ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
 

Πανεπιστήμια εφαρμογής

Μεγάλη κουβέντα γίνεται και πάλι για το μέλλον των ΤΕΙ, με αφορμή την τυπική αναγνώριση της Ανώτατης φυσιογνωμίας τους από την Ε.Ε., μέσω των καταδικαστικών αποφάσεων εναντίον της χώρας μας για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους.

Και η κουβέντα αυτή, από την αρχή της, επιχειρεί να συμπεριφερθεί στα Τ.Ε.Ι., σαν να πρόκεται για ενιαίο σύνολο Ιδρυμάτων με τα ίδια χαρακτηριστικά, την ίδια πορεία, και τις ίδιες δυνατότητες. Και δυστυχώς σε κάθε συζήτηση για το μέλλον των ΤΕΙ και τη σχέση τους με τα Πανεπιστήμια, ακολουθείται η εξής παράλογη λογική.

Τα Πανεπιστήμια λογίζονται ως ενιαίο σύνολο που έχουν τα χαρακτηριστικά του καλύτερου Ιδρύματος, ενώ τα ΤΕΙ λογίζονται ως ενιαίο σύνολο που έχουν τα χαρακτηριστικά του χειρότερου Ιδρύματος. Και αυτό συμβαίνει όχι μόνο από τους πολέμιους των ΤΕΙ, αλλά σε μερικές περιπτώσεις και από την πολιτεία.

Σχεδόν όλοι, όταν αναφέρονται σε Πανεπιστήμια, εννοούν το Πανεπιστήμιο Αθήνας, ή το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, και ξεχνούν ότι υπάρχουν και τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια, ορισμένα τμήματα των οποίων έχουν μηδαμινή υποδομή, επισκέπτες καθηγητές, και ελάχιστους φοιτητές, ενώ όταν αναφέρονται στα ΤΕΙ στο σύνολο τους, έχουν ως παράδειγμα το ΤΕΙ Πίνδου, Παράρτημα Αγουλινίτσας, που κάποιοι έστησαν μέσα σε μία νύχτα, για ψηφοθηρικούς λόγους.

Η σύγκριση αυτή όμως είναι άδικη και ισοπεδωτική.

Και εμείς εδώ στο ΤΕΙ Πειραιά δεν είμαστε διατεθειμένοι να συγκριθούμε με εκτιμήσεις μέσου όρου.

Γιατί το ΤΕΙ Πειραιά, έχει πίσω του ιστορία 60 ετών, σαν συνεχιστής της παράδοσης του Μικρού Πολυτεχνείου, και όλων των εν συνεχεία μετασχηματισμών σε Ανωτέρα Σχολή Υπομηχανικών, σε ΚΑΤΕΕ , σε ΚΑΤΕ, και από το 1983, σε Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα υψηλού επιπέδου, με συνεχόμενη εξέλιξη, και σημαντικές εκπαιδευτικές επιτυχίες, το οποίο έχει ενσωματώσει τη παράδοση και εμπειρία και των Ανωτέρων Σχολών Ηλεκτρονικών Αναστασιάδη και ΣΙβιτανιδείου.

Σήμερα στο ΤΕΙ μας, λειτουργούν δύο Σχολές, η Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, και η Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, οι οποίες περιλαμβάνουν τμήματα ειδικοτήτων αιχμής περιζήτητων στην αγορά εργασίας. Το κτιριακό Συγκρότημα του ΤΕΙ Πειραιά που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Π.Ράλλη και Θηβών, είναι νεόκτιστο, ιδιόκτητο, κατά μέσο όρο τα κτίρια είναι κατασκευής μικρότερης των 10 ετών, η υλικοτεχνική υποδομή, επιτρέπει την άριστη εκπαίδευση των φοιτητών, και το Εκπαιδευτικό προσωπικό, σήμερα πια, απαρτίζεται από εκπαιδευτικούς που σε πολύ μεγάλο ποσοστό, διαθέτουν τα τυπικά προσόντα του καθηγητή Πανεπιστημίου.

Οι προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές μας, είναι πάνω από 17.000. Οι φοιτητές μας, λόγω της υποχρεωτικής παρακολούθησης των εργαστηρίων, βρίσκονται κατά μέσο όρο 5 ώρες την ημέρα σε μάθημα ή εργαστήριο, δεν είναι δηλαδή κλασσικοί φοιτητές εξ αποστάσεως.

Η μεταπτυχιακή έρευνα στο ΤΕΙ Πειραιά, έχει αναπτυχθεί σημαντικά, με συμμετοχές στα προγράμματα Αρχιμήδης Ι και ΙΙ, αλλά και μέσω αυτοχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, αυτοδύναμα ή σε συνεργασία με ξένα Πανεπιστήμια ή Ερευνητικά κέντρα.

Το ΤΕΙ Πειραιά, μέσω ανταλλαγών έχει δώσει την ευκαιρία σε φοιτητές του, να φοιτήσουν σε περισσότερα από 100 συνεργαζόμενα με αυτό, Πανεπιστημιακά Ιδρύματα του εξωτερικού.

Επίσης στο ΤΕΙ Πειραιά διεξάγονται περισσότερα από 15 αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (Π.Μ.Σ.), με σύμπραξη και συνδιοργάνωση, με τμήματα Ελληνικών Πανεπιστημίων, αλλά και με τμήματα Ευρωπαϊκών και Αμερικάνικων Πανεπιστημίων.

Εκτός αυτών το ΤΕΙ, διαθέτει υπερσύγχρονη βιβλιοθήκη στεγασμένη σε ιδιόκτητο κτίριο που εγκαινιάστηκε το 2006, με πλήρη έντυπη και ηλεκτρονική βιβλιογραφία, με αναγνωστήριο 320 θέσεων και ηλεκτρονικούς υπολογιστές για τυφλούς φοιτητές, ακόμα και εκτυπωτές με σύστημα Braille.

Το γραφείο διασύνδεσης του ΤΕΙ , με τις πολλαπλές δραστηριότητες, έχει εξελιχθεί σε πρότυπο κέντρο, συμβουλευτικής και καθοδήγησης για τους φοιτητές μας, και συνδετικός κρίκος των φοιτητών με την αγορά εργασίας.

Οι πτυχιούχοι μας, έχουν 93% απορροφητικότητα από την αγορά εργασίας, σε ειδικότητες του αντικείμενου σπουδών τους, το πρώτο χρόνο από την αποφοίτηση τους, ενώ το 40%, απορροφάται από την αγορά εργασίας κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης, δηλαδή πριν την απόκτηση του πτυχίου.

Το ΤΕΙ εντός του χώρου του, έχει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις εστίασης των φοιτητών του, σύγχρονο εστιατόριο, πολύ μεγάλους χώρους διαλλείματος, όπου καθημερινά οι φοιτητές βουλεύονται και ξεκουράζονται, και εντός του έτους ολοκληρώνεται το μεγάλο κτίριο της Αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, 500 θέσεων ,η οποία έχει δυνατότητες όμοιες με της δυνατότητες της κεντρικής αίθουσας του Μεγάρου Μουσικής.

Και τίθεται πλέον το μέγιστο ερώτημα.

Το ΤΕΙ Πειραιά, δεν έχει τις προδιαγραφές Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, και τις έχει το τμήμα του Περιφερειακού Πανεπιστημίου που δεν έχει ούτε αίθουσες, ούτε καθηγητές, και τις πιο πολλές φορές ούτε και φοιτητές;

Το ΤΕΙ Πειραιά, με βάση τη λογική της ενιαίας αντιμετώπισης, θα ενταχθεί στη κατηγορία του ΤΕΙ Πίνδου, παράρτημα Αγουλινίτσας, υποπαράρτημα Ανω Παναγιάς, που κάποιος απίθανος βουλευτής, έπεισε τον Υπουργό να ιδρύσει ,για να πάρει τις ψήφους του κυρ- Παναγιώτη, και το οποίο στεγάζεται στο καφενείο του χωριού, επειδή έτσι αντιλαμβάνονται κάποιοι, τη δίκαια σύγκριση ;

Το ΤΕΙ Πειραιά με τα χαρακτηριστικά που προανέφερα, έχει καμία σχέση με τα διάφορα παραρτήματα ορισμένων περιφερειακών Πανεπιστημίων; Ακόμα και το παράρτημα του ΤΕΙ Πειραιά, στις Σπέτσες, τμήμα τουριστικών επιχειρήσεων, στεγάζεται σε πολύ καλλίτερα κτίρια, στη περίφημη Κοργιαλένειο και Αναργύρειο Σχολή των Σπετσών.

Το ζήτημα λοιπόν, όπως αποδεικνύεται, δεν είναι η υλοποίηση των «φωτισμένων» προτάσεων του προέδρου του ΤΕΕ, και του πρύτανη του ΕΜΠ. Το ζήτημα είναι η πραγματική αξιολόγηση των Ιδρυμάτων, από το χώρο τους, και την αγορά εργασίας.

Η Ελλάδα μπορεί μέσα από πιέσεις συντεχνιών να λέει όπως θέλει τα ΤΕΙ, και να νομοθετεί ενιαία γι αυτά, αλλά η Πανεπιστημιακή κοινότητα της Ευρώπης και των ΗΠΑ, έχουν δει το ΤΕΙ Πειραιά, το έχει αξιολογήσει, και το έχει κατατάξει στα Πανεπιστήμια εφαρμογής με τα οποία συνεργάζεται ισότιμα.

Οι δείκτες αξιολόγησης, κτίρια, υλικοτεχνική υποδομή, επίπεδο σπουδών, επίπεδο εκπαιδευτικών, διεξαγωγή έρευνας, απορρόφηση πτυχιούχων, είναι αρκετά υψηλοί για το ΤΕΙ Πειραιά, σε σημείο που να το κατατάσσουν αυτοδίκαια στα Πανεπιστήμια εφαρμογής του Ευρωπαϊκού γίγνεσθαι.

Η χώρα μας όπως κάνει πάντα, βρίσκεται ουραγός στις εξελίξεις, παρασυρόμενη ανέκαθεν από συντεχνίες που δεν βλέπουν πέρα από τη μύτη τους.

Όπως δεν βλέπουν και μερικοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, που είναι έτοιμοι να παραδώσουν την υποδομή και την ιστορία του ΤΕΙ που ανήκουν, στα Πανεπιστήμια, με αντάλλαγμα μία αμφίβολη θέση προσωποπαγούς εκπαιδευτικού σ' αυτά, στέλνοντας τα πτυχία όλων των παλαιών αποφοίτων, το κάλαθο των αχρήστων.

Η θέση η δική μας είναι ξεκάθαρη, και απλή. Το ΤΕΙ Πειραιά, έχει όλα τα χαρακτηριστικά, και μάλιστα σε άριστο βαθμό, για να χαρακτηριστεί Πανεπιστήμιο Εφαρμογής. Δεν θέλουμε και ούτε έχουμε λόγο, να καταστρέψουμε τη δυναμική μας πορεία προς τη πρόοδο, ενσωματωμένοι σε κάποιο γερασμένο Πανεπιστημιακό Οργανισμό, με αγκυλώσεις του παρελθόντος.

Οι φοιτητές μας στα Πανεπιστήμια της Ευρώπης κρίνονται ικανοί και τους παρέχονται ευκαιρίες για εκπόνηση διδακτορικών, αλλά το Ίδρυμα που τους έκανε ικανούς, δεν έχει αυτό το δικαίωμα, γιατί η Ελληνική Πολιτεία, βλέπει το θέμα, πίσω από τα παραμορφωτικά γυαλιά των Πανεπιστημιακών συμφερόντων.

Δεν πειράζει. Το ΤΕΙ Πειραιά, είναι αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο Εφαρμογής στη συνείδηση όλων των ξένων Πανεπιστημιακών φορέων, με βάση τη δουλειά του, και τις επιδόσεις του. Δεν είναι διατεθειμένο να γίνει θυσία, στο βωμό της δήθεν ενιαίας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που θα το καταργήσει, και θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία του.

Η ενιαιοποίηση της εκπαίδευσης, και μάλιστα στο επίπεδο της ήσσονος προσπάθειας, είναι πρακτική, που ανήκει στο παρελθόν και είναι ξένη στο δικό μας τρόπο σκέψης .

Η διαφορετικότητα, αποτελεί την ελπίδα μας, απέναντι σε κάθε καθεστώς που βλέπει τον άνθρωπο σαν μέσο όρο, είτε αυτό λέγεται παγκοσμιοποίηση, είτε κάθε άλλης μορφής «πεφωτισμένο» καθεστώς, πάσης χρωματικής αποχρώσεως.

Τη διαφορετικότητα μας αυτή, ήρθε η ώρα να την υπερασπιστούμε έναντι οιουδήποτε. Και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

ΒΡΥΖΙΔΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

ΣΠΟΥΔΕΣ

Πτυχίο Μαθηματικού του Πανεπιστημίου Αθηνών, με βαθμό ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ, έτος 1974
Μεταπτυχιακό ενδεικτικό εις την Πληροφορική και Επιχειρησιακή έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών, με βαθμό ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ, έτος 1982
Διδακτορικό δίπλωμα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών με τίτλο «Διδακτική των
Μαθηματικών με Πληροφορική» με επίδοση «ΑΡΙΣΤΑ», έτος 1993

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Διορίστηκα στο ΚΑΤΕΕ Κοζάνης το έτος 1977, από το 1980 μέχρι σήμερα υπηρετώ στο ΤΕΙ Πειραιά.
Από 12.10.1984 υπηρετώ στο ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ στη βαθμίδα του Καθηγητή στο Γενικό Τμήμα Μαθηματικών.

Κατά την διάρκεια της υπηρεσίας μου στο ΤΕΙ Πειραιά, διετέλεσα :
Προϊστάμενος Γενικού Τμήματος Μαθηματικών από 29.5.1985 μέχρι 31.8.1986
Αντιπρόεδρος του ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ από 30.4.1987 μέχρι 31.8.1989
Διευθυντής Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ από 1.9.1994 μέχρι 1.7.1998
Πρόεδρος του ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ από 1.9.1998 μέχρι 31.8.2002 και από 1.9.2002 μέχρι 31.8.2005.
Διευθυντής Κέντρου Τεχνολογικής Έρευνας (ΚΤΕ) Πειραιά & Νήσων από 1.9.2005 μέχρι τον Σεπτέμβριο 2009.
Επανεξελέγη Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι. Πειραιά με θητεία από 1.9.2008 μέχρι 31.8.2012.

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


Αυτόνομη διδασκαλία μαθημάτων
Από την ίδρυση των ΤΕΙ 1404/82 μέχρι σήμερα, έχω διδάξει αυτοδύναμα στα τμήματα: Μηχανολογίας, Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων το μάθημα των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών.

Αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών
Από 1985 μέχρι το 1998 συμμετείχα με την ιδιότητα του Προϊσταμένου του Γενικού
Τμήματος Μαθηματικών του Αντιπροέδρου και του Διευθυντή της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών, στην Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων του ΤΕΙ- ΠΕΙΡΑΙΑ, κυρίως ως προς την ύλη των Μαθηματικών.

Πρόεδρος της επιτροπής ερευνών
Σαν Αντιπρόεδρος του ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, διετέλεσα πρώτος Πρόεδρος της επιτροπής από την ίδρυση του Ειδικού Λογαριασμού 21.12.1988 μέχρι 31.8.1989.
Κατά τη διάρκεια της θητείας μου από 21.12.1988 μέχρι 31.8.1989 δημιουργήθηκε ο
Κανονισμός Λειτουργίας και υλοποιήθηκαν ερευνητικά προγράμματα όπως:
PRAFILE των επιχειρήσεων ενδύματος και πλεκτικής
Μοντέλα παλινδρόμησης στα πολυκριτήρια ανάλυσης

Κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά, από 1.9.1998 μέχρι 31.8.2002 ήμουν και Πρόεδρος της Επιτροπής Ερευνών.

Διευθυντής Προγράμματος Μεταπτυχιακού Σπουδών
Από το 2006 έως σήμερα, Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) « Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων » που εκτελείται στο Γενικό Τμήμα Μαθηματικών του Τ.Ε.Ι. Πειραιά σε σύμπραξη με το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης .


ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ


1. «Ανάπτυξη Μαθηματικού μοντέλου πρόβλεψης κατανομών της ροής του σπουδαστικού δυναμικού στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» του Δρ. Λάζαρου Βρυζίδη, Καθηγητής ΤΕΙ Πειραιά.
Επιθεώρηση Αποκέντρωσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιφερειακής Ανάπτυξης τεύχος /Νο 24 ΑΘΗΝΑΙ/ΑTHENES/ATHENS 2001.

2. Το πρότυπο συνωστισμού «με ραντεβού» ως λειτουργικό μοντέλο σταθμών αυτοκινήτων εργαζόμενων σε μεγάλες εργασιακές μονάδες των: Δρ. Κων/νου Κοντέση, Δρ.Λαζάρου Βρυζίδη, Καθηγητή και Δρ. Μιχαήλ Κοντέση.
Επιθεώρηση Αποκέντρωσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιφερειακής Ανάπτυξης τεύχος/Νο 23 ΑΘΗΝΑΙ/ΑΤΗENES/ATHENS 2001

3. STATISTICAL TESTING OF EMPIRICAL RESEARCH
HYPOTHESES IN ACCOUNTING
k. KANTZOS - L. VRIZIDIS
JOURNAL OF STATISTICS & MANAGEMENT SYSTEMS
΄Εχει γίνει δεκτή προς δημοσίευση, σχετική βεβαίωση

4. Στατιστική Ανάλυση Στοιχείων Επιχειρήσεων για την αξιολόγηση τελειοφοίτων σπουδαστών ΤΕΙ των: Δρ. Βρυζίδη Λάζαρου, Δρ. Αλαφοδήμου Κων/νου , Δρ. Κωστάκη Κων/νου, Καθηγητών ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ και Δρ. Ιωαννίδη Χαράλαμπου Λέκτορος Ε.Μ.Π.
Επιθεώρηση Αποκέντρωσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιφερειακής Ανάπτυξης
τεύχος Νο 25 ΑΘΗΝΑΙ/ΑTHENES/ATHENS 2001

5. Aξιολόγηση της πρακτικής άσκησης των ΤΕΙ, με στοιχεία σπουδαστών των: Δρ. Αλαφοδήμου Κων/νου, Δρ. Βρυζίδη Λάζαρου, Καθηγητή ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, Δρ. Θεοφίλη Ελένη, Καθηγήτρια ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, Δρ. Ιωαννίδη Χαράλαμπου, Λέκτορα ΕΜΠ,Δρ.Κωστάκη Κων/νου, Καθηγητή ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Επιστημονική Επιτηρίδα «ΣΠΟΥΔΑΙ» Πανεπιστημίου ΠΕΙΡΑΙΑ
Εχει γίνει δεκτή προς δημοσίευση

6. Επεξεργασία στοιχείων πρακτικής άσκησης σπουδαστών ΤΕΙ με χρήση γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών (G.I.S.) των Δρ Αλαφοδήμου Κων/νου Καθηγητή ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, Δρ Βρυζίδη Λάζαρου Καθηγητή ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, Δρ Θεοφίλη Ελένη, Καθηγήτρια ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, Δρ Ιωαννίδη Χαράλαμπου Λέκτορα ΕΜΠ, Δρ Κωστάκη Κων/νου Καθηγητή ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Επιθεώρηση Αποκέντρωσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιφερειακής Ανάπτυξης
΄Εχει γίνει δεκτή προς δημοσίευση στο τεύχος 26 Αθήνα 2001

7. INVOLVING MODELLING INFORMATION IN THE SERUCTURE OF AN EXPERT SYSTEM FOR REAL-TIME FAULT DIAGNOSIS
C. ANGELI, L. VRIZIDIS
Ανακοίνωση σε Διεθνή Συνέδριο
8. Τρόποι Διδασκαλίας για τη λύση Μαθηματικών Προβλημάτων
Δρ Βρυζίδης Λάζαρος, εργασία ως Μονογραφία
9. Developing the user interface for an online knowledge-based system.
IASTED 21st International Conference on Applied Informatics.
Innsbruck-Austria, 10-13 February,2003

ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΒΙΒΛΙΑ

1. Αριθμητική Ανάλυση Αλγοριθμική Προσέγγιση Δ. Κυτάγιας - Λ. Βρυζίδης

2. Συμπληρώματα Αριθμητικής Ανάλυσης και Εφαρμογές Λ. Βρυζίδης

3. Διαφορικές Εξισώσεις Λ. Βρυζίδης - Γ. Γεωργούδης

4. Συναρτήσεις Πολλών Μεταβλητών Γ. Γεωργούδης - Λ. Βρυζίδης

5. Μαθηματικά ΙΙΙ Εφαρμοσμένα Α.Αλεξανδρόπουλος --Λ. Βρυζίδης