Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Διακοπές με αερόπλοια

Ετοιμάζουν ταξίδια με... ιπτάμενα γιοτ χλιδής ,ενω η τιμή θα φτάνει τα
... 232.845 δολάρια για μία καμπίνα δύο ατόμων



Στοκχόλμη.-

Τα αερόπλοια γνώρισαν ελάχιστη δράση από τη δεκαετία του 1930.
Αντικαταστάθηκαν από αεροσκάφη με φτερά ως μέσο μεταφοράς. Αλλά η ιδέα
τους δεν ξεχάστηκε τελείως. Πριν από περίπου μία δεκαετία, μια
βρετανική εταιρεία που ονομάζεται Hybrid Air Vehicles (HAV) ανέπτυξε
μια ιδέα για μιας νέας γενιάς μεγάλης κλίμακας αεροσκαφών ως μέρος
ενός αμερικανικού στρατιωτικού ερευνητικού προγράμματος. Αυτό που
προέκυψε ήταν το Airlander, μια σύγχρονη εκδοχή του αερόπλοιου που
είναι, κατά κάποια μέτρα, το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο. Αυτές
οι εξελίξεις στον χώρο των αερόπλοιων τράβηξαν την προσοχή του
Καρλ-Όσκαρ Λαβάτσεκ, ενός Σουηδού πιλότου εμπορικών πτήσεων με
επιχειρηματικό πνεύμα. Η ιδέα ήταν να επαναφέρει τη συγκίνηση και την
αίσθηση της περιπέτειας των ημερών της εξερεύνησης με αερόπλοιο, αλλά
με τις ανέσεις και την ασφάλεια που προσέφερε η τεχνολογία του 21ου
αιώνα. Το αποτέλεσμα είναι η OceanSky Cruises, μια νεοσύστατη εταιρεία
που προσφέρει πολυτελείς αεροπορικές κρουαζιέρες με αερόπλοια,
ξεκινώντας με μία διαδρομή προς το Βόρειο Πόλο μετ’ επιστροφής. Κι ενώ
η OceaSky δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη ποια είναι η επιλογή της σε
αερόπλοιο, το Airlander της HAV, φαίνεται να είναι ο μοναδικός
υποψήφιος γι’ αυτή την αποστολή. Τα αερόπλοια έχουν ορισμένα
χαρακτηριστικά που τα καθιστούν ιδιαίτερα κατάλληλα για το είδος της
επιχείρησης που έχει στο μυαλό του ο Λαβάτσεκ. Έχουν μεγάλη αντοχή –
πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να παραμείνουν στον αέρα για πολύ
μεγάλα χρονικά διαστήματα – μπορούν να εξοπλιστούν με πραγματικά
ευρύχωρες καμπίνες και κυρίως, είναι οικονομικά στα καύσιμα. «Τα
αερόπλοια μπορούν να μεταφέρουν ωφέλιμο φορτίο συγκρίσιμο με αυτό
ορισμένων αεροπλάνων αλλά χρησιμοποιούν μόνο ένα μικρό μέρος της
ενέργειας για να τα μεταφέρουν στην ίδια απόσταση» εξηγεί ο Σουηδός
επιχειρηματίας, ο οποίος πιλοτάριζε εμπορικά αεροσκάφη για την
σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS και άλλους αερομεταφορείς. Ο
συμβιβασμός είναι πως τα αερόπλοια είναι πολύ πιο αργά, αλλά ακόμη κι
αυτό μπορεί να μετατραπεί σε πλεονέκτημα. Δεδομένου ότι ένα από τα
highlight αυτών των ταξιδιών θα είναι η δυνατότητα παρατήρησης της
αρκτικής πανίδας από τον ουρανό. Κι εδώ θα είναι χρήσιμη η ικανότητα
του αερόπλοιου να πετά με εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες και πολύ κοντά
στο έδαφος. Ένα από τα θετικά στοιχεία του ταξιδιού με αερόπλοιο είναι
πως οι επιβάτες θα μπορούν να χαζέψουν από μικρή απόσταση την αρκτική
πανίδα. «Μπορούμε να κατεβούμε στα 90 μέτρα, ακόμη και στα 30 αν
χρειαστεί, ενώ θα κινούμαστε τόσο αργά όσο ένα ποδήλατο, για να
προσφέρουμε στους επιβάτες μιας μια γεύση από αυτούς τους πολικούς
βιότοπους» λέει ο Λαβάτσεκ. Οι 16 επιβάτες θα φιλοξενηθούν σε οκτώ
ευρύχωρες διπλές καμπίνες ξενοδοχειακού τύπου ενώ το αεροσκάφος θα
μεταφέρει επίσης πλήρωμα 7 ατόμων συμπεριλαμβανομένου ενός σεφ. Ο
Λαβάτσεκ συγκρίνει την εμπειρία αυτού του ταξιδιού με εκείνου σε ένα
γιοτ. «Δεν είμαστε τόσο περιορισμένοι σε ένα αερόπλοιο όπως σε ένα
αεροπλάνο, επομένως μπορούμε να κάνουμε ενδιαφέροντα πράγματα με την
καμπίνα» λέει. «Ο σχεδιασμός θα αποτελέσει μια επανάσταση για την
εποχή των αερόπλοιων». «Το αερόπλοιο θα κάθεται σταθερά στο έδαφος για
επιβίβαση και αποβίβαση, με τη μύτη στον άνεμο, ώστε να μπορούμε απλά
να ανοίξουμε την πόρτα και να αφήνουμε τους επιβάτες να μπαίνουν και
να βγαίνουν» λέει ο Λαβάτσεκ. «Οι άνεμοι στο Βόρειο Πόλο είναι πολύ
σταθεροί και δεν υπάρχουν προβλήματα ριπών ή δίνης ή άλλου φαινομένου,
επειδή δεν υπάρχει πουθενά έδαφος που μπορεί να διαταράξει τη ροή του
αέρα. Δεν μπορείτε να ζητήσετε ασφαλέστερη τοποθεσία προσγείωσης». Η
OceanSky αναμένει πως τα αερόπλοιά της θα τροφοδοτούνται από υβριδικό
σύστημα προώθησης στην αρχή, χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα, αν και ο
στόχος είναι να μεταβεί αργότερα σε πλήρη ηλεκτροκίνηση. «Το όραμα της
OceanSky είναι να καταστήσει την αεροπλοϊα βιώσιμη» λέει ο Λαβάτσεκ.
«Για να έχουμε αντίκτυπο στην κλιματική αλλαγή πρέπει να κλιμακώσουμε
τις δραστηριότητές μας και επίσης να διεισδύσουμε σε άλλα τμήματα της
αγοράς». Οι κρατήσεις για ένα μαγικό ταξίδι με αερόπλοιο επάνω από τον
Βόρειο Πόλο έχουν ανοίξει, αν και η τιμή των 232.845 δολαρίων για μία
καμπίνα δύο ατόμων, δεν απευθύνεται σε όλους. Πάντως, εκτός από τις
πολικές κρουαζιέρες τις οποίες η OceanSky ελπίζει να πραγματοποιεί σε
εβδομαδιαία βάση, ο Σουηδός επιχειρηματίας σκοπεύει να επεκταθεί πέρα
από τα βιωματικά ταξίδια και στις μεταφορές φορτίου και επιβατών.
Πηγή iefimerida.gr



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία