|
| | | |
Ιδιαίτερα ανησυχητική η κατάσταση στην Ελλάδα
Ακόμη και νήπια διατηρούν προφίλ σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης
Τι πρέπει να ξέρουν οι γονείς
Αθήνα
Στη χώρα μας μεγάλος αριθμός νηπίων εμφανίζεται να διαθέτει προφίλ σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης! Ακούγεται υπερβολικό, αναδείχθηκε όμως από την έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα. Στην έρευνα συμμετείχαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα και το συγκεκριμένο στοιχείο αφορά στο 14% των νηπιαγωγείων, στα οποία έγινε η έρευνα, η οποία διαπίστωσε ότι δύο στα δέκα νήπια διαθέτουν προφίλ σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Διαπιστώθηκε επίσης ότι ένα στα δέκα νήπια χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έφεραν πρόσφατα στη Βουλή οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς κ.κ. Νίκος Τσούκαλης, Θανάσης Λεβέντης και Γρηγόρης Ψαριανός και στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου απευθύνθηκαν στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για τα μέτρα που λαμβάνονται για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Όπως επισημαίνεται στο απαντητικό έγγραφο του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Χρήστου Παπουτσή, παρέχεται δυνατότητα παρακολούθησης από το σπίτι με ζωντανή προβολή, μέσω live streaming, των ημερίδων της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την ασφαλή διείσδυση στο διαδίκτυο. Ο υπουργός αναφέρει ότι ο αριθμός των ατόμων που έχουν παρακολουθήσει τις συγκεκριμένες ημερίδες ξεπερνά τις 30.000. Αναφέρεται επίσης ότι από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, έχει υιοθετηθεί η πρακτική των απευθείας συνδέσεων, μέσω skype, με σχολεία σε όλη την Επικράτεια ώστε να παιδιά να έχουν πρόσβαση σε οδηγίες και συμβουλές για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και τον εθισμό σε αυτό.
Ο κ. Παπουτσής ενημερώνει εξάλλου τους βουλευτές ότι με πρωτοβουλία του υπουργείου και του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας δημιουργήθηκε ο ιστότοπος www.cyberkid.gr ,που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας μέχρι 12 ετών, και στους γονείς τους, σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο και τον εθισμό σε αυτό. Η δημιουργία αυτού του ιστότοπου αποσκοπεί στην ασφαλή εξοικείωση του κοινού με τις νέες τεχνολογίες και ειδικότερα το διαδίκτυο, προβάλλοντας τα θετικά του διαδικτύου και παρουσιάζοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν, κατά την πλοήγηση σε αυτό. Επίσης μέσα από παιχνίδια και απλές συμβουλές επιχειρεί να πλησιάσει τα παιδιά και τους γονείς, να τους εξοικειώσει στο διαδίκτυο, να τους διασκεδάσει, αλλά και να τους συμβουλέψει προκειμένου να αποφύγουν τις παγίδες και να πλοηγηθούν με ασφάλεια.
Το υπουργείο, στο πλαίσιο της προληπτικής δράσης, μέσω της ιστοσελίδας του www.astynomia.gr, παρέχει πρόσθετες συμβουλές και πληροφορίες για τα λογισμικά φίλτρα αλλά και συμβουλές σχετικά με το πώς μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο χωρίς να κινδυνεύουν. Ο κ. Παπουτσής σπεύδει πάντως να επισημάνει ότι στο ελεύθερο εμπόριο διατίθενται προγράμματα-φίλτρα γονικής προστασίας τα οποία απαγορεύουν τη σύνδεση με ιστοσελίδες χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά, ενώ παράλληλα καταγράφουν τη διαδικτυακή κίνηση του υπολογιστή.
Οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς που είχαν καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή επικαλούνται έρευνα από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στην οποία συμμετείχαν 2.319 εκπαιδευτικοί. Από την έρευνα προκύπτει ότι στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα αυξημένος ο αριθμός των παιδιών - και δη από την ηλικία των 5 ετών - που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, ενώ μεγάλο ποσοστό παιδιών στην ίδια ηλικία διαθέτει ακόμη και προφίλ σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων (76%) τουλάχιστον ένα στα δέκα νήπια χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου. Προέκυψε επίσης ότι στο 14% των νηπιαγωγείων που έγινε έρευνα, δύο στα δέκα νήπια διαθέτουν προφίλ σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Στο Δημοτικό, ένας στους τέσσερις μαθητές χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου, στο μισό του συνόλου των σχολικών μονάδων το ποσοστό ανέρχεται στο 50%, ενώ τα παιδιά που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο εκτός σχολείου ανέρχονται σε ποσοστό έως και 100%. Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, το διαδίκτυο εκτός σχολείου χρησιμοποιείται από το 88% των μαθητών, ενώ στα έξι από τα δέκα γυμνάσια και λύκεια της χώρας, επτά στους δέκα μαθητές έχουν προφίλ σε ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης. Κατά μέσο όρο σε ποσοστό 73% των σχολείων, επτά στους δέκα μαθητές έχουν προφίλ στο Facebook. "Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν την αναγκαιότητα ενημέρωσης των γονέων και των ανήλικων χρηστών ώστε να γνωρίζουν τα οφέλη αλλά και τους κινδύνους", έχουν επισημάνει οι βουλευτές.
|
|
|
|
ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!
|
Όλα τριγύρω
αλλάζουνε και όλα
στα ίδια μένουν...
ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία».
Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με
την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια
έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την
αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να
την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων
- εραστών και της εξουσίας...
ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του
80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και
πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης,
σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα
το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής
μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε
θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο
τόπος και εκείνη η γενιά.
ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές
«μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις
ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον
περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που
χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών
ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα
ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της
...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που
βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι
στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους,
για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως
της όποιας εκλογικής αναμέτρησης...
ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν
δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον
από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία
επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα
κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν
υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική
σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική
εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι
σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που
ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι
πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που
...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων»
ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον
δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν
παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για
δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει...
ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια
και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και
γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που
είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την
δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του
Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής
τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι
περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους
«τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές
τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...
|
Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας
|
Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>
|
|
|
|
|