Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου



Αθήνα - (Ανταπόκριση Νατάσα Δομνάκη)

 Το σκηνοθετικό στιλ του Αλέξη Αλεξίου, η ερμηνεία του Στέλιου Μάινα, η ολοκληρωμένη κινηματογραφική αφήγηση αυτής της ατμοσφαιρικής νουάρ ταινίας προσέφεραν στην «Τετάρτη 04:45» εκτός από το βραβείο καλύτερης ταινίας, και αυτό της σκηνοθεσίας, του Α ΄ ανδρικού ρόλου, και επιπλέον έξι βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

   Το βραβείο σεναρίου κέρδισαν ο Ευθύμης Φιλίππου και η Αθηνά Τσαγγάρη για το «Chevalier». To βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη μοιράστηκαν από κοινού ο Γιώργος Ζώης για το «Interruption» και η Ευαγγελία Κρανιώτη για το «Erotica Exotica, etc.», η οποία κέρδισε και το βραβείο Ντοκιμαντέρ «Λουκία Ρικάκη». Το βραβείο ταινίας μικρού μήκους κέρδισε «Το Σύκο» του Νικόλα Κολοβού. Το βραβείο ξένης ταινίας, που θέσπισε πρώτη φορά η Ακαδημία, κέρδισε ο «Αστακός» ( The Lobster) του Γιώργου Λάνθιμου. 

    Εναρμονισμένη στο κλίμα των ημερών, η 7η τελετή απονομής των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών , καθήλωσε στην έναρξή της με τις εικόνες Ελλήνων Μικρασιατών προσφύγων του 22 από το αρχείο της ΕΡΤ και των σύγχρονων θαλασσοδαρμένων προσφύγων, μέσα από τον φακό του φωτογράφου Γιάννη Μπεχράκη.

    Κι αν οι δυσκολίες είναι μεγάλες, επίσης μεγάλες «συνεχίζουν να είναι οι δυσκολίες και για τον ελληνικό κινηματογράφο που αντιμετωπίζεται με αδιαφορία από την ελληνική πολιτεία» δήλωσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Βασίλης Κατσούφης.

   Στην κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων, στην διάρκεια της μακράς τελετής δεν ήταν λίγες οι φορές που τα τρέιλερ των ταινιών και οι βραβεύσεις, εναλλάχτηκαν με τον κοινωνικό λόγο των προσκεκλημένων που επέδωσαν τα βραβεία. Ακόμα περισότερο όταν ανέβηκε στη σκηνή ομάδα προσφύγων κρατώντας υψωμένα στα χέρια χαρτόνια με κυρίαρχο το αίτημα «ν΄ ανοίξουν τα σύνορα». Φιλοξενούνται στον Κοινωνικό Ξενώνα «Σπίτι για όλους» των Γιατρών του Κόσμου, και σε ένδειξη αλληλεγγύης η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφουν παρέδωσε τα ετήσια έσοδα της από τη συνδρομή των μελών της, για τη σίτιση των προσφύγων.

   Η παρέμβαση της Αγγλίδας ηθοποιού και ακτίβιστριας Βανέσας Ρέντγκρεϊβ στην τελετή ήταν ιδιαίτερα ηχηρή: «Ευρώπη ντροπή σου! Αυτές οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν ανοίξει τις πύλες της Αποκάλυψης» δήλωσε η σπουδαία ηθοποιός και έγινε ακόμα πιο σαφής: «Τη δεκαετία του 30 η βρετανική κυβέρνηση αρνήθηκε να δώσει βίζα σε χιλιάδες Εβραίους, οι οποίοι κατέληξαν κι αυτοί στα ναζιστικά στρατόπεδα. Σήμερα, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καταπατούν την Συνθήκη ΟΗΕ του 1951 για τους Πρόσφυγες. Διαπράττουν έγκλημα».

    Η Βανέσα Ρέντγκρεϊβ, ευαισθητοποιημένη στο δράμα των προσφύγων, είχε επισκεφτεί πρόσφατα τη δομή φιλοξενίας στον Ελαιώνα. «Ευχαριστώ βαθιά τους Έλληνες για την ανθρωπιά που δείχνουν στους πρόσφυγες και την αλληλεγγύη τους» επανέλαβε, με την ευκαιρία της τιμητικής βράβευσής της από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

   Δεν παρέλαβε όμως μόνο το βραβείο που της απένειμε η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Αλλά και το βραβείο του Μηνά Χατζησάββα, που κέρδισε μετά θάνατο ο πρόωρα χαμένος σπουδαίος ηθοποιός (β ΄ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Ενας 'Αλλος Κόσμος» του Χρ.Παπακαλιάτη). Υπήρξε μέγας θαυμαστής της Β.Ρεντγκρέϊβ, όπως είπε ο σύντροφός τού Μηνά Χατζησάββα, ηθοποιός Κώστας Φαλελάκης, ο οποίος και το επέδωσε στην Αγγλίδα ηθοποιό.

   Στην τελετή παραβρέθηκαν και απένειμαν βραβεία ο πρόεδρος των Γιατρών του Κόσμου Νικήτας Κανάκης, ο συγγραφέας, σεναριογράφος Μάρτιν Σέρμαν και η Μιμή Ντενίση, οι οποίοι συνόδευαν την Β. Ρέντγκρεϊβ, ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, ο σμήναρχος Δημοσθένης Γρηγοριάδης, ο Ευγένιος Τριβιζάς, ο Νίκος Γκέλιας, ο Γιάννης Μετζικόφ κ.ά

   Παρουσιαστές της βραδιάς ήταν η η Λένα Παπαληγούρα και ο Γιώργος Νανούρης. Τη σκηνοθεσία και τα κείμενα υπέγραψε ο Νίκος Σούλης με τη δημιουργική ομάδα του.

  

   Τα βραβεία αναλυτικά :

   Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας:

   «Τετάρτη 04.45» του Αλέξη Αλεξίου

   Βραβείο Σκηνοθεσίας:

   Αλέξης Αλεξίου «Τετάρτη 04.45»

   Βραβείο Σεναρίου:

   Ευθύμης Φιλίππου και Αθηνά Τσαγγάρη «Chevalier»

   Βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου:

   Στέλιος Μάινας «Τετάρτη 04.45»

   Βραβείο Α΄Γυναικείου Ρόλου:

   Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη «Smac» του Ηλία Δημητρίου

   Βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου:

   Μηνάς Χατζησάββας «Ένας Αλλος Κόσμος»

   Βραβείο Β' Γυναικείου Ρόλου:

   Βασιλική Τρουφάκου «Ουζερί Τσιτσάνης»

   Βραβείο Ταινίας Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ) «Λουκία Ρικάκη»:

   «Exotica, Erotica, etc» της Ευαγγελίας Κρανιώτη

   Βραβείο Ξένης Ταινίας:(καινούργιο βραβείο, ψηφίζουν κριτικοί κινηματογράφου, μέλη της Ακαδημίας)

   «Lobster» Γιώργος Λάνθιμος

   Βραβείο Φωτογραφίας

   Χρήστος Καραμάνης «Τετάρτη 04.45»

   Βραβείο Μοντάζ:

   Λάμπης Χαραλαμπίδης «Τετάρτη 04.45»

   Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη εξ ημισείας:

   Ο Γιώργος Ζώης για το «Interruption» και η Ευαγγελία Κρανιώτη για το «Exotica, Erotica, etc.»

   Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους:

   «Το Σύκο» του Νικόλα Κολοβού

   Βραβείο Μουσικής:

   Felizol «Τετάρτη 04.45»

   Βραβείο Σκηνογραφίας:

   Σπύρος Λάσκαρης «Τετάρτη 04.45»

   Βραβείο Ενδυματολογίας:

   'Αννα Μαχαιριανάκη «Ουζερί Τσιτσάνης»

   Βραβείο Ηχου:

   'Αρης Αθανασόπουλος, Avi Mizrahi, Gil Toren «Τετάρτη 04.45»

   Βραβείο Μακιγιάζ:

   Ναμπίλ Σαλαμέ «Ουζερί Τσιτσάνης»

   Βραβείο Ειδικών Εφέ και Κινηματογραφικής Καινοτομίας:

   «Τετάρτη 04:45 » (Ιπποκράτης Χαλάς, Μιχάλης Σαμιώτης, Αφοι Αλαχούζοι, Dani Cohen)

   Βραβείο Film Factory Short Film Fund:

   Κορίνα Λογοθέτη («Βουρβουρού») και Ελίνα Φέσσα («Ράγες») 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία