Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Ο οίκος Chanel εμπνέεται από την Aρχαία Ελλάδα



WWD.-

Μπορεί τις προηγούμενες χρονιές να περιπλανήθηκε σε Κούβα, Ντουμπάι και Ρώμη για τις επιδείξεις μόδας των συλλογών Cruise του οίκου Chanel, αλλά αυτή τη φορά ο Καρλ Λάγκερφελντ αποφάσισε να μείνει στο Παρίσι και να διοργανώσει ένα ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο.

Εμπνευσμένη από την Αρχαία Ελλάδα η συλλογή Cruise 2018 του παρισινού οίκου μόδας με τίτλο «Η Νεωτερικότητα της Αρχαιότητας» (The Modernity of Antiquity) παρουσιάστηκε στο The Grand Palais σε ένα σκηνικό που συνδύαζε τον Παρθενώνα, τον Ναό του Ποσειδώνα, ιωνικού ρυθμού κίονες να υψώνονται μέσα από άμμο και μεσογειακό ηλιοβασίλεμα.


Σιλουέτες σε αρχαιοελληνικό στυλ με πτυχώσεις, ή με έναν ώμο, χρυσές πινελιές, σκουλαρίκια σε σχήμα αμφορέα, γυαλιά ηλίου διακοσμημένα με χρυσά φύλλα δάφνης συνέθεσαν τη συλλογή.

Σε αντιστοιχία με το φανταστικό σκηνικό, η χρωματική παλέτα περιελάμβανε χρώματα της Γης, ανοιχτούς μεταλλικούς τόνους, συμπεριλαμβανομένου του λευκού του καλοκαιριού και των ανοιχτόχρωμων παστέλ, με ψήγματα μπλε και μαύρου.

«Δεν έχει καμία σχέση με μια χώρα. Η πραγματικότητα δεν με ενδιαφέρει. Αξιοποιώ αυτό που μου αρέσει. Η δική μου Ελλάδα είναι μια ιδέα» τονίζει ο σχεδιαστής στις σημειώσεις για την επίδειξη μόδας, που δημοσίευσε ο οίκος Chanel.

«Θεωρώ την Ελλάδα ως την πηγή της ομορφιάς και του πολιτισμού, όπου υπήρχε μια θαυμάσια ελευθερία κινήσεων που έκτοτε έχει εξαφανιστεί», εξήγησε.

«Τα κριτήρια της ομορφιάς στην αρχαία, τότε κλασική, Ελλάδα εξακολουθούν να ισχύουν. Ποτέ δεν υπήρξαν πιο όμορφες παραστάσεις γυναικών. Ή πιο όμορφες κολώνες. Όλη η αναγέννηση, στην πραγματικότητα, βασίστηκε στην αρχαιότητα. Είναι πραγματικά η νεότητα του κόσμου σε όλη της την ισχύ και το απρόβλεπτο - όπως ακριβώς και οι αμείλικτοι θεοί» σημειώνει ο Καρλ Λάγκερφελντ, διευθυντής δημιουργικού και βασικός σχεδιαστής του οίκου μόδας Chanel.

Το θέμα της συλλογής Cruise 2018 συνδέεται με την ιδρύτρια του οίκου Γκαμπριέλε «Κοκό» Σανέλ η ισχυρή προσωπικότητα της οποίας αποτελεί σταθερή πηγή έμπνευσης για τον Λάγκερφελντ από τότε που ανέλαβε καθήκοντα μόδιστρου το 1983.

Η πρόσκληση για την επίδειξη ήταν ένα ελληνο-ρωμαϊκό άγαλμα της Αφροδίτης, που κοσμούσε το διαμέρισμα της Κοκό Σανέλ στην έδρα του οίκου στην Rue Cambon.

Σύμφωνα με τις σημειώσεις του οίκου μόδας, η Σανέλ είχε σχεδιάσει τα κοστούμια για την αναβίωση της ελληνικής τραγωδίας «Αντιγόνη» από τον Ζαν Κοκτώ το 1922.

«Εκφράζω μέσω της μόδας τη λατρεία που είχα από την παιδική ηλικία. Το πρώτο βιβλίο που διάβασα ήταν του Ομήρου», δήλωσε ο σχεδιαστής, ο οποίος ανακάλυψε την ιστορία του Τρωικού πολέμου, σε ηλικία επτά ετών σε μία σειρά τόμων, δερματόδετων σε λιλά απόχρωση με ελληνικά μοτίβα τυπωμένα σε χρυσό νεοκλασικό στυλ γραφικών.

Ο λόγιος Καρλ Λάγκερφελντ, ο οποίος έχει περισσότερα από 300.000 βιβλία έδωσε μία συμβουλή στις νεότερες γενιές καθώς τρέχουν προς ένα μέλλον με εμμονή στην τεχνολογία, ενώ η εδραιωμένη πολιτική τάξη καταρρέει γύρω τους.

«Προτείνω να επιστρέψετε πίσω για να κινηθείτε μπροστά. Για να δημιουργήσεις μέλλον πρέπει να δώσεις προσοχή στο παρελθόν» είπε ο Καρλ Λάγκερφελντ.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία