Γιάννης Αντετοκούνμπο
Ο νέος «Βασιλιάς» του μπάσκετ είναι Έλληνας και πάμπλουτος 26 Ιουλίου 2021
Γιάννης Αντετοκούνμπο
Ο νέος «Βασιλιάς» του μπάσκετ είναι Έλληνας και πάμπλουτος
Mιλγουόκι /ΗΠΑ.-
Στα παρκέ ο Γιάννης Αντετοκούνμπο αποδείχθηκε άτρωτος και οδήγησε τους
Μιλγουόκι Μπακς στην κατάκτηση του τίτλου στο Ν.Β.Α., νωρίτερα -ίσως-
και από ό,τι θα περίμεναν αρκετοί φίλοι της ομάδας του.
Ο Έλληνας διεθνής σταρ της «Μέκκας του μπάσκετ» έχει, ήδη, εξαργυρώσει
την αγωνιστική πορεία του με το νέο πενταετές super max συμβόλαιο των
228.200.420 δολ. το οποίο υπέγραψε με τα «ελάφια» τον περασμένο
Δεκέμβριο με λήξη το καλοκαίρι του 2026, αλλά και νωρίτερα με το
τρέχον τετραετές των 100.000.000 δολ.
Οι ετήσιες αποδοχές του με βάση τη νέα συμφωνία του θα ξεκινήσουν από
τα 39.344.900 δολ. και θα φθάσουν μέχρι τα επίπεδα ρεκόρ των
51.935.268 δολ., όμως οι συνιδιοκτήτες των Μπακς (οι επιχειρηματίες
Wes Edens, Marc Lasry, Jamie Dinan, Mike Fascitelli διατηρούν τα
υψηλότερα ποσοστά στη μετοχική σύνθεση και είναι ουσιαστικά τα
αφεντικά του Γιάννη, αυτοί δηλαδή που τον πληρώνουν?) έχουν αρχίσει να
κάνουν απόσβεση πριν ακόμα αυτή ενεργοποιηθεί ? από το προσεχές
φθινόπωρο και προφανώς αισθάνονται δικαιωμένοι για την επιλογή τους?
Αν και το νέο συμβόλαιο του Greek Freak θεωρείται το ακριβότερο, μετά
τις νίκες επί των Φοίνιξ Σανς στους φετινούς τελικούς του Ν.Β.Α.
,άνοιξε η συζήτηση για τα εκτός? παρκέ έσοδα του ύψους 2.11 μ.
φόργουορντ των Μπακς και για το πόσα επιπλέον χρήματα θα κερδίσει ως
πρωταθλητής (και δις MVP).
Σε επίπεδο αθλητικού μάρκετινγκ ο 26χρονος Γιάννης Αντετοκούνμπο
(γεννημένος 6/12/1994, στο Ν.Β.Α. από το 2013) υστερεί, προς το παρόν,
έναντι του 36χρονου Λεμπρόν Τζέιμς (30/12/1984, στο Ν.Β.Α. από το
2003) που ως παλαιότερος κατά μια δεκαετία και πιο καθιερωμένος ως
brand στην αγορά εμφανίζεται να εισπράττει από χορηγούς, διαφημίσεις
και λοιπά εμπορικά deals 65 εκατ. δολάρια ετησίως, χωρίς να
υπολογίζονται πιθανόν όσα βγάζει από τις επιχειρήσεις του.
Τα υπερδιπλάσια, δηλαδή, από τα 25 εκατ. δολ. του Έλληνα άσου. Οι
ειδικοί, όπως ο Δρ. Tim Derdenger, καθηγητής στο Carnegie Mellon?s
Tepper School of Business, εκτιμούν ότι υπάρχει η προοπτική να
εκτιναχθούν τα εμπορικά έσοδα του Αντετοκούνμπο στα 40 εκατ. δολ. του
Στεφ Κάρι ή και στα 65 εκατ. δολ. του «King James», αν κατά την άποψη
του αθλητικού συμβούλου Marc Ganis το θέσει ως προτεραιότητα του.
«Είναι ένα πρόσωπο που μπορεί να διαφημίσει τη Louis Vuitton το ίδιο
αποτελεσματικά με τη Nike», σχολίασε.
Αμερικανική ιστοσελίδα αναφέρει, επίσης, σε κεντρικό της άρθρο ότι αν
θελήσει ο Αντετοκούνμπο να εστιάσει στα εμπορικά έσοδά του για να
αξιοποιήσει τη δυναμική που αποκτά το όνομά του, μπορεί να κερδίσει
παρόμοια ποσά με τον σούπερ σταρ των Λος Άντζελες Λέικερς και 4 φορές
κάτοχο του δακτυλιδιού στο Ν.Β.Α.
Αγωνιστικά ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έγινε «Βασιλιάς του Ν.Β.Α. στην
θέση του? Βασιλιά Λεμπρόν», με δεδομένο ότι οι περσινοί πρωταθλητές
Λέικερς με τον Τζέιμς στη σύνθεσή τους παρέδωσαν τα «σκήπτρα» στους
Μπακς. Θα το καταφέρει και? οικονομικά;
Όταν έφευγε από την Ελλάδα ο Greek Freak για να δοκιμάσει την τύχη του
στο Ν.Β.Α. πιθανόν να μην είχε στο μυαλό του όλο αυτόν τον πλούτο,
καθώς η μεν πρώτη χρονιά του συμβολαίου του με τους Μπακς δεν του
απέφερε ούτε 2 εκατ. δολ. και η δε συμφωνία του με τη NIKE δεν
ξεπερνούσε τις 20-25.000 δολ.
Συνηθισμένος από τον λιτό τρόπο ζωής και πάντα σεμνός και μετρημένος,
λέγεται ότι είχε θέσει ως ημερήσιο «όριο» εξόδων του τα 190 δολ. την
εποχή που μετακόμισε στις Η.Π.Α., πολύ πριν ο πήχης των? εκατομμυρίων
αρχίσει να ανεβαίνει ιλιγγιωδώς. Αυτό που τον ενδιέφερε τότε, άλλωστε,
ήταν ένα καλό ξεκίνημα και η καθιέρωση?
Τα επόμενα deals αποτελούν θέμα χρόνου για τον Γιάννη Αντετοκούνμπο,
που θα κληθεί -και ο ίδιος- να επιλέξει με ποιοτικά κριτήρια με ποιους
χορηγούς επιθυμεί να συνεργασθεί για να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο
του.
Σήμερα, μόνο από την ανανεωμένη συμφωνία του με τον αμερικανικό
«κολοσσό» της ένδυσης και υπόδησης ο Αντετοκούνμπο «καρπώνεται» πάνω
από 10 εκατ. δολ. και πρόσφατα η Nike λάνσαρε πρόσφατα το 3ο κατά
σειρά παπούτσι της με την υπογραφή του, το Zoom Freak 3, οι πωλήσεις
του οποίου «σκαρφαλώνουν».
Αν εξελιχθεί σε κεντρικό πρωταγωνιστή της Nike όταν αποχωρήσει ο
Λεμπρόν Τζέιμς, όπως λένε οι αναλυτές, τα οφέλη του από την συνεργασία
μαζί της θα είναι πολύ μεγαλύτερα?
Στους σπόνσορες του Γιάννη συμπεριλαμβάνονται ξένες και ελληνικές
εταιρείες από την αυτοκινητοβιομηχανία, τις αερομεταφορές και τους
κλάδους της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών, των
ηλεκτρονικών/ηλεκτρικών ειδών και τον τραπεζικό, μέχρι τα τρόφιμα, τα
καλλυντικά, την εστίαση κ.λπ., όπως οι:
Nike, BMW, TCL, Budweiser, Anheuser Busch InBev, Come Ready Foods LLC,
Electronic Arts, Greek From Greece Caf? Cuisine, JBL, Mytilineos S.A.
(Protergia), Gr. Sarantis S.A.
Ο σταρ των Μπακς έχει συνεργασθεί, ακόμα, με τους Metro by T-Mobile,
2k Sports, Hulu, BMO Harris, Aegean Airlines, Milko (Δέλτα), Tissot,
Kronos Food κ.α.
Στο? επιχειρείν ξεχωρίζουν η επένδυση στη start up αθλητικής διατροφής
Ready Nutrition στις ΗΠΑ και η είσοδος του στον χώρο της αθλητικής
ένδυσης και των αξεσουάρ, με την κατοχύρωση ιδιόκτητων σημάτων του
(π.χ. Giannis «Greek Freak», τα Antetokounbros, Greek FR34K και
FR34K), ενώ, ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα για την ταινία της Disney με
θέμα την ζωή του, στην παλιά του γειτονιά και αναμένεται να προβληθεί
εντός του 2022?
Περιττό να αναφερθεί, ότι Protergia/Mytilineos και όμιλος Σαράντη
πέτυχαν το ιδανικό timing για την συνεργασία τους με τον Γιάννη
Αντετοκούνμπο και τις καμπάνιες τους με εκείνον ως κεντρικό πρόσωπο.
| Μαραντόνα
Ζώντας μεταξύ παράδεισου και κόλασης 26 Νοεμβρίου 2020
Αθήνα.-
Το σύμβολο του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, o Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα, ο
οποίος απεβίωσε , λιγότερο από ένα μήνα μετά τα 60α γενέθλιά του,
λατρευόταν σαν Θεός, αλλά οι «δαίμονες» του τον οδήγησαν στην
καταστροφή.
Ο Μαραντόνα άφησε την τελευταία του πνοή μετά από καρδιακή προσβολή
που υπέστη στο σπίτι του στα προάστια του Μπουένος Άιρες, όπως
επιβεβαίωσαν δικοί του άνθρωποι.
Η πορεία του προς τα αστέρια άρχισε από μια ζοφερή παραγκούπολη του
Μπουένος Άιρες για να οδηγήσει την Αργεντινή στο θρίαμβο του
Παγκοσμίου Κυπέλλου, τη στιγμή που ο ίδιος εκτόξευε την αναγνωσιμότητα
του, κερδίζοντας μία θέση δίπλα στους συμπατριώτες του και σύμβολα της
Αργεντινής, Τσε Γκεβάρα και Έβιτα Περόν.
Ένας από τους πιο προικισμένους ποδοσφαιριστές στην ιστορία του
αθλήματος, είδε την αξία του να κορυφώνεται όταν διατέλεσε αρχηγός της
Εθνικής Αργεντινής στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 1986, οδηγώντας τη χώρα
του στον θρίαμβο, πριν ο ίδιος βυθιστεί στη δυστυχία, καθώς στην
αντίστοιχη διοργάνωση του 1994 εκδιώχθηκε, λόγω ντόπινγκ.
Χρόνιος χρήστης ναρκωτικών, με προβλήματα βάρους και αλκοολισμού,
διέκοψε μια αστρική καριέρα και άλλαξε την εκθαμβωτική ποδοσφαιρική
εμφάνισή του, για να φτάσει το 2000, όταν λίγο έλειψε να πεθάνει από
καρδιακή ανεπάρκεια που προκλήθηκε από κοκαΐνη.
To 2008 «αναστήθηκε» ως προπονητής της Εθνικής Αργεντινής, πείθοντας
τους πάντες ότι με το απόλυτο χάρισμα του θα μπορούσε να εμπνεύσει την
ομάδα στις επιτυχίες, παρά την έλλειψη εμπειρίας ως τεχνικός.
Ένας «μάγος» με την μπάλα - παραπλανητικά γρήγορος και εξαιρετικός
πασέρ- ο Μαραντόνα θεωρείται ως ο μεγαλύτερος ποδοσφαιριστής που
υπήρξε ποτέ, ξεπερνώντας τον μεγάλο ανταγωνιστή του τον Βραζιλιάνο,
Πελέ.
Στην Αργεντινή, λατρευόταν ως «El Dios» (ο Θεός) σε ένα παιχνίδι
λέξεων από το νούμερο 10 στη φανέλα του, «El Diez».
Ήταν υπεύθυνος για τη νίκη της Αργεντινής στο Παγκόσμιο Κύπελλο το
1986 στο Μεξικό, σημειώνοντας δύο υπέροχα γκολ απέναντι στην Αγγλία
στα προημιτελικά.
Tο πρώτο ήταν το διαβόητο γκολ που σημειώθηκε με το χέρι του, ενώ το
δεύτερο, αφού πρώτα ντρίπλαρε τη μισή ομάδα της Αγγλίας, θεωρείται το
γκολ του αιώνα. «Ήταν μισό από το χέρι του Θεού και μισό από το κεφάλι
του Μαραντόνα», είχε πει χαρακτηριστικά μετά τη νίκη με 2-1,
αναφερόμενος στο πρώτο τέρμα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
| Aυξάνεται το χάσμα στο Ποδόσφαιρο
Οι top-30 σύλλογοι τής Ευρώπης κερδίζουν όσα οι άλλοι 682 28 Ιανουαρίου 2020
Γενευη.-
Οι τριάντα κορυφαίοι σύλλογοι της Ευρώπης είχαν σχεδόν τα ίδια έσοδα
με τους υπόλοιπους 682 μαζί το 2018, καθώς ο πλούτος που δημιουργείται
από το παιχνίδι συνέχισε να συγκεντρώνεται στα χέρια λίγων, σύμφωνα με
την έκθεση της UEFA.
Η UEFA έκανε γνωστό στην ετήσια αναφορά της για το ποδόσφαιρο, ότι οι
712 κορυφαίοι σύλλογοι των 55 πρωταθλημάτων της Ευρώπης είχαν συνολικά
έσοδα 21 δισ. ευρώ το οικονομικό έτος 2018, αύξηση 20% σε σχέση με το
προηγούμενο έτος.
Εντούτοις, η UEFA δήλωσε ότι το ποσοστό αυτό που δημιουργήθηκε από τα
πέντε μεγαλύτερα πρωταθλήματα της Ευρώπης - Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία,
Γαλλία και Ιταλία - έφθασε σε ένα ρεκόρ ύψους 75%, ενώ το 49%
ανέρχεται σε μόνο 30 συλλόγους.
Εν τω μεταξύ, η αύξηση των εσόδων ήταν τριπλάσια μεταξύ των
μεγαλύτερων 30 συλλόγων από
ό,τι στους υπόλοιπους, γεγονός που δείχνει ότι το χάσμα συνεχίζει να αυξάνεται.
«Η έκθεση επισημαίνει ορισμένες απειλές για τη συνεχιζόμενη ευρωπαϊκή
ποδοσφαιρική σταθερότητα και επιτυχία», δήλωσε ο πρόεδρος της UEFA,
Αλεξάντερ Τσεφρίν.
|