Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Το ελληνικό σινεμά έρχεται στο Βερολίνο, με το πρώτο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου



Βερολίνο - (Ανταπόκριση Φαίη Καραβίτη)

Την Ελλάδα στο Βερολίνο φιλοδοξεί να φέρει το 1ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Hellas Filmbox Berlin, με περισσότερες από 65 ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν από τις 21 ως τις 24 Ιανουαρίου στον ιστορικό κινηματογράφο Babylon της γερμανικής πρωτεύουσας.

Στόχος του Φεστιβάλ, που ιδρύθηκε την περασμένη άνοιξη από τον Ελληνογερμανικό Πολιτιστικό Σύλλογο, είναι να φέρει το γερμανικό κοινό σε επαφή με την σύγχρονη κινηματογραφική παραγωγή της Ελλάδας και να συνεισφέρει στην κατανόηση της ελληνικής κουλτούρας, αλλά και των προβληματισμών που απασχολούν σήμερα το σύνολο της κοινωνίας στη χώρα. «Περισσότερη Ελλάδα δεν γίνεται», λένε χαρακτηριστικά οι διοργανωτές του Φεστιβάλ και εξηγούν ότι φιλοδοξία τους είναι να προβάλουν ένα πρόσωπο της Ελλάδας διαφορετικό από το στερεότυπο που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης. «Στόχος μας είναι να αποδομήσουμε τα -τόσο πολιτικής όσο και συναισθηματικής υφής- σημεία ρήξης του παρόντος μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για παραγωγικό διάλογο στην αντιπαράθεση των δύο χωρών», δηλώνει ο διευθυντής του Φεστιβάλ και ιδρυτής του Ελληνογερμανικού Πολιτιστικού Συλλόγου σκηνοθέτης Αστέρης Κούτουλας, ενώ η υποδιευθύντρια του Φεστιβάλ, ηθοποιός Σάντρα Φον Ρούφιν, επισημαίνει ότι με τις επιλογές των ταινιών «θέλουμε πάνω από όλα να φέρουμε σε επαφή τον Γερμανό θεατή με κάθε προσωπική και ιδιαίτερη ενδοσκόπηση των Ελλήνων δημιουργών στην ανθρώπινη ψυχή».

Οι διοργανωτές είναι απόλυτα πεπεισμένοι για την σημασία και τον επίκαιρο χαρακτήρα του εγχειρήματος. Πιστεύουν στο προϊόν που παράγεται τα τελευταία χρόνια από τους Έλληνες δημιουργούς και είναι αποφασισμένοι να φέρουν στο Βερολίνο το σινεμά που αναδείχθηκε μέσα από τις νέες οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες στην Ελλάδα, καλύπτοντας ένα σημαντικό κενό μεταξύ της τουριστικής εικόνας που γνωρίζουν οι Γερμανοί και της σημερινής μη ωραιοποιημένης, αλλά αληθινής.

Το ελληνικό κινηματογραφικό τετραήμερο στο Βερολίνο θα ανοίξει την αυλαία του στις 21 Ιανουαρίου με την τελετή έναρξης, στην οποία θα παρευρεθούν μεταξύ άλλων η Βίκυ Λέανδρος, ο Γερμανός ηθοποιός και παραγωγός Αντρέ Χένικε, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της παράστασης «Apassionatta» και ο Ελληνοσύρος ηθοποιός Γιαζίν Τσαλάχ.

Η πρώτη ταινία που θα προβληθεί είναι η «Μικρά Αγγλία» του Παντελή Βούλγαρη, ενώ το Φεστιβάλ θα κλείσει στις 24 του μήνα με την προβολή της ταινίας «Chevalier» της Αθηνάς-Ραχήλ Τσαγκάρη.

Μεταξύ των ταινιών που θα προβληθούν είναι το «Μη με ξεχνάς» του Γιάννη Φάγκρα, «Το πλοίο για την Παλαιστίνη» του Νίκου Κούνδουρου, το «Encardia, η πέτρα που χορεύει» του Άγγελου Γκοβότσου, ο «Άδικος Κόσμος» του Φίλιππου Τσίτου, οι «Αισθηματίες» του Νίκου Τριανταφυλίδη, το «Φασισμός ΑΕ» του Άρη Χατζηστεφάνου, η «Νονά» του Στέλιου Κούλογλου και η «Αγορά» του Γιώργου Αυγερόπουλου, αλλά και η βουβή «Δάφνις και Χλόη» του Ορέστη Λάσκου και το «Έρεβος» του Νίκου Λυγγούρη.

Εκτός από το διαγωνιστικό τμήμα, στο οποίο θα δοθούν τα βραβεία καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους, καλύτερης ταινίας μικρού μήκους και καλύτερου ντοκιμαντέρ, το Φεστιβάλ περιλαμβάνει ακόμη ταινίες στις κατηγορίες «Επιλογή του σκηνοθέτη», «Έλληνες σκηνοθέτες στο Βερολίνο» και «Νέο όραμα», ενώ θα πραγματοποιηθούν ειδικές προβολές και θεματικές συζητήσεις.

Η κριτική επιτροπή για τις ταινίες μεγάλου μήκους αποτελείται από τον Γερμανό πολυβραβευμένο σκηνοθέτη και παραγωγό Χανς Β. Γκάισεντέρφερ, την Γερμανίδα συγγραφέα και σκηνοθέτιδα Γιούτα Μπρίκνερ και τον Τούρκο σκηνοθέτη και ηθοποιό Οκάν Μπαγιουλγκέν.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία