ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Αλέκος Αλεξανδράκης Ο 'ζεν πρεμιέ', ο ιδεαλιστής και το όνειρο που έγινε κομμάτια

Κείμενο Χάρης Αναγνωστάκης-25 Νοεμβρίου 2018

Αθήνα.- Ακαταμάχητος γόης, ο ορισμός του ζεν πρεμιέ, αλλά και με σκηνική παιδεία, πολυσύνθετος, καθώς μπορούσε να παίζει με την ίδια ευκολία ελαφρές κωμωδίες, φάρσες ή κλασικά δράματα, υψηλή αίσθηση του καλού γούστου, μα πάνω απ? όλα πρωταγωνιστής. Αυτοί είναι μερικοί απ? τους χαρακτηρισμούς που συνοδεύουν τον Αλέκο Αλεξανδράκη, τον ηθοποιό που υπήρξε ένας από τους πιο ποθητούς άνδρες για τις συναδέλφους του και γενικότερα για το γυναικείο πληθυσμό. Ο Αλέκος Αλεξανδράκης, θα γινότανε φέτος 90 ετών και θα συνομιλούσε με τον Μίκη Θεοδωράκη ή τον Μανώλη Γλέζο, τον άνθρωπο που ήθελε να κάνει στις αρχές της δεκαετίας του ?60 Χριστούγεννα, όταν ρωτήθηκε σχετικά από δημοσιογράφο, μια δήλωση που τον έβαλε σε μπελάδες, αν και ήταν γνωστός, ?σταμπαρισμένος? απ? το σκληρό καθεστώς της εποχής, ως μαχητικός αριστερός. Το νήμα κόπηκε πριν από 13 χρόνια, το 2005, όταν μετά από μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο, στις 8 Νοεμβρίου, έφευγε για τη ?Συνοικία το όνειρο?. Την ταινία που σημάδεψε τον ίδιο, καθώς η λογοκρισία της εποχής, το καθεστώς που δεν σήκωνε μία γνήσια κοινωνική ταινία του έκοψε τα φτερά και στέρησε πιθανότατα έναν πρωτοπόρο κινηματογραφιστή από την Ελλάδα. "Παρουσιάστε όπλα" Ο Αλέκος Αλεξανδράκης, γιος εύπορου δικηγόρου από τη Μάνη, ευτύχισε να μεγαλώσει σε ένα σπίτι με ανέσεις και να φοιτήσει στα καλύτερα σχολεία. Αγαπημένο του άθλημα η ξιφασκία, με την οποία γνώρισε διακρίσεις και έφτασε στα 15 του χρόνια να μπει στην εθνική ομάδα, ενώ τον επόμενο χρόνο εισήλθε στη Σχολή Δοκίμων, για να γίνει αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού. Ωστόσο, η παράσταση του Καρόλου Κουν ?Γυάλινος κόσμος?, με πρωταγωνίστρια την Έλλη Λαμπέτη, άλλαξε τη ζωή του. Εγκατέλειψε το Ναυτικό και έδωσε εξετάσεις στο Βασιλικό Θέατρο, όπου πέρασε πρώτος, έχοντας ως σύμμαχο τον Δημήτρη Χορν, που στοιχημάτιζε για την επιτυχία του Μετά από λίγο καιρό, η κυρία Κατερίνα (Ανδρεάδη), που έψαχνε για έναν ?ζεν πρεμιέ?, τον επιλέγει για το ρόλο στο έργο ?Φθινοπωρινή Παλίρροια?. Έκανε τα πρώτα του βήματα στο θεατρικό σανίδι στις 9 Ιουλίου 1949 αφήνοντας πολύ καλές εντυπώσεις. Μάλιστα, ο αυστηρότατος κριτικός και θεατράνθρωπος Αιμίλιος Χουρμούζιος έγραψε για το νεαρό ?ζεν πρεμιέ? το αναπάντεχο: ?Παρουσιάστε όπλα. Επιτέλους, ένας εραστής στο ελληνικό θέατρο?. Φοιτητής ακόμη στη Δραματική Σχολή, πήγαινε καθημερινά ως το Βασιλικό Θέατρο για να θαυμάσει την Έλλη Λαμπέτη, που έπαιζε δίπλα στον Δημήτρη Χορν. Είχε μαγευτεί μαζί της. Γρήγορα θα βρεθούν μαζί, τρελά ερωτευμένοι, να κάνουν σχέδια. Η σχέση τους θα κρατήσει μόλις ένα εξάμηνο, όταν ο Αλεξανδράκης θα προτιμήσει να τιμήσει τη γυναίκα που τον έβγαλε στο θέατρο, την κυρία Κατερίνα, αποδεχόμενος την πρότασή της για μία τουρνέ, ματαιώνοντας το σχέδιο της Λαμπέτη, να πρωταγωνιστήσουν μαζί στο ?