μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από αυτοκίνητα, ώστε να γίνει αναστροφή σε περίπτωση ατυχήματος εντός της σήραγγας. Σε περίπτωση ατυχήματος θα υπάρχει και φυσικός αποκλεισμός με ειδική μπάρα που δεν θα επιτρέπει την είσοδο σε όσους δεν έχουν εισέλθει ακόμη στη σήραγγα. Για την κ. Ζαβρίδου σημαντικό ζήτημα είναι και η εκπαίδευση του προσωπικού για την αντιμετώπιση ατυχημάτων εντός της σήραγγας, σημειώνοντας πως «ήδη το προσωπικό έχει ολοκληρώσει εκπαίδευση στη Γαλλία, σε πραγματικές συνθήκες δυστυχήματος με φωτιά μέσα σε σήραγγα». Οι εργασίες για τη διάνοιξη των δύο σηράγγων του Κισσάβου πραγματοποιήθηκε με σχεδόν μηδενικά προβλήματα. Βέβαια, οι εργασίες διάνοιξης στον Όλυμπο προχώρησαν με δυσκολία, λόγω του εδάφους και των υδάτων που υπήρχαν στο σημείο. Οι σήραγγες κατασκευάστηκαν σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από ενδεχόμενους σεισμούς, καθώς, όπως είπε η κ. Ζαβρίδου, «οι σήραγγες είναι κομμάτι του βουνού και κινούνται μαζί με το βουνό», ενώ σε περίπτωση πυρκαγιάς δεν θα δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. «Παλαιότερα αν έπαιρνε φωτιά ένα βυτιοφόρο μέσα στις σήραγγες, αυτές σχεδόν λιώνανε και πέφτανε. Τώρα αυτό δεν πρόκειται να συμβεί», είπε.

Μειωμένος ο χρόνος μετακίνησης κατά 20 λεπτά – Μεγαλύτερη οδική ασφάλεια

Ένα από τα βασικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζεται με την ολοκλήρωση του έργου του τμήματος της Εθνικής Οδού στα Τέμπη , σύμφωνα με την εταιρεία, είναι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, αλλά και του χρόνου μετακίνησης των οχημάτων, ο οποίος όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ζαβρίδου, θα είναι μειωμένος κατά 20 λεπτά. «Ο χρόνος που γλιτώνει κάποιος», θα πει, «σε κανονικές συνθήκες για να διανύσει το δρόμο από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Σκοτίνα είναι 20 λεπτά. Επίσης, το να οδηγεί κάποιος σε ένα αυτοκινητόδρομο, ο οποίος πληρεί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, είναι πολύ καλύτερο από το να οδηγεί σε ένα στενό δρόμο, όπως είναι αυτό των Τεμπών ή οι στροφές του Πλαταμώνα, όπου δεν υπάρχει και διαχωριστική νησίδα. Βέβαια το θέμα της οδικής ασφάλειας δεν είναι μόνο θέμα υποδομών, αλλά και θέμα οδικής συμπεριφοράς». Σημειώνεται πως η εταιρεία που έχει την ευθύνη κατασκευής των έργων, ετοιμάζεται να εκδώσει φυλλάδιο για τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς εντός των σηράγγων.

Διόδια και κόστος

Όπως ανέφερε η κ. Ζαβρίδου το κόστος των διοδίων για έναν οδηγό που ξεκινάει από την Αθήνα προς την Θεσσαλονίκη θα είναι αυξημένο κατά 40 λεπτά. «Στους δύο σταθμούς που βρίσκονται εκατέρωθεν των νέων τμημάτων, στο Μακρυχώρι και στη Λεπτοκαρυά, οι τιμές αυξάνονται. Στο Μακρυχώρι από 1,40 ευρώ που είναι σήμερα θα πάει 2,50 ευρώ. Και στη Λεπτοκαρυά από 1,90 ευρώ θα φτάσει τα 3,20 ευρώ. Η διαφορά είναι πως για να φτάσει κάποιος στη Λεπτοκαρυά, αυτή τη στιγμή θα πρέπει να περάσει από το σταθμό διοδίων του Πυργετού που είναι 2,00 ευρώ και ο οποίος δεν θα υπάρχει στο νέο τμήμα», σημείωσε. Στην παλαιά Εθνική οδό, θα επανέλθει ένας σταθμός διοδίων στο κόμβο των Τεμπών και θα χρεώνει 1,60 ευρώ.

Χωρίς διόδια για τρία χρόνια οι κάτοικοι του δήμου Τεμπών

Δεν θα πληρώνουν διόδια για τρία χρόνια οι κάτοικοι του δήμου Τεμπών στην παλαιά Εθνική Οδό, όπως δήλωσε η κ. Ζαβρίδου ,προσθέτοντας πως ήδη έχει υπάρξει συμφωνία μεταξύ δημοσίου και εταιρείας. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως με την παράδοση του νέου τμήματος στα Τέμπη, η διέλευση των φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων στη παλαιά Εθνική Οδό, θα απαγορευτεί δια νόμου. «Τα Τέμπη και η κοιλάδα στην παλαιά Εθνική Οδό θα είναι ένας τουριστικός προορισμός χωρίς φορτηγά. Θα καθαρίσει η εθνική οδός και τα Τέμπη θα μπορούν να γίνουν ένας τουριστικός προορισμός με μεγαλύτερη ασφάλεια», κατέληξε.


 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία