|
| | | |
Μέσα στην κρίση...ήρθαν και οι απατεώνες
Πώς τρεις συν μία επιχειρήσεις χρεώθηκαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ με
απάτη... μέσω τηλεφώνου!
Θεσσαλονίκη
<<Φουσκωμένους>> λογαριασμούς τηλεφώνου, ακόμη και κατά δεκάδες
χιλιάδες ευρώ, για κλήσεις προς χώρες της Ασίας και της Αφρικής,
που... ποτέ δεν έγιναν, λαμβάνουν το τελευταίο διάστημα ολοένα και
περισσότερες επιχειρήσεις, πέφτοντας θύματα επιτηδείων.
Οι κακόβουλες κλήσεις πραγματοποιούνται με παραβίαση των
συστημάτων των ψηφιακών τηλεφωνικών κέντρων, που είναι συνδεδεμένα στο
διαδίκτυο, όπως επισημαίνει το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο
Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), προτρέποντας τα μέλη του ν΄ανατρέχουν στην
ιστοσελίδα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
(www.eett.gr), προκειμένου να ενημερώνονται για τους τρόπους με τους
οποίους μπορούν να προστατευτούν.
Η <<επέμβαση>> των επιτηδείων πραγματοποιείται ως επί το πλείστον
ημέρες και ώρες, κατά τις οποίες οι επιχειρήσεις είναι κλειστές και
για μικρό χρονικό διάστημα, ώστε να μην είναι δυνατός ο εντοπισμός
τους. Τελικά, οι επιχειρήσεις που ποτέ δεν πραγματοποίησαν τις
συγκεκριμένες κλήσεις προς... εξωτικούς προορισμούς του εξωτερικού
επιβαρύνονται με υπέρογκες χρεώσεις.
Οι περιπτώσεις τριών συν μίας εταιρειών της Θεσσαλονίκης
<<Χαρακτηριστικά παραδείγματα ηλεκτρονικής απάτης είναι οι
περιπτώσεις τουλάχιστον τριών εταιρειών με έδρα τη Θεσσαλονίκη όπου
διενεργήθηκε παραβίαση μέσω internet των δικτύων τους κατά τη διάρκεια
Σαββατοκύριακου και χρησιμοποιήθηκε το σύνολο των ISDN γραμμών τους
(πολλά κανάλια φωνής ταυτόχρονα) για τη διενέργεια εκατοντάδων
παράλληλων κλήσεων προς το εξωτερικό. Αποτέλεσμα η χρέωση δεκάδων
χιλιάδων ευρώ στους τηλεφωνικούς λογαριασμούς των επιχειρήσεων>>,
εξηγεί ο σύμβουλος Τεχνολογιών Πληροφορικής και Μηχανοργάνωσης του
ΕΒΕΘ, Χαράλαμπος Τριανταφυλλίδης.
Διαφορετική περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης καταγράφηκε σε
επιχείρηση του νομού Θεσσαλονίκης με την υποκλοπή της ηλεκτρονικής
αλληλογραφίας της επιχείρησης με προμηθευτή από το εξωτερικό, η οποία
μάλιστα διενεργήθηκε από κακόβουλο λογισμικό που εγκαταστάθηκε στους
ηλεκτρονικούς υπολογιστές της αλλοδαπής εταιρείας (προμηθευτής). Στη
συνέχεια, με τη χρήση κάποιου κενού ασφαλείας στο πρωτόκολλο
ηλεκτρονικής αλληλογραφίας απεστάλη email στην ελληνική επιχείρηση -
πελάτη, το οποίο εμφανιζόταν ότι προέρχεται από τον προμηθευτή (email
spoofing), ενώ στην πράξη είχε σταλεί από εγκληματική ομάδα, με
περιεχόμενο την (υποτιθέμενη) αλλαγή των τραπεζικών λογαριασμών του
προμηθευτή. Αποτέλεσμα η κατάθεση των σχετικών εμβασμάτων που
αφορούσαν πραγματικές εμπορικές συναλλαγές στον τραπεζικό λογαριασμό
της εγκληματικής οργάνωσης.
<<Το σύνολο των περιστατικών έχουν καταγγελθεί με την υποβολή
μηνύσεων στην αρμόδια υπηρεσία ηλεκτρονικού εγκλήματος της ασφάλειας
και αναμένεται η διερεύνησή τους>>, σύμφωνα πάντα με τον κ.
Τριανταφυλλίδη.
Πώς καρπώνονται το όφελος οι επιτήδειοι
Mέσα σε 24 ή 48 ώρες, υπέρογκα ποσά (δεκάδων χιλιάδων ευρώ)
χρεώνονται, όπως προαναφέρθηκε, στους τηλεφωνικούς λογαριασμούς των
εταιρειών, που αντιστοιχούν στα τέλη των διεθνών κλήσεων. Στη συνέχεια
οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών απαιτούν την εξόφληση των
παρανόμως διενεργηθεισών κλήσεων - λογαριασμών, παρακρατούν ένα μέρος
του ποσού και αποδίδουν το υπόλοιπο στον τηλεπικοινωνιακό οργανισμό
της τρίτης χώρας, ο οποίος με τη σειρά του παρακρατά ένα μέρος του
ποσού ως τέλη τερματισμού των κλήσεων και το υπόλοιπο το αποδίδει στον
κάτοχο του τηλεφώνου (εγκληματική οργάνωση) το οποίο εκλήθη από την
Ελλάδα. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί πως η εγκληματική οργάνωση είναι ο
νόμιμος κάτοχος των τηλεφωνικών αριθμών του εξωτερικού που καλούνται
και έχουν σχετικές συμβάσεις με τον τηλεπικοινωνιακό οργανισμό της
τρίτης χώρας
Προτάσεις για την αντιμετώπιση του
φαινομένου
Για την προστασία των καταναλωτών και των επιχειρήσεων από
ηλεκτρονικές απάτες, που διενεργούνται με τη χρήση του δημόσιου
τηλεφωνικού δικτύου και έχουν ως αποτέλεσμα ακούσιες υψηλές χρεώσεις
σε διεθνείς προορισμούς, το ΕΒΕΘ απέστειλε σειρά προτάσεων προς τα
υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ανάπτυξης,
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς και στη Γενική Γραμματεία
Καταναλωτή.
Ειδικότερα, προτείνει τη θέσπιση νομοθετικού πλαισίου που θα
διασφαλίζει μεταξύ άλλων τα εξής:
-Την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της κίνησης των
συνδρομητών. Όπως επισημαίνει το ΕΒΕΘ, στην περίπτωση που παρατηρείται
απόκλιση από τα συνήθη δεδομένα κίνησης, πρέπει να γίνεται άμεση
επικοινωνία με το συνδρομητή, ώστε αυτός να ενημερώνει αν η κλήση
γίνεται εν αγνοία του. Θα πρέπει δε, να δίνεται η δυνατότητα, να τεθεί
από το συνδρομητή ένα ανώτατο όριο χρέωσης, πάνω από το οποίο κάθε
κίνηση θα φράσσεται αυτομάτως
-Την υποχρεωτική προσθήκη όρου στις συμβάσεις διασύνδεσης (εθνικές
και διεθνείς), στον οποίο θα αναφέρεται ότι σε περιπτώσεις διαπίστωσης
τεχνητά αυξημένης κίνησης, θα παρακρατούνται οι πληρωμές από τον
πάροχο από όπου εκκινεί η εν λόγω κίνηση προς αυτόν που δρομολογείται,
-Την υλοποίηση και παροχή κατάλληλου μηχανισμού εκ μέρους των
παρόχων, ο οποίος θα προσφέρει τη δυνατότητα στο συνδρομητή, να μην
μπορεί να πραγματοποιεί από τον τερματικό του εξοπλισμό εξερχόμενες
κλήσεις προς συγκεκριμένες χώρες (με δυνατότητα τοποθέτησης φραγής ανά
χώρα και όχι συνολικά προς εξωτερικό), ή αριθμούς αυξημένης χρέωσης.
Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται από το ΕΒΕΘ να προστεθούν και
επιπλέον ρυθμίσεις, προκειμένου να προστατευτούν οι συνδρομητές
(καταναλωτές και επιχειρήσεις) από αυξημένες χρεώσεις προς
αριθμοδοτικούς πόρους του εξωτερικού ή αριθμούς αυξημένης χρέωσης, που
προκαλούνται μέσω παράνομης εξωγενούς παρέμβασης στα συστήματα των
τηλεφωνικών κέντρων ή συσκευών.
Το ΕΒΕΘ προτείνει τέλος, κατά το πρότυπο των ισχυόντων για τις
πιστωτικές κάρτες, να τεθεί περιορισμένη ευθύνη του συνδρομητή, η
οποία δεν θα υπερβαίνει π.χ. το ποσό των 150 ευρώ. <<Ο κατά τα
παραπάνω περιορισμός της ευθύνης δε θα ισχύει μόνο, αν ο συνδρομητής
έχει ενεργήσει με δόλο>>, καταλήγει.
|
|
|
|
ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!
|
Όλα τριγύρω
αλλάζουνε και όλα
στα ίδια μένουν...
ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία».
Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με
την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια
έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την
αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να
την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων
- εραστών και της εξουσίας...
ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του
80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και
πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης,
σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα
το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής
μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε
θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο
τόπος και εκείνη η γενιά.
ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές
«μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις
ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον
περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που
χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών
ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα
ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της
...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που
βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι
στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους,
για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως
της όποιας εκλογικής αναμέτρησης...
ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν
δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον
από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία
επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα
κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν
υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική
σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική
εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι
σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που
ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι
πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που
...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων»
ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον
δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν
παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για
δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει...
ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια
και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και
γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που
είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την
δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του
Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής
τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι
περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους
«τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές
τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...
|
Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας
|
Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>
|
|
|
|
|