Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Αυτοκίνητο

Στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα



Κείμενο Σπύρος Ρέκκας

Αυξάνεται ο αριθμός των αυτοκινητοβιομηχανιών που επενδύουν τεράστια ποσά στην ανάπτυξη των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για μοντέλα υψηλής τεχνολογίας, τα οποία κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, η οποία είναι αποθηκευμένη στις μπαταρίες. 

Η Volvo έβαλε στόχο έως το 2025 να έχει πουλήσει ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά. Η σουηδική μάρκα αναπτύσσει τη νέα γενιά των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, τα οποία θα λανσαριστούν τα επόμενα χρόνια.

 Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προσπάθειά της να δημιουργήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η νέα πρόταση με οικολογικό χαρακτήρα θα αποτελέσει τμήμα της νέας γκάμας της σειράς 40.

 Η καινούργια οικογένεια αυτοκινήτων είναι βασισμένη στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), η οποία δημιουργήθηκε για μικρότερα αυτοκίνητα. Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά της επιτρέπουν στους σχεδιαστές και μηχανικούς να προσαρμόζουν χωρίς μεγάλες παρεμβάσεις βενζινοκινητήρες, ντιζελοκινητήρες, καθώς και ηλεκτροκινητήρες ανάλογα με τις ανάγκες.

 Επίσης, η μάρκα θα επενδύσει και στην εξέλιξη των υβριδικών plug-in μοντέλων. Αυτή η κατηγορία εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά, γιατί λαμβάνει ενέργεια και από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εξοπλίζεται με βενζινοκινητήρα είτε ντιζελοκινητήρα, καθώς και έναν τουλάχιστον ηλεκτρικό κινητήρα. Επίσης υπάρχει δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών από μια οικιακή πρίζα.

 Οι δαπάνες για την ανάπτυξη των νέων οικολογικών μοντέλων προέρχονται και από τα κέρδη της μάρκας. Το πρώτο τρίμηνο του 2016 η εταιρεία σημείωσε αύξηση των εσόδων της κατά 24% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, στις 41,7 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες. 

Τα λειτουργικά κέρδη άγγιξαν τις 3,1 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες, με λειτουργικό περιθώριο κέρδους 7,5%. Οι παγκόσμιες πωλήσεις για το πρώτο τρίμηνο του 2016 αυξήθηκαν κατά 11,9%, στις 120.591 αυτοκίνητα. 

Ο μεσοπρόθεσμος στόχος της Volvo είναι να αυξήσει τις πωλήσεις της στα 800.000 αυτοκίνητα το χρόνο, από τα 503.000 που διέθεσε το 2015.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία