Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Οι αλλαγές θα ισχύσουν από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14

Στη δημοσιότητα δόθηκε το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο



Αθήνα

Σημαντικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, φέρνει το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, που δόθηκε για διαβούλευση στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας.

Οι αλλαγές θα ισχύσουν από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α' Λυκείου.

Ειδικότερα, στην Α' Λυκείου οι μαθητές θα διδάσκονται μόνο μαθήματα γενικής παιδείας (συνολικά εννέα και διάρκειας 33 ωρών εβδομαδιαίως), ενώ εισάγεται το σύστημα των ερευνητικών εργασιών (τα λεγόμενα project), η διάρκεια των οποίων καθορίζεται σε δύο ώρες.

Τα μαθήματα επιλογής για τους μαθητές της Α' Λυκείου είναι Εφαρμογές Πληροφορικής, Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Εκφραση - Πολιτιισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.

Στη Β' τάξη του Λυκείου τα μαθήματα γενικής παιδείας γίνονται δέκα συνολικής διάρκειας 30 ωρών. Παράλληλα, οι μαθητές της δεύτερης τάξης του Λυκείου θα παρακολουθούν μία εκ των δύο ομάδων προσανατολισμού (όπως μετονομάζονται οι κατευθύνσεις) η διάρκεια των οποίων καθορίζεται σε πέντε ώρες.

Η μία ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει μαθήματα ανθρωπιστικών επιστημών (Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά) και η δεύτερη μαθήματα θετικών επιστημών (Φυσική και Μαθηματικά). Με την κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης βγαίνουν από το διδακτικό πρόγραμμα τα μαθήματα της Χημείας και της Τεχνολογίας Επικοινωνιών.

Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων από την Α' στη Β' Λυκείου και από τη Β' στη Γ' ορίζονται ως εξής: κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.

Στη Γ' Λυκείου τα μαθήματα γενικής παιδείας μειώνονται από 11 σε 5, ενώ οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα επιλογής μιας νέας ομάδας προσανατολισμού, αυτής των Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.

Η προθεσμία για την επιλογή επιστημονικών πεδίων εκπνέει για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου στις 10 Οκτωβρίου. Έως τότε οι μαθητές θα πρέπει να έχουν επιλέξει δύο επιστημονικά πεδία με τα οποία συνδέονται και οι αντίστοιχες σχολές.

Το 1ο Επιστημονικό πεδίο περιλαμβάνει τις Ανθρωπιστικές, τις Νομικές και τις Κοινωνικές Επιστήμες, το 2ο τις Θετικές και Τεχνολογικές, το 3ο τις Επιστήμες Υγείας και το 4ο τις Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες.

Στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οι μαθητές θα διαγωνίζονται σε τέσσερα μαθήματα (από έξι, που ίσχυε έως σήμερα) και τα θέματα θα ορίζονται κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και κατά ποσοστό 50%, από την κεντρική επιτροπή εξετάσεων.

Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα προσμετράται και ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης» (ΒΠΑ), δηλαδή η τελική βαθμολογία του μαθητή και στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Ο ΒΠΑ υπολογίζεται ως εξής:

Ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α' τάξης Γενικού Λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,5, της Β' τάξης Γενικού Λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,7 και ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,9. Τα τρία γινόμενα αθροίζονται και διαιρούνται δια τρία. Ο ΒΠΑ είναι το αποτέλεσμα της διαίρεσης.

Όταν ο ΒΠΑ είναι μεγαλύτερος του μέσου όρου της βαθμολογίας των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, τότε ο μέσος όρος των μαθημάτων πολλαπλασιάζεται με συντελεστές 0,5 και 0,7 και 0,9 και τα γινόμενα αυτών αθροίζονται και διαιρούνται δια του τρία. Το αποτέλεσμα της διαίρεσης αποτελεί τον πέμπτο βαθμό εισαγωγής του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Όταν ο ΒΠΑ είναι μικρότερος του μέσου όρου της βαθμολογίας των τεσσάρων μαθημάτων, τότε ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α' τάξης Γενικού Λυκείου προσαυξανόμενος κατά μία μονάδα και πολλαπλασιαζόμενος με συντελεστή 0,5, ο γενικός βαθμός προαγωγής της Β' τάξης Γενικού Λυκείου προσαυξανόμενος κατά μία μονάδα και πολλαπλασιαζόμενος με συντελεστή 0,7 και ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου προσαυξανόμενος κατά μία μονάδα και πολλαπλασιαζόμενος με συντελεστή 0,9, αθροίζονται και διαιρούνται δια του τρία. Το αποτέλεσμα της διαίρεσης αποτελεί τον πέμπτο βαθμό εισαγωγής του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα πανελλαδικώς τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης είναι τα εξής:

 

α) Ε.Π.Ε. - Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές:

I. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Αρχαία

III. Ιστορία και

IV. Λατινικά

 

β) Ε.Π.Ε. - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες:

I. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Μαθηματικά

III. Φυσική και

IV. Χημεία

 

γ) Ε.Π.Ε - Επιστήμες Υγείας:

I. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Φυσική

III. Χημεία και

IV. Βιολογία

 

δ) Ε.Π.Ε - Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες:

I. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής

III. Οικονομία & Διοίκηση

IV. Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών

 

ε) Ε.Π.Ε. - Παιδαγωγικών Τμημάτων:

I. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής

III. Ιστορία και

IV. Αρχές Φυσικών Επιστημών

 

 

Για την εποπτεία των προαγωγικών, των απολυτήριων και των εισαγωγικών εξετάσεων ιδρύεται επιτελικός επιστημονικός φορέας με την ονομασία Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων.

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Στα Επαγγελματικά Λύκεια τα έτη παρακολούθησης ορίζονται σε τέσσερα. Στον πρώτο κύκλο σπουδών θα λειτουργήσουν οι τρεις τάξεις των ΕΠΑΛ, με τους μαθητές να παρακολουθούν 4 ομάδες προσανατολισμού (Τεχνολογικών Εφαρμογών, Διοίκησης και Οικονομίας, Γεωπονίας, Τεχνολογίας, Τροφίμων και Διατροφής και Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων).

 

Στην Α' ΕΠΑΛ οι μαθητές θα παρακολουθούν πρόγραμμα 35 ωρών την εβδομάδα με 10 μαθήματα γενικής παιδείας και 4-6 μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού.

Και στη Β' και Γ' τάξη των επαγγελματικών λυκείων οι μαθητές θα παρακολουθούν 23 ώρες για τα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού και 12 ώρες γενικής παιδείας.

Παράλληλα, στον δεύτερο κύκλο, υλοποιείται το πρόγραμμα της «Προαιρετικής τάξης Μαθητείας», σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ, όπου θα εγγράφονται οι προαγόμενοι της Γ' τάξης και θα εργάζονται επ΄αμοιβή. Την ευθύνη τοποθέτησης σε χώρους εργασίας των φοιτούντων έχει αποκλειστικά ο ΟΑΕΔ.

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία