Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Θεατρική Ομάδα ΡΟΔΑ - Καλλιτεχνικό πρόγραμμα - καλοκαίρι 2017

 

 



Αθήνα

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ

 

Η θεατρική Ομάδα ΡΟΔΑ ιδρύθηκε από τη Μαρία Περετζή πριν από 26 χρόνια. Έκτοτε η ομάδα έχει ανεβάσει θεατρικές παραστάσεις με άξονα παγκόσμιους μύθους και έχει πραγματοποιήσει μουσικές συναυλίες κυρίως με τη μουσική του Έλληνα φιλόσοφου του Πόντου Γκουρτζίεφ (Γεώργιος Γεωργιάδης, 1866-1949).

Η ΡΟΔΑ με τη καθοδήγηση της Μαρίας Περετζή μελετάει μέσα από το θέατρο και τη μουσική τις φιλοσοφικές ιδέες του Γκουρτζίεφ σε ένα πρακτικό και βιωματικό επίπεδο.

ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΔΑ

ΔΥΟ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ


το διαχρονικό έπος «Γκιλγκαμές»

(Έπαινος «Κάρολος Κουν» 2014)

Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή

 28 Αυγούστου

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΒΡΑΧΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

«Γκιλγκαμές»

 17 Σεπτεμβρίου

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

«Γκιλγκαμές»

ΔΥΟ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ


η νέα συναυλία της μουσικής ομάδας ΡΟΔΑ με έργα Γκουρτζίεφ / ντε Χάρτμαν

«Καρνάκ: Το Διαστημόπλοιο του Σύγχρονου Μάγου»

 

Καλλιτεχνική Διεύθυνση / Ενορχήστρωση: Μαρία Περετζή

 

 22 & 23 Αυγούστου

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΡΕΜΑΤΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

«Καρνάκ: Το Διαστημόπλοιο του Σύγχρονου Μάγου»

 

7 Σεπτεμβρίου

ΜΕΝΑΝΔΡΕΙΑ 2017 ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

«Καρνάκ: Το Διαστημόπλοιο του Σύγχρονου Μάγου»

 


αναρτημένα video στο youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=4zRsLsuzZuE
https://www.youtube.com/watch?v=6ksQg1KadGQ

 

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr


ή τηλεφωνικά στο 11876

Επίσης στα καταστήματα:
Seven Spots - Reload stores - Media Markt
Ευριπίδης βιβλιοπωλεία - Αθηνόραμα.gr
 

Κρατήσεις στα τηλέφωνα: 2102836763, 6976033948, 6937422456

 

 


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΓΚΙΛΓΚΑΜΕΣ

Το μέγα Βαβυλωνιακό Έπος

Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή

Ο Γκιλγκαμές, βασιλιάς της πόλης της Μεσοποταμίας Ουρούκ της οποίας τα ερείπια έχουν εντοπιστεί στο σημερινό Ιράκ, ήταν, σύμφωνα με την παράδοση, τρισέγγονος του Νώε. Το έπος που περιγράφει τις περιπέτειές του, θεωρείται το παλαιότερο ποίημα της ανθρωπότητας. Στην αφήγησή του διαπλέκονται δεκάδες ιστορίες, πολλές από τις οποίες εμφανίζονται στις μυθολογίες ύστερων λαών, όπως των Ελλήνων και των Εβραίων.

Το «Γκιλγκαμές» είχε επιβιώσει μέσα στις χιλιετίες στην προφορική μνήμη των λαών τις Καυκασίας μέσα από τις απαγγελίες των ασόκ, των παραδοσιακών αφηγητάδων. Έξαφνα, στα τέλη του 19ου αιώνα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν σε ανασκαφές στην αρχαία Βαβυλώνα τις πρώτες πήλινες πλάκες σε σφηνοειδή γραφή πάνω στις οποίες ήταν χαραγμένο το πρωτότυπο, ίδιο, σχεδόν λέξη προς λέξη, όπως είχε διασωθεί με το λόγο. Πινακίδες που βρέθηκαν από τότε σε πολλά σημεία της Μέσης Ανατολής επιβεβαίωσαν τη γνησιότητα του έργου. Σήμερα πλέον έχουν ανασυνταχθεί τρεις διαφορετικές εκδοχές του, η λεγόμενη Βαβυλωνιακή, η Σουμεριακή και η Ασσυριακή.

Για την απόδοση από τη ΡΟΔΑ το έργο διαπλάστηκε σε μορφή θεατρική, μεταφρασμένο και διασκευασμένο ανάλογα.

Ο Γκιλγκαμές εμφανίζεται σαν το πρότυπο της ανδρικής δύναμης και ομορφιάς. Ακαταμάχητος και ασυναγώνιστος στα πλαίσια της πόλης του, καταλήγει να καταπιέζει τους κατοίκους της, μέχρι που συναντά τον Ενκιντού, αρχικά αντίπαλό του και τελικά αδελφικό του φίλο. Οι δύο μαζί επιχειρούν ένα ταξίδι γεμάτο περιπέτειες.

Ο Ενκιντού πεθαίνει, τιμωρημένος από τους θεούς, τιμωρία για τις ύβρεις που απευθύνουν οι δύο φίλοι στην Ιστάρ, τη θεά του έρωτα.

Συντετριμμένος ο Γκιλγκαμές από το θάνατο του Ενκιντού και φοβισμένος μπροστά στο αναπόφευκτο δικό του τέλος, αρχίζει ένα φοβερό ταξίδι στον κάτω κόσμο αναζητώντας την αθανασία. Η περιπλάνησή του θα του φέρει την κατανόηση για τη ζωή και τη σοφία που θα τον απαλλάξει από το άγχος του θανάτου.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ «ΓΚΙΛΓΚΑΜΕΣ»

Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή, Κείμενο: Δημήτρης Περετζής / Μαρία Περετζή

Σκηνικά: Νίκος Τσιουμπλεκτσής, Μουσική: Τάκης Πατερέλης / Πία Πιερράκου / Δημήτρης Γασπαράτος / Γιώργος Ντούνης / Μαρία Περετζή / Πάτυ Παπαγεωργίου / Ιουλία Βεντίκου / Άγγελος Γιαννάτος , Κουστούμια: Μαρία Περετζή / Ιουλία Βεντίκου / Βίκη Τσέλιου / Αθηνά Παπαφώτη / Άννα Κυπραίου / Μαρία Τσούγκα

Χορικά: Μαρία Περετζή, Ηχητικά: Δημήτρης Γασπαράτος / Ηλίας Πιλάτος / Άγγελος Γιαννάτος , Φωτογραφίες: Φώτης Τραγανουδάκης / Μαρίζα Πελεκάνου / Ορφέας Περετζής, Φωτισμός: Μαρία Περετζή / Δημήτρης Νέλλας / Χάρης Καρίνος / Φώτης Τραγανουδάκης, Μακιγιάζ: Πάτυ Παπαγεωργίου / Ιουλία Βεντίκου / Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ

Γκιλγκαμές: Δημήτρης Γασπαράτος, Ενκιντού: Γιώργος Κωστογιάννης,

Αφηγητής:  Σταύρος Κάππας, Ιστάρ: Ιουλία Βεντίκου, Σάμχατ: Εύα Αυλίδου, Χουμπαμπά / Νώε: Σταμάτης Λόγος, Σάμας: Δημήτρης Μπόζες,

Νινσούν: Άννα Κυπραίου, Φίδι: Ίρις Μπαγλανέα, Ουρσαναμπί: Δημήτρης Νέλλας

Χοροί: Αλέξανδρος Μπάτσης / Γιώργος Ντούνης / Μαρίζα Πελεκάνου / Πάτυ Παπαγεωργίου / Γιάννης Αγγέλης / Αθηνά Παπαφώτη / Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή / Μαρία Τσούγκα / Βίκυ Τσέλιου / Ίρις Μπαγλανέα / Πία Πιερράκου / Χρυσούλα Μπέτσα/ Λένα Κοντοπίδου / Γεωργία Καρούτσου / Αλέξανδρος Τζέκας / Τζέλα Αναγνωστοπούλου / Χάρης Καρίνος / Εύα Βιλλιώτου / Θωμάς Γκότσης

 

Η συναυλία «Καρνάκ: το Διαστημόπλοιο του Σύγχρονου Μάγου»

με έργα των Γκουρτζίεφ / ντε Χάρτμαν,

Καλλιτεχνική διεύθυνση / Ενορχήστρωση:  Μαρία Περετζή

Τα μουσικά αυτά κομμάτια συγκέντρωσε ο Έλληνας φιλόσοφος Γκουρτζίεφ (Γεώργιος Γεωργιάδης, 1866-1949) από τον Πόντο κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του στην Ανατολή και, στη συνέχεια, τα προσάρμοσε στο πιάνο και τη δυτική συμφωνική ορχήστρα με τη συνεργασία του μαθητή του Τόμας ντε Χάρτμαν, μαέστρου των μπαλέτων της Πετρούπολης. Η μουσική αυτή συνοδεύει τις «Κινήσεις», τους Ιερούς Χορούς που συνέθεσε ο ίδιος ο Γκουρτζίεφ και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της πνευματικής του διδασκαλίας.

Χάρη στον πρωτοποριακό της ήχο και τη διευρυμένη οπτική της ενορχήστρωσης της Μαρίας Περετζή, η συναυλία «Καρνάκ» διατυπώνει μουσικά την ουσία και τη δύναμη της φιλοσοφίας που κληροδότησε ο Γκουρτζίεφ. Από ένα μεγάλο φάσμα ηχοχρωμάτων και συναισθηματικών αποχρώσεων που αποδίδονται από τα εξαιρετικά φωνητικά και τη συνεργασία ανατολικών και δυτικών οργάνων που ανατρέπει κάθε προηγούμενο μουσικών ακουσμάτων, αναδύεται μια καινούργια δυνατότητα διαλόγου μεταξύ Ανατολής και Δύσης στη σημερινή εποχή της έντονης πολιτικής, κοινωνικής και θρησκευτικής πόλωσης. Η μουσική χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερη εσωτερική πνευματικότητα και γίνεται όχημα προς τη βαθύτερη κατανόηση του φιλοσοφικού έργου του Γκουρτζἰεφ, και της σημασίας που έχει αυτό για τη σύγχρονη πραγματικότητα.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ «ΚΑΡΝΑΚ: ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΜΑΓΟΥ»

 

Τάκης Πατερέλης (πιάνο, φλάουτο, σαξόφωνο, κρουστά, χανκ ντραμς, φωνητικά), Μαρία Θωϊδου  (σόλο φωνή), Σταύρος Κάππας  (σαντούρι, πλήκτρα, φωνητικά), Γιώργος Ντούνης  (κρουστά, φωνητικά, θιβετιανά μπολ, ντιτζεριντού), Αλέξανδρος Περετζής (μπάσο, κιθάρα, τζουράς, θιβετιανά μπολ,φωνητικά), Ίρις Μπαγλανέα (τραγούδι, φωνητικά, τζουράς), Ιουλία Βεντίκου  (φωνητικά, πλήκτρα),  Άννα Κυπραίου (άρπα, φωνητικά), Πάτυ Παπαγεωργίου (φωνητικά).

Καλλιτεχνική Διεύθυνση/ Ενορχήστρωση: Μαρία Περετζή

www.rodatheater.gr

https://www.facebook.com/rodatheater/?sw_fnr_id=4048754097

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία