Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Η Θεατρική Ομάδα ΡΟΔΑ «ανοίγει» το Φεστιβάλ Δήμου Κηφισιάς παρουσιάζοντας το έργο "ΓΚΙΛΓΚΑΜΕΣ" σε σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή



Αθήνα

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ – ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2015

Σκηνή Κεφαλαρίου, Ξενίας & Ελευθερώτριας, Κηφισιά

 

Δύο ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Δευτέρα 22 & Τρίτη 23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015

9:00 μ.μ.

Θεατρική Ομάδα ΡΟΔΑ

ΒΡΑΒΕΙΟ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» 2014

 

 Το μέγα Βαβυλωνιακό έπος με φιλοσοφία Γκουρτζίεφ

 

ΓΚΙΛΓΚΑΜΕΣ

Η Ομάδα ΡΟΔΑ

παρουσιάζει / σε σκηνοθεσία

ΜΑΡΙΑΣ ΠΕΡΕΤΖΗ

 

το αρχαιότερο έπος της ανθρωπότητας.

Μια συγκλονιστική ιστορία γεμάτη αισθησιασμό και ομορφιά, Μια θεατρική υπερπαραγωγή με τριάντα ηθοποιούς, γεμάτη χορό και μουσική με ζωντανή ορχήστρα

 

Τιμή εισιτηρίου: 14 ευρώ

 

Κρατήσεις στα τηλέφωνα: 6976033948  / 6937422456  και 210-2836763

Κρατήσεις στο Δήμο Κηφισιάς: 213-2007204 / 205/ 207                  

 

Εισιτήρια πωλούνται επίσης μέσω Viva / Public / Παπασωτηρίου

Ηλεκτρονική διάθεση εισιτηρίων:
http://www.viva.gr/tickets/theater/festival-dimou-kifisias-skini-kefalariou/gkilgkames/#description και viva spots

ή τηλεφωνικά στο 11876
Τιμή εισιτηρίου μέσω ηλεκτρονικής κράτησης: 12 ευρώ

Επίσης στα καταστήματα: · public  · Παπασωτηρίου  · Ιανός  · Seven Spots  · Reload stores  · Media Markt

Χορηγός επικοινωνίας

 

Κριτικές για την παράσταση

 

«..η παράσταση, σε σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή, δεν είναι μόνο ένα άθροισμα από ‘καλές ερμηνείες’ και άλλα συστατικά του δράματος μέρη. Γίνεται η ίδια μια ποιοτική ‘σύσταση πραγμάτων’, που υπερβαίνει το άθροισμα των μερών της ..»

«.. Ασκημένοι χορευτές - ηθοποιοί, σε κατάσταση νηφάλιας μέθης και αντιληπτικής ολοκλήρωσης, υπερβαίνουν τον καθημερινό τους εαυτό μιμούμενοι με εντέλεια τραγική τα θεϊκά νευρόσπαστα ..»

Πολενάκης Λέανδρος     ΑΥΓΗ / 23.02.2014

 

 

Το έπος του Γκιλγκαμές με φιλοσοφία Γκουρτζίεφ

«.. Ενα απρόσμενο πάντρεμα του έπους του Γκιλγκαμές με τη μουσικοχορευτική διδασκαλία του Γκουρτζίεφ αποτελεί η ομώνυμη παράσταση από τη θεατρική ομάδα ‘ΡΟΔΑ’ σε σκηνοθεσία της Μαρίας Περετζή ..»

 

«.. Η κάθοδος των θεών και η ανάμειξή τους στις ανθρώπινες υποθέσεις υπηρετείται με επιτυχία από τα κοστούμια, το μακιγιάζ και τη σκηνοθετική ματιά. Οι ερμηνείες των μελών της θεατρικής ομάδας συντελούν στο πέρασμα του θεατή στον μύθο του Γκιλγκαμές και την περιπλάνησή του μαζί με τον ήρωα στο Δάσος των Κέδρων ..»

 

«.. Μέσα στην απλότητά τους, το μεταφυσικό ερωτοτροπεί με το θείο, η ιστορία με τον μύθο και τη γεωγραφία και ο έρωτας με τον θάνατο, σε ένα ζευγάρωμα κυρίαρχο στη δομή και την πλοκή του έπους του Γκιλγκαμές ..»

 

Τάσος Οικονόμου     Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ   11.12.2013

 

 

«..  Έχω χρόνια να δω τέτοια δουλειά. Μορφές της Μεσοποταμίας ξεπροβάλλουν μπροστά στο κοινό και σε αφήνουν άφωνο ..»

 

«.. Όσον αφορά στο καλλιτεχνικό έργο σαφώς πρόκειται για μία ιστορία, που δεν έχουμε ξαναδεί. Επιπλέον ο θίασος διαθέτει ηθοποιούς με ωραίες φωνές, αλλά και έναν καταπληκτικό πρωταγωνιστή ..»

 

Κωστής Μπίτσιος     Critics Point     21 Μαρ 2014

 

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

 

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ  Μαρία Περετζή

ΚΕΙΜΕΝΟ  Δημήτρης Περετζής / Μαρία Περετζή
ΣΚΗΝΙΚΑ  Νίκος Τσιουμπλεκτσής
ΜΟΥΣΙΚΗ  Τάκης Πατερέλης / Πία Πιερράκου / Δημήτρης Γασπαράτος / Γιώργος Ντούνης / Μαρία Περετζή / Πάτυ Παπαγεωργίου / Ιουλία Βεντίκου / Άγγελος Γιαννάτος / Δήμητρα Παπαδημητρίου

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ  Μαρία Περετζή / Ιουλία Βεντίκου / Βίκη Τσέλιου / Αθηνά Παπαφώτη / Άννα Κυπραίου / Μαρία Τσούγκα, Παναγιώτα Αξιiώτου

ΧΟΡΙΚΑ  Μαρία Περετζή
ΗΧΗΤΙΚΑ  Δημήτρης Γασπαράτος / Ηλίας Πιλάτος
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  Φώτης Τραγανουδάκης / Μαρίζα Πελεκάνου / Ορφέας Περετζής
ΦΩΤΙΣΜΟΣ  Μαρία Περετζή / Δημήτρης Νέλλας / Φώτης Τραγανουδάκης
ΜΑΚΙΓΙΑΖ  Πάτυ Παπαγεωργίου / Ιουλία Βεντίκου / Δήμητρα Παπαδημητρίου / Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή / Τζέλα Αναγνωστοπούλου

 

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ
Γκιλγκαμές - Δημήτρης Γασπαράτος
Ενκιντού - Γιώργος Κωστογιάννης
Αφηγητής - Σταύρος Κάππας
Ιστάρ - Ιουλία Βεντίκου
Σάμχατ - Εύα Αυλίδου
Χουμπαμπά / Νώε - Σταμάτης Λόγος
Σάμας-  Δημήτρης Μπόζες
Νινσούν - Άννα Κυπραίου
Φίδι - Κωνσταντίνα Μπαξεβάνη
Ουρσαναμπί - Δημήτρης Νέλλας
Χοροί - Αλέξανδρος Μπάτσης / Γιώργος Ντούνης / Μαρίζα Πελεκάνου / Πάτυ Παπαγεωργίου / Γιάννης Αγγέλης / Αθηνά Παπαφώτη / Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή / Μαρία Τσούγκα / Βίκυ Τσέλιου / Δήμητρα Παπαδημητρίου / Πία Πιερράκου / Χρυσούλα Μπέτσα / Τζέλα Αναγνωστοπούλου / Γεωργία Καρούτσου / Λένα Κοντοπίδου / Αλέξανδρος Τζέκας

 

ΓΚΙΛΚΑΜΕΣ - Το μέγα Βαβυλωνιακό έπος

 

Ο Γκιλγκαμές, βασιλιάς της πόλης της Μεσοποταμίας Ουρούκ που τα ερείπιά της έχουν εντοπιστεί στο σημερινό Ιράκ, υποτίθεται πως ήταν τρισέγγονος του Νώε. Το έπος που περιγράφει τις περιπέτειές του, θεωρείται το παλαιότερο ποίημα της ανθρωπότητας. Στην αφήγησή του διαπλέκονται δεκάδες ιστορίες, πολλές από τις οποίες εμφανίζονται στις μυθολογίες άλλων λαών, όπως των Εβραίων και των Ελλήνων.

Το έπος που διηγείται τη ζωή του Γκιλγκαμές είχε επιβιώσει μέσα στις χιλιετίες στην προφορική μνήμη των λαών τις Καυκασίας, μέσα από τις απαγγελίες των ασόκ, των παραδοσιακών αφηγητάδων. Έξαφνα, στα τέλη του 19ου αιώνα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν σε ανασκαφές στην αρχαία Βαβυλώνα τις πρώτες πήλινες πλάκες σε σφηνοειδή γραφή πάνω στις οποίες ήταν χαραγμένο το πρωτότυπο κείμενο, ίδιο σχεδόν λέξη προς λέξη, όπως είχε διασωθεί με το προφορικό λόγο. Πινακίδες που βρέθηκαν από τότε σε πολλά σημεία της Μέσης Ανατολής επιβεβαίωσαν τη γνησιότητα του έργου. Μέχρι σήμερα έχουν ανασυνταχθεί τρεις διαφορετικές εκδοχές του, η λεγόμενη Βαβυλωνιακή, η Σουμεριακή και η Ασσυριακή.
Για την απόδοση από την ΡΟΔΑ, το έργο διαπλάστηκε σε μορφή θεατρική, μεταφρασμένο και διασκευασμένο ανάλογα.


 

www.rodatheater.gr



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία