Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




European School Radio, ένα ραδιόφωνο από παιδιά για όλο τον κόσμο 



Αθήνα - (Ανταπόκριση Θ. Μέτσιος)

Τρία, δύο, ένα, πάμε…

Αυτό ακούνε οι μικροί ραδιοφωνικοί παραγωγοί του Μαθητικού Διαδικτυακού Ραδιοφώνου, European School Radio (http://esradio.mysch.gr), κάθε φορά που βρίσκονται πίσω από τα μικρόφωνα του European School Radio, που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2009.

Η αρχή έγινε από το Γυμνάσιο Εκάλης και στη συνέχεια πέρασε στο Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο Καμπάνης Κιλκίς, μέχρι να εξαπλωθεί στα σχολεία ολόκληρης της Ελλάδας.

Τον Νοέμβριο του 2011, το European School Radio απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής σε όλα τα σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες, ώστε να συμμετέχουν με δικές τους παραγωγές.

Δύο χρόνια μετά, εκδήλωσαν ενδιαφέρον με αίτηση συμμετοχής, πάνω από 160 σχολεία, μεταξύ αυτών Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Αυτή τη στιγμή ακούγονται εκπομπές από 60 σχολεία, ενταγμένες σε τακτικό πρόγραμμα μετάδοσης, οι οποίες έχουν ψυχαγωγικό, ενημερωτικό και επιμορφωτικό χαρακτήρα, καθώς και μηνύματα με κοινωνικό και περιβαλλοντικό χαρακτήρα.

Ραδιοφωνικές ομάδες σε όλα τα συμμετέχοντα σχολεία δουλεύουν πυρετωδώς και ετοιμάζουν νέες και ενδιαφέρουσες παραγωγές. Ακόμη, τα σχολεία συμμετέχουν σε ειδικές εκπομπές αφιερώματα, όπως η ημέρα ποίησης ή η ημέρα αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία.

«Ο στόχος του Μαθητικού Ραδιοφώνου εξαρχής είναι να καλύπτει τις ανάγκες και τις δραστηριότητες των μαθητών/τριών σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία. Για τον λόγο αυτό οι εκπομπές που δημιουργούνται, προσφέρουν ενημέρωση, ψυχαγωγία, διασκέδαση, και σε ένα βαθμό εκπαιδευτική χρήση» λέει   η συντονίστρια – εκπαιδευτικός, Παναγιώτα Χατζηκαμάρη.

Στο μαθητικό ραδιόφωνο ακούγονται μουσικές επιλογές των μαθητών όλων των συμμετεχόντων σχολείων, 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

«Η μουσική επιλέγεται σε μουσικές ζώνες με τεράστια ποικιλία, ώστε να καλύπτει όσο μεγαλύτερο κοινό μαθητών/τριών. Από μουσική για παιδιά, στην πρωινή ζώνη του Σαββατοκύριακου, έντεχνη, ελληνική και ξένη, μουσική για ξεφάντωμα, αλλά και μουσική ιδιαίτερα επιλεγμένη από ροκ, ποπ και πολλά άλλα είδη μουσικής» επισημαίνει η κ. Χατζηκαμάρη. Η μουσική εμπλουτίζεται συνεχώς από τους ίδιους τους μαθητές, αλλά και από εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με τη μουσική και έχουν γνώση και άποψη. «Το ύφος του ραδιοφώνου δεν είναι απόλυτα προσδιορισμένο, αλλά η μουσική χωρίζεται σε μουσικές ζώνες, όπως φαίνεται και στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα» υπογραμμίζει και σημειώνει ότι η ΑΕΠΙ έχει παραχωρήσει δωρεάν τα δικαιώματα χρήσης της μουσικής.

Οι εκπομπές, όπως δημιουργήθηκαν από τους παραγωγούς μαθητές/τριες στα σχολεία του European School Radio, καλύπτουν μεγάλη εμβέλεια θεμάτων, από παιδικές εκπομπές μέχρι και ιστορίες τρόμου, από επιστημονικές και τεχνολογίας, τέχνης και πολιτισμού μέχρι και αθλητισμού. «Υπάρχει ένας βασικός σχεδιασμός, ώστε να υπάρχουν ενημερωτικές εκπομπές, που αφορούν μουσικά νέα, τον πολιτισμό, όπως κινηματογράφο, θέατρο, εκθέσεις, εκδηλώσεις και άλλα γεγονότα που ενδιαφέρουν παιδιά και νέους γενικότερα» λέει η εκπαιδευτικός.

Όσον αφορά την εκπαιδευτική χρήση του ραδιοφώνου, οι μαθητές, συχνά επιλέγουν να κάνουν παρουσίαση των εργασιών τους, όπως δημιουργήθηκαν στο σχολείο τους, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Τα μουσικά σχολεία που συμμετέχουν, παρουσιάζουν δικές τους παραγωγές και άλλα σχολεία παρουσιάζουν δικές τους εκδηλώσεις και δράσεις στο σχολείο.

«Δεν πρέπει να παραλείψουμε και τις ειδικές εκπομπές που αφορούν την ίδια τη ζωή των μαθητών/τριών όπως τον σχολικό εκφοβισμό, την ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο και άλλα» επισημαίνει η κ. Χατζηκαμάρη.

Την ευθύνη για την ποιότητα και το περιεχόμενο των εκπομπών έχει η συντονιστική ομάδα του ραδιοφώνου που αποτελείται από μαθητές, καθηγητές και διευθυντές των συμμετεχόντων σχολείων και υπακούει σε καταστατικές διατάξεις, οι οποίες συνάδουν με τη φιλοσοφία του Μαθητικού Ραδιοφώνου. Η εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών εκτείνεται σε όλα τα στάδια ανάπτυξης του ραδιοφώνου, καθώς αυτοί συμμετέχουν σε ομάδες, είτε τεχνικής υποστήριξης, είτε παραγωγής εκπομπών.

Το European School Radio φιλοξενείται ως υπηρεσία ραδιοφώνου στην πλατφόρμα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) (www.sch.gr) και ακούγεται μέσω της ειδικής πλατφόρμας, η οποία δημιουργήθηκε γι' αυτό το σκοπό, στις υπηρεσίες βίντεο, Εκπαιδευτικά Κανάλια (http://vod.sch.gr/video/iptv/1274).

Το European School Radio συνεργάζεται με το «Χαμόγελο του παιδιού», συμμετείχε στην οργάνωση της καμπάνιας-διαγωνισμού κοινωνικής ευθύνης «Βάλε το δικό σου ΓΚΟΛ ΣΤΗ ΒΙΑ» ενάντια στη βία στα γήπεδα.

Επίσης, συμμετέχει στο COMENIUS PROJECT 2012-14 με το πρόγραμμα, European School Radio: The Voice of Young Europeans. Συντονίζεται από το ΓΕΛ Καμπάνη Κιλκίς και συμμετέχουν σχολεία από, Νορβηγία (Eikelandsosen - Vestlandet), Πορτογαλία (Vialonga-Lisboa), Ιταλία (Sardinia -Σαρδηνία), Τσεχία (Praha - Πράγα), Βουλγαρία (Dobrich), Βέλγιο (Kortrijk), Τουρκία (Istanbul - Κων/νουπολη), Γερμανία (Leipzig-Λειψία).

Για τη ραδιοφωνική χρονιά 2013-14 προγραμματίζεται η 2η συνάντηση European School Radio με θέματα όπως, επιμόρφωση σε θέματα web radio, προσέγγιση στο erasmus +, προστασία πνευματικών δικαιωμάτων και διαδίκτυο.

Ακόμη είναι σε εξέλιξη η συζήτηση για σύμπραξη με το Microeuropa network, ένα δίκτυο ραδιοφώνων με ευρωπαϊκό προσανατολισμό.

Η λειτουργία του European School Radio στηρίζεται στην εθελοντική εργασία τόσο των συντονιστών όσο και των υπόλοιπων συμμετεχόντων και υποστηρίζεται από τον Χ. Βαλασσέλη, δημιουργό του προγράμματος Jazzler, ο οποίος έδωσε δωρεάν την άδεια χρήσης.

 

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία