Tα μεγάλα κενά στην ενημέρωση για το ζήτημα του καρκίνου αναδεικνύει μια νέα πανευρωπαϊκή μελέτη που παρουσιάστηκε στις Βρυξέλες.
Το συμπέρασμα είναι ότι το κοινό δεν κατανοεί πλήρως τον προχωρημένο καρκίνο του μαστού. Το 60% των ερωτηθέντων γνωρίζουν κάποιον που πάσχει ή έπασχε από καρκίνο του μαστού, αλλά το 20% δεν ήταν σε θέση να εξηγήσουν σωστά τι εννοούμε με τον όρο «προχωρημένος καρκίνος του μαστού», ενώ το 12% έχουν την λανθασμένη αντίληψη ότι στον προχωρημένο καρκίνο του μαστού τα καρκινικά κύτταρα δεν έχουν εξαπλωθεί πέρα από τον αρχικό όγκο.
Παρόλο που το 88% των ερωτηθέντων γνωρίζουν ότι ο πρώιμος καρκίνος του μαστού μπορεί να θεραπευτεί, έτσι ώστε η ασθενής να παραμείνει ελεύθερη της νόσου, το 77% δεν γνωρίζουν ότι ο προχωρημένος καρκίνος του μαστού είναι ανίατος.
Τα αποτελέσματα της έρευνας «Here & Now» στην Ελλάδα δείχνουν ότι το κοινό στην Ελλάδα δεν κατανοεί πλήρως τον προχωρημένο καρκίνο του μαστού. Το 13% δεν ήταν σε θέση να εξηγήσουν σωστά τι εννοούμε με τον όρο «προχωρημένος καρκίνος του μαστού» και το 43% δεν γνωρίζουν ποιες γυναίκες προσβάλλει συχνότερα ο προχωρημένος καρκίνος του μαστού, ενώ ένας στους τέσσερις (25%) πιστεύει λανθασμένα ότι προσβάλλει κυρίως τις προ- εμμηνοπαυσιακές γυναίκες.
Οι επιστήμονες, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης, τόνισαν ότι το προσδώκιμο επιβίωσης για τον μεταστατικό καρκίνο του μαστού ξεκίνησε από μερικούς μήνες και, σήμερα, είναι πάνω από πέντε χρόνια, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και δέκα. Αυτό είναι ένα καλό νέο, συμφώνησαν, αλλά ο καρκίνος του μαστού εξακολουθεί να δοκιμάζει συνολικά τη ζωή των γυναικών σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Γι αυτό, τόνισαν ότι η πρόληψη πρέπει να είναι προτεραιότητα των γυναικών σε κάθε ηλικία αλλά κυρίως μετά τα 50, που οι γυναίκες παραμένουν ενεργές και δημιουργικές.
Έχοντας στο μυαλό τους μία φίλη ή συγγενή άνω των 50 ετών, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) αναφέρουν ότι, στην περίπτωση που αυτή η γυναίκα δεν μπορούσε να τους στηρίξει, θα επηρεαζόταν αρνητικά η ζωή τους ή αυτή των οικείων τους, ενώ το 20% αναφέρουν ότι μία φίλη ή συγγενής άνω των 50 ετών βοηθά στην φροντίδα των παιδιών τους (π.χ. τα κρατάει όταν λείπουν οι γονείς, τα πηγαίνει και τα παίρνει από το σχολείο, βοηθάει στην εκπαίδευση).
Περισσότεροι από τους μισούς (56%) αναφέρουν ότι μία φίλη ή συγγενής άνω των 50 ετών παίζει συμβουλευτικό ρόλο στα προβλήματα της καθημερινότητας.
Ο ρόλος των γυναικών άνω των 50 ετών έχει και οικονομικό αντίκτυπο
Το 19% των ερωτηθέντων βασίζονται σε φίλες ή συγγενείς άνω των 50 ετών για οικονομική υποστήριξη. Από αυτούς που απάντησαν ότι η ζωή τους θα επηρεαζόταν αρνητικά στην περίπτωση που δεν είχαν πλέον τη στήριξη μιας φίλης ή συγγενούς άνω των 50 ετών, το 31% δήλωσε ότι θα χρειαζόταν να μειώσει τις ώρες εργασίας του ή να αναζητήσει μερική απασχόληση και δηλώνουν ότι το γεγονός αυτό θα είχε οικονομικό αντίκτυπο, καθώς θα χρειαζόταν να προσλάβει κάποιον άλλο για βοήθεια (π.χ. babysitter, οικιακή βοηθό, δασκάλα).
Η πανευρωπαϊκή έρευνα «Here & Now» στο ευρύ κοινό διεξήχθη σε 11 χώρες, με 2.202 συμμετέχοντες, 200 εκ των οποίων στην Ελλάδα, από την εταιρεία OnePoll.
Η καμπάνια «Here & Now» είναι μία ιδιαίτερη πανευρωπαϊκή εκστρατεία ενημέρωσης για τον προχωρημένο καρκίνο του μαστού, που σχεδιάστηκε για την καλύτερη κατανόηση της νόσου και της συμβολής των γυναικών άνω των 50 ετών στην κοινωνία.
Η καμπάνια χορηγείται από το τμήμα ογκολογίας της φαρμακευτικής εταιρείας Novartis και υποστηρίζεται από ομάδα εμπειρογνωμόνων από τον χώρο της ογκολογίας.