Θέατρο Μουσούρη?. Θα τον εγκαταλείψει, αφού προηγηθεί ένας μεγάλος καυγάς. Οι ιστορίες με τις πάμπολλες ερωτικές σχέσεις του (συναδέλφους και μη) ίσως να είναι πιο θρυλικές από τη θεατρική του παρουσία. Μπορεί να έπαιξε και μάλιστα πολύ καλύτερα από το σινεμά, σε πάνω από 100 παραστάσεις στο θέατρο, αλλά σίγουρα αυτό που έλεγαν οι σύγχρονοί του συνάδελφοι ήταν κάτι το απίστευτο με τις επιτυχίες του στις γυναίκες. Πολύ γρήγορα φυσικά μπήκε και στον κινηματογράφο, που δίψαγε για έναν ζεν πρεμιέ. Ο Φίνος θα εντυπωσιαστεί από τη γοητεία του και θα του προτείνει να παίξει το 1949 στην ταινία ?Δύο κόσμοι?, που γύρισε ο Γρηγόρης Γρηγορίου. Θα ακολουθήσουν και άλλες ταινίες, ενώ το 1955 πάλι ο Φίνος τον θέλει για να παίξει δίπλα στην Τζένη Καρέζη, στην αξέχαστη κωμωδία του Αλέκου Σακελάριου ?Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο?, με πρωταγωνιστές τους αξεπέραστους Αυλωνίτη-Φωτόπουλο. Μάλιστα, ο Φίνος ήθελε το όνομα του Αλεξανδράκη να μπει πάνω από του Αυλωνίτη, καθώς εκτίμησε ότι η ταινία θα πήγαινε καλύτερα αν ο γυναικείος πληθυσμός πίστευε ότι πρωταγωνιστούσε ο νεαρός γόης. Την ίδια χρονιά θα εμφανιστεί σε ένα χαρακτηριστικό ρόλο και στη ?Στέλλα? του Κακογιάννη, με τη Μελίνα Μερκούρη. Ακόμη ένας πόντος για τον Αλεξανδράκη, ο οποίος πλέον καθιερώνεται ως πρωταγωνιστής. Η δεκαετία του ?60 μπαίνει μοναδικά για τον πρωταγωνιστή. Μόνο το 1960 θα πρωταγωνιστήσει σε πέντε ταινίες, μεταξύ των οποίων ?Το κλωτσοσκούφι?, με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, ?Έγκλημα στα παρασκήνια? και ?Υπόθεση Ντρέιφους?. Τα επόμενα χρόνια θα γυρίσει μεγάλες επιτυχίες όπως το τολμηρό ερωτικό δράμα ?Ίλιγγος?, με τη Ζωή Λάσκαρη, αλλά και τρεις κωμωδίες με την Αλίκη Βουγιουκλάκη (?Η ψεύτρα?, ?Το δόλωμα? και ?Η σωφερίνα?). Θα πρωταγωνιστήσει με την Τζένη Καρέζη στο χαριτωμένο ?Δεσποινίς Διευθυντής? και αμέσως τον επόμενο χρόνο πάλι με την Καρέζη στην απολαυστική κωμωδία ?Μια τρελή, τρελή οικογένεια?. Η συνέχεια έχει ορισμένες ενδιαφέρουσες ταινίες, όπως το ?Μία Ιταλίδα από την Κυψέλη? ή το ?Ξύπνα Βασίλη?, αλλά έχει αρχίσει και ο κατήφορος του λεγόμενου εμπορικού σινεμά. Αυτό, ωστόσο, που θα μπορούσε να παρατηρήσει κάποιος για τις ερμηνείες του Αλεξανδράκη τη χρυσή εποχή της δεκαετίας του ?60 είναι ότι παίζει ίσα-ίσα για να είναι επαρκής. Πολλές φορές φαίνεται ότι κάνει αγγαρεία, ότι δυσανασχετεί με αυτά που παίζει. Εύπεπτες κωμωδίες, ανούσια δράματα και μελό, ταινίες φανερά ή κατά βάθος συντηρητικές, μονοδιάστατες, χωρίς ιδιαίτερες αξιώσεις, που απλώς έκοβαν εισιτήρια και πρόσφεραν γέλιο ή κλάμα στον ?λαουτζίκο?. Το όνειρο... Υπάρχει κάποιος λόγος που κρύβεται πίσω απ? αυτή την αποστασιοποίηση του Αλεξανδράκη; Θα πρέπει να γυρίσουμε στη σημαδιακή, γι? αυτόν, χρονιά του 1961. Είναι η χρονιά που ο Αλεξανδράκης επιχείρησε να σκηνοθετήσει και να χρηματοδοτήσει τη μοναδική του -τελικώς- ταινία. Ίσως την καλύτερη ταινία στην οποία πρωταγωνίστησε. Το σενάριο της οποίας υπέγραψαν ο ποιητής Τάσος Λειβαδίτης και ο συγγραφέα Κώστας Κοτζιάς, δύο γνωστοί κομμουνιστές και σκηνοθέτησε ο Αλεξανδράκης πάνω στα βήματα του κλασικού νεορεαλιστικού ιταλικού κινήματος. Παράλληλα, εδώ ο δημοφιλής πρωταγωνιστής πετάει από πάνω του τον χαρακτηρισμό του ζεν πρεμιέ και και πολλά χρήματα που είχε μαζέψει από τις εμπορικές ταινίες και το θέατρο, αλλά και κάποιες οικονομίες της τότε συζύγου του και γνωστής αριστερής διανοούμενης Αλίκης Γεωργούλη. Στην ΕΠΟΝ και στο βουνό Αλλά ας τα πάρουμε απ΄ την αρχή. Ο Αλεξανδράκης ήταν δηλωμένος αριστερός και γνωστός στις αρχές από τη δραστηριότητά του. Είχε πει ότι ?στην κατοχή ήμουν 12 χρόνων παιδί και τότε κυριαρχούσε το ΕΑΜ και η ΕΠΟΝ. Είχα τρομερή δράση. Κάποια στιγμή έφυγα και για το βουνό?. Είχαν ειδοποιήσει τους γονείς του ότι τον έψαχναν οι Γερμανοί. Ανέβηκε στο βουνό μέχρι την Απελευθέρωση. Παραμένει ενεργά πολιτικοποιημένος. Τα Χριστούγεννα του 1961, κάνει μια δήλωση, που γίνεται πρώτη είδηση. Όταν ερωτάται από εφημερίδα ?με ποιον θα ήθελε να κάνει Χριστούγεννα?, ο δημοφιλής πρωταγωνιστής απαντά ότι ?θα ήθελα να έκανα Χριστούγεννα μαζί με τον Μανώλη Γλέζο. Και αναφέρω αυτόν, γιατί για μένα ο Γλέζος είναι ένα σύμβολο». Ο Γλέζος, ο οποίος τότε βρισκότανε στη φυλακή, καταδικασμένος για κατασκοπεία, μένει κι αυτός έκπληκτος με τη θαρραλέα δήλωση του Αλεξανδράκη. Ο ηθοποιός συμμετείχε στην πρώτη Μαραθώνια πορεία πίσω από τον Γρηγόρη Λαμπράκη και μετά τη δολοφονία του ειρηνιστή πολιτικού, συνυπέγραψε την Ιδρυτική Διακήρυξη της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη. Ο Αλεξανδράκης, παρότι είχε ασκήσει κριτική στην Αριστερά, αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και στην περίοδο της επταετούς δικτατορίας, κατά τη διάρκεια της οποίας μπήκε στη μαύρη λίστα. Μάλιστα, πολλοί θιασάρχες δέχονταν απειλές για να μην τον πάρουν στο θέατρό τους. Πάντως για τον Αλέκο Αλεξανδράκη, με τις τεράστιες επιτυχίες στο σινεμά και στο θέατρο, αλλά και στο γυναικείο πληθυσμό, η κορυφαία προσωπική και καλλιτεχνική στιγμή του θα έρθει το 1961 με την απόφασή του να σκηνοθετήσει για πρώτη φορά το νεορεαλιστικό δράμα ?Συνοικία το Όνειρο?, μία ταινία σταθμό για την καριέρα του, αλλά και μια από τις καλύτερες ταινίες στην ιστορία του ελληνικού σινεμά. Στον Ασύρματο Η ταινία γυρίστηκε, σε μια συνοικία στα Πετράλωνα, στον Ασύρματο, σε μια παραγκούπολη, μία από τις πολλές απ? αυτές που υπήρχαν εκείνη την εποχή στην Ελλάδα, που έβγαινε από τον εμφύλιο και προσπαθούσε να επουλώσει τις πληγές της. Η μεταπολεμική φτώχεια, το τεράστιο χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών, οι υποδομές που ήταν μόνο για τους αστούς ή τους εύπορους, το αστυνομικό κράτος, η περιθωριοποίηση κοινωνικών στρωμάτων και φυσικά η ανεργία, ήταν μερικά από τα θέματα που έθιγε ο σκηνοθέτης Αλεξανδράκης, πάνω στο δυνατό σενάριο των Λειβαδίτη - Κοτζιά. Θέματα που ήταν μη αποδεκτά από το καθεστώς της εποχής, που ήθελε αφενός να περνάει την εικόνα μίας χώρας που βάδιζε κοντά στο ?οικονομικό θαύμα? της Ιταλίας και αφετέρου να κόψει τη φόρα στην ανερχόμενη τότε ΕΔΑ. Σκηνοθετικά ο Αλεξανδράκης βάδισε πάνω στον ιταλικό νεορεαλισμό. Προσεκτικά, με σεβασμό στους μεγάλους Ιταλούς δημιουργούς και δίνοντας τη δική του σκηνοθετική οπτική χωρίς να θέλει να κάνει επίδειξη ή να εντυπωσιάσει με εύκολες λύσεις. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο ίδιος, αφήνοντας την όψη του ζεν πρεμιέ και φτιάχνοντας έναν τραγικό ήρωα, που θέλει να πιάσει την καλή με κομπίνες, για να φέρει πίσω την κοπέλα που αγαπά, την οποία ερμηνεύει έξοχα η Αλίκη Γεωργούλη. Σε σημαντικούς ρόλους ο αξεπέραστος Μάνος Κατράκης, η συγκλονιστικά εύθραυστη Αλέκα Παΐζη, αλλά και οι Κώστας Μπαλαδήμας, Σαπφώ Νοταρά, Βάσος Ανδρονίδης κα. Η διεύθυνση φωτογραφίας ήταν του Δήμου Σακελλαρίου, τα σκηνικά του Τάσου Ζωγράφου, την υπέροχη μουσική έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης, ενώ ακούγονται και πασίγνωστα τραγούδια του, όπως το ?Βρέχει στη φτωχογειτονιά», από τον αξεπέραστο Γρηγόρη Μπιθικώτση. Λογοκρισία και καταστροφή Η ταινία λογοκρίθηκε άγρια από την κυβέρνηση της ΕΡΕ, κάτι που δεν δέχθηκε ο Αλεξανδράκης, με αποτέλεσμα να καταστραφεί οικονομικά τόσο ο ίδιος όσο και η Αλίκη Γεωργούλη, που είχε αναλάβει την επιμέλεια της παραγωγής και είχε διαθέσει όσα χρήματα είχε. Και οι δυο τους είχαν πιστέψει τόσο πολύ σε αυτή την ταινία και την απήχησή της στο κοινό, που δεν έκαναν οικονομίες στην παραγωγή, κάνοντας πολλά εξωτερικά γυρίσματα, χρησιμοποιώντας δεκάδες ηθοποιούς και συντελεστές, για την άρτια εκτέλεσή της. Σύμφωνα με τη Γεωργούλη, το κόστος της ταινίας άγγιξε το 1,5 εκατομμύριο δραχμές, όταν μία καλή παραγωγή τότε κόστιζε τα μισά. Τελικά η κυβέρνηση επέτρεψε την προβολή της ταινίας μετά από παρέμβαση της εκδότριας Ελένης Βλάχου, αλλά οι εκτεταμένες παρεμβάσεις της λογοκρισίας την είχαν κάνει αγνώριστη. Ο Αλεξανδράκης είχε δηλώσει ότι ?από τη στιγμή που κόπηκε, δεν με αφορά?, αποκηρύσσοντας τη λογοκριμένη εκδοχή της. Πάντως, ακόμη και ως λογοκριμένη ταινία οι αρχές ασφαλείας έκαναν ότι μπορούσαν για να αποθαρρύνουν το κοινό να τη δει. Στην πρεμιέρα της, στο σινεμά ?Ράδιο Σίτυ?, η αστυνομία έκοψε το ρεύμα, ενώ έξω απ? αυτό ασφαλίτες έκαναν προσαγωγές σε θεατές που έβγαιναν από το σινεμά. Παρόλα αυτά η ταινία αποκόμισε θετικές κριτικές, ειδικά στο εξωτερικό, όπου χαιρετίστηκε ως γνήσιος λαϊκός κινηματογράφος, ενώ στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (τότε Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου) η ταινία κέρδισε το βραβείο καλύτερης φωτογραφίας και ο Μάνος Κατράκης το βραβείο Β? Ανδρικού Ρόλου. Ετσι, μετά την κορυφαία περιπέτεια της ζωής του, ο Αλεξανδράκης ξαναγύρισε στα στούντιο της Φίνος Φιλμς πρωταγωνιστώντας σε κωμωδίες και δράματα, ταινίες χωρίς ιδιαίτερες αξιώσεις, παρότι ορισμένες απ? αυτές ήταν αξιόλογες παραγωγές στο πλαίσιο ενός ψυχαγωγικού και ανώδυνου σινεμά. Μοναχικό τέλος Η τελευταία στροφή της καλλιτεχνικής του πορείας θα συνοδευτεί με τη σχέση αγάπης και εκτίμησης που είχε με την ηθοποιό Νόνικα Γαληνέα, με την οποία θα μείνουν μαζί μέχρι το 1991 και ως θιασαρχικό ζευγάρι, συμπληρώνοντας σχεδόν 20 χρόνια χαράς και δημιουργίας. Οταν η σχέση τους τέλειωσε, χωρίς θόρυβο ή δράματα, θα χωρίσουν και ο Αλεξανδράκης θα μείνει μόνος για το σκληρό τέλος μιας αξιοθαύμαστης ζωής. Μόνος χωρίς τις γυναίκες που λάτρεψε και κυρίως τον λάτρεψαν.... ΑΠΕ-ΜΠΕ




΄Εληξε το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Τής Βίκυς Χαρισοπούλου-12 Νοεμβρίου 2018

Ανατροπές ρόλων, φύλων, θεσμών και ηθικών κανόνων, νέες κοινωνικές σχέσεις και πολιτισμικά σύμβολα που εγκαθιδρύονται στη σύγχρονη εποχή , περιγράφουν οι βραβευμένες ταινίες του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Η μοναξιά και η ...ακηδία μιας σύγχρονης οικογένειας στα προάστια του Μπέρμιγχαμ και στο περιθώριο της κοινωνίας όπως την περιγράφει στην ταινία "Ρέι και Λιζ" , ο Βρετανός εικαστικός καλλιτέχνης Ρίτσαρντ Μπίλινγχαμ, έλαβαν το βραβείο Καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος - Θόδωρος Αγγελόπουλος, το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8.000 ευρώ. - Το Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής - Αργυρός Αλέξανδρος έλαβε η ταινία "Όλα καλά" της Εύα Τρόμπις από τη Γερμανία . Στην ταινία καταγράφεται η απόφαση μιας γυναίκας που πέφτει θύμα βιασμού , να.. επουλώσει το τραύμα με τη σιωπή , πιστεύοντας πως θα ανακτήσει τον έλεγχο με τη λογική. Η βραβευμένη ταινία στην οποία η Τρόμπις υπογράφει και το σενάριο , είναι η πτυχιακή της εργασία στις σπουδές κινηματογράφου και σεναρίου. - Το Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής για Καλύτερη Σκηνοθεσία - Χάλκινος Αλέξανδρος απονεμήθηκε στον Ταϊλανδό σκηνοθέτη Πουτσιπόνγκ Αρουνπένγκ για την ταινία "Διαβολόψαρο" . Σ΄ ένα παραθαλάσσιο χωριό στη νότια Ταϊλάνδη, κοντά στα σύνορα με τη Μιανμάρ ένας ψαράς βρίσκει αναίσθητο έναν τραυματία. Τον περιθάλπει, γίνονται φίλοι ώσπου... ο ψαράς εξαφανίζεται και ο ξένος παίρνει τη θέση του - στο σπίτι του, στη δουλειά του, στην πρώην γυναίκα του... . Το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας απονεμήθηκε στον Δανό ηθοποιό Γιάκομπ Σιντεργκρέν για την ερμηνεία του στην ταινία "Ο ένοχος". -Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας εξ ημισείας έλαβαν οι: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου για την ερμηνεία της στην ταινία "Η δουλειά της" και, η γερμανίδα Ένε Σουάρτς για την ερμηνεία της στην ταινία "Ολα καλά" . Βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης:Στην φωτογραφία του Ταϊλανδού Ναβαροφάατ Ρουνγκφιμπουνσοφίτ για την ταινία "Διαβολόψαρο" Ειδικές μνείες απένειμε η κριτική επιτροπή στις ταινίες: "Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ" του Μάριου Πιπερίδη (Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα) και "Σόκρατες" του 'Αλεξ Μοράτο (Βραζιλία) Το βραβείο Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality) του Φεστιβάλ απένειμε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας (συνοδεύεται από το χρηματικό ποσό των 3.000 ευρώ- χορηγία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου) στην ταινία:"Ουλή" των: Νίκο Κασαβέκια και Μαρτίν Αλέ, Γαλλία, ΗΠΑ - Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) απένειμε τα βραβεία: - Για το Διαγωνιστικό Τμήμα στην ταινία: "Σοφία" της Μεριέμ Μπενμπαρέκ ( Γαλλία, Κατάρ) - Για Ελληνική Ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου 2018 (πρεμιέρα) στην ταινία: "Παύση" της Τώνιας Μισιαλή, Κύπρος, Ελλάδα. - Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου επέλεξε για το βραβείο της την ταινία: "Ακίνητο ποτάμι" του 'Αγγελου Φραντζή (Ελλάδα, Γαλλία, Λετονία). - Ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής των Ελλήνων (Βουλή-Τηλεόραση) απένειμε το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στην ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος: "Διαβολόψαρο" του Πουτσιπόνγκ Αρουνπένγκ από την Ταϊλάνδη. - Η ΕΡΤ απένειμε φέτος στο πλαίσιο του φεστιβάλ δυο βραβεία: Το πρώτο που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ, στην ελληνική ταινία που κέρδισε το βραβείο κοινού Fischer: "Καταφύγιο ΙΙ: Το μονοπάτι του πάγου" του Χρήστου Νικολέρη (Ελλάδα) και το δεύτερο βραβείο (που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ) στην ελληνική ταινία που κέρδισε το βραβείο της επιτροπής Fipresci: "Παύση" της Τώνιας Μισιαλή (Κύπρος, Ελλάδα) - Το βραβείο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) απένειμε το βραβείο (5.000 ευρώ) σε ταινία πρωτοεμφανιζόμενου Έλληνα σκηνοθέτη / πρωτοεμφανιζόμενης Ελληνίδας σκηνοθέτιδας που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα, στον σκηνοθέτη Στηβ Κρικρή για την ταινία του "THE WAITER" (Ελλάδα) - Το βραβείο αξίας 1.500 ευρώ Best Location Award, το οποίο δίνεται από τη Διεύθυνση Hellenic Film Commission του ΕΚΚ, σε location managers (ή σκηνοθέτες, σε περίπτωση που δεν υπάρχει location manager) ταινίας πρωτοεμφανιζόμενου Έλληνα σκηνοθέτη/πρωτοεμφανιζόμενης Ελληνίδας σκηνοθέτιδας που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα, απονεμήθηκε Δημήτρη Χαλκιαδάκη για την ίδια ταινία (THE WAITER του Στηβ Κρικρή) - Στις ταινίες :"Η δεξιά τσέπη του ράσου" του Γιάννη Β. Λαπατά (Ελλάδα) και "SCOPOPHILIA" των: Ναταλίας Λαμπροπούλου και Ηλέκτρας Αγγελετοπούλου ( Ελλάδα) λαβαν τα βραβεία Νεότητας (η επιτροπή αποτελείται από φοιτητές Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης) - Το βραβείο "Mermaid Award" ( ανεξάρτητο βραβείο για την καλύτερη ταινία LGBTQI θεματικής του επίσημου προγράμματος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης) απονεμήθηκε στην ταινία Σόκρατες" του 'Αλεξ Μοράτο απο τη Βραζιλία ενώ το βραβείο του ελληνικού τμήματος του WIFT (Women in Film & Television) απονεμήθηκε στην ταινία "Μη με αγγίζεις" της Αντίνα Πιντιλίε (Ρουμανία, Γερμανία, Τσεχία, Βουλγαρία, Γαλλία). - Το βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονεμήθηκε στην ταινία: "Ο ένοχος" του Γκούσταφ Μέλερ (Δανία) και στην ταινία "Καταφύγιο ΙΙ:Το μονοπάτι του πάγου" του Χρήστου Νικολέρη. Για το βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, επελέγη η ταινία: "Πεταλούδες" του Τόλγκα Καρατσελίκ (Τουρκία) ενω από το τμήμα "Ανοιχτοί Ορίζοντες" του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το κοινό επέλεξε την ...κινηματογραφημένη "Δωδεκάχρονη νύχτα" (τα 12 χρόνια φυλάκισης και βασανιστηρίων μιας ομάδας Τουπαμάρος, από τη Χούντα της Ουρουγουάης, στη δωδεκαετία 1973- 1985, μεταξύ των οποίων και ο Jos? Mujica -γνωστός ως "Πέπε" που διετέλεσε αργότερα πρόεδρος της χώρας του) . Την ταινία "Η ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΗ ΝΥΧΤΑ" σκηνοθέτησε ο 'Αλβαρο Μπρέχνερ. ΑΠΕ-ΜΠΕ




Μεταδίδει απο την Μόσχα η ΔΩΡΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΗ

11 Νοεμβρίου 2018

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΣΙΒΗΡΙΑΣ Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2018 - ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ Πρόγραμμα 12.00 - «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ» ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ 18.00 - «ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ» ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ [καιρό -list «Χρυσή Μάσκα» 2017, βραβείο Κριτικής Ειδικό Επιτροπής Φεστιβάλ Αγώνες Βοσπόρου ΓΙΑ ΤΗΝ αυθεντική Απόδοση ΤΟΥ αρχαίου δράματος]. Στη Σκηνή τού Βορείου Κρατικού Δραματικού Θεάτρου τού Ομσκ «Μιχαήλ Ουλιάνοβ» Διευθυνση 646 530 Ρωσία, Ομσκ Περιφέρεια, Tara, 25, Sovetskaya str. Τηλ. / Φαξ: +7 (381-71) 2.19.23 , Τηλ.: + 7 (381-71) 02.02.97 Ειδικά για τους Επισκέπτες τού Φεστιβάλ η Διοίκηση της πόλης προσφέρει ενα ιδιαίτερο 2ήμερο περιηγητικό-εκδρομικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει επίσκεψη στο ιστορικό και πολιτιστικό μουσειακό πάρκο "Old Σιβηρίας", διαδραστική περιήγηση σε χωριό της Σιβηρίας / ακριβής αναπαράσταση της ζωής της περιόδου XVII-XIX αι ., με μεσημεριανό γεύμα και πολλές άλλες εκδηλώσεις




AΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία