Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




ΤΡΑΙΝΟΣΕ- Στην κερδοφορία για πρώτη φορά στην ιστορία της μέχρι το φθινόπωρο και εκτός ʽʼμνημονίουʼʼ, εκτιμά η διοίκηση της εταιρίας



Αθήνα

Η μεγαλύτερη πληρότητα από το 1978 καταγράφηκε την προηγούμενη Παρασκευή στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τα στοιχεία το σύνολο των διαθέσιμων θέσεων ήταν 7.000 και από αυτές καλύφθηκαν οι 6.700, δηλαδή ποσοστό 95,7%.

    «Τη συγκεκριμένη Παρασκευή είχαμε έσοδα 147.000, έναντι 75.000 ένα μήνα πριν, με το κόστος λειτουργίας στις 110.000 ευρώ», δήλωσε  ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. «Το νέο πλέγμα δρομολογίων που ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου πάει πολύ καλά, ήδη θεωρούμε ότι αγγίζει τα όρια της κερδοφορίας. Έχουμε 14 δρομολόγια Αθήνα- Θεσσαλονίκη, τα οποία είναι ανά δύο ώρες, με οικονομικό εισιτήριο στα 36 ευρώ», πρόσθεσε.

    Με βάση τα στοιχεία για την εξέλιξη τη κίνησης στο βασικό κορμό του δικτύου, ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέφρασε την εκτίμηση ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος τριμήνου (Ιουλίου- Αυγούστου- Σεπτεμβρίου) είναι εφικτό η εταιρία να περάσει από τα ελλείμματα στην κερδοφορία, κάτι που θα της επιτρέψει να βγει από το καθεστώς του μνημονίου.

    Στο πλαίσιο, εξάλλου, της προσπάθειας για περαιτέρω ενίσχυση της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη ξεκινά τις επόμενες δύο εβδομάδες και το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων μέσω διαδικτύου για έγκαιρες κρατήσεις. Κάθε μήνα 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες έναντι αντιτίμου 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχος αριθμός έναντι 29 ευρώ.

    «Η λογική είναι ότι όσο πιο νωρίς αγοράσεις το εισιτήριο, τόσο πιο φθηνό θα είναι. Θα ενισχύσουμε την προπώληση εισιτηρίων μέχρι και τρεις μέρες νωρίτερα, παρέχοντας έκπτωση 15%. Επιπλέον 10% έκπτωση θα ισχύει για την on-line κράτηση εισιτηρίων, που σήμερα γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ http://tickets.trainose.gr/dromologia/). Σύντομα θα υπάρχει η δυνατότητα κρατήσεων και μέσω των ταξιδιωτικών portals αλλά και των ηλεκτρονικών πλατφορμών των τουριστικών πρακτορείων της χώρας", σημείωσε ο κ.Ζηλιασκόπουλος.

   

                        "Το βάρος στις εμπορευματικές μεταφορές "

    Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της προσπάθειας να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές θα προωθήσει ένα πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού- τρένου για τη μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα (Shuttle Logistics).

    Βάση θα αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον παλιό σταθμό εμπορευμάτων. «Θα έχουμε κοντέινερς στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Εταιρίες φορτηγών, με τις οποίες θα συνάψουμε συμβάσεις, θα πηγαίνουν στον πελάτη ένα άδειο κοντέινερ στην αποθήκη του να το γεμίζει και το φορτηγό θα το φέρνει στο Θριάσιο, όπου θα το φορτώνει ένας γερανός πάνω στο τρένο. Κάθε ζευγάρι τρένων υπολογίζουμε ότι θα ʽʼβγάζειʼʼ 150 φορτηγά από το δρόμο, αφού το τρένο μπορεί να μεταφέρει το ισοδύναμο 70-80 φορτηγών, με ό,τι θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση συνεπάγεται αυτό», εξήγησε ο κ.Ζηλιασκόπουλος.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία