KÝíôñï ÐáñáäïóéáêÞò Âéïôå÷íßáò Éùáííßíùí êáé ç ÄéáäñáóôéêÞ Áßèïõóá ôçò Éóôïñßáò ôçò ÔÝ÷íçò ôçò Ãéáííéþôéêçò Áóçìïõñãßáò
ΙστορικÞ αναδρομÞ
Οι αρχÝς της Γιαννιþτικης ΛαúκÞς ΤÝχνης ξεκινοýν περßπου με την ιστορßα της πüλης των Ιωαννßνων.
Απü αναφορÝς γνωρßζουμε üτι το ασÞμι δουλεýεται στα ΙωÜννινα απü τα χρüνια της ΒυζαντινÞς Αυτοκρατορßας καθþς επßσης και τουρκικÜ Ýγγραφα μας δεßχνουν üτι το 1430 ο κλÜδος της ασημουργßας βρßσκεται στην ακμÞ του.
Καθ´ üλη την διÜρκεια της ιστορßας υπÜρχουν στοιχεßα για την εμπορικÞ και την εξαγωγικÞ δραστηριüτητα προúüντων αργυροχοÀας απü τους Γιαννιþτες Τεχνßτες σε περιοχÝς üπως το ΒελιγρÜδι, την Βενετßα, το ΒουκουρÝστι, την ΠρÜγα, την ΒιÝννη ακüμη και στα Σκüπια και την Ρωσßα. ΕνδεικτικÜ αναφÝρουμε üτι τα Γιαννιþτικα τυπογραφεßα της Βενετßας της Κωνσταντινοýπολης προσπορßζουν βιβλßα στα ΙωÜννινα. Απü αυτÜ, τα εκκλησιαστικÜ και κυρßως τα ευαγγÝλια επενδýονται με ασημÝνια καλýμματα των Ηπειρωτικþν εργαστηρßων. Το επενδεδυμÝνο στο 16ο αιþνα βυζαντινü ευαγγÝλιο της ΜολυβδοσκεπÜστου που εκτßθεται στο Βυζαντινü Μουσεßο αποτελεß χαρακτηριστικü δεßγμα της τÝχνης του 16ου αιþνα. Στη ΜονÞ Σßμωνος ΠÝτρας του Αγßου ¼ρους βρßσκεται κÜλυμμα Ευαγγελßου, Ýργο του ΣουγδουρÞ και στο Εθνικü Μουσεßο ΤÝχνης του Βουκουρεστßου βρßσκεται ασημÝνιο ποτÞριο του 1671 με σλαβικÞ γραφÞ και την υπογραφÞ ΣουγδουρÞ. Στη ΜονÞ ΣινÜ σþζεται ασημÝνιος πολυÝλαιος, Ýργο των αδερφþν ΣουγδουρÞ, ΣερμπÜνου και Ευσταθßου του 1752. ΠαρÜλληλα παρουσιÜζεται μεγÜλη παραγωγÞ κοσμικþν αντικειμÝνων που εßναι διÜφορα χρηστικÜ αντικεßμενα üλων των κατηγοριþν. Δßσκοι, πιατÝλες, βÜσεις ποτηριþν και Ýνθετα σε ξýλο διακοσμητικÜ. ΕξαρτÞματα αντρικÞς χρÞσης (ρÜβδοι, ταμπακÝρες, πßπες κλπ) και γυναικεßα κιβωτßδια. Ιδιαßτερη ζÞτηση παρουσιÜζουν τα αργυρÜ γυναικεßα και αντρικÜ κοσμÞματα σε πολλÝς τεχνικÝς.
ΣÞμερα, στα ΓιÜννενα υπÜρχουν περßπου 80 εργαστÞρια που εξακολουθοýν να παρÜγουν χειροποßητα Ýργα τÝχνης με παραδοσιακÝς τεχνικÝς üπως εßναι:
ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΥΤΕΥΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΥ ΧΑΜΕΝΟΥ ΚΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΧΥΤΟΠΡΕΣΣΑΣ.
Η αναγκαιüτητα στον τομÝα της μεταλλοτεχνßας,παραγωγÞς ßδιων μεταξý τους αντικειμÝνων (εξαρτημÜτων, μικρþν διακοσμητικþν γλυπτþν και κοσμημÜτων) επÝβαλλε την δημιουργßα μηχανημÜτων που η χρÞση τους σε συνδυασμü με την εφαρμογÞ σε αυτÜ μßας πανÜρχαιας τεχνικÞς χýτευσης (του χαμÝνου κεριοý) επÝφερε ριζικÝς αλλαγÝς στον κατασκευαστικü κλÜδο της αργυροχρυσοχοοßας.Η τεχνικÞ αυτÞ δßνει στον τεχνßτη-κατασκευαστÞ,την δυνατüτητα παραγωγÞς Χυτþν αντικειμÝνων υψηλÞς ποιüτητας απü οποιοδÞποτε μÝταλλο Þ κρÜμα μετÜλλου. Με την χρÞση της τεχνικÞς αυτÞς μποροýμε να κατασκευÜσουμε χυτÜ αντικεßμενα (κοσμÞματα, διακοσμητικÜ,εξαρτÞματα κλπ) τα οποßα εßναι ßδια με το πρωτüτυπο που Ýχουμε κατασκευÜσει και Ýχουν üλα μεταξý τους τις ßδιες τεχνικÝς προδιαγραφÝς.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΑΒΑΤΙ - ΤΕΧΝΙΚΗ NIELLO
Χρησιμοποιþντας την τεχνικÞ niello δημιουργοýμε κοσμÞματα, χρηστικÜ αντικεßμενα, διακοσμητικÜ σκεýη και εκκλησιαστικÜ εßδη.Η αισθητικÞ τους αξßα, βασßζεται στην ελκυστικÞ αντßθεση που δημιουργεßται μεταξý του λαμπροý λευκοý μετÜλλου (Üργυρος) και του στιλπνοý, σκοýρου Ýνθετου στο βασικü μÝταλλο κρÜματος niello. ΤÝλεια φινιρισμÝνα και στιλβωμÝνα, μüνα τους Þ Ýνθετα σε κÜποιο Üλλο υλικü, (μÝταλλο, ξýλο, κüκαλλο, λÜκκα κλπ) τα αντικεßμενα που δημιουργÞθηκαν με την χρÞση αυτÞς της τεχνικÞς ξεχωρßζουν για το μοναδικü αισθητικü τους αποτÝλεσμα.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΥΡΜΑΤΕΡΑ - ΤΕΧΝΙΚΗ FILIGREE
Η τεχνικÞ filigree εßναι μßα μορφÞ διακüσμησης απü μεταλλικü σýρμα (πλεγμÝνο, επιπεδωμÝνο Þ συνεστραμÝνο). Με την χρÞση της μποροýμε να δημιουργÞσουμε κοσμÞματα, διακοσμητικÜ σκεýη, εκκλησιαστικÜ αντικεßμενα και οποιοδÞποτε αντικεßμενο μπορεß να σκεφθεß ο τεχνßτης. Στην τεχνικÞ αυτÞ χρησιμοποιεßται συχνüτερα σýρμα καθαροý αργýρου Þ χρυσοý. Μπορεß να χρησιμοποιηθεß επßσης και σýρμα χαλκοý Þ οποιουδÞποτε μετÜλλου το οποßο στην συνÝχεια μπορεß να επαργυρωθεß, επιχρυσωθεß Þ να πατιναριστεß με την χρÞση οξεßδωσης για να επιτýχουμε Ýνα ελκυστικü αισθητικü αποτÝλεσμα στην επιφÜνειÜ του.Πολýπλοκα κοσμÞματα Þ αντικεßμενα που δημιουργÞθηκαν απü πλεγμÝνο σýρμα, αυτüνομα ως μονÜδες Þ Ýνθετα σε κÜποιο Üλλο υλικü και η προσθÞκη σε αυτÜ πολýτιμων Þ ημιπολýτιμων λßθων δημιουργοýν Ýνα Üρτιο τεχνικÜ και αισθητικÜ αποτÝλεσμα. Με το μαλακü σýρμα, αρχικÜ δημιουργεßται Ýνα εξωτερικü πλαßσιο, το οποßο στην συνÝχεια γεμßζει με επιμÝρους μικρüτερες μονÜδες, απü πλεγμÝνο Þ συνεστραμÝνο σýρμα. ¼λα αυτÜ τα μÝρη θα συγκολληθοýν μεταξý τους με την χρÞση μιας ασημοκüλλησης (σε μορφÞ σκüνης). Στην επßπεδη επιφÜνεια που Ýχει δημιουργηθεß,ο τεχνßτης μπορεß να προσθÝση κατÜ βοýληση, επιμÝρους στοιχεßα που Ýχει φτιÜξει,επßσης απü σýρμα,αλλÜ και στοιχεßα χυτÜ Þ απü Ýλασμα (θÞκες για λßθους, γρÜνες, φυλλαρÜκια, χεροýλια,κλπ) και να δημιουργÞσει με τον τρüπο αυτü μßα πιο πλοýσια και ανÜγλυφη επιφÜνεια.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΥΤΕΥΣΗ ΣΤΟ ΧΩΜΑ
Η χýτευση στο χþμα εßναι μια παλαιÜ τεχνικÞ, που επιτρÝπει την παραγωγÞ σε μαζικÞ κλßμακα, μεταλλικþν αντικειμÝνων, τα οποßα εßναι σχετικÜ πιστÜ αντßγραφα με Ýνα πρωτüτυπο (μοντÝλο) αντικεßμενο το οποßο Ýχει δημιουργÞσει ο τεχνßτης. Απαιτεß ελÜχιστα τεχνικÜ μÝσα και δεν μας περιορßζει ως προς το μÝγεθος των αντικειμÝνων, θÝτει üμως üρια ως προς την πολυπλοκüτητα του παραγομÝνου χυτοý τεχνουργÞματος. Με την τεχνικÞ αυτÞ, κατασκευÜζονται απü ορεßχαλκο μεγÜλα αντικεßμενα (φωτιστικÜ,πολυÝλαιοι,μανουÜλια κα) αλλÜ και μικρÜ χυτÜ εξαρτÞματα, που θα χρησιμοποιÞσει ο τεχνßτης σε κÜποια Üλλη τεχνικÞ. Επßσης η τεχνικÞ αυτÞ ενδεßκνυται για την κατασκευÞ απü Üργυρο των περßφημων ασημÝνιων σερβßτσιων φαγητοý (κουτÜλια, πηροýνια, μαχαßρια κλπ) στα οποßα προσδßδει μεγÜλη αντοχÞ και εξαιρετικü φινßρισμα. Η μÝθοδος αυτÞ στηρßζεται στην αποτýπωση (με την βοÞθεια ενüς πρωτοτýπου-μοντÝλου), σε ειδικü χþμα χýτευσης (πυρüχωμα), μιας κοιλüτητας που Ýχει το σχÞμα του μοντÝλου και την πλÞρωση (γÝμισμα) της κοιλüτητας αυτÞς, με λειωμÝνο μÝταλλο.Με τον τρüπο αυτü παρÜγονται αντßγραφα του αντικειμÝνου που θÝλουμε να παρÜγουμε, απü οποιοδÞποτε μÝταλλο Þ κρÜμα μετÜλλου επιλÝξει ο τεχνßτης.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΦΥΡΗΛΑΤΟ – ΣΚΑΛΙΣΤΟ (ΤΕΧΝΙΚΗ REPOUSSE)
Η τεχνικÞ repousse Ýχει χρησιμοποιηθεß ευρýτατα στην κοσμικÞ και εκκλησιαστικÞ τÝχνη και με την χρÞση της Ýχουν κατασκευαστεß αντικεßμενα χρηστικÜ Þ απλþς διακοσμητικÜ. ¸νας Üψογα εξοικειωμÝνος με την χρÞση της τεχνßτης, μπορεß να κατασκευÜσει απü Ýλλασμα πολýτιμου Þ Üλλου μετÜλλου, οποιαδÞποτε γεωμετρικÞ φüρμα του ζητηθεß Þ Ýχει σκεφθεß ο ßδιος και να την διακοσμÞσει με μοτßβα που αυτüς σχεδßασε.
Το ανÜγλυφο σχÝδιο αντανακλÜ και διαχÝει το φþς προς κÜθε κατεýθυνση δßνοντας μια λαμπρÞ, αρχοντικÞ αßσθηση σε κÜθε αντικεßμενο που Ýχει δημιουργηθεß με αυτÞν την τεχνικÞ. Η τεχνικÞ αυτÞ περιλαμβÜνει την δημιουργßα Ýκγλυφων (ανασηκωμÝνων) και Ýγγλυφων (βαθουλωμÝνων) σχεδßων σε αντικεßμενα διαμορφωμÝνα απü μεταλλικü Ýλασμα (φýλλο μετÜλλου), με την χρÞση ενüς σφυριοý και διÜφορων εργαλεßων με κατÜλληλα διαμορφωμÝνες Üκρες, (ζομπÜδες, καλÝμια κοßλανσης, καλÝμια χÜραξης).
ΣυμπληρωματικÜ,μποροýμε να προσθÝσουμε στο κυρßως αντικεßμενο και κÜποια επιμÝρους στοιχεßα που Ýχουν κατασκευασθεß με την χρÞση κÜποιας Üλλης διακοσμητικÞς τεχνικÞς.
Τα τελευταßα 15 χρüνια λειτουργεß στην πüλη των Ιωαννßνων Þ αλλßως στην «Πüλη των Ασημουργþν» το ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΙΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι.). Το κÝντρο αποτελεßται απü εργαστÞρια αργυροχοÀας και σκοπü Ýχει την ανÜπτυξη των εργαστηρßων αργυροχοÀας και την προβολÞ και ανÜδειξη των γιαννιþτικων προúüντων αργυροχοÀας σε üλο τον κüσμο.
Η τÝχνη της αργυροχοÀας, ανÜλογα με την ειδßκευση του κÜθε εργαστηρßου και τον τρüπο κατασκευÞς των προúüντων του, απαιτεß Ýναν ειδικÜ διαμορφωμÝνο χþρο εξοπλισμÝνο με τα απαραßτητα μηχανÞματα και εργαλεßα.
Το ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι. βρßσκεται σε κεντρικü σημεßο της πüλης των Ιωαννßνων στην οδü Αρχιεπισκüπου Μακαρßου 11, δßπλα στην λßμνη Παμβþτιδα και αποτελεß Ýνα απü τα μεγαλýτερα οικοδομÞματα της πüλης με Ýκταση που φτÜνει περßπου τα 10.000 τ.μ.
Στο συγκρüτημα εκτüς απü τα εργαστÞρια αργυροχοÀας βρßσκεται και ο κεντρικüς εκθεσιακüς χþρος των προúüντων αργυροχοÀας και κατÜστημα πωλÞσεων το οποßο μÜλιστα αποτελεß το μεγαλýτερο στην ΕλλÜδα και το οποßο προμηθεýεται τα προúüντα του αποκλειστικÜ απü τους ßδιους τους τεχνßτες του ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι.
¼λα τα προúüντα που εκτßθενται στο κατÜστημα του ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι. εßναι γνÞσια και χειροποßητα φτιαγμÝνα με μερÜκι και περßσσια εμπειρßα, Ýχοντας ως στüχο την μÝγιστη ικανοποßηση του επισκÝπτη.
Επßσης, στο συγκρüτημα υπÜρχει και η ΔιαδραστικÞ αßθουσα της Ιστορßας της τÝχνης της Γιαννιþτικης ΑργυροχοÀας η οποßα αποτελεß Ýναν χþρο στον οποßο ο επισκÝπτης Ýχει την δυνατüτητα μÝσω των ξεναγÞσεων που πραγματοποιοýνται απü εμÜς, βιντεο-παρουσιÜσεων, ζωντανþν παρουσιÜσεων κατασκευÞς χειροποßητων κοσμημÜτων και σκευþν üπως η χýτευση στο χþμα κ.α. να απολαýσει την επßσκεψÞ του και να μÜθει περισσüτερα για την διαβüητη Γιαννιþτικη ΤÝχνη της ΑργυροχοÀας.
ΠεριγραφÞ και σκοπüς της ΔιαδραστικÞς Αßθουσας της Ιστορßας της ΤÝχνης της Γιαννιþτικης Ασημουργßας
Το Πολιτιστικü ΚÝντρο – ΔιαδραστικÞ αßθουσα πρüκειται υπÜρχει στο κτιριακü συγκρüτημα του ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι. Οι χþροι οι οποßοι Ýχουν επιλεχθεß για την υλοποßηση του Ýργου εßναι στον üροφο του κτιριακοý συγκροτÞματος και οι οποßοι ενþνονται με διÜδρομο, προκειμÝνου να δημιουργηθοýν οι κατÜλληλες υποδομÝς για την υποστÞριξη του Ýργου. Οι αßθουσες, εμβαδοý 315 τ.μ. και 140 τ.μ. αντßστοιχα επικοινωνοýν με εσωτερικÞ σκÜλα με τον κεντρικü εκθεσιακü χþρο του ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι. για την ολοκλÞρωση της ξενÜγησης.
ΕπιλÝχθηκαν οι συγκεκριμÝνοι χþροι διüτι καλýπτουν τα παρακÜτω κριτÞρια
-Εýκολη πρüσβαση επισκεπτþν
-Εýκολη πρüσβαση και κßνηση για ¶τομα με Αναπηρßες
-Εýκολη διαμüρφωση χþρων για την υλοποßηση του Ýργου
-¶μεση επικοινωνßα με τον κεντρικü εκθεσιακü χþρο του ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι. με αποτÝλεσμα να διευκολýνει την μετÜβαση των επισκεπτþν στο τελικü στÜδιο της ξενÜγησης – παρουσßασης που εßναι η παρουσßαση και ενημÝρωση των τελικþν και ολοκληρωμÝνων αντικειμÝνων αργυροχοÀας.
¼λες οι αßθουσες περιλαμβÜνουν τον απαραßτητο εξοπλισμü για την θÝρμανση και ψýξη του χþρου καθþς και το απαιτοýμενο σýστημα εξαερισμοý üπου απαιτηθεß.
Ο χþρος του ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι. περιλαμβÜνει χþρους στÜθμευσης αυτοκινÞτων και λεωφορεßων καθþς και τις απαιτοýμενες εγκαταστÜσεις για την απρüσκοπτη κßνηση των Ατüμων με Αναπηρßες üπως επßσης λειτουργεß και καφετÝρια για την ξεκοýραση και αναψυχÞ των επισκεπτþν του κÝντρου.
Σκοπüς του Ýργου εßναι η ενημÝρωση των επισκεπτþν σχετικÜ με την τÝχνη της αργυροχρυσοχοÀας, των υλικþν κατασκευÞς, των εργαλεßων που χρησιμοποιοýνται Ýτσι þστε να μπορÝσουν να κατανοÞσουν τον λüγο που Ýκανε τüσο γνωστÞ την τÝχνη αυτÞ σε üλο τον κüσμο και γιατß ακüμη και σÞμερα αποτελεß αντικεßμενο θαυμασμοý.
Για να επιτευχθεß ο σκοπüς του Ýργου, Ýχει επιλεχθεß να ακολουθοýν συγκεκριμÝνη διαδρομÞ οι επισκÝπτες με θεματικÝς ενüτητες οι οποßες μετÜ απü μßα αλληλουχßα δρÜσεων θα δßνουν την απαιτοýμενη γνþση και πληροφορßα.
¸τσι, η προτεινüμενη διαδρομÞ περιλαμβÜνει πÝντε στÜδια. Το πρþτο στÜδιο περιλαμβÜνει την παρακολοýθηση ενüς video το οποßο αφορÜ τις πρþτες ýλες που χρησιμοποιοýνται, το ασÞμι και τον χαλκü. ΜÝσα απü το video γßνεται αναφορÜ στην προÝλευση τους, την ιστορßα τους και τις διÜφορες μορφÝς τους προκειμÝνου να μποροýν να χρησιμοποιηθοýν στην παραγωγικÞ διαδικασßα.
Ο χρüνος προβολÞς εßναι περßπου 10 λεπτÜ. Με το τÝλος της παρουσßασης οι επισκÝπτες μποροýν σε κατÜλληλες προθÞκες να δουν τον Üργυρο σε διÜφορÝς μορφÝς, üπως ακριβþς και στο video.
Το δεýτερο στÜδιο περιλαμβÜνει μßα δεýτερη αßθουσα στην οποßα μÝσω video θα μποροýν να γνωρßσουν οι επισκÝπτες την διαδικασßα παραγωγÞς των προúüντων, τις τεχνικÝς και τα εργαλεßα τα οποßα χρησιμοποιοýνται. Γßνεται αναφορÜ τüσο στην διαδικασßα παραγωγÞς των σκευþν, χρηστικþν και διακοσμητικþν üσο και, των κοσμημÜτων. Η διÜρκεια του video εßναι περßπου 15 λεπτÜ.
Με το τÝλος της παρουσßασης οι επισκÝπτες μποροýν σε κατÜλληλες προθÞκες να δουν απü κοντÜ ορισμÝνα εργαλεßα καθþς και αντικεßμενα σε διÜφορες φÜσεις της παραγωγικÞς διαδικασßας üπως για παρÜδειγμα μισοτελειωμÝνα μπþλ, λÜστιχα με τα σχÝδια των κοσμημÜτων, τα λεγüμενα «δÝνδρα» στα οποßα γßνεται η χýτευση των κοσμημÜτων κλπ.
Το τρßτο στÜδιο, περιλαμβÜνει την τρßτη και ßσως πιο ενδιαφÝρουσα αßθουσα. Στην αßθουσα αυτÞ παρουσιÜζεται η διαδικασßα της χýτευσης. ¸νας τεχνßτης, σε ειδικÜ διαμορφωμÝνο χþρο ο οποßος προστατεýεται με Üθραυστο τζÜμι για λüγους ασφαλεßας, παρουσιÜζει την χýτευση των προúüντων. Γßνεται το λιþσιμο των πρþτων υλþν στο καμßνι και γßνεται η ρßψη του ρευστοý υλικοý στα ειδικÜ καλοýπια. Πρüκειται για μια πολý παλιÜ τεχνικÞ η οποßα χρησιμοποιεßται ακüμη και σÞμερα. ¸τσι, με απüλυτη ασφÜλεια, πßσω απü το τζÜμι, οι επισκÝπτες θα μποροýν να δουν την διαδικασßα αυτÞ.
Στην συνÝχεια, μÝσω διαδρüμου, οι επισκÝπτες προχωρÜνε στην επüμενη αßθουσα, στο τÝταρτο στÜδιο της ξενÜγησης. Πρüκειται για μßα διαδραστικÞ αßθουσα üπου οι επισκÝπτες μποροýν να δουν απü κοντÜ την διαδικασßα του σκαλßσματος των αντικειμÝνων καθþς και ορισμÝνα στÜδια της διαδικασßας κατασκευÞς των κοσμημÜτων.
ΣτÜδια τα οποßα εßχαν προηγουμÝνως δει σε σχετικü video. Τþρα θα εßναι σε θÝση να δοκιμÜσουν μüνοι τους την κατασκευÞ ενüς κοσμÞματος απü κερß, το οποßο αποτελεß μÝρος της παραγωγικÞς διαδικασßας, το οποßο θα μποροýν να το πÜρουν φεýγοντας μαζß τους. ¼λες οι διαδικασßες γßνονται με απüλυτη ασφÜλεια και πÜντα υπü την καθοδÞγηση Ýμπειρου προσωπικοý και φυσικÜ ενüς τεχνßτη αργυροχüου.
Το πÝμπτο και τελευταßο στÜδιο της ξενÜγησης περιλαμβÜνει την ξενÜγηση στον κεντρικü εκθεσιακü χþρο του ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι. ¸ναν χþρο, τον μεγαλýτερο στην ΕλλÜδα με προúüντα αργυροχοÀας ο οποßος περιλαμβÜνει εκθÝματα απü üλες τις κατηγορßες των αντικειμÝνων, εκκλησιαστικÜ, χρηστικÜ, διακοσμητικÜ, κοσμÞματα κλπ. καθþς και üλες τις τεχνικÝς κατασκευÞς, σκαλιστÜ, σφυρÞλατα, χυτÜ, φιλιγκρÜν κλπ. üπου οι επισκÝπτες μποροýν να απολαýσουν τις αγορÝς τους.
Η επßσκεψη υπολογßζεται απü μßα Ýως δýο þρες περßπου, απü την Üφιξη μÝχρι την αποχþρηση των επισκεπτþν. ¼λες οι αßθουσες, εκτüς απü τον κεντρικü εκθεσιακü χþρο, εßναι υπολογισμÝνες για 25 Üτομα, προκειμÝνου να υπÜρχει μßα ομαλÞ «ροÞ» των επισκεπτþν και των παρεχüμενων πληροφοριþν.
|