Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Τρίτη 27/2

Σκάνδαλο BMW

Οι γερμανικές αρχές υποστηρίζουν οτι βρήκαν λογισμικό χειραγώγησης ρύπων σε χιλιάδες οχήματα!



AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr

Οσμή μεγάλου σκανδάλου στην οικογένεια της BMW καθώς η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (ΚΒΑ), μετά από καταγγελία περιβαλλοντικής οργάνωσης, φαίνεται να εντόπισε σε diesel BMW X3, λογισμικό που «πείραζε» τις ενδείξεις εκπομπών αζώτου (NOx). Πρόκειται για την diesel BMW X3 γενιά F25 για τα μοντέλα που πέρασαν την γραμμή παραγωγής από το 2010 έως το 2014. Εντοπίσθηκε ειδικό λογισμικό το οποίο επέτρεπε στα οχήματα να εκπέμπουν στο δρόμο περισσότερους ρύπους από τους επιτρεπόμενους. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η KBA ξεκίνησε την έρευνά της ως απάντηση στις αποκαλύψεις μιας περιβαλλοντικής οργάνωσης, η οποία ανακάλυψε ότι η X3 xDrive 20d υπερέβαινε τα νόμιμα όρια εκπομπών NOx. Το εν λόγω σύστημα ελέγχου εκπομπών του οχήματος χειραγωγήθηκε ώστε να μειώνει την απόδοση όταν ενεργοποιείται ο κλιματισμός. Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει την εξαπάτηση κατά τη διάρκεια των δοκιμών εκπομπών, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνήθως διεξάγουν δοκιμές με απενεργοποιημένο τον κλιματισμό. Η αρχή διαπίστωσε επίσης ότι τα εν λόγω οχήματα μειώνουν την αποτελεσματικότητα του συστήματος μετεπεξεργασίας των καυσαερίων τους σε θερμοκρασίες μικρότερες από 18 βαθμούς Κελσίου, γεγονός που επίσης παραβιάζει τους κανονισμούς. Τα μοντέλα που φαίνεται να έχουν πειραγμένο λογισμικό είναι πάνω από 33.000 στη Γερμανία και πάνω από 150.000 σε όλη την Ευρώπη. Η BMW αναγνώρισε ένα πιθανό ζήτημα σχετικά με την ανθεκτικότητα ορισμένων εξαρτημάτων του συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίων και δήλωσε έτοιμη να συνεργαστεί με τις αρχές. Μέχρι στιγμής, η X3 είναι το μόνο όχημα που έχει εντοπιστεί ως προβληματικό από τη γερμανική ρυθμιστική αρχή. Ωστόσο, το crossover είναι εξοπλισμένο με τον πετρελαιοκινητήρα N47D20, ο οποίος έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά άλλα μοντέλα της BMW.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία