Σε περιοχές της Ελλάδας με πλούσιο φυσικό κάλλος και παραλίες με κρυστάλλινα νερά, βγαλμένες από... παραμύθια, βρίσκουν τον επίγειο "παράδεισό" τους ζευγάρια από τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Λευκορωσία και τις υπόλοιπες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ για να παντρευτούν ή να ανανεώσουν τους όρκους της αιώνιας αγάπης τους.
Μάλιστα, η Χαλκιδική και νησιά όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Σαντορίνη και η Κέρκυρα βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των ζευγαριών που "αψηφούν" τα χιλιάδες χιλιόμετρα που χωρίζουν τις χώρες τους από την Ελλάδα και την επιλέγουν για την τέλεση του μυστηρίου του γάμου.
"Τη χρονιά που μας πέρασε παντρέψαμε 200 ζευγάρια στην Ελλάδα, τα 100 απ' αυτά στην Χαλκιδική" ανέφερε η Αθηνά Παραστατίδου από το τμήμα VIP του ομίλου Mouzenidis Travel, ο οποίος εκτός των υπόλοιπων δραστηριοτήτων του, ασχολείται και με τη διοργάνωση γάμων στην Ελλάδα.
Ήδη, τη δεύτερη ημέρα του Πάσχα (21 Απριλίου) πραγματοποιήθηκε η πρώτη -για φέτος- τελετή ανανέωσης όρκων από ένα ζευγάρι που ήρθε από τη Ρωσία.
"Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι υπάρχει τεράστια ανταπόκριση από νέα ζευγάρια, τα οποία επιθυμούν να περάσουν την ωραιότερη μέρα της ζωής τους στην χώρα μας" σημείωσε η κ. Παραστατίδου και ανέφερε ότι "ήδη, περισσότεροι από 100 γάμοι έχουν προγραμματιστεί για τη φετινή σεζόν (αύξηση 35% σε σχέση με πέρυσι), ενώ το 2013 η αύξηση που καταγράφηκε έναντι του 2012 'άγγιξε' το 300%".
Οι περισσότεροι γάμοι γίνονται στο ξενοδοχείο Potidea Palace, το οποίο ανήκει στον όμιλο Mouzenidis Travel, άλλα και σε άλλα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής, όπως Aegean Melathron, Pomegranate, Porto Carras, Eagles Palace, Sani Resorts, συμπλήρωσε η κ. Παραστατίδου, επισημαίνοντας ότι τα πακέτα γάμου διαμορφώνονται σύμφωνα με τις επιθυμίες των μελλονύμφων.
Σύμφωνα με την ίδια, οι γάμοι που επιλέγουν κυρίως τα ζευγάρια είναι οι λεγόμενοι συμβολικοί γάμοι ή γάμοι ανανέωσης όρκων και λιγότερο οι πολιτικοί και οι θρησκευτικοί, "μιας και μας ενώνει η ίδια θρησκεία". Τα ζευγάρια χωρίς να χρειάζεται να προσκομίσουν δικαιολογητικά, παρά μόνο τη συγκατάθεσή τους, ορκίζονται αιώνια αγάπη στο ταίρι τους, σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον, με ό,τι έχουν ονειρευτεί για τη συγκεκριμένη ημέρα.
Ενισχυτικά δε ως προς την επιλογή της Ελλάδας για την τέλεση του μυστηρίου του γάμου ή την ανανέωση των όρκων, λειτουργεί και το "κλασικό" τουριστικό πρότυπο του "ήλιος - θάλασσα", αφού ιδίως στη Ρωσία "τον ήλιο τον βλέπουν πολύ σπάνια (...) είναι κάτι που τους λείπει, επειδή εκεί έχουν ενάμιση μήνα καλοκαίρι" σημείωσε η κ. Παραστατίδου.
Βέβαια, εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι οι τιμές των πακέτων που προσφέρει ο όμιλος, οι οποίες είναι αρκετά οικονομικές και η δυνατότητα απευθείας πτήσεων από τη Μόσχα ή άλλες περιοχές στην Ελλάδα.
Οι τελετές που γίνονται έχουν ορισμένα διαφορετικά "χαρακτηριστικά" από τις "τυποποιημένες" και περιλαμβάνουν και... παιχνίδια, διαγωνισμούς, παρουσιαστές, αλλά και αναμνηστικά που έχουν "τυπωθεί" πάνω σε νερό με την εφαρμογή ειδικής τεχνικής και βαφών.
Η αγάπη των ζευγαριών για την Ελλάδα είναι τόσο μεγάλη που περίπου το 95% από τις νύφες επιλέγει ένα φόρεμα αρχαιοελληνικού στυλ και ένα στεφάνι για τα μαλλιά, τόνισε.
"Ο λόγος που επιλέγουν αυτού του είδους γάμους, είναι οι ωραίες αναμνήσεις που παίρνουν μαζί τους στο τέλος του ταξιδιού από την χώρα μας καθώς και φωτογραφίες από τα πανέμορφα τοπία της Ελλάδας" επεσήμανε -μεταξύ άλλων- η κ. Παραστατίδου.
Γάμοι αλά... κινηματογραφική ταινία
Πέραν της αυξημένης ζήτησης για τα πακέτα γάμων σε περιοχές της Ελλάδας, ο όμιλος δημιούργησε και ένα πακέτο με την ονομασία "My Fat Big Greek Wedding", εμπνευσμένο από ταινία αμερικανικής παραγωγής για ζευγάρια που θέλουν ένα ξεχωριστό γάμο και μοιράζονται τα έξοδα.
Το πρότζεκτ υλοποιήθηκε για πρώτη φορά, πέρυσι, με τον γάμο έξι ζευγαριών ταυτόχρονα και φέτος, θα επαναληφθεί στις 6 Ιουνίου 2014 όχι με έξι, αλλά με 11 ζευγάρια και στις 22 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την κ. Παραστατίδου. Προς το παρόν, ο αριθμός των ζευγαριών για τον Σεπτέμβριο είναι ανοιχτός, όμως τα αιτήματα είναι πολλά.
Γάμοι που δίνουν ώθηση στον τουρισμό
Το νέο αυτό τουριστικό προϊόν που "αποβιβάστηκε" στη Χαλκιδική τα τελευταία τρία χρόνια -πολύ έντονα δε από το 2013 και έπειτα- λειτουργεί ενισχυτικά ως προς την αύξηση της εισροής του τουριστικού ρεύματος από τη Ρωσία.
Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος τόνισε ότι η εμφάνιση αυτού του προϊόντος οφείλεται πρώτον στο γεγονός ότι είμαστε ομόθρησκοι και δεύτερον διότι υπάρχει διάθεση σε αρκετό κόσμο -ιδίως δε μεταξύ αυτών που διαθέτουν υψηλό βαλάντιο- να παντρευτεί σε μια άλλη χώρα, στην Ελλάδα, "πόσο μάλλον στη Χαλκιδική που είμαστε από τους πρώτους (τουριστικούς) προορισμούς (για τους Ρώσους)".
Το νέο αυτό προϊόν είναι προσθετικό για τον προορισμό που λέγεται Χαλκιδική και σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο κ. Τάσιος, "αυτό είναι το πιο βασικό, όλους μας ενδιαφέρει να κάνουμε και άλλα προϊόντα εκτός από μαζικό τουρισμό", επειδή αυτά φέρνουν υπεραξία και έχουν οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.
Το 2013, ο νομός Χαλκιδικής "πλημμύρισε" από Ρώσους επισκέπτες, καθώς το σύνολο των αφίξεων "άγγιξε" τις 150.000 και φέτος "προσδοκούμε να φτάσουμε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι", σημείωσε ο κ. Τάσιος.