Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Η "Αντιγόνη" του Σοφοκλή στο "Luna Theater" τής ρωσικής πρωτευουσας



Μόσχα

  Όνειρο για πολλά χρόνια, ανθρώπων που μοιράζονται την ίδια αντίληψη για το αρχαίο δράμα, αποτέλεσε το ανέβασμα της Αντιγόνης του Σοφοκλή στη Μόσχα, που έγινε τελικά πραγματικότητα από τις 21 έως τις 23 Φεβρουαρίου, στο "Luna Theater".

   Την παράσταση, που ήταν "καρπός" της συνεργασίας του θεάτρου με το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού της Μόσχας, σκηνοθέτησε ο Αλεξάντρ Σμολιάκοφ.

   Τον ρόλο της Αντιγόνης ερμήνευσε η διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού Δώρα Γιαννίτση, του Κρέοντα ο διακεκριμένος ομογενής ηθοποιός Ευκλείδης Κιουρτζίδης και του Αίμωνα ο δημοφιλής νεαρός ηθοποιός Ντμίτρι Μπικμπάγιεφ. Τη μουσική συνέθεσε ο Έλληνας μουσικοσυνθέτης Νίκος Ξανθούλης.

   Σε συνέντευξη Τύπου, που δόθηκε για την παράσταση, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Σεργκέι Προχάνοβ μοιράστηκε την ικανοποίησή του από το γεγονός ότι το θέατρό του επανέρχεται στο αρχαίο δράμα, με την προοπτική παρουσίασης της παράστασης σε άλλες πόλεις και το εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

   Η κ. Γιαννίτση εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της στη διοίκηση του θεάτρου για τη στήριξη του εγχειρήματος στον σκηνοθέτη Αλεξάντρ Σμολιακόβ, άνθρωπο, όπως είπε, με λεπτή και βαθιά γνώση και αντίληψη της πεμπτουσίας της αρχαίας ελληνικής σκέψης και του αρχαίου δράματος και σε όλη την καλλιτεχνική ομάδα που πλαισίωσε την παράσταση.

   Ο κ. Σμολιακόβ επεσήμανε το γεγονός ότι η θεματολογία του αρχαίου δράματος είναι γνωστή στο θέατρο "Luna Theater" και δήλωσε εντυπωσιασμένος από τον επαγγελματισμό των ηθοποιών του θεάτρου, καθώς και από τη δουλειά όλων των συντελεστών της παράστασης, οι οποίοι αντιμετώπισαν την εν λόγω προσπάθεια με εξαιρετική αγάπη και μεράκι.

   Ο διακεκριμένος ομογενής καλλιτέχνης, ηθοποιός Ευκλείδης Κιουρτζίδης, ανέπτυξε τον τρόπο που αντιμετώπισε τον Κρέοντα, ενώ ο Ντμίτρι Μπικμπάγιεφ μοιράστηκε με τους παρευρισκομένους την αγάπη του για την Ελλάδα και τα προσεχή καλλιτεχνικά του σχέδια.

   Η παράσταση ανέβηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού και της πρεσβείας της Ελλάδας στη Μόσχα, ενώ η πρέσβειρα Δανάη-Μαγδαληνή Κουμανάκου έδωσε το "παρών" στη συνέντευξη Τύπου και στην πρεμιέρα. 

   Οι προσεχείς παραστάσεις της Αντιγόνης προγραμματίζονται για τις 4 και 21 Μαρτίου.

   Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού Μόσχας είναι κοινωνικός οργανισμός μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και δεν λαμβάνει κρατική χρηματοδότηση. Δραστηριοποιείται από το 2005, με βασικούς στόχους τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού στη ρωσική πρωτεύουσα και την ελληνορωσική σύμπραξη.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία