Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




΄Ολες οι ταινίες που διακρίθηκαν

Το βωβό ασπρόμαυρο "The Artist" κυριάρχησε στα φετινά βραβεία Oσκαρ



Νέα Υόρκη

Η ταινία The Artist απέσπασε πέντε βραβεία στη φετινή τελετή απονομής
των βραβείων Όσκαρ, περιλαμβανομένων των γενικά θεωρούμενων ως των
σημαντικότερων --της Καλύτερης Ταινίας, της Καλύτερης Σκηνοθεσίας (του
Μισέλ Αζαναβισίς) και του Α' Ανδρικού Ρόλου (Ζαν Ντιζαρντέν)-- καθώς
και της Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής (Λουντοβίκ Μπουρς) και των
Καλύτερων Κοστουμιών (Μαρκ Μπρίτζες).

Η ταινία Hugo του Μάρτιν Σκορσέζε απέσπασε ισάριθμα βραβεία Όσκαρ. Η
παιδική περιπέτεια πήρε τα βραβεία για την Καλλιτεχνική Διεύθυνση· τη
Φωτογραφία· τα καλύτερα Ειδικά Εφέ· τον Καλύτερο Ήχο· και τα Καλύτερα
Ηχητικά Εφέ.

Το φιλμ Hugo είχε τις περισσότερες υποψηφιότητες --συνολικά 11--,
ωστόσο το The Artist, με 10 υποψηφιότητες, μια ωδή στην εποχή του
βωβού κινηματογράφου, κυριάρχησε, όπως αναμενόταν, στις σημαντικότερες
κατηγορίες.

Η Μέριλ Στριπ πήρε το βραβείο Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την
ερμηνεία της στην ταινία Η Σιδηρά Κυρία (The Iron Lady). Η ίδια ταινία
πήρε επίσης το βραβείο για το μακιγιάζ των Μαρκ Κουλιέρ και Τζ. Ρόι
Χίλαντ.

Η ηθοποιός Οκτάβια Σπένσερ πήρε το βραβείο Β' Γυναικείου Ρόλου για την
ερμηνεία της στο φιλμ Οι Υπηρέτριες (The Help) και ο Κρίστοφερ Πλάμερ
αυτό του Β' Ανδρικού Ρόλου για την ταινία Οι Πρωτάρηδες (Beginners).

Η ταινία Ένας Χωρισμός σε σενάριο και σκηνοθεσία του ιρανού Ασγάρ
Φαρχαντί πήρε το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Ο Γούντι Άλεν πήρε το βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου για την
ταινία Μεσάνυχτα στο Παρίσι (Midnight in Paris), το βραβείο Καλύτερου
Διασκευασμένου Σεναρίου μοιράστηκαν οι Αλεξάντερ Πέιν, Νατ Φάξον και
Τζιμ Ρας για την ταινία Οι Απόγονοι (The Descendants), το βραβείο για
το καλύτερο Μοντάζ πήραν οι Άνγκους Ουόλ και Κερκ Μπάξτερ για το φιλμ
Το Κορίτσι με το Τατουάζ (The girl with the dragon tattoo) σε
σκηνοθεσία Ντέιβιντ Φίντσερ, ενώ το βραβείο για το καλύτερο πρωτότυπο
τραγούδι πήρε ο Μπρετ Μακένζι για το Man or Muppet (στην ταινία The
Muppets).

Το Rango πήρε το βραβείο καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων.

Στην ταινία Undefeated, σε σκηνοθεσία Ντάνιελ Λίντσεϊ και Τ. Τζ.
Μάρτιν, απονεμήθηκε το βραβείο για το καλύτερο ντοκιμαντέρ.

Στις λιγότερο προβεβλημένες κατηγορίες, το βραβείο για το καλύτερο
Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους πήρε το Saving Face της τιμημένης με Emmy
πακιστανής δημοσιογράφου Σαρμίν Ομπάιντ-Τσινόι και του αμερικανού
Ντανιέλ Τζανγκ --με θέμα τις γυναίκες-θύματα επιθέσεων με οξύ στο
Πακιστάν--, το βραβείο για την καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων
μικρού μήκους το The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore, σε
σκηνοθεσία Ουίλιαμ Τζόις και Μπράντον Όλντενμπεργκ, ενώ το βραβείο
Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους έλαβε το φιλμ The Shore, σε σενάριο
και σκηνοθεσία Τέρι Τζορτζ.

Η τελετή, με παρουσιαστή τον βετεράνο αμερικανό κωμικό Μπίλι Κρίσταλ,
μεταδόθηκε απευθείας τηλεοπτικά σε πάνω από 200 χώρες.
 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. ¶ραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία