Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Διεθνη Βραβεία ΄Οπερας

Κορυφαία διεθνής βράβευση για την Καμεράτα και τον Γιώργο Πέτρου



Λονδίνο

Στην κορυφή των Διεθνών Βραβείων Όπερας της χρονιάς 2013 (International Opera Awards 2013), βρέθηκε ο«Αλεσσάντρο » του Γ.Φ. Χαίντελ με την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής (σε όργανα εποχής) και τον αρχιμουσικό Γιώργο Πέτρου, κερδίζοντας το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «καλύτερη ηχογράφηση όπερας της χρονιάς» στη λαμπρή τελετή που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Hilton Park Lane της βρετανικής πρωτεύουσας.

Πρόκειται για τα πρώτα βραβεία «Opera Awards», που απονέμονται από το ομώνυμο Ίδρυμα, το οποίο δημιουργήθηκε το 2012 από τον Χάρυ Χάιμαν, μέγα λάτρη της όπερας και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου NEXUS, και τον εκδότη του περιοδικού OPERA, Τζον Αλισον. Περισσότερες από 1.500 ήταν οι υποψηφιότητες από 41 χώρες για τα πρώτα αυτά βραβεία που φιλοδοξούν να γίνουν τα όσκαρ του κόσμου της όπερας.

Στην κατηγορία «καλύτερη ηχογράφηση όπερας», η κριτική επιτροπή την οποία αποτελούσαν ειδικοί της όπερας, κριτικοί και ερμηνευτές, είχε να επιλέξει ανάμεσα στον «Alessandro» του Γ.Φ. Χαίντελ υπό τον Γιώργο Πέτρου και τα έργα: «La finta giardinera» του Μότσαρτ με αρχιμουσικό τον Ρενέ Τζέικομπς, «Suor Angelica» του Πουτσίνι υπό τον Αντρις Νέλσον, «The Bartered Bride» του Σμέτανα με τον Γίρι Μπελοχλάβεκ και «Artaserse» του Βίντσι με τον Ντιέγκο Φασολις.

Τα βραβεία στις άλλες κατηγορίες απέσπασαν, μεταξύ άλλων, ο τενόρος Τζόνας Κάουφμαν (βραβείο καλύτερου ερμηνευτή και βραβείο κοινού), η σοπράνο Νίνα Στέμμε (βραβείο καλύτερης ερμηνεύτριας), ο Αντόνιο Παπάνο (καλύτερος αρχιμουσικός), ο Ντμίτρι Τσερνιάκοφ (βραβείο σκηνοθεσίας), ο Άντονι ΜακΝτόναλντ (βραβείο σκηνογραφίας) και η Μπούκι Σιφ (βραβείο ενδυματολογίας). Το βραβείο του καλύτερου φεστιβάλ όπερας απέσπασε το Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ, αυτό του καλύτερου λυρικού θεάτρου η Όπερα της Φρανκφούρης, καλύτερη ορχήστρα όπερας αναδείχθηκε η Ορχήστρα της Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης, καλύτερη χορωδία αυτή της Όπερας του Κέηπ Ταόυν, ενώ στον σερ Τζορτζ Κρίστι απονεμήθηκε βραβείο για το σύνολο του καλλιτεχνικής του προσφοράς. Το βραβείο για την ηχογράφηση του «Alessandro» παρέλαβε εκπρόσωπος της δισκογραφικής εταιρείας DECCA.

Η κορυφαία βράβευση που απέσπασε ο «Alessandro» αποτελεί επισφράγισμα της διεθνούς απήχησης, την οποία έχει η ηχογράφηση της όπερας που ετοιμάζεται να κατακτήσει και τη σκηνή ξεκινώντας μια μεγάλη ευρωπαϊκή περιοδεία. Οι προετοιμασίες για τη σκηνική μεταφορά της αριστουργηματικής όπερας του Χαίντελ που θα παρουσιαστεί και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 28 & 30 Ιουνίου, σε σκηνοθεσία της διάσημης Αμερικανίδας Λουσίντα Τσάιλντς έχουν ήδη ξεκινήσει.

Από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας της, η ηχογράφηση έτυχε λαμπρής υποδοχής από τη διεθνή μουσικοκριτική κοινότητα. Μακρύς είναι ο κατάλογος των διακρίσεων και των βραβείων που έχουν συνοδεύσει ενθουσιώδη δημοσιεύματα και διθυραμβικές κριτικές, ανάμεσα τους: «Diapason D' Or» (χρυσό Diapason), «Choc Classica» & «Choc της χρονιάς 2012», «Δίσκος του Μήνα» (BBC music magazine) αλλά και τις «IRR Outstanding» (International Record Review) και «The best opera cd of the year» (Opera News magazine).

Η αριστουργηματική τρίπρακτη όπερα Αlessandro, που ο Γ. Φ. Χαίντελ, συνέθεσε το 1726 για τη Βασιλική Ακαδημία της Μουσικής, σε λιμπρέτο του Ιταλού λιμπρετίστα και ποιητή Πάολο Αντόνιο Ρόλλι αφηγείται ιστορικά γεγονότα γύρω από τις περιπέτειες του Μ. Αλεξάνδρου στην Ινδία και το περίφημο ξέσπασμα του πάνω στο Μακεδόνα στρατηγό Κλείτο. Γεγονότα που αποτελούν αφορμή για το ξετύλιγμα ενός φανταστικού μπαρόκ παραμυθιού, που λίγο έχει σχέση με τους ιστορικούς χαρακτήρες που όλοι γνωρίζουμε.

Η ηχογράφηση του Alessandro πραγματοποιήθηκε στο Ηχογραφικό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, με χορηγία του Συλλόγου οι Φίλοι της Μουσικής. Kυκλοφορεί σε τριπλό cd με την ετικέτα της DECCA και συγκεντρώνει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα λυρικών ερμηνευτών της μουσικής του 18ου αιώνα: ο διάσημος Κροάτης κόντρα τενόρος Μαξ Εμάνουελ Τσέντσιτς (Μέγας Αλέξανδρος), η Ρωσίδα σοπράνο Γιούλια Λέσνεβα (Rossane), η καναδή σοπράνο Καρίνα Γκωβέν (Lisaura), ο Χαβιέ Σαμπάτα (Tassile), ο Χουάν Σάντσο (Leonato), ο Ιν-Σουνγκ Σιμ (Clito) και ο Βασίλιεφ Κοροσέβ (Cleone). Τα χορωδιακά αποσπάσματα της όπερας, ερμηνεύει η Χορωδία του δήμου Αθηναίων σε μουσική διδασκαλία του Σταύρου Μπερή.

Ο «Alessandro» θα ξεκινήσει ένα διεθνές ταξίδι στις σπουδαιότερες αίθουσες και φεστιβάλ της Ευρώπης: Staatstheater του Βισμπάτεν (25/5/13), Βασιλική Όπερα των Βερσαλλιών (31/5 & 2/6/13), Φεστιβάλ Χαίντελ του Χάλλε - Θέατρο Γκαίτε (8 & 10/6/13), ενώ σε συναυλιακή μορφή ο Alessandro θα παρουσιαστεί στην Όπερα του Vichy (4/6/13), στο Φεστιβάλ «Enescu» του Βουκουρεστίου (8/9/13), στην Κοντσέργκεμπάου (Concertgebow) του 'Αμστερνταμ (21/9/13), στη Σάλ Πλεϊέλ (Salle Playel) του Παρισιού (23/9/13) και στο Τεάτερ Αν-ντερ-βίν (Theater an der Wien) -(25/9/13). 

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία