Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Οι ζωές της Χλόης
της Σάντρας Βούλγαρη

Αργυρώ μπερδέματα
της Αθηνάς Χατζησυμεωνίδου

Τι γυρεύω εγώ εδώ;
Της Μαρίας Παπαδάκη



Αθήνα

Οι ζωές της Χλόης
της Σάντρας Βούλγαρη
ISBN: 978-618-5101-01-5

Μυθιστορία
Λιανική τιμή: 10 ευρώ +ΦΠΑ


Μια σπουδή πάνω στον έρωτα και το όνειρο είναι το τρίτο βιβλίο της Σάντρας Βούλγαρη «Οι ζωές της Χλόης» που μετά τον «Ισμαήλ» και τον «Κήπο με τα Όνειρα» μας καλεί σε μια περιπλάνηση στον γοητευτικό κόσμο των ηρώων της.
Το νέο της βιβλίο είναι γραμμένο περισσότερο ως ένα σενάριο για μια ταινία, ένα θεατρικό έργο η ένας πίνακας με πολλά επίπεδα. Σκηνές, εικόνες από τις παράλληλες πραγματικότητες μιας γυναίκας που αναζητεί τον εαυτό της κυρίως μέσα από τον έρωτα. Η Χλόη, ο Μιχαήλ και ο Ερμής, εραστές της Χλόης, είναι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας που εκτυλίσσεται στο παρόν. Ανάμεσα στα κεφάλαια που εξιστορούν στιγμές της ζωής τους, εναλλάσσονται οι μονόλογοι μιας γυναίκας, αναδρομές σε προηγούμενες «ζωές» της Χλόης, αλλά και εικόνες ονειρικές που συμπληρώνουν την ιστορία.
Σε αυτόν τον μυστηριώδη κόσμο κινείται ένα άλογο, ο μονόκερως Λευκός ο οποίος συνδέει μ’ έναν μαγικό τρόπο τις ζωές των ηρώων.
Ο «μυστικός κήπος» της Χλόης είναι ένα σύμπαν όπου ο αισθησιασμός και η ολοκληρωτική παράδοση στον έρωτα κυριαρχούν.
Μια τρυφερή, πολύπλευρη ιστορία που κινείται ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα και συμφιλιώνει τις θεωρίες για άλλες ζωές με το σήμερα. Πλάθοντας και αναπλάθοντας τη μορφή της ηρωίδας μας ταξιδεύει στο χώρο και το χρόνο με την ευκολία μιας «μικρής μάγισσας» που μέσα από την κρυστάλλινη σφαίρα της, μας δείχνει τη ζωή από μια πιο ρομαντική αλλά και αισθησιακή ταυτόχρονα σκοπιά.

H Σάντρα Βούλγαρη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Η μητέρα της είναι Αγγλίδα, ο πατέρας της ήταν ο δημοσιογράφος Κώστας Βούλγαρης, ανηψιός του Τήνιου γλύπτη Ιωάννη Βούλγαρη. Σπούδασε χορό από μικρή και αργότερα στο επαγγελματικό τμήμα της Κρατικής Σχολής Χορού με δασκάλους της τον Γιάννη Μέτση, την Βίκυ Μαραγκοπούλου, τον Λεωνίδα Ερενίδη, την Ντένυ Ευθυμίου, την Ζουζού Νικολούδη, την Σοφία Σπυράτου κ.ά. Με υποτροφία του ιδρύματος Ωνάση συνέχισε τις σπουδές της στο Laban Centre του Λονδίνου.
Χόρεψε για πολλά χρόνια σε γνωστές ομάδες, όπως το Πειραματικό Μπαλέτο του Γιάννη Μέτση, το χοροθέατρο «Ηρος Αγγελος» του Πέτρου Γάλλια, την «Αίρεση» του Γιάννη Μπαγουρδή, το «Χοροθέατρο Ναυσικά» της Σοφίας Σμαήλου. Για οκτώ χρόνια υπήρξε μέλος της ομάδας «Χορικά» της Ζουζούς Νικολούδη, που παρουσίασε επί σειρά ετών ένα σημαντικό κύκλο παραστάσεων στο Μέγαρο Μουσικής, στο Ανοιχτό Θέατρο του Γιώργου Μιχαηλίδη, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο θέατρο Χώρα και στο Θέατρο Κολλεγίου Αθηνών. Το 1997 χόρεψε τον ρόλο της Αηδόνας, όταν η ομάδα «Χορικά» συνεργάστηκε με το Θέατρο Τέχνης για την αναβίωση της ιστορικής παράστασης των «Ορνίθων», που παρουσιάστηκε στην Επίδαυρο, στο Ηρώδειο και σε περιοδεία ανά την Ελλάδα.
Από τις εκδόσεις Κέδρος κυκλοφορεί η νουβέλα της με τίτλο «Ισμαήλ» (2012), από τις εκδόσεις Πατάκη το βιβλίο με ιστορίες για παιδιά «Ο κήπος με τα όνειρα» (2012). «Οι ζωές της Χλόης» είναι το τρίτο της βιβλίο.
Τα τελευταία δέκα τέσσερα χρόνια η Σάντρα Βούλγαρη εργάζεται ως δημοσιογράφος στο Πολιτιστικό Τμήμα της εφημερίδας «Καθημερινή».

 

Αργυρώ μπερδέματα
της Αθηνάς Χατζησυμεωνίδου
ISBN: 978-618-5101-07-7

Σύγχρονη μυθιστορία
Λιανική τιμή: 11 ευρώ +ΦΠΑ
Σελ.240

Η Αργυρώ εργάζεται ως υπάλληλος σε οίκο νυφικών, μια δουλειά που λατρεύει και μισεί, αφού το ενδεχόμενο να φορέσει κι εκείνη κάποτε νυφικό το βλέπει πολύ μακρινό.
Ο γάμος της ξαδέλφης της Ναταλίας θα φέρει όλο το σόι, το Παπαδοπουλέικο σε ένα υπέροχο ξενοδοχείο στη Θάσο. Εκεί θα συναντηθεί με τη θεία Αργυρώ ή Ηρώ
την οποία άκουγε, αλλά δεν είχε δει ποτέ. Πρόσωπα, γεγονότα και μπερδέματα θα την οδηγήσουν να αναθεωρήσει βασικές της πεποιθήσεις  και θ’ αλλάξουν τη ζωή της.

Απόσπασμα: Λίγα λόγια για την οικογένεια Παπαδοπούλου. Ο παππούς μου ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος  μοναχογιός ενός εμπόρου καπνού και η γιαγιά μου η Ισμήνη κόρη δάσκαλου, γνωρίστηκαν κι ερωτεύτηκαν όταν εκείνος ήταν είκοσι έξι κι εκείνη δεκαεννιά.
Ζαλίστηκε  εκείνος απ’ την ομορφιά, το ψιλόλιγνο κορμί της και τα γελαστά πράσινα μάτια της. Θαμπώθηκε  εκείνη από τη λεβεντιά , το αντρίκιο φέρσιμο, τα βαθύ του βλέμμα.
Κι έτσι έγινα «Εγώ», η Αργυρώ!
Βέβαια, ανάμεσα στους παππούδες μου κι εμένα υπήρξαν και τέσσερα παιδιά. Τρεις γιοί, και μια κόρη. Οι θείοι μου, ο πατέρας μου και η θεία μου, που όλοι τους έμοιασαν τον παππού μου στη λεβεντιά, τη γιαγιά μου στην ομορφάδα και τους δυο μαζί στην εξυπνάδα.
Βέβαια, μαζί με μένα υπάρχουν και τα οχτώ ξαδέρφια μου , που όλοι τους έμοιασαν τον παππού μου στη λεβεντιά, τη γιαγιά μου στην ομορφάδα και τους δυο μαζί στην εξυπνάδα.
Εκτός από εμένα, που δε με άγγιξαν λεβεντιές, ομορφάδες και εξυπνάδες. 


Η Αθηνά Χατζησυμεωνίδου γεννήθηκε στο Αννόβερο της Γερμανίας.
Οι γονείς της αποφάσισαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα, όταν ήταν 10 ετών.
Όταν οι επαγγελματικές της υποχρεώσεις στην Τράπεζα της το επέτρεψαν, αξιοποιώντας τις σπουδές της στη μουσική και στο θέατρο συνεργάστηκε ως στιχουργός με καλλιτέχνες του μουσικού χώρου, αλλά και με θεατρικές ομάδες.
Το θεατρικό έργο της ‘Γαμήλιο ταξίδι στο Παρίσι’ έχει ανέβει από θεατρικές ομάδες της Β. Ελλάδας.
Το βιβλίο ‘Αργυρω μπερδέματα’ είναι η πρώτη συγγραφική της δραστηριότητα που βγαίνει ‘στο φως’. Αλλά, ήταν να μην ανοίξει το συρτάρι…

 

Τι γυρεύω εγώ εδώ;
Της Μαρίας Παπαδάκη
ISBN: 978-618-80631-2-9

Μυθιστόρημα
Λιανική τιμή: 13 ευρώ +ΦΠΑ
Σελ.440

     Είναι μια απ’ τις δύσκολες νύχτες που το ράδιο παίζει και το κρασί κυλά. Έξω απ’ το διαμέρισμα της οδού Ντιμίτριεφσκα 13 στο Κίεβο, την πρωτεύουσα της μακρινής Ουκρανίας, χιονίζει.
     Η Εύη σέρνεται από δωμάτιο σε δωμάτιο, παριστάνοντας την ευτυχισμένη σύζυγο και μητέρα, σε μια χώρα μίζερη που σκάβει λάκκο και θάβει το πεθαμένο της εγώ. Γελάει και κρύβει πληγές. Σαν γυναίκα υποταγμένη, τη διατάζουν τα γονίδιά της να υπομένει. Υποτάχθηκε απ’ τον ίδιο της τον εαυτό, τη στιγμή που είπε: ναι, θα ’ρθω κι ας μη θέλω. Με σπίρτο την ανάγκη να μην αφήσει μόνους τους οικείους της, άναψε φλόγες γύρω της που φούντωσαν πολύ. Δε μπορεί πια να δραπετεύσει, κι αυτοκτονεί με τo ίδιο της το κεντρί, σκορπιός σ’ απόγνωση!
    Τους αγαπά τους δικούς της. Τους λατρεύει. Όμως, έχει ξεχάσει ν’ αγαπά τον εαυτό της! Η μέρα της, είναι φαρδιά σαν ρούχο τρία νούμερα μεγαλύτερο. Πώς να τη γεμίσει! Θέλει να σβήσει τους κανόνες απ’ το κιτάπι της ζωής.
     Μα η ζωή είναι η μεγαλύτερη σπασίκλα. Δεν αφήνει κανέναν ν’ αντιγράψει απ’ την κόλλα της. Κι αν πας ν’ αλλοιώσεις τη βαθμολογία που αυτή σου ’βαλε με το έτσι θέλω, σε καρφώνει και δικάζεσαι.
     Θα περάσει πολλά η Εύη στην παγωμένη χώρα του Βορρά. Θα βγει πληγωμένη από συμπληγάδες, ίντριγκες και καταστάσεις και θα νιώσει πως δεν μπορεί να τις αντέξει. Θα μετρηθεί με θεριά ψυχής. Θα τρέξει να γλυτώσει από ανθρώπους-θεριά, που απειλούν να την αφανίσουν. Θα μετρηθεί με έρωτες απελπισμένους.
    Ανοίγει το παράθυρο. Ο παγωμένος αέρας δροσίζει το φλογισμένο της πρόσωπο. «Υπάρχει κάνας άγγελος ή διάολος, ή όποιος θέλει ας είναι», φωνάζει «να μου δείξει και μένα πως θα ’ταν η ζωή μου αν ακολουθούσα τα όνειρά μου; Υπάρχει;» Νιώθει πως ήταν πλασμένη γι’ άλλα πράγματα. Και είναι σίγουρη πως έτσι νιώθουν κι άλλοι. Μα ο δρόμος δεν έχει γυρισμό. Ή έχει;


Η Μαρία Παπαδάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης και μένει στην Αθήνα.
Εργάζεται στο διαδικτυακό περιοδικό «Μουσικόραμα».
Η πρώτη της ποιητική συλλογή «Αγάπες Δροσουλίτες» απέσπασε θετικά σχόλια από την εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» και το περιοδικό «Έξοδος».
Στη στιχουργική της πορεία έχει συνεργαστεί  με αξιόλογους μουσικοσυνθέτες και ερμηνευτές. 
Εκτός Ελλάδας έχει συνεργαστεί με τον Αμερικανό συνθέτη Daniel Alcheh, γράφοντας τους στίχους  σε τέσσερα τραγούδια του soundtrack της ταινίας του Χόλιγουντ «The trouble with Bliss»,  που ερμήνευσαν ο Βασίλης Λέκκας, ο Παντελής Θαλασσινός και η Σοφία Παπάζογλου.
Το soundtrack προτάθηκε για την πρώτη θέση στην σπουδαία διοργάνωση «Media Αwards» του Χόλιγουντ.
Κάποια χρόνια έμεινε στο Κίεβο της Ουκρανίας για λόγους οικογενειακούς. Η προσαρμογή της σε χώρα εντελώς διαφορετικής κουλτούρας και τρόπου ζωής ήταν αρκετά δύσκολη, αλλά είχε σαν αποτέλεσμα τη γέννηση του βιβλίου που κρατάτε στα χέρια σας.

 

Εκδόσεις Φίλντισι

Ξανθίππου 123, Παπάγου, 15669
Τηλ.: 210 6540170
Fax: 210 6540918
www.filntisi.gr
info@filntisi.gr



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία