Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Ο Νίκος Φλώρος βραβεύεται από την Ρωσία για την προσφορά του στην τέχνη και την σύσφιξη των Ελληνορωσικών πολιτιστικών σχέσεων



Αγία Πετρούπολη

Εδώ και χρόνια είναι γνωστός και αγαπητός καλλιτέχνης στη Ρωσία με μεγαλές εκθέσεις στα σημαντικότερα μουσεία της.

 

Προάγοντας διαμέσου της τέχνης του την πολιτιστική διπλωματία ανά τον κόσμο, ο ΝΙΚΟΣ ΦΛΩΡΟΣ παρουσίασε στις 8 Ιουνίου 2016 την έκθεση “Imperial Russia”(Αυτοκρατορική Ρωσία)  στο Κρατικό Μουσείο του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Ισαάκ, στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας. Είναι η δεύτερη φορά που ο Ναός, μουσείο που καθημερινά υποδέχεται χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο, ανοίγει τις πύλες του στον Έλληνα καλλιτέχνη. Η έκθεση που εντυπωσίασε και συγκίνησε με την εκφραστικότητα και πρωτοτυπία των έργων   το Ρωσικό και το παγκόσμιο κοινό, θα διαρκέσει εώς τις 31 Αυγούστου.

 

Ο διεθνούς φήμης Έλληνας Καλλιτέχνης ανταπορκίθικε στην πρόσκληση του Ρωσικού κράτους να βάλει την υπογραφή στα πολιτιστικά δρώμενα του Έτους ΕλληνοΡωσικής Φιλίας 2016. Με την χαρακτηριστική του τέχνη, αυτή του μεταλλικού μωσαικού, δημιούργησε τα πορτρέτα του Νικόλαου Β’, της Τσαρίνας Αλεξάνδρας Φιόντοροβνα και των πέντε παιδιών τους  Όλγα, Τατιάνα, Αναστασία, Μαρία και ο Αλεξέι.

Επτά γλυπτά εμπνευσμένα από τα περίφημα αυγά Φαμπερζέ δίπλα στα πορτρέτα παρουσιάζουν την εξέλιξη της τέχνης του Νίκου Φλώρου, μέσα από τη σύμπραξη αλουμινίου και γυαλιού.

Κατα την τελετή των εγκαινίων απονεμήθηκε τιμητικό βραβείο στον Έλληνα καλλιτέχνη για την συμβολή του στην σύσφιξη των πολιτιστικών σχέσεων των δύο χωρών από τον διευθυντή του συγκροτήματος του Κρατικού Μουσείου του  Αγίου Ισαάκ, Νικολάι Μπούροφ, ο οποίος εγκαινίασε την έκθεση, χαιρέτησε αυτήν τη τη συμαντική προσπάθεια, λέγοντας, ότι «Είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζεται το Μουσείο με το Νίκο Φλώρο και η συνεργασία αυτή μας κάνει περίφανους για το έργο που πραγματοποιούμε.»

Αμέσως μετά την βράβευση του, ο Νίκος Φλώρος εμφανώς συγκινημένος ανέφερε στους δημοσιογράφους «Είναι τεράστια η τιμή που μου κάνει το Ρωσικό κράτος να με προσκαλεί να εκθέσω για 4η φορά και να δημιουργήσω έργα για την αυτοκρατορική οικογένεια Ρομανοφ».

«Η σύνθετη διάσταση της παρουσίασης αποτελεί από μόνης της μία πρόκληση, καθώς ενώνει το σύγχρονο με το κλασικό, το αλουμίνιο με το γυαλί, σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου,  όπου συμπορεύονται Ιστορία, Θρησκεία και Τέχνη,» δήλωσε ο επιμελητής της έκθεσης Αριστοτέλης Καραντής.

Με την σειρά της η Διευθύντρια των εκθέσεων του Νίκου Φλώρου Julia Sysalova ανέφερε ότι «Το Ρωσικό κοινό περίμενε με ανυπομονησία αυτή την έκθεση του Νίκου Φλώρου για το Έτος Ελληνορωσικής Φιλίας 2016, αγκαλιάζοντας για ακόμα μία φορά το μοναδικό του έργο, με ενθουσιασμό , συγκίνηση και θαυμασμό. »

Σημαντική ήταν η παρουσίαση της Κωνσταντίνας Νικολάκου, Αντιπεριφερειάρχη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όπου μέσα από τον λόγο της συγκίνησε το κοινό, αναφέροντας « Αποτελεί μεγάλη χαρά και συγκίνηση να εγκαινιάσω την έκθεση του Αρκά διεθνή αναγνωρισμένο καλλιτεχνη Νίκο Φλωρο, όπου με την λάμψη και την υψηλή αισθητική των έργων του μας τιμά όλους σαν Έλληνες και ιδιαίτερα  την γενέτειρα του την Πελοπόννησο.»   

 

Το παρών έδωσαν ο Γενικός Πρόξενος  της Ελλάδος στη Αγία Πετρούπολη Πάνος Μπεγλίτης, ο Γενικός Πρόξενος της Κύπρου στην Αγία Πετρούπολη  Δημήτρης Δημητρίου, ο Εκπρόσωπος του Ε.Ο.Τ στην Ρωσία Ηλίας Τσόνας,  η Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου  Κωνσταντίνα Νικολάκου, Βουλευτής (Βουλή της Αγ.Πετρούπολης) Tatiana Zakharenkova, Πρόεδρος και Ιδρυτής ομίλου Euroservice  και μέλος τηε επιτροπής της  Πανρωσικού επιχειρημστικού οργσνισμού Delovaya Rossia Sergey Malofeykin, καθώς και η Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου της Αγ.Πετρούπολης Ekaterina Lebedeva.

Τέλος  πολλοί επιφανείς εκπρόσωποι του πολιτικού, πολιτιστικού και καλλιτεχνικού κόσμου της Ρωσίας.

Η Έκθεση τελέι υπό την αιγύδα της Ελληνορωσικής χρονιάς, Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στην Αγία Πετρούπολη, του γραφείου ΕΟΤ στη Ρωσία, UNESCO-Hellas, της Κυβέρνισης της Αγ. Πετρούπολης, καθώς και με την υποστήρηξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Ιδρύματος George Best Costacos, της Ελληνικής εταιρείας Eurotrans ως χορηγό μεταφοράς, καθώς και της  Ambotis Holidays.

Η 4η   ατομική έκθεση στην Ρωσία και η 3η  κατά σειρά στην Αγία Πετρούπολη του Νίκου Φλώρου, καλύφθηκε από τα σημαντικότερα ομοσπονδιακά μέσα ενημέρωσης της Ρωσίας, καθώς και του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου της Ελλάδας.

«Imperial Russia» Νίκος Φλώρος

Επιμέλεια Εκθεσης :  Αριστοτέλης Καραντής

Διεύθυνση οργάνωσης : Julia Sysalova

 

 

Πληροφορίες:

artfloros@gmail.com

 

Φωτογραφίες από την ιστοσελίδα του Μουσείου: http://www.cathedral.ru/news/634



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία