|
| | | |
Εκπαιδευτές drone: το νέο επάγγελμα στην Ελλάδα και οι πρώτες σχολές χειρισμού drones
Θεσσαλονίκη-Τού Σωτήρη Κυριακίδη
Eνα νέο επάγγελμα "γεννήθηκε" στη χώρα μας και μάλιστα,σχετικά με αυτό, εφαρμόζεται μια νομοθεσία που είναι και νέα αλλά και ιδιαίτερα πρωτοποριακή όπως δηλώνουν οι πρώτοι εκπαιδευτές τών λεγομένων "Συστημάτων μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους". Οι πρώτες σχολές χειρισμού drone στην Ελλάδα είναι λοιπόν γεγονός και για τη λειτουργία τους, όπως και τη δημιουργία της νέας επαγγελματικής τάξης, μίλησε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ ΜΠΕ, Πρακτορείο 104,9FM, ο κ.Νίκος Βορνίτης, πιστοποιημένος εκπαιδευτής χειρισμού.
Σύμφωνα με τον κ.Βορνίτη, έναν από τους πρώτους πιστοποιημένους εκπαιδευτές drone στην Ελλάδα, ήδη υπάρχει ενδιαφέρον αν και καταρχήν οι σχολές τώρα απευθύνονται σε επαγγελματίες, γιατί οι επαγγελματίες είναι αυτοί που πρώτα πρέπει να αποκτήσουν άδεια χειριστή συστήματος μη επανδρωμένου αεροσκάφους.Αυτοί καλούνται σε πρώτο χρόνο να πετάξουν κοντά σε κόσμο, κοντά σε κινητές και ακίνητες αξίες, αν και συνολικότερα ο στόχος των νέων διαδικασιών και των σχολών εκπαίδευσης δεν είναι να ξέρουμε πώς πετάμε ένα drone αλλά η απόκτηση της απαραίτητης αεροπορικής παιδείας."Είναι πολύ βασικό αυτό ,να ξέρουμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας στον ουρανό, πρέπει σιγά σιγά να αποκτήσουμε αυτή την παιδεία" τονίζει ο κ.Βορνίτης.
Αυτό που πρέπει να κάνει κανείς για την απόκτηση ενός πτυχίου
Αρχικά απαιτείται να κάνετε εγγραφή σε μία από τις διαθέσιμες σχολές ενώ μετά την εγγραφή, θα πρέπει να παρακολουθήσετε πενήντα ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), εξηγεί ο κ.Βορνίτης, με τα αντικείμενα να περιλαμβάνουν αεροπορική νομοθεσία , αεροπορικές επικοινωνίες, ανθρώπινες δυνατότητες, τεχνικές γνώσεις απαραίτητες για το drone και άλλα μαθήματα, συνολικά οκτώ αντικείμενα στα οποία θα εκπαιδευτεί κανείς.
Ταυτόχρονα η διαδικασία προβλέπει παράλληλα μια πρακτική εκπαίδευση όπου μαθαίνει κανείς πώς να προετοιμάσει το drone προς πτήση, πως να το επιθεωρεί να το ελέγχει, το μετά αλλά και το κατά την πτήση.Μαθαίνουμε δηλαδή πώς πετάμε, τι προσέχουμε κατά την πτήση, ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την πτήση, και κυρίως η επικινδυνότητα της κάθε πτήσης, σημειώνει ο επαγγελματίας εκπαιδευτής. Στη συνέχεια ακολουθεί η φάση της προσγείωσης, τι ελέγχουμε τι επιθεωρούμε και πως μαζεύουμε το drone μας με ασφάλεια και μετά είμαστε έτοιμοι να αναχωρήσουμε, προσθέτει.
Η σχετική εκπαίδευση χειρισμού πτήσης διαρκεί ανάλογα τον τύπο του πτυχίου από 4 μέχρι 12 ώρες και μόλις ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος εκπαίδευσης στη σχολή, η σχολή υποβάλει έναν φάκελο στην ΥΠΑ όπου εκεί πλέον θα πρέπει να πάνε οι υποψήφιοι χειριστές για να δώσουν εξετάσεις, πενήντα θεωρητικές απαντήσεις πολλαπλών επιλογών από ένα γνωστό ερωτηματολόγιο 367 ερωτήσεων που έχει βγάλει η ΥΠΑ και μια πρακτική εξάσκηση μπροστά σε έναν εξεταστή της ΥΠΑ όπου θα διαπιστωθεί η σωστή προετοιμασία και σωστή πτήση, εξηγεί ο Έλληνας εκπαιδευτής ενώ εφόσον κάποιος τα περατώσει όλα αυτά παίρνει ένα πτυχίο χειριστή drone από την ΥΠΑ.
Τα διαθέσιμα πτυχία για τους πολίτες και τι δυνατότητες παρέχουν
Συνολικά υπάρχουν πέντε κατηγορίες ,αλλά για τον απλό κόσμο είναι οι τρεις πρώτες ο οποίες έχουν σχέση με μέγιστη μάζα απογείωσης αλλά και με το είδος της χρήσης που θα έχουμε, σημειώνει ο κ.Βορνίτης. Σε ότι αφορά δε τον χρόνο θα χρειαστεί για να φτάσει κάποιος στις εξετάσεις, αυτός είναι σχετικά σύντομος. Τα προγράμματα τα συντάσσουμε συνήθως εντός επτά εκπαιδευτικών ημερών τα οποία περιλαμβάνουν μαθήματα και πρωί και απόγευμα ενώ απαιτείται, σε σύνολο, μια ολόκληρη εβδομάδα και δύο μέρες. Υποψήφιοι χειριστές χρησιμοποιούν συχνά στο πρώτο διάστημα και τα Σαββατοκύριακα, οπότε μέσα σε 4 Σαββατοκύριακα γίνονται τα προγράμματα τα οποία βοηθούν κάποιον μέσα σε ένα μήνα, το μέγιστο, να είναι ικανός να δώσει εξετάσεις στην ΥΠΑ. Με τα δύο πρώτα πτυχία έχει κανείς τη δυνατότητα να κάνει βασικά πράγματα, κυρίως απλές χρήσεις, ή βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση.
Το κόστος απόκτησης των πτυχίων
Το κόστος διαμορφώνεται από το είδος του πτυχίου το οποίο θα λάβουμε, ενώ όταν πρόκειται για τις πρώτες κατηγορίες, τις κατηγορίες Αlpha, Bravo ή Charlie (A,B,C) υπάρχουν μικρές διακυμάνσεις καθώς η διαφορά τους είναι κατά βάση μονάχα στο πτητικό κομμάτι όπου απαιτούνται λιγότερες ή περισσότερες ώρες, εξηγεί ο κ.Βορνίτης ενώ προσθέτει πως η αγορά έχει διαμορφώσει προς ώρας ένα κόστος με μέση τιμή γύρω στα 1.000 ευρώ, το κατώτερο στα 900 αλλά και μέχρι τα 1.100 ευρώ. Στην αγορά διατίθενται ήδη και επιπλέον προγράμματα τα οποία προσφέρουν ακόμη περισσότερα στοιχεία μέσα στο πακέτο τους με ένα επαγγελματικό πακέτο να είναι λίγο πιο ακριβό από ένα απλού χειριστού.
|
|
|
|
ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!
|
Όλα τριγύρω
αλλάζουνε και όλα
στα ίδια μένουν...
ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία».
Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με
την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια
έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την
αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να
την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων
- εραστών και της εξουσίας...
ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του
80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και
πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης,
σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα
το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής
μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε
θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο
τόπος και εκείνη η γενιά.
ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές
«μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις
ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον
περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που
χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών
ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα
ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της
...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που
βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι
στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους,
για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως
της όποιας εκλογικής αναμέτρησης...
ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν
δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον
από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία
επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα
κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν
υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική
σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική
εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι
σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που
ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι
πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που
...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων»
ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον
δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν
παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για
δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει...
ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια
και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και
γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που
είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την
δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του
Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής
τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι
περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους
«τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές
τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...
|
Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας
|
Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>
|
|
|
|
|