Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Από τα Γιαννιτσά στη Νέα Υόρκη μιά νεαρή μπαλαρίνα...



Θεσσαλονίκη-(Ανταπόκριση Σοφία Παπαδοπούλου)

   "Η χάρη είναι πιθανώς η αίσθηση του στυλ. Μπορεί να είναι σωματική
ή πνευματική. Ίσως να είναι ένα δώρο από τον Θεό. Είναι αυτό που κάνει
τη διαφορά, αυτό που διακρίνει τον αληθινό καλλιτέχνη" δήλωσε σε
συνέντευξή της, πριν από αρκετούς μήνες, η πρίμα μπαλαρίνα Σβετλάνα
Ζαχάροβα.

Τα λόγια αυτά της "τσαρίνας του μπαλέτου" φαίνεται να λειτουργούν
ως οδηγό για μία "αέρινη" νεαρή μπαλαρίνα από τα Γιαννιτσά, την
Αλεξάνδρα Αβράμη, η οποία ζει το παιδικό όνειρό της στη Νέα Υόρκη ως
μία από τις ελάχιστες Ελληνίδες χορεύτριες που ακολουθούν καριέρα στις
ΗΠΑ.

Η Αλεξάνδρα κατάφερε να διακριθεί ανάμεσα σε εκατομμύρια χορευτές
και να ενταχθεί στο φημισμένο American Ballet Theater, από τις τάξεις
του οποίου έχει περάσει, στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, ο
Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, ενώ πήρε και το "εισιτήριο" για τη διεθνούς φήμης
επαγγελματική σχολή Joffrey Ballet School, στην οποία έχει φοιτήσει
και η γνωστή ηθοποιός Σαρλίζ Θερόν.

"Δεν μπορούσα ποτέ να το φανταστώ αυτό. Ήταν όνειρο ζωής. Η αδελφή
μου με είχε ρωτήσει πριν από χρόνια, όταν ήμουν πολύ μικρή, αν θα
ήθελα να βρεθώ κάποτε ως χορεύτρια στη Νέα Υόρκη. Της είχα πει 'ναι,
αλλά είναι πολύ δύσκολο. Είσαι ένας ανάμεσα σε εκατομμύρια άτομα'. Κι
όμως, τώρα ζω το όνειρό μου" λέει η νεαρή χορεύτρια, για
την οποία ο χορός είναι κατ' αρχήν συναίσθημα. "Είναι μαγικό το πώς
μπορείς να δώσεις λόγια σε μία μουσική" σημειώνει.

"Η Αλεξάνδρα από μικρή έβαζε μιούζικαλ στην τηλεόραση, φορούσε
διάφορα τούλια και στολές και χόρευε στους ρυθμούς του μιούζικαλ. Το
ζούσε από μικρή" συμπληρώνει η αδελφή της Βαγγελιώ, η "μάνατζέρ" της,
όπως λένε και οι δυο χαριτολογώντας, και ο άνθρωπος στον οποίο
προστρέχει κάθε φορά για συμβουλές η Αλεξάνδρα.

Τις πρώτες της πουέντ τις φόρεσε σε ηλικία μόλις 4 ετών, όταν
ξεκίνησε μαθήματα μπαλέτου, και από τότε δεν τις αποχωρίστηκε.
Επαγγελματικά ασχολήθηκε με το χορό, όταν πέρασε στη Γυμναστική
Ακαδημία, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και παράλληλα
πήρε δίπλωμα δασκάλας χορού από τη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου.
Αυτό ήταν και το "εισιτήριό" της για το εξωτερικό. Είχε ευκαιρίες να
ενταχθεί σε διάφορα χορευτικά σχήματα στο Λονδίνο, αλλά προτίμησε τη
Νέα Υόρκη, τη "μητρόπολη του κόσμου και του θεάματος", όπως
χαρακτηριστικά λέει.

Έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους χορογράφους και έχει χορέψει σε
πολλές σκηνές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει "δανείσει" τη
μορφή της για τις ανάγκες μίας έκθεσης (και έκδοσης με τον τίτλο
"Tabula Rasa") Αμερικανίδας φωτογράφου που ειδικεύεται στις
φωτογραφικές απεικονίσεις χορευτών.

Η ζωή μιας χορεύτριας είναι απαιτητική και περιλαμβάνει ατέλειωτες
ώρες προπόνησης, καθώς ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Η Αλεξάνδρα,
ωστόσο, προτιμά να δίνει τη "μάχη" μόνο απέναντι στον ίδιο της τον
εαυτό. "Δεν ανταγωνίζομαι ποτέ κάποιον άλλο, παρά τον ίδιο μου τον
εαυτό. Προσπαθώ να ξεπεράσω τα όριά του" τονίζει.

Όσο για τη ζωή μακριά από την οικογένειά της, η οποία τη στήριξε σε
κάθε της βήμα ως τη Νέα Υόρκη, είναι δύσκολη, όπως λέει, αλλά αυτό
είναι το όνειρό της. "Το αγαπώ τόσο πολύ, έχω 'αγγίξει' λίγο από αυτό
και θέλω ακόμη περισσότερο. Το όνειρό μου είναι να συνεχίσω να χορεύω"
καταλήγει.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία