ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
DW:Εργαζόμενοι πληρώνονται με κουπόνια, αλλά οι ελληνικές αρχές στον κόσμο τους

Deutsche Welle - (22 Μαρτίου 2017)

Εταιρείες στην Ελλάδα πληρώνουν εργαζόμενους με κουπόνια, ή τους αναγκάζουν να επιστρέψουν μέρος του μισθού τους, αλλά η κυβέρνηση δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια, γράφει η Deutsche Welle.

Τη στιγμή που ένας στους τρεις Ελληνες είναι αντιμέτωπος με τα αυξανόμενα ποσοστά ανεργίας, οι πληρωμές σε είδος ενθαρρύνουν άλλες παράνομες πρακτικές, αναφέρει το δημοσίευμα. «Αυτό προκαλεί την ήδη προβληματική αγορά εργασίας σε ακόμη μεγαλύτερη χάος», γράφει η DW, κάνοντας αναφορά στις προειδοποιήσεις της ΓΣΕΕ.

«Πριν από την κρίση, κάποιες εταιρείες έδιναν σε εργαζόμενους κουπόνια ως επιβράβευση, όπως διαμονή σε ηλιόλουστα θέρετρα, εισιτήρια θεάτρου ή γεύματα σε ακριβά εστιατόρια. Τώρα, τα κουπόνια κυρίως περιλαμβάνουν προμήθειες σούπερ μάρκετ. Και έχουν εμφανιστεί και ακόμη πιο άθλιες εργασιακές πρακτικές», γράφει η DW, κάνοντας αναφορά σε σεκιουριτάδες εταιρειών που συνοδεύουν εργαζόμενους σε ΑΤΜ τη νύχτα και τους αναγκάζουν να αποσύρουν και να επιστρέψουν στους εργοδότες τους ακόμη και το ένα τρίτο του μισθού που τους έχουν καταθέσει.

«Αυτή η πρακτική μαφιόζικου στιλ έχει γίνει ακόμη πιο δημοφιλής από τον Δεκέμβριο του 2016, όταν ένας νέος νόμος ανάγκασε όλες τις εταιρείες να καταβάλουν τη μισθοδοσία μέσω τραπέζης, για να παταχθεί η αδήλωτη εργασία και η φοροδιαφυγή. Παραδόξως όμως, οι αρχές παραμένουν στον κόσμο τους», σχολιάζει η DW, επικρίνοντας την κυβέρνηση για την απραξία της.

«Παρά τις αυξανόμενες καταγγελίες, δεν έχει ξεκινήσει επίσημη έρευνα για τις παράνομες εργασιακές πρακτικές. Ούτε έχουν δημοσιοποιηθεί τα ονόματα τα εταιρειών», αναφέρει το δημοσίευμα, επισημαίνοντας ότι  η ΓΣΕΕ αποκάλυψε ότι έχει δεχθεί χιλιάδες καταγγελίες τους τελευταίους μήνες, για εταιρείες τηλεπικοινωνιών, σεκιούριτι και καθαρισμού.

«Τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Για εκατομμύρια Ελληνες όμως, αυτή η τάση είναι ένα ακόμη πλήγμα στην συντετριμένη αξιοπρέπειά τους», προσθέτει το δημοσίευμα.

Ο 42χρονος Γιώργος, που ήταν άνεργος για πάνω από ένα χρόνο, βρήκε τελικά μία δουλειά σε σούπερ μάρκετ. Μερικούς μήνες αργότερα όμως, η εταιρεία ενημέρωσε τους εργαζόμενους ότι μέρος του μισθού τους θα καταβάλλεται σε είδος πλέον. «Στην πραγματικότητα δεν είχα επιλογή. Απλά σήκωσα τους ώμους μου και συμφώνησα. Δεν ήθελα να βρεθώ αντιμέτωπος με την ανεργία ξανά», είπε μιλώντας στην DW.

«Ακόμη κι αν η πληρωμή προσφερόταν σε ράβδους χρυσού, αυτό θα ήταν τρομερά παράνομο», σχολίασε σε πρόσφατη συνέντευξη στην DW ο γραμματέας της ΓΣΕΕ, Δημήτρης Καλογερόπουλος. «Καθιερώνεται μία λογική μαφιόζικου στιλ στις εργασιακές σχέσεις».

Πετρελαιοειδή, φρούτα και λαχανικά πρωταγωνιστούν στις ελληνικές εξαγωγές

Αθήνα - Δημήτρης Μάνωλης - 16 Μαρτίου 2017

Τα ορυκτέλαια πετρελαίου, το αργίλιο και κράματά του, καθώς και τα φάρμακα, είναι τα πρώτα σε αξία εξαγόμενα ελληνικά προϊόντα, ενώ ειδικότερα από τον αγροδιατροφικό τομέα, στην κορυφή είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. 

Η κατάταξη αυτή προκύπτει σύμφωνα με τους πίνακες που συνέταξε το υπουργείο Εξωτερικών -κατόπιν επεξεργασίας των στατιστικών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ- όπου περιγράφεται η εξέλιξη της πορείας των ελληνικών εξαγωγών στις 123 κυριότερες εξαγωγικές αγορές. Κατά την τετραετία 2013 έως και 2016 οι αγορές αυτές αντιπροσωπεύουν το 99,7% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών, οι οποίες αυξάνονται στην πάροδο των ετών (2013 93,7%, 2014 94,4%, 2015 99,1%, 2016 99,7%). Περαιτέρω, από τις 123 ανωτέρω χώρες, κατά το 2016, όπως επισημαίνεται από το ΥΠΕΞ, σε 70 απ' αυτές σημειώθηκε αύξηση των εξαγωγών, ενώ σε 53 από αυτές παρουσιάσθηκε μείωση των εξαγωγών.

Με βάση τους πίνακες του υπουργείου Εξωτερικών, η ΕΕ των 27 παραμένει ο κυριότερος προορισμός των ελληνικών εξαγωγών, με την αξία τους να ανέρχεται το 2016 περίπου στα 12,4 δισ. ευρώ. 

Τα Βαλκάνια αποτελούν το δεύτερο κυριότερο προορισμό, με περίπου 5 δισ. ευρώ, ενώ ακολουθούν Αφρική (περίπου 1,7 δισ. ευρώ), Βόρεια Αμερική (περίπου 1,4 δισ. ευρώ), Μέση Ανατολή (περίπου 1,3 δισ. ευρώ), Ασία, χώρες του αραβικού κόλπου, Ρωσία, Νότια Αμερική και Ωκεανία.  

Σε επίπεδο χωρών, ο κυριότερος προορισμός των ελληνικών εξαγωγών παραμένει η Ιταλία, με συνολικές εξαγωγές το 2016 άνω των 2,8 δισ. ευρώ (έναντι 2,9 δισ. ευρώ το 2015 και 2,4 δισ. ευρώ το 2014) και ποσοστό στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών 11,1%. Ακολουθούν η Γερμανία με 1,9 δισ. ευρώ (έναντι 1,8 το 2015 και 1,7 δισ. ευρώ το 2014) και ποσοστό 7,68% στο σύνολο των εξαγωγών, η Κύπρος με περίπου 1,6 δισ. ευρώ, η Τουρκία και η Βουλγαρία με πάνω από 1,3 δισ. ευρώ η καθεμία, οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Λίβανος με σχεδόν 1,1 δισ. ευρώ σε κάθε χώρα. Μάλιστα, σχεδόν το 20% των ελληνικών εξαγωγών ρέει προς Ιταλία και Γερμανία, ενώ ποσοστό άνω του 48% κατευθύνεται σε Ιταλία, Γερμανία, Κύπρο, Τουρκία, Βουλγαρία, ΗΠΑ, Ην. Βασίλειο και Λίβανο.

Συνολικά, με βάση τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών κατά το 2016 ανήλθε στα 25,4 δισ. ευρώ έναντι 25,8 δισ. ευρώ το 2015, παρουσιάζοντας μείωση κατά 467,9 εκατ. ευρώ ή κατά 1,8%. Ωστόσο, η αντίστοιχη μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 225 εκατ. ευρώ, ή κατά 1,2%.

Όσον αφορά τα εξαγόμενα προϊόντα στο σύνολο τους, στην κορυφή είναι τα ορυκτέλαια πετρελαίου, που ξεπερνούν τα 6,5 δισ. ευρώ και κατευθύνονται κυρίως προς Λίβανο, Τουρκία, Ιταλία, Αίγυπτο, Γιβραλτάρ, Κύπρο, Σαουδική Αραβία. Στη συνέχεια ακολουθούν το αργίλιο και τα κράματά του, που ανέρχονται περίπου στο 1 δισ. ευρώ και κατευθύνονται μεταξύ άλλων προς Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Πολωνία, ΗΠΑ, ενώ τα φάρμακα, που αποτελούν το τρίτο σε αξία εξαγόμενο προϊόν, κατευθύνονται κυρίως προς Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Κύπρο. 

Σε ό,τι αφορά τον αγροδιατροφικό τομέα, τα φρούτα και λαχανικά είναι στην κορυφή της ομάδας, με αξία εξαγωγών άνω των 1,6 δισ. ευρώ και κυριότερες υποομάδες τα Παρασκευασμένα- Διατηρημένα Λαχανικά (με αξία εξαγωγών άνω των 556 εκατ. ευρώ), τα νωπά ή αποξηραμένα φρούτα (321 εκατ.), οι καρποί, φρούτα και άλλα βρώσιμα μέρη (294 εκατ. ευρώ) και πορτοκάλια, μανταρίνια, κλεμαντίνες (228 εκατ. ευρώ). Κύριες αγορές- αποδέκτες αυτών, μεταξύ άλλων, είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ρουμανία, η Γαλλία.

Η δεύτερη σε αξία εξαγόμενη ομάδα είναι τα ψάρια και θαλασσινά με αξία εξαγωγών άνω των 650 εκατ. ευρώ, με κυριότερη υποομάδα εξαγωγών τα νωπά ψάρια, τα οποία κατευθύνονται –μεταξύ άλλων- προς Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Πορτογαλία, ΗΠΑ.

Το ελαιόλαδο ανέρχεται τρίτο σε αξία εξαγόμενο προϊόν, με άνω των 627 εκατ. ευρώ και κατευθύνεται κυρίως στην Ιταλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, την Ισπανία, τον Καναδά, την Αυστρία, την Κύπρο.   

Αμέσως μετά ακολουθούν το γάλα και τα προϊόντα του, με κύριες υποομάδες εξαγωγών τα τυριά και το γιαούρτι και κατευθύνονται μεταξύ άλλων προς Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Ιταλία, Σουηδία, ΗΠΑ, Κύπρο, Αυστρία. 

Σημειώνεται πως η σύνταξη των πινάκων από το υπουργείο που καταγράφουν την πορεία των ελληνικών εξαγωγών, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων οικονομικής διπλωματίας και υποστήριξη της εξωστρέφειας, της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης των ελληνικών επιχειρήσεων στις αγορές του εξωτερικό, και είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα www.agora.mfa.gr, στην ενότητα «Ελληνική Οικονομία». 

Oταν η κρίση γίνεται ευκαιρία...

Τρεις νέοι επιμένουν ελληνικά και επενδύουν στον τουρισμό

Θεσσαλονίκη - Νικόλ Καζαντζίδου - 15 Μαρτίου 2017

 Τρεις νέοι, δύο Ελληνες και μία Ρωσίδα, επιμένουν… ελληνικά για να πραγματοποιήσουν τα επαγγελματικά τους όνειρα και επιλέγουν ως καλύτερο κλάδο για να επενδύσουν τα κεφάλαιά τους, τον τουριστικό. Και οι τρεις προτίμησαν ως τόπο ανάπτυξης της δραστηριότητάς τους τη Θεσσαλονίκη και εξηγούν ποιοι είναι οι λόγοι που τους κάνουν να βλέπουν το μέλλον με αισιοδοξία.

   Η Natalia Lialina από τη Ρωσία ήρθε στη Θεσσαλονίκη για δύο λόγους: πρώτον είναι μια όμορφη πόλη με μεγάλη δυναμική ανάπτυξης και δεύτερον έχει πολλές ευκαιρίες για να επενδύσει κανείς. Έπειτα από τρία χρόνια σκληρής δουλειάς είναι σχεδόν έτοιμη να ανοίξει το δικό της ιδιόκτητο κατάλυμα τύπου "bed and breakfast".

   "Ήρθα στην Ελλάδα διότι εδώ οι συνθήκες για να επενδύσεις είναι πολύ καλύτερες από τη Ρωσία. Κάναμε με το συνέταιρό μου έρευνα αγοράς και σε άλλες χώρες αλλά εδώ βρήκαμε καλύτερες προσφορές. Αγοράσαμε ένα κτίριο 800τμ που βλέπει τα δυτικά τείχη της πόλης σε πολύ καλή τιμή και το αναδιαμορφώσαμε εξ ολοκλήρου, δημιουργώντας 14 φιλόξενα διαμερίσματα για όλες τις ηλικίες, ακόμη και για άτομα με ειδικές ανάγκες", ανέφερε η κ. Lialina.

   Πότε θα καταφέρει να λειτουργήσει; "Απροσδιόριστο", απαντά. "Είναι λίγο δύσκολο στην Ελλάδα να προβλέψεις το χρόνο που απαιτείται για τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ένα χρόνο διήρκεσε η διαδικασία για την άδεια από την πολεοδομία, ενώ για το όλο εγχείρημα χρειάστηκαν μέχρι σήμερα τρία χρόνια. Τι περιμένουμε τώρα; Την άδεια από το Δήμο Θεσσαλονίκης για την κατασκευή ράμπας στην είσοδο του κτιρίου", σημειώνει.

   Ωστόσο, στην ερώτηση, αν γύριζε το χρόνο πίσω κατά τρία έτη, θα άλλαζε την απόφασή της να έρθει και να επενδύσει στην Ελλάδα, απαντά κατηγορηματικά "όχι". Κι αυτό γιατί, όπως εξηγεί, πιστεύει στην πόλη και στον τρόπο που ο τουρισμός αναπτύσσεται.

   Ο Αλέξανδρος Καραπατόγλου άφησε πριν από λίγα χρόνια την Ισπανία και μαζί κάποιες σοβαρές επαγγελματικές προτάσεις, για να έρθει στη Θεσσαλονίκη και να δημιουργήσει μαζί με τους συνεταίρους του, τη δική τους μονάδα "bed and breakfast". Τους πήρε πάνω από δύο χρόνια για να βρουν το χώρο, να τον αναδιαμορφώσουν και να δημιουργήσουν ένα κατάλυμα, στο οποίο επένδυσαν ίδια κεφάλαια και, όπως υπολογίζει, χρειάζεται τουλάχιστον μια πενταετία για να κάνουν απόσβεση.

   Πώς παίρνει την απόφαση ένας 27χρονος σήμερα, την εποχή του "brain drain", να μείνει στη χώρα του; "Προτίμησα να μην δουλέψω για να πραγματοποιήσει κάποιος άλλος τα όνειρα του αλλά να δουλέψω για να πραγματοποιήσω τα δικά μου", αναφέρει. Μετά από περίπου ενάμιση χρόνο λειτουργίας της επιχείρησης συνεχίζει να χαμογελά. "Υπάρχει χώρος για όλους σε αυτήν την πόλη. Εμείς εστιάζουμε στο personal tourism, δηλαδή σε ένα είδος φιλοξενίας, όπου ο επισκέπτης θα νοιώθει σαν το σπίτι του", εξηγεί. "Για παράδειγμα, εμένα μπορεί κάποιος να με δει στο ξενοδοχείο να σφουγγαρίζω. Όπως θα έκανα σπίτι μου. Διότι αυτό είναι το κλίμα που θέλουμε να δώσουμε στο χώρο μας. Ένα ζεστό φιλόξενο περιβάλλον που θα σε κάνει να νοιώθεις σαν το σπίτι σου. Όπου οι άνθρωποι που εργάζονται θα σε κάνουν να νοιώθεις ότι νοιάζονται και όχι ότι είσαι ένας ξένος σε μια ξένη χώρα", αναφέρει ο κ. Καραπατόγλου.

   Η Χρύσα Φακή δεν είναι ιδιοκτήτρια αλλά Marketing Manager σε μία τουριστική μονάδα που διαθέτει διαμερίσματα και στούντιο και λειτουργεί εδώ και περίπου ένα χρόνο. Είναι μια πρόταση για ανθρώπους που επιθυμούν οικογενειακές αποδράσεις καθώς προσφέρει όλα όσα χρειάζεται μια οικογένεια, όλα όσα δηλαδή διαθέτει ένα σπίτι. Είναι επίσης κατάλληλο για επαγγελματικά ταξίδια, καθώς βρίσκεται σε πολύ κεντρικό σημείο και προσφέρει εύκολη πρόσβαση. Τι είναι αυτό που έκανε την 30χρονη Χρύσα να μείνει στη Θεσσαλονίκη, παρά τις επαγγελματικές προτάσεις που δέχτηκε από το εξωτερικό; Η αγάπη της για τη χώρα και η πίστη της ότι τα πράγματα μπορούν να γίνουν καλύτερα. "Κάποιος πρέπει να μείνει εδώ και να παλέψει", αναφέρει χαρακτηριστικά.

   Έπειτα, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με τόσα πράγματα να δει κανείς. Η ιστορία της, τα μουσεία, η θάλασσα, η καλή ζωή και η γαστρονομία της είναι μόνο μερικά.

   Τα παραπάνω παραδείγματα αφορούν επενδύσεις που προσφέρουν νέες υπηρεσίες στο χώρο του τουρισμού, με μια διαφορετική προσέγγιση από εκείνη των ξενοδοχείων, η οποία έχει το κοινό της, όπως ανέφερε ο Βασίλης Τσουλής, καθηγητής και συνδιοργανωτής του συνεδρίου Hotel and Hospitality Conference που πραγματοποιήθηκε στο CITY College. Εκεί, οι νέες αυτές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν σε φοιτητές και επαγγελματίες του κλάδου τον τρόπο που λειτουργούν και τους στόχους τους.

AΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία