Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Προβολή του ελληνικού πολιτισμού, στη Νέα Υόρκη, με την έκθεση του Αμερικανού φωτογράφου, Τζόσουα Γκάρικ, «Αποτυπώνοντας το αρχαίο κάλλος»



Νέα Υόρκη - (Ανταπόκριση Παναγιώτης Παναγιώτου)

Ένας Αμερικανός καταξιωμένος φωτογράφος και καθηγητής πανεπιστημίου αναζήτησε και ανέδειξε την αρχέγονη ομορφιά μέσα από τα αγάλματα και τα γλυπτά, προβάλλοντας στους πολίτες του κόσμου τον ακατανίκητο στον χρόνο ελληνικό πολιτισμό.

Ο Τζόσουα Γκάρικ, μετά το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας και το Σισμανόγλειο Μέγαρο του Προξενείου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη, παρουσιάζει και στη Νέα Υόρκη το φωτογραφικό έργο του «Αποτυπώνοντας το αρχαίο κάλλος».

Η έκθεση φιλοξενείται στην πολιτιστική αίθουσα του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας. Στην τελετή των εγκαινίων παρουσίασε τον καλλιτέχνη και καλωσόρισε τους επισκέπτες ο γενικός πρόξενος, Γιώργος Ηλιόπουλος, ο οποίος επεσήμανε ότι η έκθεση «θα ταξιδέψει», στη συνέχεια, στις Βρυξέλλες.

«Ο Τζόσουα Γκάρικ έχει ένα πάθος με την Ελλάδα και αυτό ήταν η κινητήρια δύναμή του για να έχουμε σήμερα τη δυνατότητα να θαυμάζουμε αυτές τις υπέροχες φωτογραφίες» ανέφερε ο κ. Ηλιόπουλος, σημειώνοντας ότι «ο συνδυασμός της γνώσης και της αγάπης του για την πατρίδα μας, με τη διεισδυτική φωτογραφική ματιά του, καθώς και την πρωτοποριακή διαδικασία εκτύπωσης έχουν οδηγήσει σ' αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα, προβάλλοντας έργα της κλασικής αρχαιότητας σ' ένα παγκόσμιο ακροατήριο».

Όταν ρωτήσαμε τον Τζόσουα Γκάρικ τι ανακάλυψε για την Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια της αναζήτησης με το φωτογραφικό φακό του, ανάμεσα σε αρχαίες κολώνες και μορφές που μαρτυρούν τη διαχρονική αξία της ελληνικής τέχνης, είπε απλά:«Η Ελλάδα είναι το φως».

Ο κ. Γκάρικ δήλωσε  ότι από μικρός είχε μια ιδιαίτερη αγάπη για την ελληνική αρχαιότητα. Πραγματοποίησε δεκαπέντε και πλέον ταξίδια στην χώρα μας και, ως καθηγητής στο φημισμένο School of Visual Art της Νέας Υόρκης, διοργάνωσε αποστολές στην Ελλάδα με Αμερικανούς φοιτητές. Η τελευταία ήταν κατά την παρουσίαση της έκθεσής του στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας.

«Τα αγάλματα είναι άνθρωποι. Κάποτε έζησαν και περπάτησαν στους δρόμους της Αθήνας. Αυτό προσπάθησα να δώσω στα έργα μου. Να μεταφέρω ζωντανά δείγματα πολιτισμού και να δείξω κάποιες λεπτομέρειες των υπέροχων γλυπτών, σεβόμενος τους θαυμάσιους δημιουργούς που τα φιλοτέχνησαν» επεσήμανε ο κ. Γκάρικ, σημειώνοντας το «σεβασμό στη μαγεία του τόπου», τους «σιωπηλούς μάρτυρες μιας μοναδικής ιστορίας» και την «ανεπανάληπτη φιλοξενία των Ελλήνων».

Στο σημείωμα της έκθεσης αναφέρεται ότι «με ένα μορφωμένο ιδεαλισμό και ειλικρινή αγάπη για το θέμα του, ο J. Joshua Garrick συλλαμβάνει με τη φαντασία απροσδόκητες γωνίες των γλυπτών και μνημείων στην Ελλάδα σε εικόνες που εκτυπώνονται ακολούθως με μια καινοτόμο τεχνολογία λέιζερ σε βουρτσισμένο αλουμίνιο. Η τεχνική αυτή δίνει στα έργα ένα ενισχυμένο τρισδιάστατο βάθος. Οι φωτογραφίες του Garrick σχηματίζουν μια συλλογή γλυπτών, προσφέροντας μια μοναδική προσωπική άποψη και αθέατες λεπτομέρειες των γλυπτών». Όπως ο ίδιος υπογράμμισε, η πρόθεσή του, αν και πηγάζει από την πολυετή ενασχόλησή του με το συγκεκριμένο αντικείμενο, αποκτά, κατά την περίοδο αυτή, και μια επιπλέον συμβολική διάσταση.Επιδιώκει «να τονίσει τον πρωταρχικό ρόλο του ελληνικού κλασικού πολιτισμού, ως κοιτίδας της δυτικής τέχνης και αντίστοιχα, την αναπόσπαστη σχέση της σύγχρονης Ελλάδας με την Ευρώπη, την ανάγκη να επαναφέρουμε στη μνήμη τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα θα έχει πάντοτε τον πλούτο της ιστορίας της για να τον μοιράζεται με τον υπόλοιπο κόσμο».

Στα εγκαίνια ήταν παρόντες η επιμελήτρια της έκθεσης, η Ιστορικός Τέχνης Ίρις Κρητικού, ο εικαστικός Μάριος Βουτσινάς που είχε την ευθύνη σχεδιασμού της έκθεσης, ο πρόξενος της Ελλάδας Μάνος Κουμπαράκης, ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου, Νίκος Παπακωνσταντίνου, διευθυντές και στελέχη ελληνικών υπηρεσιών στη Νέα Υόρκη και αρκετοί άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών.

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία