ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Δυναμική είσοδος στην βρετανική αγορά επιχειρείται για τα φυσικά και οργανικά ελληνικά προϊόντα

14 Απριλίου 2019

Λονδίνο.- Σημαντικό κομμάτι της βρετανικής αγοράς στον κλάδο των φυσικών και οργανικών προϊόντων διατροφής και ομορφιάς, διεκδικεί η Ελλάδα, επιχειρώντας μία πιο δυναμική είσοδο στην χώρα. Στόχος, για την επόμενη πενταετία, είναι η αύξηση των εξαγωγών φυσικών προϊόντων διατροφής και υγείας μέσα από την διείσδυση σε νέα δίκτυα διανομής στο Ηνωμένο Βασίλειο και την προσέλκυση αγοραστών και εισαγωγέων, που θα ανοίξουν το δρόμο σε νέες αγορές, εκτός Ευρώπης, καθώς η Βρετανία αποτελεί διεθνή εμπορικό κόμβο. Τα πρώτα βήματα αυτού του εγχειρήματος, τέθηκαν (7-8 Απριλίου) στο εκθεσιακό κέντρο Excel του Λονδίνου, με αφορμή την πανευρωπαϊκή έκθεση Φυσικών και Οργανικών Προϊόντων 2019 (Natural & Organic Products Europe 2019), μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις για την κατανάλωση υγιεινών και φιλικών προς το περιβάλλον τροφίμων και καλλυντικών. Σε αυτήν συμμετείχαν πάνω από 50 ελληνικές επιχειρήσεις με βιολογικά προϊόντα τροφίμων (ελαιόλαδο, μέλι, βότανα, ρόδι, σαλιγκάρια, γαλακτοκομικά κ.α.) και φυσικά καλλυντικά, όπως και οι περιφέρειες Κρήτης, Στερεάς Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το επιμελητήριο Λάρισας και ο Οργανισμός Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων ΔΗΩ. Η ελληνική συμμετοχή περιλάμβανε νέες, καινοτόμες εταιρείες από όλη την Ελλάδα, που ξεπήδησαν από την κρίση, αναδεικνύοντας την εξαιρετική ποιότητα των ελληνικών προϊόντων, αλλά και άλλες πιο εδραιωμένες εταιρείες, που διεκδικούν την διεύρυνση της εξαγωγικής τους δραστηριότητας. Οι ελληνικές εταιρίες είχαν την υποστήριξη του εθνικού φορέα προσέλκυσης επενδύσεων και προώθησης των ελληνικών εξαγωγών, Enterprise Greece, και του Ελληνοβρετανικού Επιμελητηρίου, υπό την αιγίδα του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Λονδίνο. Η έκθεση «Natural & Organic Products Europe 2019» του Λονδίνου, ανέδειξε την παγκόσμια τάση για γρήγορο αλλά υγιεινό φαγητό, που σέβεται το περιβάλλον και η τάση αυτή κατακτά όλο και περισσότερο τις σύγχρονες δυτικές αγορές. Ανάμεσα σε περισσότερους από 700 προμηθευτές που εξέθεσαν τα προϊόντα τους, ήταν και εταιρίες κολοσσοί στην παραγωγή βιολογικών προϊόντων, όπως Clearspring, Coconut Merchant, Suma Wholefoods, Raw Chocolate Company, Inika Organics, Lavera. Η βιομηχανία των φυσικών και οργανικών προϊόντων είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Βρετανία. Σύμφωνα με έκθεση του Οργανισμού Πιστοποίησης Οργανικών Προϊόντων του Ηνωμένου Βασιλείου «Soil Association», οι πωλήσεις οργανικών τροφίμων το 2019 παρουσιάζουν ήδη αύξηση κατά 5,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Το κλίμα και οι πολεμικές συγκρούσεις αναμένεται να προκαλέσουν οικονομική και επισιτιστική κρίση σε εκατ. ανθρώπους

5 Απριλίου 2019

Λονδίνο. Οι επισιτιστικές κρίσεις θα επηρεάσουν δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον κόσμο αυτή την χρονιά, προειδοποίησαν ερευνητές, καθώς ο πόλεμος, τα ακραία καιρικά φαινόμενα και οι οικονομικές κρίσεις το 2018 άφησαν πίσω τους περισσότερους από 113 εκατομμύρια ανθρώπους σε μεγάλη ανάγκη για βοήθεια. Οι συγκρούσεις και η ανασφάλεια ευθύνονταν για την απέλπιδα κατάσταση που αντιμετώπισαν 74 εκατομμύρια άνθρωποι --ή τα δύο τρίτα από εκείνους που επηρεάστηκαν-- το 2018, ανέφερε στην ετήσια έκθεσή του το Παγκόσμιο Δίκτυο για την Καταπολέμηση των Επισιτιστικών Κρίσεων. Στα μέλη του Δικτύου περιλαμβάνονται ο Διεθνής Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) , το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναλύει 53 χώρες χρησιμοποιώντας μια κλίμακα πέντε επιπέδων με το τρίτο επίπεδο να χαρακτηρίζεται ''κρίση'', το τέταρτο ''έκτακτη ανάγκη'' και το πέμπτο "λιμός/καταστροφή''. Ο Λούκα Ρούσο, ο ανώτερος αναλυτής επισιτιστικών κρίσεων του FAO, προειδοποίησε ότι εκατομμύρια περισσότεροι άνθρωποι κινδυνεύουν σήμερα να φθάσουν στο επίπεδο τρία και πιο πάνω. "Τα 113 εκατομμύρια είναι αυτό που σήμερα χαρακτηρίζουμε 'κορυφή του παγόβουνου'. Αν κοιτάξετε τους αριθμούς πιο κάτω, υπάρχουν άνθρωποι που δεν είναι επισιτιστικά ανασφαλείς αλλά βρίσκονται ένα βήμα πριν", δήλωσε ο Ρούσο στο Ίδρυμα Thomson Reuters. Οι άνθρωποι αυτοί, άλλα 143 εκατομμύρια, είναι "τόσο ευάλωτοι που χρειάζεται μόλις μια ξηρασία" ώστε να βυθιστούν στην επισιτιστική κρίση, λέει ο ίδιος. "Αν δεν εργαστούμε ουσιαστικά γι αυτούς τους ανθρώπους και δεν απομακρύνουμε κάποιες από τις δυνάμεις που μπορεί να τους οδηγήσουν σε μια χειρότερη κατάσταση, ο συνολικός αριθμός είναι πιθανόν να αυξηθεί", εξηγεί. Από τις χώρες που βίωσαν επισιτιστικές κρίσεις το 2018, περισσότερο επλήγη η Υεμένη, όπου σχεδόν 16 εκατομμύρια άνθρωποι είχαν επείγουσα ανάγκη τροφίμων έπειτα από τέσσερα χρόνια πολέμου και ακολουθεί το ΛΔ Κονγκό με 13 εκατομμύρια και το Αφγανιστάν με 10,6 εκατομμύρια. Όσο οικτρή και αν δείχνει η κατάσταση, θα ήταν χειρότερη χωρίς την διεθνή ανθρωπιστική βοήθεια, με εκτιμήσεις να δείχνουν ότι ο αριθμός των ανθρώπων που στερούνται τροφής στην Υεμένη θα είχε ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια, τόνισε ο Ρούσο. Αυτή είναι η τρίτη χρονιά όπου ο αριθμός των ανθρώπων σε επισιτιστική κρίση ξεπέρασε τα 100 εκατομμύρια, αλλά ο αριθμός είναι λίγο χαμηλότερος σε σχέση με το 2017, όταν χρειάζονταν βοήθεια 124 εκατομμύρια άνθρωποι. Η μείωση οφείλεται κυρίως στο ότι το 2018 οι χώρες δεν βίωσαν τα ίδια επίπεδα ξηρασίας, πλημμύρων, αιφνίδιων βροχοπτώσεων και αυξήσεων θερμοκρασίας σε σχέση με το 2017, σύμφωνα με την έκθεση. Ωστόσο, τα κλιματικά σοκ και οι συγκρούσεις θα συνεχίσουν να προκαλούν πείνα το 2019, προσθέτει η έκθεση. Το ξηρό κλίμα και οι συνθήκες Ελ Νίνιο είναι πιθανόν να επηρεάσουν τη νότια Αφρική, την Λατινική Αμερική και την Καραϊβική, ενώ οι ανάγκες των προσφύγων και των μεταναστών στο Μπανγκλαντές και τη Συρία θα παραμείνουν υψηλές, όπως αναφέρεται. "Ο αριθμός των εκτοπισμένων, των προσφύγων και των μεταναστών αναμένεται να αυξηθεί αν η πολιτική και η οικονομική κρίση συνεχιστούν στη Βενεζουέλα", σημειώνεται. Thomson Reuters,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κώστας Σπηλιάδης Από πένητας Μετανάστης, σε μία αυτοκρατορία εστιατορίων

4 Απριλίου 2019

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ.- Εκτενές αφιέρωμα στον ομογενή εστιάτορα Κώστα Σπηλιάδη (Costas Spiliadis) δημοσίευσε η εφημερίδα «The New York Times», παρουσιάζοντας την διαδρομή του από την Ελλάδα, την μετανάστευσή του στις ΗΠΑ, την φυγή του στον Καναδά ώς το χτίσιμο της σημερινής του αυτοκρατορίας εστιατορίων. Ο κ. Σπηλιάδης, γιος απόστρατου στρατιωτικού δικαστή, έφυγε στα 19 του χρόνια από την Πάτρα έχοντας μαζί του δύο βαλίτσες, μία με ρούχα και μία με δίσκους, σκοπεύοντας να σπουδάσει Εγκληματολογία στο «New York University». Ωστόσο, τα πράγματα έμελλε να εξελιχθούν διαφορετικά. Σήμερα, ο 72χρονος Σπηλιάδης, ο οποίος δήλωσε πως έφτασε στις ΗΠΑ «νευρικός, τρομαγμένος και εντελώς φοβισμένος», είναι κάτοχος και διαχειριστής μιας διεθνούς γαστρονομικής αυτοκρατορίας, με εστιατόρια στο Μόντρεαλ, την Νέα Υόρκη, την Αθήνα, το Λας Βέγκας, το Μαϊάμι και το Λονδίνο. Ενα ακόμα εστιατόριο της αλυσίδας «Milos» άνοιξε πρόσφατα στο συγκρότημα Χάντσον Γιαρντς της Νέας Υόρκης, το καλοκαίρι αναμένεται να λειτουργήσει ακόμα ένα στο Λος Κάμπος του Μεξικού, ενώ μέσα στη χρονιά ο κ. Σπηλιάδης αναμένεται να επεκταθεί και στο Ντουμπάι. Τα εστιατόρια «Milos» είναι διάσημα για τα εξαιρετικά θαλασσινά τους, τα οποία εκτίθενται με θαυμάσιο τρόπο στον πάγο, καθώς και τις εξαιρετικές τιμές τους. Ωστόσο, η εμμονή του κ. Σπηλιάδη με την τελειότητα είναι ευρεία και δεν περιορίζεται στα ψάρια, αλλά σε όλα τα προϊόντα που μπορεί κανείς να γευθεί. Ο κ. Σπηλιάδης άνοιξε το πρώτο του εστιατόριο το 1979, όταν η τάση ήταν κατά της παραδοσιακής κουζίνας και υπέρ της καινοτόμας μαγειρικής μέσω και της μοριακής γαστρονομίας. Η απάντησή του ήταν να αγνοήσει τα πάντα και να παραμείνει πιστός στην απλότητα και την καθαρότητα, αναφέρει η «ΝΥΤ». Η γεύση, λέει ο ίδιος, δεν εκκινεί από το κεφάλι, αλλά από το στόμα. Οι ίδιες αξίες διακρίνουν και τα άλλα πάθη του, από την Ελληνική Ιστορία ώς τα 6 εγγόνια του. Η ίδια η ιστορία του εμπεριέχει μια δραματική πτυχή: Ενας σχεδόν πένητας μετανάστης που μεταμόρφωσε την ελληνική κουζίνα στην Βόρεια Αμερική από ρουστίκ σε κλασσική, βοηθώντας να αλλάξει η διαδεδομένη εικόνα που υπήρχε γι? αυτήν. «Ο Κώστας Σπηλιάδης έδωσε αξία στο ελληνικό φαγητό», ανέφερε ο Ντέιβιντ Μακμίλαν, διάσημος εστιάτορας του Μόντρεαλ. «Πριν το ?Milos?, το ελληνικό εστιατόριο ήταν ένα μέρος στο οποίο δύο τύποι με χάρτινα καπέλα κάθονταν μπροστά στη σούβλα του γύρου». Ο Κώστας Σπηλιάδης λατρεύει τις ΗΠΑ και μπορεί να περιγράψει την σπουδαιότητά τους με γαστρονομικούς όρους. «Εδώ υπάρχει πραγματική δημοκρατία στην καθημερινή ζωή. Οταν ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος πήγε στο ?Milos? στην Αθήνα να φάει, οι εφημερίδες έγραψαν επ? αυτού και οι άνθρωποι εκεί είπαν: ?Πρέπει να είναι σπουδαίο μέρος, αλλά δεν είναι για μένα?. Ο Μπιλ και η Χίλαρι Κλίντον είναι συχνοί επισκέπτες της Νέας Υόρκης. Εδώ το κοινό λέει: ?Ο Μπιλ Κλίντον είναι στο Milos. Πρέπει να είναι σπουδαίο μέρος. Θα πάω!?». Ο πατέρας του κ. Σπηλιάδη κατάγεται από την Φίλια της Αχαΐας, ένα ορεινό χωριό στην Πελοπόννησο. Η μητέρα του γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κωνσταντινούπολη. Τα παιδιά τους μεγάλωσαν λατρεύοντας τη μουσική. Οταν πήγε στην Αμερική πήρε μαζί του τα τραγούδια για τα βουνά και τους πρόσφυγες, καθώς η παραδοσιακή μουσική αναγεννιόνταν στην Ελλάδα. «Αυτή η μουσική με έκανε τον άνθρωπο που είμαι», είπε. Οταν έφτασε στο Μανχάταν, το 1966, έμενε σε ένα δωμάτιο της Χριστιανικής Ενωσης Νέων και έκλαιγε κάθε νύχτα. «Μου έλειπε το σπίτι μου και ήμουν συγκλονισμένος από την πόλη». Επειδή ήταν κάτοχος φοιτητικής βίζας δεν του επιτρεπόταν να εργαστεί. Και η ελληνική κυβέρνηση περιόριζε σοβαρά τα χρήματα που μπορούσαν να του στείλουν οι γονείς του, αναφέρει η «ΝΥΤ»....

AΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία