Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Η πόρνη κι ο τρομοκράτης

(γράφει η δημοσιογράφος Μαργαρίτα Ικαρίου)



Αθήνα

Πόσοι αξίωσαν επ’ αμοιβή τις υπηρεσίες της και γεύτηκαν το πρόσκαιρο αγκάλιασμά της; Έχει χάσει πια το λογαριασμό. Θυμάται μόνο εκείνους τους ευγενείς και μειλίχιους που εκτόνωσαν τα πιο σαδιστικά τους ένστικτα πάνω της, κάποιους τραχείς που ξέσπασαν στο κορμί της με απύθμενο θυμό και μερικούς από τους βιτσιόζους, που έφερναν σύνεργα ή και συνεργάτες για να καταφέρουν να φτάσουν στην κορύφωση…

Στρώμα νερού τυλίγει το κακοπερασμένο κορμί της. Το λικνίζει απαλά ή το χτυπά με ορμή στα πελάγη της  υποταγής, σαν ο κάθε φορά πορθητής, ξεχύνεται ασυγκράτητος να την κατακτήσει ολοκληρωτικά. Εκπορνευόμενη μέχρις εσχάτων, μισόγυμνη και απωθητικά πρόστυχη, ακροπατεί τρεκλίζοντας πάνω σε σέξυ δωδεκάποντο και ζητιανεύει από τους προστάτες, τη δόση της… Χωρίς αυτήν, φαντάζεται πως δεν είναι ικανή να αντέξει  άλλο.

Η μυρωδιά του φτηνού σαπουνιού που δεν ξεπλένει των άλλων τις ανομίες κι επιθυμίες, ούτε τη δική της αποφορά, τη χτυπά στα ρουθούνια σα φτηνιάρικο πατσουλί, αγορασμένο σε παζάρι της Ανατολής. Η όψη της στο ραγισμένο καθρέφτη του νου, δείχνει σαφή ίχνη μιας παλιάς ομορφιάς κι ενός μεγαλείου που τσακίστηκε, ξεπουλημένο σε μύρια ξένα αγκαλιάσματα. Τίποτα δεν θυμίζει πως κάποτε λάτρευε τις τέχνες και τη φιλοσοφία, πως ήταν εκείνη η αφορμή να γεννηθούν σκέψεις γόνιμες και πρωτοπόρες, να ξυπνήσουν συναισθήματα μοναδικά, να γίνουν απίστευτες θυσίες από εκείνους τους ολίγους που πραγματικά την αγάπησαν και θέλησαν να τη «σώσουν». Μα η διαφθορά, την έχει διαποτίσει μέχρι μυελού οστών και να σωθεί πλέον δεν θέλει. Γυρεύει και προσδοκά την τελευτή της, μα είναι δειλή ως και για να την προκαλέσει…

Στο παλιό λαβομάνο, λαβωμένες ξεψυχούν οι μέρες, όμοιες η μία με την άλλη. Σα σκηνές από ταινία του Αγγελόπουλου, με το πλάνο καθηλωμένο για να υπογραμμίσει την προϊούσα παρακμή. Σα ποίημα του Καβάφη για τους βαρβάρους, μα χωρίς λέξεις και δίχως νόημα…

Οι πόρτες του οίκου αντοχής ανοιγοκλείνουν διαρκώς, νέοι πελάτες έρχονται, οι παλιοί ξαναπερνούν για ένα στα γρήγορα, οι ανικανοποίητοι αναζητούν ολοένα και πιο ακραίες συγκινήσεις, οι γηραλέοι προφασίζονται διάφορα για να καλύψουν τις αδυναμίες τους και να συγκαλύψουν τις επιθυμίες τους, κάτω από ένα λερό σώβρακο.  Κλέφτες κι αστυνόμοι που εναλλάσσουν ρόλους, πότε αλληλοεξυπηρετούνται, πότε αντιμάχονται. Βγαίνουν μαχαίρια, αστράφτουν λάμες, περιπολικά σφυρίζουν, καγκελόπορτες ανοίγουν και κλείνουν, το ίδιο και τα στόματα. Διάφορες νεόκοπες εταίρες προσέρχονται με θράσος στα κόκκινα φώτα, για  να διδαχθούν την τέχνη της αποπλάνησης.

Στης περιπλάνησης την αδυναμία, προσμένει πως ίσως κάποιος βρεθεί να της πιάσει το χέρι, με αληθινό ενδιαφέρον. Να δει κάτω από τα φτιασίδια και τις μπογιές, το αργασμένο από τα κλάματα δέρμα.  Να γιάνει τα μπλαβιά σημάδια στα μέλη της, από το θανατερό σφιχταγκάλιασμα των πάμπολλων πελατών…

Μια πατρίδα, φτηνοπόρνη. Προσφέρεται εκουσίως-ακουσίως από κυβερνητικούς «προστάτες» σε τροϊκανούς «πελάτες»,  ικανοποιώντας πειθήνια όλα τους τα βίτσια. Λερωμένη από σπέρμα και αίμα, πολιτικών κομμάτων και πρωθύστερων ανομημάτων. Ξεπουλά το ξεπαγιασμένο της σώμα σε άνομα κρεβάτια, με το κεραμίδι του οίκου της να κινδυνεύει από τραπεζοπλειστηριασμό. Διώχνει τα παιδιά της μακριά-στην αλλοδαπή, τα αφήνει έρμαια εκμετάλλευσης ή τα παρακολουθεί περίλυπη να μετατρέπονται σε αυτόχειρες ιδανικών ένεκα δανεικών...

Φοβάται το σήμερα μα και το αύριο, τις λέξεις που αργοπεθαίνουν, τους ανθρώπους που ολισθαίνουν στα ίδια πάντα λάθη με απύθμενα πάθη. Τρομοκρατημένη από το αναβιωμένο παιχνίδι επιβολής επί βουλής, των πολωμένων αποκλεισμών και των συμπεφωνημένων εγκλεισμών. Των άδειων τρομολογιών και των αδειούχων τρομοκρατών, που κραδαίνουν την απειλή ως ρομφαία και ρόπαλο.

Κατασκιαγμένη, εύκολα την κρατούν γονατισμένη, πεσμένη στα τέσσερα…

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία