Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Τρεις ελληνικές συμμετοχές στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου τής  Σουηδίας 



Αθήνα

Tρεις ελληνικές ταινίες συμμετέχουν στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Στοκχόλμης που θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 17 Νοεμβρίου.

Στο διαγωνιστικό τμήμα συμμετέχουν οι ταινίες Miss Violence του Αλέξανδρου Αβρανά και Luton του Μιχάλη Κωνσταντάτου και στο τμήμα twilight zone η ταινία «Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου.

Η βραβευμένη στο Φεστιβάλ Βενετίας Miss Violence του Αλέξανδρου Αβρανά, η οποία διαγωνίστηκε πρόσφατα στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Ρέικιαβικ, είναι η μία από τις δύο ελληνικές συμμετοχές ανάμεσα στις είκοσι που συμπληρώνουν το διαγωνιστικό τμήμα.

Η ιστορία της ταινίας αποτελεί ένα σύγχρονο σχόλιο στη δομή και λειτουργία της οικογένειας. Το σενάριο της ταινίας ανήκει στους Αλέξανδρο Αβρανά και Κώστα Περούλη και η παραγωγή στις εταιρίες Faliro House Productions και Plays2place Productions, με παραγωγούς τους Βασίλη Χρυσανθόπουλο, Αλέξανδρο Αβρανά, executive producer τον Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η ταινία θα προβληθεί και στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Η δεύτερη ελληνική συμμετοχή είναι το Luton του Μιχάλη Κωνσταντάτου. Η ταινία έκανε πρεμιέρα το Σεπτέμβρη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπαστιάν και συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου BFI του Λονδίνου. Πρωταγωνιστές είναι τρεις πολύ διαφορετικοί άνθρωποι μεταξύ τους και η καθημερινότητα τους. Μέσα στο πλαίσιο μιας συμβατικής ζωής που τους πιέζει όταν όλα γι' αυτούς μοιάζουν ακίνητα και αναμενόμενα, τα τρία αυτά πρόσωπα βρίσκουν το δικό τους τρόπο διαφυγής. Η παραγωγή ανήκει στη Ηorsefly Productions και είναι σε συμπαραγωγή με τη Faliro House Productions, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ, την ARCTOS Broadcast Facilities, τη 2|35, την Endorphine Production, τους Κώστα Βαρυμποπιώτη και Γιάννη Φώτο.

Στην κατηγορία twilight zone συμμετέχει η ταινία της Ελίνας Ψύκου «Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά». Η ταινία, σε παραγωγή Γιώργου Καρναβά, Guanaco και σε συμπαραγωγή με ΕΡΤ Α.Ε., Stefi Α.Ε., 2/35 και Barranov studios, σχολιάζει την τρέχουσα κατάσταση της χώρας, έχοντας πρωταγωνιστή έναν τηλεοπτικό παρουσιαστή, ο οποίος αισθανόμενος ότι η καριέρα του βρίσκεται σε κάμψη, επινοεί την απαγωγή του και τρυπώνει σε ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο πολυτελείας. Η ταινία που θα προβληθεί και στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συμπεριλαμβάνεται στην αρχική λίστα των ταινιών που προτείνονται για υποψηφιότητα για τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το έτος 2013.

Κατά τη διάρκεια των δώδεκα ημερών που διαρκεί το φεστιβάλ της Στοκχόλμης θα προβληθούν 170 ταινίες από περισσότερες από 40 χώρες ,ενώ το φεστιβάλ διοργανώνει σεμινάρια, κατ' ιδίαν συναντήσεις καθώς και προβολές έργων σε εξέλιξη.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία