Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Πώς το σούπερ μόντελ Ιμάν τον έσωσε απο τον εθισμό του - Τι λένε οσοι τον γνώρισαν

Ντέιβιντ Μπόουι, ενας θρύλος τής Μουσικής βουτηγμένος στα ναρκωτικά!

 



Νέα Υόρκη.-

Ο Ντέιβιντ Μπόουι έκανε πρόταση γάμου στο σούπερ μόντελ Ιμάν το 1992 και λίγες μέρες αργότερα πήγαν σε πάρτι στο Μιντάουν του Μανχάταν.

Η Άβα Τσέρι, η οποία έκανε φωνητικά στον Μπόουι και είχε κάποτε σχέση μαζί του ήταν εκεί και θυμάται το εκθαμβωτικό διαμαντένιο δαχτυλίδι που φορούσε η Ιμάν. «Εγώ και ο Ντέιβιντ αρραβωνιαστήκαμε. Αυτό είναι το δαχτυλίδι που μου πήρε» ήταν τα λόγια της Ιμάν, ανέφερε η Άβα Τσέρι στην εφημερίδα «New York Post». «Το έδειχνε με ενθουσιασμό. Ήταν η Ιμάν που μου είπε ότι ο Ντέιβιντ ήταν ο άνθρωπος της».

Ήταν η αρχή μιας νέας ζωής στη Νέα Υόρκη για τον Μπόουι με τις συνεχείς μεταμορφώσεις, ο οποίος έζησε άσωτη ζωή τις δεκαετίες του 1970 και του 1980: εμφανιζόταν σαν τουρίστας στα ξενοδοχεία Sherry-Netherland και Gramercy Park, πηγαινοερχόταν από το Studio 54 στο CBGB σε κατάσταση μέθης και τις πρωινές ώρες βρισκόταν στο Continental, τονίζεται στο άρθρο του Michael Kaplan.

Όταν εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη με την Ιμάν ο ροκ σταρ, έγινε ένας αληθινός Νεοϋρκέζος, όπως αναφέρει ο Ντίλαν Τζόουνς στο βιβλίο του «David Bowie: A Life» που θα κυκλοφορήσει στις 12 Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ. Μπορεί να του χάρισε χρόνια ζωής – η Ιμάν, όπως λέγεται, τον βοήθησε να αποτοξινωθεί από ναρκωτικά και αλκοόλ.

Ωστόσο προτού ο τραγουδιστής και το μοντέλο επισημοποιήσουν τη σχέση τους, εκείνος ενέδιδε ακόμη σε αλκοόλ και ναρκωτικές ουσίες. Ο ψυχολόγος Όλιβερ Τζέιμς όπως αναφέρεται στο βιβλίο, θυμάται έναν ντίλερ κοκαΐνης, ο οποίος «συνάντησε τον Μπόουι στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 και ο τραγουδιστής ρουφούσε τεράστιες ποσότητες κοκαΐνης, τόσο μεγάλες που ο φίλος μου, που είναι ειδικός στο είδος, είπε ότι θα πρέπει να έπαιρνε και άλλα ναρκωτικά για να τον προστατεύσουν από την επίδραση. Αν πάρετε αυτή την ποσότητα κοκαϊνης με τη μία, πιθανόν να σας σκοτώσει. Αυτό ίσχυε πριν την Ιμάν, φυσικά».

Το 1999, αφού πέρασε αρκετά χρόνια σε ένα διαμέρισμα στη Central Park South που διέθετε και δωμάτιο πανικού – το ζευγάρι μετακόμισε στη Νολίτα, στην οδό Λαφαγιέτ και εκεί μεγάλωσε την κόρη του Λέξι, 17 ετών σήμερα.

Ο φωτογράφος Κεν Φίσερ, πρώην γείτονας, δήλωσε στην εφημερίδα «New York Post» ότι πριν από περίπου 10 ή 11 χρόνια η κόρη του είχε προσκληθεί στο πάρτι γενεθλίων της Λέξι. Ο Φίσερ πήγε στην κατοικία του Μπόουι, η οποία ήταν στην πραγματικότητα ένα εξοχικό σπίτι στην ταράτσα του κτιρίου. «Ο Μπόουι ήταν πολύ φιλικός, έπαιζε με την κόρη μου και τραγουδούσε το παιδικό τραγούδι “Wheels on the Bus” μαζί της», δήλωσε ο Φίσερ, για να συμπληρώσει «Ήταν σουρεαλιστικό».

Ο τραγουδιστής περιπλανιόταν στους διαδρόμους του βιβλιοπωλείου του Σόχο McNally Jackson, έπινε διπλούς macchiato στο La Colombe και έψαχνε νέα μουσική στο θρυλικό δισκοπωλείο Bleecker Bob που δεν υπάρχει πλέον.

«Ο Μπόουι μπήκε στο κατάστημα και ο Bob (Plotnik), ο ιδιοκτήτης του καταστήματος τον αποκάλεσε 'Davie' και στη συνέχεια επέλεξε το πιο ανόητο τραγούδι του ροκ σταρ, “The Laughing Gnome”. Ο Μπόουι ντράπηκε, αλλά του άρεσε» δήλωσε η J.K. Kitzer, φίλη του Πλότνικ. «Πριν από την περιοδεία με τους Nine Inch Nails [το 1995], ο Μπόουι αγόρασε πολλά είδη τεχνολογίας».

Ήταν επίσης καλός με τους παπαράτσι. «Με έβλεπε και πόζαρε» δήλωσε ο φωτογράφος, Ρον Γκαλέλα.

Και δεν τον ενοχλούσαν οι γείτονες. «Οι άνθρωποι (στο Μανχάταν) είναι πολύ αξιοπρεπείς όσον αφορά τις διαθέσεις τους με τα γνωστά πρόσωπα» έγραψε σε περιοδικό το 2003. «Κάποιες φορές άκουγα “Yo, Bowie”, αλλά μόνον αυτό».

Λοιπόν, υπήρχε ένας γείτονας που τον ενόχλησε. Σε μία κίνηση καθόλου ροκ, ο Μπόουι παραπονέθηκε στην Κάρτνεϊ Λοβ, η οποία έμενε επίσης στο 285 της οδού Λαφαγιέτ, για τη μουσική που έπαιζε δυνατά στο ηχοσύστημά της.

Εξακολουθούσε όμως να έχει και την εκκεντρική του πλευρά. Ο Μπόουι και ο φίλος του, Βρετανός εικαστικός καλλιτέχνης, Ντάμιεν Χιρστ σκέφτονταν να αγοράσουν ένα ελληνικό νησί και, όπως αναφέρεται στο βιβλίο, «να τοποθετήσουν το ταριχευμένο σώμα ενός εθελοντή [που ακόμη δεν έχει βρεθεί] στην καρδιά ενός λαβυρίνθου, τον οποίο σχεδίαζαν να κατασκευάσουν».

Ο τραγουδιστής είχε το ταλέντο να αναζητά ευφυείς, νέους συνεργάτες και να τους παίρνει υπό την προστασία του. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται η μπασίστρια Γκέιλ Αν Ντόρσεϊ, που συμμετείχε στις περιοδείες του.

«Οι έξοδοι μαζί του στη Νέα Υόρκη είχαν πολύ ενδιαφέρον» είπε, χαρακτηρίζοντας τον Μπόουι ως πατρική φιγούρα. «Γευματίζαμε το μεσημέρι και την περισσότερη ώρα μιλούσε για τέχνη και βιβλία», ανέφερε και θυμήθηκε όλες τις λεπτομέρειες: «Καθόμασταν έξω στο French Roast (μια μπρασερί στο Γκρίνουιτζ Βίλατζ) όταν ο καιρός ήταν καλός».

Η μουσικός θυμάται ότι ξύπνησε σε δωμάτιο ξενοδοχείου στο Νορθάμπτον στις 11 Ιανουαρίου του 2016 με την είδηση ότι ο Μπόουι πέθανε από καρκίνο του ήπατος, μία διάγνωση που είχε κρατήσει κρυφή απ’ όλους.

Οι στίχοι με νύξεις περί θανάτου στο τελευταίο του άλμπουμ «Blackstar» που είχε κυκλοφορήσει τρεις μέρες νωρίτερα και στο μιούζικαλ «Lazarus» που έγραψε μαζί με τον Έντα Γουόλς και παιζόταν την περίοδο που πέθανε – ξαφνικά είχαν νόημα.

«Ήταν ο τρόπος με τον οποίο μας αποχαιρέτισε» είπε η Ντόρσεϊ.



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία