Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Αυτοοδηγούμενο φορτηγό για πρώτη φορά σε δημόσιο δρόμο



Στουτγάρδη

Την πρώτη του δοκιμή σε δημόσιο δρόμο πραγματοποίησε αυτοοδηγούμενο φορτηγό στη Γερμανία.

Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο «αυτόματος πιλότος»(Highway Pilot) της Daimler βοηθά το όχημα να αποφεύγει άλλα οχήματα στον δρόμο, μέσω ενός ραντάρ και ενός συστήματος αισθητήρων/ καμερών. 

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, απαιτείται η παρουσία ανθρώπου οδηγού- και στο παρθενικό αυτό ταξίδι οι επιβαίνοντες δεν ήταν άλλοι από τον Ουΐνφριντ Κρέτσμαν, υπουργό- πρόεδρο του κρατιδίου τη Βάδης- Βυρτεμβέργης και τον Dr. Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ, μέλος του συμβουλίου διαχείρισης της Daimler που είναι υπεύθυνο για φορτηγά και λεωφορεία.

Το φορτηγό είναι ένα Mercedes- Benz Actros, εξοπλισμένο με το συγκεκριμένο «έξυπνο» σύστημα για κίνηση σε δημοσίους δρόμους.

Ο κ. Κρέτσμαν έκανε λόγο για την άνοιξη μιας νέας εποχής στην αυτοκίνηση, με την αυτόνομη και ημιαυτόνομη κίνηση. 

«Αυτόνομα οδηγούμενα και δικτυωμένα οχήματα βελτιώνουν τη ροή της κυκλοφορίας και μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων και της καταπόνησης των οδηγών.

Επίσης βελτιώνουν την ασφάλεια». Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσθεσε, η κυβέρνηση του κρατιδίου σχεδιάζει το στήσιμο ενός χώρου δοκιμών για αυτόνομα και ημιαυτόνομα οχήματα.

Η συγκεκριμένη έκδοση του προγράμματος είναι ημιαυτόνομου χαρακτήρα, δηλαδή ενώ το όχημα είναι σε θέση να κινείται μόνο του σε έναν αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός έχει την πλήρη ευθύνη, καθώς πρέπει να παρακολουθεί την κίνηση και να είναι έτοιμος να επέμβει ανά πάσα στιγμή. 

Ως εκ τούτου, τοHighway Pilot μπορεί να συγκριθεί με τα αντίστοιχα συστήματα αυτόματων πιλότων που συναντώνται στην αεροπορία.

Το σύστημα περιλαμβάνει εμπρόσθιο ραντάρ και stereo camera, καθώς και αποδεδειγμένα λειτουργικά συστήματα, όπως το Adaptive Cruise Control +. 

H τεχνολογία έχει προσαρμοστεί στα δεδομένα των δημοσίων δρόμων, και έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για την καλύτερη αλληλεπίδραση ανάμεσα στα διαφορετικά τμήματά της, με το όλο σύστημα να έχει διανύσει 20.000 χιλιόμετρα σε Γερμανία και ΗΠΑ.

Επίσης, το Highway Pilot είναι σε θέση να ανταποκρίνεται σε απρόβλεπτες συνθήκες (καιρός, προβληματικές/ ασαφείς ενδείξεις), καθώς σε τέτοια περίπτωση προτρέπει τον οδηγό να πάρει πάλι το τιμόνι, δίνοντάς του τον απαραίτητο χρόνο να το κάνει . 

Εάν και πάλι δεν υπάρξει αντίδραση (μετά από οπτικά και ακουστικά σήματα/ ερεθίσματα), τότε το φορτηγό σταματά μόνο του.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία