Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Η Fiat Chrysler Automobiles και η PSA, δημιουργούν την τέταρτη
μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία  στον Κόσμο

 



Ρώμη.-

Η συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles(FCA) και της PSA, αλλάζουν
τον χάρτη της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας. Πλέον θα αποτελέσουν την
τέταρτη πιο ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου και θα ελέγχουν
μεγάλο ποσοστό από την διεθνή πίτα των πωλήσεων επιβατικών και
επαγγελματικών αυτοκινήτων.
Και από τις δυο πλευρές, αλλά κυρίως από την PSA, έγινε μεγάλη
προσπάθεια να είναι ισόποση η συμμετοχή των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών
στη νέα εταιρεία, αναφέρει το Automotive News Europe.
Οι μετοχές της FCA σημείωσαν άνοδο 10% αφού οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν
τη συμφωνία, η οποία καθορίζει το ποσοστό της κάθε
αυτοκινητοβιομηχανίας στο 50-50.
Από τις καταβολές ύψους 5,75 δισ. ευρώ, η εταιρεία FiNet, της
οικογένειας Ανιέλι, θα αποκομίσει περίπου 1 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Ανιέλι, Exor, είναι ο
μεγαλύτερος μέτοχος της FCA και θα λάβει περίπου 1,65 δισ. ευρώ. Η
οικογένεια κατέχει λίγο περισσότερο από το ήμισυ του Exor, οπότε το
μερίδιό της είναι λίγο κάτω από τα 900 εκατ. δολάρια.
Ο πρόεδρος της FCA, Τζων Έλκαν, θα έχει μεγάλη επιρροή στη νέα
εταιρεία. Θα είναι πρόεδρος της νέας εταιρείας και η Exor θα είναι ο
μεγαλύτερος μέτοχος με 14% περίπου.
Η συγχώνευση εξυπηρετεί και τις δυο αυτοκινητοβιομηχανίες. Η FCA θα
αποκτήσει πρόσβαση στις νέες πλατφόρμες της PSA, καθώς και στους νέους
κινητήρες. Έτσι θα αναπτύξει γρηγορότερα τη νέα γκάμα των μοντέλων της
και θα αντικαταστήσει τη γκάμα της Jeep. Σημειώνεται ότι η Jeep είναι
από τους πιο κερδοφόρους τομείς του ιταλικού ομίλου. Επίσης, θα
επιταχύνει τους ρυθμούς για την παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών
αυτοκινήτων, με την υποστήριξη της PSA.
Η PSA θα ενισχύσει την θέση της στη παγκόσμια αγορά και θα αξιοποιήσει
το δίκτυο της Jeep στις ΗΠΑ, για να λανσάρει πάλι την Peugeot, μετά
από απουσία πολλών ετών από την αμερικανική αγορά.
Επίσης, η FCA θα συνδράμει στην ανάπτυξη των αμιγώς ηλεκτρικών
αυτοκινήτων. Από οικονομική άποψη, η εξοικονόμηση κόστους τοποθετείται
σε 3,7 δισ. ευρώ ετησίως.
Η νέα εταιρεία διαχειρίζεται τις εξής μάρκες: Από την πλευρά της PSA
(Peugeot, Citroen, DS, Opel), από την πλευρά της FCA (Fiat, Alfa
Romeo, Lancia, Abarth, Maserati, Jeep, Dodge SRT, Ram).
Πηγές ΑΝΕ,ΑΠΕ-ΜΠΕ



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία