Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Ομογένεια

Τα ελληνόπουλα στην Ελβετία μαθαίνουν για τον Αριστοτέλη



Κείμενο Πέπη Γιούλτση

Μπορεί να μην είναι ευρύτερα γνωστό αλλά ο πρώτος ζωολόγος της ιστορίας ήταν ο Αριστοτέλης, ο οποίος περιέγραψε ακόμη και τον τρόπο που ένα κοτοπουλάκι βγαίνει από το αυγό του. Εκείνος ήταν ο πρώτος που ασχολήθηκε με τα ζώα και έγραψε έργα για εκατοντάδες είδη, με εξαιρετικές λεπτομέρειες και αναλυτικές περιγραφές για τη βιολογία καθενός από αυτά. Τι πιο λογικό, λοιπόν, από το να σκεφτεί κάποιος ότι τα “περί ζώων ιστορίαι” του Αριστοτέλη είναι το καλύτερο έργο για να γνωρίσουν οι μικρές ηλικίες τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο και πολυεπιστήμονα, αφού γενικά τα ζώα είναι ένα ιδιαίτερα προσφιλές θέμα για τα παιδιά.

Ξεκινώντας από τις σκέψεις αυτές ο εκπαιδευτικός Διονύσης Λιανός εξηγεί  πώς επέλεξε να διδάξει Αριστοτέλη σε ελληνόπουλα δεύτερης, τρίτης ή και τέταρτης γενιάς που ζουν στην Γενεύη και παρακολουθούν τα μαθήματα του εκεί Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και Τέχνης. “Οι μαθητές στην Ελβετία και τη Γαλλία διδάσκονται τον Αριστοτέλη μέσα από τα μαθήματα της ιστορίας και της φιλοσοφίας. Μάλιστα, πριν από έναν χρόνο στις πανγαλλικές εξετάσεις στο τέλος της τρίτης Λυκείου ένα από τα θέματα των εξετάσεων ήταν κείμενο του Αριστοτέλη. Γιατί λοιπόν τα μικρότερα παιδιά να μην ακούσουν κάτι γι' αυτόν από ελληνικό στόμα, γιατί να μη δουν τα έργα του στο πρωτότυπο;” σημειώνει ο κ. Λιανός με αφορμή το δίμηνο εκπαιδευτικών εκδηλώσεων που ξεκίνησε  στη Γενεύη υπό την αιγίδα του Δήμου Αριστοτέλη, και είναι αφιερωμένο στον Αριστοτέλη, στο πλαίσιο των 2400 χρόνων από τη γέννηση του μεγάλου φιλοσόφου.

'Εως το τέλος Οκτωβρίου, κάθε ένα από τα έξι παιδιά, ηλικίας 7 έως 11 χρονών, που συμμετέχουν στο τμήμα των μικρότερων ηλικιών, θα διαλέξουν δύο ή τρία ζώα από εκείνα που περιγράφει ο Αριστοτέλης στα έργα του και θα μελετήσουν τη βιολογία τους αλλά και τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται από τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο. Θα φτιάξουν κολάζ με αποφθέγματά του, θα ετοιμάσουν παρουσιάσεις, θα ζωγραφίσουν τα ζώα, θα αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες και θα διδαχτούν νέο λεξιλόγιο από την αρχαία ελληνική γλώσσα που συνδέεται με τη νέα ελληνική.

Τα οκτώ μεγαλύτερα παιδιά, ηλικίας 13 έως 17 ετών, ήδη διατυπώνουν ερωτήματα για την περιγραφή των τεσσάρων στοιχείων της φύσης από τον Αριστοτέλη, συνεπώς, όπως τονίζει ο κ. Λιανός, θα μελετήσουν τη ζωή και τη φιλοσοφία του, τη σημασία της ίδρυσης του Λυκείου του, το διωγμό και την εξορία του μετά το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Όλες αυτές οι πρωτότυπες εκπαιδευτικές δραστηριότητες θα αποτυπωθούν στη σχολική εφημερίδα που θα εκδοθεί και θα είναι αφιερωμένη στον Αριστοτέλη. Τα σχέδια όμως των παιδιών και των εκπαιδευτικών δεν σταματούν εκεί καθώς τα πεδία ενασχόλησης με τον ελληνικό πολιτισμό είναι ατέλειωτα και ο ορίζοντας των μελλοντικών δράσεων ανοιχτός.

Πάνω από 7000 Ελληνες σε ακτίνα 40 χιλιομέτρων γύρω απ'τη Γενεύη

-----------------------------------------------------------------

“Αυτή τη στιγμή σε μια ευρύτερη περιοχή 40 χιλιομέτρων γύρω από τη Γενεύη υπάρχουν περισσότεροι από 7.000 Έλληνες. Είμαστε υπερβολικά πολλοί” αναφέρει ο Έλληνας εκπαιδευτικός, επισημαίνοντας ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την ελληνική Ομογένεια για την εκπαίδευση των παιδιών δεύτερης, τρίτης ή και τέταρτης γενιάς γύρω από θέματα που αφορούν την ελληνική γλώσσα, την ιστορία, την τέχνη, το θέατρο και γενικά όλες τις μορφές του ελληνικού πολιτισμού.

Για το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και Τέχνης Γενεύης σημειώνει ότι πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό σύλλογο γονέων που ιδρύθηκε το 2012 και σε αυτό λειτουργούν τρία τμήματα για παιδιά κάθε Τετάρτη από τις 2 έως τις 6 το απόγευμα. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες των παιδιών περιλαμβάνουν μια ευρύτητα θεματολογίας, από τον Αριστοφάνη, τον Μινωϊκό πολιτισμό, το Μυστρά και τη γραφή του Νίκου Καζαντζάκη μέχρι την ελληνική γλώσσα, τα γλυπτά του Παρθενώνα και τα μνημεία της Ακρόπολης.

“Οι μαθητές μας είναι αυτοί που με την όρεξη και την αγάπη τους για την Ελλάδα οδηγούν αυτό το σχολείο” σημειώνει σε μια σύντομη περιγραφή το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και Τέχνης Γενεύης. 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία