Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




 Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου



Καλαμάτα

Με την παρούσα θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την προσπάθεια διοργάνωσης ενός Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου το οποίο  θα λάβει χώρα σε 4 διαφορετικές πόλεις της Περιφέρειας, με προτεινόμενη ημερομηνία  22-29 Ιανουάριου 2015.

  Η πρώτη προσπάθεια διοργάνωσης ενός φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2014 στην Καλαμάτα του οποίου είχα την ευθύνη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης και  το οποίο είχε μεγάλη επιτυχία και από προσέλευση κόσμου και από ποιότητα ταινιών. Συνολικά επισκέφθηκαν το φεστιβάλ περισσότερα από 6.000 άτομα ενώ στις 5 μέρες προβολών παρακολούθησαν συνολικά 2.165 μαθητές την εκπαιδευτική ζώνη.   Ηταν ένα πολιτιστικό γεγονός που συζητήθηκε όχι μόνο στην πόλη της Καλαμάτας αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις που φιλοξενούν αντίστοιχα φεστιβάλ όπως Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 
Φέτος θέλοντας να δώσουμε μία ευρύτερη διάσταση στο Φεστιβάλ ,     προτείναμε αρχικά  στον Δήμο Τρίπολης να υιοθετήσει  την διοργάνωση  του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου , που  θεωρούμε ότι λόγω γεωγραφικής και πολιτικής θέσης , είναι η καταλληλότερη πόλη για μία τέτοια διοργάνωση αφού είναι και τυπικά η πρωτεύουσα της Πελοποννήσου.
Η ανταπόκριση ήταν θετική.
Συνεχίζοντας θα θέλαμε στο φετινό Φεστιβάλ να ενταχθούν ως συν διοργανώτριες- πόλεις  η Σπάρτη, το Ναύπλιο και η Καλαμάτα, οι οποίες να φιλοξενήσουν παράλληλα μέρος του καλλιτεχνικού και εκπαιδευτικού προγράμματος. 
Το Φεστιβάλ πρόκειται για ένα πανόραμα περίπου 60 ντοκιμαντέρ , ελληνικών και ξένων παραγωγών της τελευταίας 5ετίας, χωρίς διαγωνιστικό χαρακτήρα προς το παρόν. Εκτός των προβολών για το ευρύ κοινό το πρόγραμμα περιλαμβάνει ειδική εκπαιδευτική ζώνη για τα σχολεία, ειδικά αφιερώματα και σεμινάρια .
Βλέποντας την μεγάλη απήχηση που είχε πέρσι στην τοπική κοινωνία της Καλαμάτας, θεωρούμε δεδομένο ότι κάτι ανάλογο θα ισχύσει και σε άλλες πόλεις που έχουν αξιόλογη παράδοση στο θέμα του πολιτισμού. 
Θεωρούμε ότι το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ εκτός του ρόλου που παίζει στην πολιτιστική ανάπτυξη του τόπου (όλες οι προβολές και εκδηλώσεις στην διάρκεια του Πανοράματος είναι ελεύθερες στο κοινό), συντελεί με τον τρόπο του στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής ακριβώς γιατί διεξάγεται σε μία περίοδο που δεν είναι τουριστική.

  Στο εγχείρημά μας αυτό συμμετέχουν εδραιωμένοι φορείς στον χώρο του ντοκιμαντέρ  όπως  το Φεστιβάλ Χαλκίδας, η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, το Κέντρο κοινωνίας , επιστήμης και τέχνης ( CAID), το φεστιβάλ αρχαιολογικού- ιστορικού ντοκιμαντέρ "Αγών", το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Κύπρου,   και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. 

Παρ’ όλο που η όλη διοργάνωση στηρίζεται στην αφιλοκερδή εργασία των μελών μας υπάρχουν λειτουργικά έξοδα που  καλούμαστε να καλύψουμε ( όπως έξοδα διαφήμισης και προβολής, υποτιτλισμοί, τεχνικός εξοπλισμός, μεταφορά & φιλοξενία καλεσμένων κ.α.).  Ο συνολικός προϋπολογισμός του εγχειρήματος ανέρχεται στις 28.000 ευρώ. 
Με την παρούσα θα θέλαμε να συμμετέχετε στην διοργάνωση με την ευγενική σας χορηγία

Χορηγικά προγράμματα:

Μέγας χορηγός  (2.500 ευρώ)
- Αναφορά του χορηγού σε όλες τις επαφές μας και στις συνεντεύξεις τύπου στα ΜΜΕ (περιφερειακής και πανελλαδικής εμβέλειας)
- Αναφορά του χορηγού στην εναρκτήρια εκδήλωση και στη λήξη του φεστιβάλ
- Καταχώρηση του λογότυπου του χορηγού στα προγράμματα, καταλόγους και αφίσες του φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα θα εκδοθούν 1.000 88σέλιδοι κατάλογοι, 5.000 8σέλιδα προγράμματα & 500 αφίσες
- Ολοσέλιδη έγχρωμη διαφημιστική καταχώρηση στους καταλόγους του φεστιβάλ.
- Καταχώρηση του λογότυπου του χορηγού σε ειδικό banner των χορηγών στην είσοδο του φεστιβάλ
- Ανάρτηση banner του χορηγού στον χώρο των προβολών
- Τοποθέτηση διαφημιστικών φυλλαδίων του χορηγού στο φουαγέ του φεστιβάλ
- Ανάρτηση διαφήμισης του χορηγού στα ειδικά μισθωμένα πούλμαν  που θα  κάνουν την διαδρομή Αθήνα- Τρίπολη- Αθήνα κατά την διάρκεια του φεστιβάλ.
-  Καταχώρηση του λογότυπου της εταιρείας σας στο site του φεστιβάλ με link στην ιστοσελίδα σας. Η καταχώρηση θα παραμείνει στο site για διάστημα 1 έτους.

Χορηγός (1.500  ευρώ) 
- Αναφορά του χορηγού σε όλες τις επαφές μας και στις συνεντεύξεις τύπου στα ΜΜΕ (περιφερειακής και πανελλαδικής εμβέλειας)
- Αναφορά της εταιρείας σας στην εναρκτήρια εκδήλωση και στη λήξη του φεστιβάλ
- Καταχώρηση του λογότυπου του χορηγού στα προγράμματα, καταλόγους και αφίσες του φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα θα εκδοθούν 1.000 88σέλιδοι κατάλογοι, 5.000 8σέλιδα προγράμματα & 500 αφίσες
- Ημισέλιδη ασπρόμαυρη διαφημιστική καταχώρηση στους καταλόγους του φεστιβάλ.
- Καταχώρηση του λογότυπου του χορηγού σε ειδικό banner των χορηγών στην είσοδο του φεστιβάλ
- Ανάρτηση διαφήμισης του χορηγού στα ειδικά μισθωμένα πούλμαν  που θα  κάνουν την διαδρομή Αθήνα- Τρίπολη- Αθήνα κατά την διάρκεια του φεστιβάλ.
-  Καταχώρηση του λογότυπου του χορηγού στο site του φεστιβάλ με link στην ιστοσελίδα σας. Η καταχώρηση θα παραμείνει στο site για διάστημα 1 έτους.

Υποστηρικτής  (500 ευρώ)
- Αναφορά του χορηγού στην εναρκτήρια εκδήλωση και στη λήξη του φεστιβάλ
- Καταχώρηση του λογότυπου του χορηγού στα προγράμματα και στους καταλόγους του φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα θα εκδοθούν 1.000 88σέλιδοι κατάλογοι, 5.000 8σέλιδα προγράμματα & 500 αφίσες
- Καταχώρηση του λογότυπου του χορηγού σε ειδικό banner των χορηγών στην είσοδο του φεστιβάλ
-  Καταχώρηση του λογότυπου του χορηγού στο site του φεστιβάλ με link στην ιστοσελίδα σας. Η καταχώρηση θα παραμείνει στο site για διάστημα 1 έτους.

Σας επισυνάπτω το πλήρες πρόγραμμα προβολών και παράλληλων εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου.

Είμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία.

Με εκτίμηση

Τζίνα Πετροπούλου
Καλλιτεχνική διευθύντρια
6944786872, 27210 21294, 
ginapetropoulou@hotmail.com

 

 

ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση Τζίνα Πετροπούλου

ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
1.      Πανόραμα της κινηματογραφικής παραγωγής των τελευταίων 5 χρόνων.
2.      Προτεινόμενη σταθερή ημερομηνία τελευταία εβδομάδα Ιανουαρίου.
3.      Καθιέρωση ενός βραβείου κοινού από χορηγό.
4.      Παράλληλες εκδηλώσεις κατά την διάρκεια του φεστιβάλ καθώς και κατά την διάρκεια όλου του χρόνου.
5.        Διεθνές και ελληνικό τμήμα.
6.    Πρωινή εκπαιδευτική ζώνη από τις 09.00π.μ. μέχρι τις 13.00μ.μ. Απευθύνεται   σε παιδιά γυμνασίου και λυκείου και των 2 τελευταίων τάξεων δημοτικού. Επισκέψεις ομαδικές από σχολεία σε συνεργασία με τους Δήμους και την διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Οι προβολές γίνονται σε συνεργασία με το Φεστιβάλ επιστημονικών ταινιών, το Πανόραμα οικολογικών ταινιών,  και το Φεστιβάλ Αρχαιολογικού Ντοκιμαντέρ «Αγών». 
7.     Θα υπάρχουν προσκεκλημένοι κινηματογραφιστές  είτε για να παρουσιάσουν την ταινία τους είτε για να συμμετέχουν σε παράλληλες δραστηριότητες. Ο αριθμός θα εξαρτηθεί από τον προϋπολογισμό.
8.     Συνεργασία με άλλα κινηματογραφικά φεστιβάλ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ.
9.   Περιοδεία του φεστιβάλ ή μέρος αυτού σε 4 πόλεις της Πελοποννήσου (Ναύπλιο, Καλαμάτα, Σπάρτη)
10. Το Φεστιβάλ να τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Τρίπολης και της Περιφέρειας Πελοποννήσου

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ  ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ  2015

1. Αφιέρωμα στην Γαλλίδα σκηνοθέτη Simone Bitton

Με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνουμε ότι η πολυβραβευμένη και διεθνούς φήμης σκηνοθέτης Simone Bitton δέχθηκε να παρευρεθεί στο φεστιβάλ και να οργανώσει   master class για νέους δημιουργούς. Οι νέοι σκηνοθέτες που ως επί το πλείστον θα έρθουν από την Αθήνα αλλά και ήδη καταξιωμένοι δημιουργοί θα μπορέσουν να συνομιλήσουν με την σκηνοθέτιδα που ελάχιστα έχει επισκεφθεί την χώρα μας. Η ίδια αναφέρει  ότι έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι’ αυτήν  να παρευρεθεί όλη την βδομάδα του φεστιβάλ στην Τρίπολη για να παρακολουθήσει τα ελληνικά ντοκιμαντέρ.
Παράλληλα θα προβληθούν 3 από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ της. Το αφιέρωμα γίνεται σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο. Τον συντονισμό του αφιερώματος θα έχει ο σκηνοθέτης Γιάννης Τριτσιμπίδας.

2. Αφιέρωμα στο Αυστριακό ντοκιμαντέρ.
Μέσα στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ  θα γίνει ένα ειδικό αφιέρωμα στο Αυστριακό Ντοκιμαντέρ σε συνεργασία με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο της κρατικής αυστριακής τηλεόρασης ORF Κρίστιαν Ράτνερ.  Το αφιέρωμα στο αυστριακό ντοκιμαντέρ έχει τεθεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Αυστρίας στην Ελλάδα. Κατά την διάρκεια του αφιερώματος θα παρευρεθούν εκπρόσωποι της Πρεσβείας. Θα προβληθούν τα παρακάτω τέσσερα ντοκιμαντέρ βραβευμένων αυστριακών σκηνοθετών.
Greece in Bloom  του Fabian Eder     
Where all the young girls have gone του Christian Rathner
Darwin’s nightmare  του Hubert Sauper  
" Attention. A life in extreme" του Sascha Koellnreitner  

Επίσης θα παρεβρεθεί και ο σκηνοθέτης Sascha Koellnreitner ο οποίος θα έχει την ευκαιρία να μιλήσει με το κοινό. Τον συντονισμό του αφιερώματος θα έχει ο σκηνοθέτης Χρήστος Καρακέπελης.
Ο σκηνοθέτης  Christian Rathner  θα δώσει επίσης ένα διήμερο σεμινάριο το οποίο απευθύνεται και σε νέους δημιουργούς, οι περισσότεροι από τους οποίους θα έρθουν από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και στο ευρύ κοινό.
Παράλληλα θα  γίνει και η παρουσίαση βιβλίου του Κρίστιαν Ράτνερ με τίτλο  «Από την κρίση κανείς δεν βγαίνει μόνος του- Τι διδάσκει η Ελλάδα στην Ευρώπη» και θέμα την οικονομική και κοινωνική κρίση στην Ελλάδα και την ένταξή της σε ένα μεγαλύτερο ευρωπαϊκό πλαίσιο.

     3.   Αφιέρωμα στο ελληνικό κινούμενο σχέδιο
Επιμέλεια  εκπαιδευτικών animated ντοκιμαντέρ: Βασίλης Κρουστάλλης . Ιόνιο Πανεπιστήμιο  , Καλλιτεχνικός διευθυντής του “Be there ! Corfu Animation festival”
Το 2015 κλείνουν 70 χρόνια από την πρώτη ελληνική παραγωγή κινούμενου σχεδίου . Ενας έλληνας σκιτσογράφος ο Σταμάτης Πολενάκης (1908-1997) σχεδιάζει και σκηνοθετεί την πρώτη ελληνική ταινία κινουμένων σχεδίων με τίτλο « Ο Ντούτσε αφηγείται» το 1942 ενώ η κινηματογράφηση του έργου έγινε το 1945.  Έκτοτε συνεχίστηκε η πορεία του κινούμενου σχεδίου με πολύ αργούς ρυθμούς  σχεδόν για τα επόμενα 30 χρόνια και μόνο μετά την δεκαετία του 80 αρχίζει το ελληνικό κινούμενο σχέδιο να μπαίνει και στην διεθνή αγορά.
Κατά την διάρκεια του αφιερώματος θα προβληθούν ταινίες –σταθμοί στο ελληνικό κινούμενο σχέδιο και θα καλεστούν νέοι δημιουργοί προκειμένου να έχουν ανοικτή συζήτηση με το μαθητικό κοινό. Παράλληλα θα δοθεί και  σεμινάριο κινούμενου σχεδίου.
4.  Εκθεση κόμικ.      Έκθεση Εν Αιθρία 5
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ παρουσιάζεται τμήμα της έκθεσης Εν Αιθρία 5 που παρουσιάστηκε στο Comicdom Spring 2014 σε διοργάνωση Comicdom Press. Η έκθεση παρουσιάζει καταξιωμένους και νεότερους δημιουργούς από το χώρο των comics και της εικονογράφησης.
Επιμέλεια έκθεσης: Λήδα Τσενέ.  Διδάκτωρ Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο. Η έκθεση  κόμικ θα γίνει σε συνεργασία με το  Comicdom Con Athens. 
           5. Αφιέρωμα στον Νίκο Κούνδουρο.
Ο  τελευταίος εν ζωή σκηνοθέτης αυτής της γενιάς. Το αφιέρωμα θα περιλαμβάνει
α) την προβολή του μοναδικού ντοκιμαντέρ που έχει σκηνοθετήσει ο Νίκος Κούνδουρος με τίτλο « Τα τραγούδια της φωτιάς». Η ταινία αποτυπώνει με γλαφυρότητα και συνέπεια το κλίμα που επικρατούσε στην Ελλάδα μετά την πτώση της Χούντας. Ο Νίκος Κούνδουρος έχει πει για την ταινία αυτή: «Το μόνο ντοκιμαντέρ που έχω φτιάξει, μια ταινία συντεθειμένη από φωνές και αιτήματα όπως αυτά διαμορφώθηκαν στους δρόμους της Αθήνας αμέσως μετά την παλινόρθωση της Δημοκρατίας. Μια ταινία ωδή στη λευτεριά»
β) προβολή του ντοκιμαντέρ «Οδύσσεια σωμάτων Νίκος Κούνδουρος» του  Αντώνη Μποσκοϊτη  .
γ) Παρουσίαση βιβλίου του σκηνοθέτη Λευτέρη Ξανθόπουλου « Οι τέσσερις εποχές του Νίκου Κούνδουρου».
Με την φυσική παρουσία του Νίκου Κούνδουρου  ( εάν η υγεία του το επιτρέπει)

      6. Ειδικό αφιέρωμα και Συζήτηση 
Ερασιτεχνικά κινηματογραφικά αρχεία και η χρήση τους στην έρευνα και παραγωγή ντοκιμαντέρ
Συντονιστής συζήτησης   Νίκος Μητρογιαννόπουλος, πρόεδρος της εταιρίας «ΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΩΝ-ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ»
Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρία «ΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΩΝ-ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ» ιδρύθηκε το 2002 με σκοπό τη διάσωση, προβολή και μελέτη του ελληνικού ερασιτεχνικού κινηματογράφου.  Αυτή τη στιγμή η εταιρία διαθέτει πάνω από πενήντα ώρες ερασιτεχνικού αρχειακού υλικού.Το Φεβρουάριο του 2009 πραγματοποιήθηκε ένα «άνοιγμα» στην κατεύθυνση των φωτογραφικών αλλά και των ηχητικών αρχείων. Η εταιρία «Των ανωνύμων» αποτελεί μέλος των European Association Inedits (αξίζει να σημειωθεί ότι είναι το μοναδικό μέλος από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια) συμμετέχοντας σχεδόν σε όλα τα συνέδρια που έχουν πραγματοποιηθεί από το 2001 και έπειτα. 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

1. Εργαστήριο για Εκπαιδευτικούς: Στο σχολείο με τα comics!
Τα comics αποτελούν πλέον ένα από τα πιο διαδεδομένα και αποτελεσματικά εκπαιδευτικά εργαλεία. Σε σχολεία, δημόσιες και σχολικές βιβλιοθήκες, σε όλο τον κόσμο, αναπτύσσονται καθημερινά, νέα προγράμματα χρήσης της 9ης Τέχνης. Τί συμβαίνει, όμως, στην Ελλάδα; Το εργαστήρι αυτό έχει στόχο να καταγράψει και να συζητήσει το πώς μπορούμε να εντάξουμε τα comics στις σχολικές αίθουσες και να αξιοποιήσουμε, όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, το δημιουργικό αυτό Μέσο.
Επιμέλεια εργαστηρίου: Λήδα Τσενέ.  Διδάκτωρ, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο

2. Σεμινάριο από τον Κρίστιαν Ράτνερ
Με θέμα« Δημιουργώντας ένα ντοκιμαντέρ και διαφορές τηλεοπτικού και κινηματογραφικού ντοκιμαντέρ». Κυρίως για σπουδαστές και δημιουργούς ντοκιμαντέρ
3. Master class από την Simone Bitton
με θέμα «Κινηματογραφώντας την Ισραηλινοπαλαιστινιακή πραγματικότητα».
4. Master class από τον Μάνο Παπαδάκη
Θέμα Το ανεξάρτητο πολιτικοκοινωνικό ντοκιμαντέρ και η επίδρασή του στην κοινωνία. Για το ευρύ κοινό
5. Σεμινάριο από την Αλεξάνδρα Ανθονυ.
Η ελληνοαμερικανή σκηνοθέτης θα δώσει σεμινάριο σχετικά με τις ιδιαιτερότητες της  ανεξάρτητης παραγωγής

Όλα τα σεμινάρια και διαλέξεις είναι δωρεάν αλλά θα κρατηθεί λίστα προτεραιότητας.
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
1. CROSSED LIVES   Σπύρος Τέσκος  121’
2.YUSEF’S SONG  Κώστα Πλιάκος 50’ 
3.ARIKA    Μένιος Καραγιάννης   79’ 
4."Καλάβρυτα- Ανθρωποι και σκιές"  Ηλίας Γιαννακάκης   120’
5. «Εργαστήρι Αιώνων»   Βαγγέλης Ευθυμίου 48’ 
6.Μαυρη Γη  Στρατής Βογιατζής 30’
7. SHOULD I STAY OR SHOULD I GO?  Μενέλαος Καραμαγγιώλης  60’
8."Στο νήμα"  Αλέξανδρος Παπανικολάου 77’
9.Ο άλλος Ανθρωπος Στάθης Γαλαζούλας 34’ 
10.Λάμπουν στο σκοτάδι  Παναγιώτης Ευαγγελίδης  70’ 
11.Ηλίας Πετρόπουλος  Καλλιόπη Λεγάκη 60’
12.Φύλακες του χρόνου  Μαργαρίτα Μαντά   70’
13.Οδύσσεια σωμάτων Νίκος Κούνδουρος  Αντώνης Μποσκοίτης 82’
14."Η ζωή στην χώρα των συνόρων"   Αγάθη Δαρλάση  50’

15.Η τέχνη στην κρίση, Κατερίνα Πατρώνη    60’
16.Δημοκρατία, o δρόμος του σταυρού    Μαρκος  Γκαστίν 85’  
17.The Outcasts  Γιώργος Γεωργόπουλος  59’  
18.Απαλλοτρίωση  107’ Μάνος Παπαδάκης 
19.Ξερολιθιές- Στηρίγματα του Αιγαίου    Αμαλία Ζέππου- Λυδία Καρρά 20’
20.Στοργή στο λαό  Βασίλης Δούβλης  91
21." Lost in the bewilderness"  Αλεξάνδρα Ανθονυ  97’
22.Ημερολόγιο αμνησίας, Στέλλα Θεοδωράκη
23.Με τον Καλλιγιάννη (κινηματογραφικό πορτρέτο) / Πέδρο Ολάγια 75’ 
24.Παλικάρι ( Ο Λούης Τίκας και η σφαγή του Λάντλοου) Νικόλαος Βεντούρας  92’
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΩΝ ΞΕΝΩΝ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ   
1. No man’s land,  Michael Graversen, U.K.  29’   
2. Wrong Time Wrong Place  by John Appel , The Nederlands, 80’   
3. "Char.. the no-man's island"  by Sourav Sarangi, India, 88’
4. The Act of Killing by Joshua Oppenhaimer, Christine Cynn,  Danemark,  154’
5. "24 buckets,7 mice, 18years". Marius Iacob, Romania, 30’ 
6. "The Accordion's Voyage" by Andrew Tucker & Rey Sagbini, Colombia, 78’
7. Sweet Dreams by Rob and Lisa Fruchtman – USA 89’
8. Ana Ana Corinne Van egeraat, Netherlands, 75’ 
9. South Central Gospel by Jim Whitney & Chronis Pehlivanidis 
10. The machine that makes everything disappear By Tinantin Curchiani, Georgia, 97’ 
11. Blood brother  by Steve Hoover  USA  93’
12. "Back to the square" by Petr Lom, Norway 83’  
13. Liv & Ingmar  by Deeraj Akolkar,  Norway, 83’ 
14. Snow cave man  Fritdjof  Kjæreng , 69’  
15. Winter Lys by Skule Erksen, 30’ 
16. I was worth 50 sheep,   Nima Sarvestani 72’ Sweden
17. Three Seasons, a life-blacksea Highlands,  Murat Erun, 77’ Turkey
18. The Garden, Scott Hamilton Kennedy, USA 80’   2008
19. The Lightbulb Conspiracy, 2010, Cosima Dannoritzer, Spain 75’
20. "My stolen revolution " by Nahid Persson Sarvestani, Sweden-Norway_U.k., USA,  77’ 
Αφιέρωμα στο Αυστριακό ντοκιμαντέρ
21. Greece in Bloom  by Fabian Eder  60’  
22.  Where all the young girls have gone. By Christian Rathner 60’ 
23.  " Attention. A life in extreme" by Sascha Koellnreitner, 93’
24. Darwin’s nightmare  Hubert Sauper  107’ 
Αφιέρωμα Simone Bitton 
25.  Rachel  55’
26. The Wall  90’ 
27. The bombing   50’

 

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ . Η τελική επιλογή θα γίνει σε συνεργασία με τους Διευθυντές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Καθημερινά σε 3 ζώνες 9.00-10.00, 10.30-11.30, 12.00-13.00
1.ΗΛΙΟΣΠΟΡΟΙ  30’ Αντώνης Τολάκης
2.«Εργαστήρι Αιώνων» του Βαγγέλη Ευθυμίου 48’
3.Κοινωνικό Ωδείο / Θέκλα Μαλάμου, Αλεξάνδρα Σαλίμπα  19’
4.Αιγιλεία IV,  30’ Βασίλης Μεντόγιαννης
5.SOS Anmals in danger,  25’ Αγγελος Κοβότσος
6.The story of the bottled water  8’  Animation
7.Casus Belli  11’ Γιώργος Ζώης
8.Δημήτρης Πικιώνης. Η ανάγκη του κοινού και του Κυρίου  52’ Αγγελος Κοβότσος

Σειρά « Ες αύριον τα σπουδαία» . Σε συνεργασία με την Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών
Μέσα από τα επεισόδια της σειράς προβάλλονται οι νέοι επιστήμονες, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες και αθλητές που καινοτομούν και δημιουργούν με τις ίδιες τους τις δυνάμεις. Η σειρά αναδεικνύει τα ιδιαίτερα γνωρίσματα και πλεονεκτήματα της νέας γενιάς των συμπατριωτών μας, αυτών που θα αναδειχθούν στους αυριανούς πρωταθλητές στις Επιστήμες, στις Τέχνες, στην Κοινωνία.

Όλοι αυτοί οι νέοι άνθρωποι, άγνωστοι ακόμα στους πολλούς ή ήδη γνωστοί, αντιμετωπίζουν δυσκολίες, κακοτοπιές και πρόσκαιρες αποτυχίες που όμως δεν τους αποθαρρύνουν. Δεν έχουν ίσως τις ιδανικές συνθήκες για να πετύχουν ακόμα το στόχο τους, αλλά έχουν πίστη στον εαυτό τους και τις δυνατότητές τους. Ξέρουν ποιοι είναι, πού πάνε και κυνηγούν το όραμά τους με όλο τους το είναι.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ
1.Κοπέρνικος, Μπράχε, Κέπλερ, Τρεις σπουδαίοι αστρονόμοι,  30’  Πάνος Ανέστης
2.Γαλιλαίος: Η Μάχη στην Αυγή της Σύγχρονης Επιστήμης  40’ Πάνος Ανέστης
3.Τα Πρώτα 4 Δισεκατομμύρια Χρόνια της Αυστραλίας: Τέρατα  του  Richard Smith USA 68’
4.Αρχαίος Υπολογιστής   της   Paula S.Apsell   52’  USA
5.Το Μυστήριο των Κατακομβών της Ρώμης/ The Mystery Of Rome’s X Tomb   του Paul Olding  60’
6. Ο Κόσμος του Jamy από Ηφαίστεια και Ανθρώπους/ Jamy’s World Of Volcanoes and Men του Charles – Antoine de rouvre  Γαλλία 52’
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΕΡ
1.Αλέξανδρος ο Μέγας, ο Μακεδών,ΓΑΛΛΙΑ, 2011, 52'
Σκηνοθεσία: BERNARD GEORGE

2.TO.ΡΑ.ΚΕ,ΕΛΛΑΔΑ, 2008, 22'
Σκηνοθεσία: ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΟΥΤΣΑΦΤΗΣ
EΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ

3.Οι θεοί πέρα και γύρω από εμάς,ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, 1994, 27'
Σκηνοθεσία: VERGINIA KOSTADINOVA
ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ

4.Λουλάν, οι κοιμισμένες πριγκίπισσες,ΓΑΛΛΙΑ, 2006, 52'
Σκηνοθεσία: SERGE TINGERES
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ

5.Kνωσσός, ο λαβύρινθος των μύθων, ΕΛΛΑΔΑ, 2005, 52'
Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΝΤΑΓΙΑΝΤΑΣ
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία