Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Είκοσι ταινίες διεκδικούν τον Χρυσό Λέοντα

73ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας



Βενετία.-

 Δυνατά ονόματα της διεθνούς κινηματογραφίας και πολυαναμενόμενους τίτλους περιλαμβάνει, τόσο στο επίσημο όσο και στο εκτός διαγωνιστικού πρόγραμμά του, το 73ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, που ξεκινά στις 31 Αυγούστου και ολοκληρώνεται στις 10 Σεπτεμβρίου.

   Στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα της φετινής διοργάνωσης συμμετέχουν είκοσι ταινίες. Ανάμεσα τους το «La La Land» του Ντάμιεν Σαζέλ («Whiplash») με πρωταγωνιστές τους Ράιαν Γκόσλινγκ και Έμα Στόουν, το οποίο θα σηκώσει και την αυλαία του φεστιβάλ.

   Ο Βιμ Βέντερς έρχεται στη Μόστρα με το «Les Beaux Jours D'Aranjuez» ένα ρομαντικό δράμα βασισμένο σε θεατρικό του Πέτερ Χάντκε για ένα ζευγάρι (Ρεντά Κατέμπ και Σοφί Σεμάν) που μιλά για τη ζωή και τον έρωτα στη διάρκεια μιας καλοκαιρινής νύχτας.

   Ο Φρανσουά Οζόν επιστρέφει με το «Frantz» (ένα ασπρόμαυρο δράμα τοποθετημένο στην Γερμανία του μεσοπολέμου), ο Εμίρ Κουστουρίτσα με το «On the Milky Road» (μία ιστορία ενός άντρα σε τρεις στιγμές της ζωής του) και πρωταγωνιστές τον ίδιο και τη Μόνικα Μπελούτσι, ενώ ο Τέρενς Μάλικ θα παρουσιάσει ένα ντοκιμαντέρ για τη δημιουργία και το τέλος του σύμπαντος με τίτλο «Voyage of Time» και τις φωνές των Μπραντ Πιτ και Κέιτ Μπλάνσετ. Πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας δουλειάς που μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και ο ίδιος ο Μάλικ το περιγράφει σαν «ένα από τα μεγαλύτερά του όνειρα».

   Στο διεθνές διαγωνιστικό συναντάμε, επίσης, το «The Light Between Oceans» του Ντέρεκ Σιαφράνς, που ενώνει και στην οθόνη το ζεύγος Μάικλ Φασμπέντερ και Αλίσια Βικάντερ, καθώς και το «Brimstone» του Ολλανδού Μάρτιν Κουλχόβεν, ένα αγγλόφωνο γουέστερν με την Ντακότα Φάνινγκ στον ρόλο μιας γυναίκας που κατηγορείται άδικα για φόνο.

   Μετά το «Ένας 'Ανδρας Μόνος» ο Τομ Φορντ θα παρουσιάσει στη Μόστρα τη δεύτερη ταινία του με τίτλο «Nocturnal Animals» , ενώ ο Χιλιανός Πάμπλο Λαρέν στην πρώτη αμερικάνικη ταινία του με τίτλο «Jackie» καταπιάνεται με τη βιογραφία της Τζάκι Κένεντι - Ωνάση, με τη Νάταλι Πόρτμαν να κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

   Πρόεδρος της φετινής κριτικής επιτροπής που θα αποφασίσει για τα βραβεία της διοργάνωσης είναι ο Βρετανός σκηνοθέτης Σαμ Μέντες. Τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής είναι η Αμερικανίδα μουσικός και σκηνοθέτιδα Λόρι 'Αντερσον, η Βρετανίδα ηθοποιός Τζέμα 'Αρτερτον, ο Ιταλός συγγραφέας και σεναριογράφος Τζιανκάρλο Ντε Κατάλντο, ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Τζόσουα Οπενχάιμερ, η Κινέζα ηθοποιός Ζάο Γουέι, η Γερμανίδα ηθοποιός Νίνα Χος, ο Βενεζουελανός σκηνοθέτης και νικητής του περσινού Χρυσού Λέοντα, Λορέντζο Βίγας, και η ηθοποιός Κιάρα Μαστρογιάνι, κόρη του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και της Κατρίν Ντενέβ.

   Για πέμπτη συνεχή χρονιά, η επίσημη αφίσα του Φεστιβάλ έχει φιλοτεχνηθεί από τον Ιταλό σχεδιαστή Σιμόν Μάσι, έναν από τους τελευταίους πρωτοπόρους δημιουργούς του stop-motion animation. Η επίσημη ανακοίνωση της διοργάνωσης περιγράφει την εικόνα ως «τη στιγμή της προσδοκίας» που γεννά το σινεμά. Ένας ανώνυμος θεατής κοσμεί την αφίσα, προσκαλώντας το κοινό να νιώσει την επικείμενη στιγμή ακριβώς πριν από την αποκάλυψη μιας ταινίας στην προβολή της στο Φεστιβάλ.

   Αναλυτικά οι ταινίες που συμμετέχουν στο διεθνές διαγωνιστικό:

   The Bad Batch, 'Ανα Λίλι Αμιπούρ (ΗΠΑ)

   Une Vie, Στεφάν Μπριζέ (Γαλλία/Βέλγιο)

   La La Land, Νταμιέν Σαζέλ (ΗΠΑ)

   The Light Between Oceans, Ντέρεκ Σιαφράνς (ΗΠΑ/Αυστραλία/Νέα Ζηλανδία)

   El Ciudadano Ilustre, Μαριάνο Κον, Καστον Ντιπράτ (Αργεντινή/Ισπανία)

   Spira Mirabilis, Μάσιμο Ντ' Ανόλφι, Μαρτίνα Παρέντι (Ιταλία/ Ελβετία)

   The Woman Who Left, Λαβ Ντιάζ (Φιλιππίνες)

   La Region Salvaje, Αμάτ Εσκαλάντε (Μεξικό)

   Nocturnal Animals, Τομ Φορντ (ΗΠΑ)

   Piuma, Ρόαν Τζόνσον (Ιταλία)

   Paradise, Αντρέι Κοντσαλόβσκι (Ρωσία/Γερμανία)

   Brimstone, Μάρτιν Κουλχόβεν (Ολλανδία/Γερμανία/Βέλγιο/Γαλλία/Βρετανία/Σουηδία)

   On The Milky Road, Εμίρ Κουστουρίτσα (Σερβία/Βρετανία/ΗΠΑ)

   Jackie, Πάμπλο Λαρέν (ΗΠΑ/Χιλή)

   Voyage Of Time, Τέρενς Μάλικ (ΗΠΑ/Γερμανία)

   El Cristo Ciego, Κρίστοφερ Μάρεϊ (Χιλή/Γαλλία)

   Frantz, Φρανσουά Οζόν (Γαλλία)

   Questi Giorni, Τζουζέπε Πιτσιόνι (Ιταλία)

   Arrival, Ντενί Βιλνέβ (ΗΠΑ)

   Les Beaux Jours D'Aranjuez, Βιμ Βέντερς (Γαλλία/Γερμανία)



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία