Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Παγκόσμια Έκθεση Τουρισμού

Θετικά τα μηνύματα και για το 2015 για την Ελλάδα



Λονδίνο - (Ανταπόκριση Ισαάκ Α.Καριπίδης)

«Τα τελευταία δύο χρόνια η Ελλάδα σημείωσε μια εξαιρετικά μεγάλη άνοδο στον τουρισμό. Αλλά και για το 2015 τα πρώτα μηνύματα δείχνουν πως η αγορά θα κινηθεί αυξητικά και ότι η Ελλάδα θα κατοχυρώσει τη θέση της μέσα στην πρώτη δεκαπεντάδα των κορυφαίων τουριστικών προορισμών παγκοσμίως», τόνισε  η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, λίγο μετά τα εγκαίνια του περιπτέρου της Ελλάδας στη διεθνή έκθεση τουρισμού, World Travel Market, που πραγματοποιείται στο Λονδίνο. Αξίζει να σημειωθεί πως η φετινή έκθεση συμπίπτει με τα 100 χρόνια του ελληνικού τουρισμού.

Σε ομιλία της σε εκπροσώπους των ΜΜΕ, παρουσία πλήθους τουριστικών παραγόντων από όλον τον κόσμο, η κ. Κεφαλογιάννη τόνισε πως ο ελληνικός τουρισμός, δεν είναι πλέον μόνο «ήλιος και θάλασσα», αλλά είναι ένα «πολυεπίπεδο προϊόν, με θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται και στόχο έχουν να καλύψουν πλήρως τα ενδιαφέροντα του σύγχρονου και επιλεκτικού επισκέπτη».

Αναφερόμενη στην επικοινωνιακή στρατηγική, η υπουργός Τουρισμού σημείωσε πως η Ελλάδα αποτελεί ένα ιδιαίτερα ισχυρό, παγκόσμια αναγνωρισμένο brand name.

Επισημαίνοντας δε τη διαχρονικότητα και την κλασικότητα του ελληνικού τουρισμού, καθώς «κάθε τόπος στη χώρα μας, κρύβει ένα μύθο, μία μαγική ιστορία, η ενέργεια της οποίας είναι ζωντανή μέχρι σήμερα», ανέφερε ότι η φετινή επικοινωνιακή καμπάνια συνοψίζεται στην ιδέα ότι οι Έλληνες θεοί και οι ήρωες της μυθολογίας που όλοι μας έχουμε γνωρίσει στα παιδικά μας χρόνια, μας ξεναγούν στην Ελλάδα και εξηγούν τη μοναδικότητα αυτής της χώρας.

Σκοπός της καμπάνιας, τόνισε, είναι να θυμίσει τις αληθινές αξίες της ζωής, τους μύθους που μεταφέρουν διδάγματα ήθους από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

«Αυτή η χώρα, αυτή η φύση, αυτά τα προϊόντα, αυτοί οι άνθρωποι και τα έργα τους είναι όλη η δύναμη μας. Ανεξάρτητα από φύλο, ηλικία, επίπεδο μόρφωσης και πλούτου, στην Ελλάδα είναι όλοι καλοδεχούμενοι», είπε η υπουργός Τουρισμού.

Όπως ανέφερε η κ. Κεφαλογιάννη, η καμπάνια θα προωθηθεί κυρίως μέσα από το διαδίκτυο, την επίσημη σελίδα visitgreece και τα social media.

Οι στόχοι της τουριστικής πολιτικής για το επόμενο διάστημα, όπως προκύπτουν από το εθνικό σχέδιο για τον τουρισμό, βασίζονται σε επτά σημεία: Στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, στην αύξηση της κατά κεφαλή δαπάνης των τουριστών, στην αειφόρο ανάπτυξη και ανάδειξη νέων προορισμών -με έμφαση στην προστασία των φυσικών και πολιτιστικών πόρων-, στην τόνωση της απασχόλησης και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, στη στήριξη της επιχειρηματικότητας και στη διάχυση του τουριστικού πλεονάσματος στην περιφέρεια, τις τοπικές κοινωνίες και σε άλλους κλάδους της οικονομίας.

Στη συνέχεια, η κ. Κεφαλογιάννη συναντήθηκε με κορυφαίους παράγοντες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς και εκπροσώπους ΜΜΕ. «Ο τουρισμός είναι εκείνος που έχει βοηθήσει πάρα πολύ στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Τα επόμενα χρόνια, με την προσπάθεια που έχει γίνει, με τη δουλειά που έχει γίνει, με το στρατηγικό σχέδιο πάνω στο οποίο κινούμαστε μπορεί πραγματικά να αποδώσει ακόμη περισσότερους καρπούς, περισσότερα έσοδα και περισσότερες θέσεις εργασίας για την Ελλάδα», τόνισε  η κ. Κεφαλογιάννη και προσέθεσε:

«Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να προωθήσουμε τους προορισμούς εκείνους της Ελλάδος οι οποίοι είναι λιγότερο γνωστοί στο εξωτερικό. Όπως τη νησιωτική χώρα που δεν γνωρίζουν οι ξένοι, την ηπειρωτική Ελλάδα, τις ορεινές περιοχές, και κυρίως να δείξουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο προορισμός για τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά προορισμός για όλο τον χρόνο».

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του προέδρου Ελληνικών Τουριστικών επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέα Ανδρεάδη.

«Τα πρώτα μηνύματα από την αγγλική αγορά, τις πρώτες κρατήσεις είναι θετικά, με ένα υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 2014. Θυμίζω ότι συγκρίνουμε με μια πάρα πολύ καλή χρονιά, που η Ελλάδα είχε 16% πάνω στις αφίξεις και 20% πάνω στα έσοδα από την αγγλική αγορά», τόνισε ο κ. Ανδρεάδης και επισήμανε:

«Οι στόχοι για το 2015 είναι να πάμε ακόμη καλύτερα. Να προχωρήσουμε με μια ποιοτικότερη προσέλκυση τουριστών, να επιμηκύνουμε την περίοδο, να στηρίξουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να δημιουργήσουμε 100.000 νέες θέσεις εργασίας. Να συνεχιστεί αυτή η μεγάλη επιτυχία της χώρας- θυμίζω η Ελλάδα πήγε τέσσερις φορές καλύτερα από τους ανταγωνιστές της εντός της Ευρώπης και το 2013 και το 2014, όσον αφορά την αύξηση του τουρισμού».

Τη σπουδαιότητα της βρετανικής τουριστικής αγοράς και της έκθεσης WTM για τον ελληνικό τουρισμό, τόνισε και ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού Πάνος Λειβαδάς, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σε Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους. Ο κ. Λειβαδάς αναφέρθηκε στα θετικά αποτελέσματα για τον ελληνικό τουρισμό, τόσο σε επίπεδο αφίξεων, όσο και εσόδων, επισημαίνοντας ότι για τα συνεχόμενα ρεκόρ που καταγράφονται την τελευταία διετία στον ελληνικό τουρισμό, σημαντικό ρόλο, πέρα από τα προγράμματα και τις στρατηγικές, έχει παίξει η πολιτική σταθερότητα και το αίσθημα εμπιστοσύνης που έχει εμπεδωθεί στις διεθνείς αγορές.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου παρουσιάστηκε φιλμ με τίτλο “Gods, Myths Heroes”, παραγωγής του ΕΟΤ, που οπτικοποιεί όλη την επικοινωνιακή πολιτική για το 2015, ενώ ο διεθνούς φήμης δημοσιογράφος της Independent Simon Calder παρουσίασε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αναδρομή για τα 100 χρόνια του ελληνικού τουρισμού στη Μεγάλη Βρετανία.

Εξάλλου, στο πλαίσιο της WTM, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Πάνος Λειβαδάς συναντήθηκε με αξιωματούχους της TUI TRAVEL PLC και στελέχη της Thomas Cook Group σχετικά με τις προοπτικές που έχει ο ελληνικός τουρισμός το 2015.
 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία