Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Συνέντευξη με την crossover καλλιτέχνη - ερμηνευτή Μάνια Βλαχογιάννη

Γράφει η ΄Ελενα Καρρά



Aθήνα

Η Μάνια Βλαχογιάννη πρόσφατα κυκλοφόρησε - σε συνεργασία με τον συνθέτη Δημήτρη Πικράκη - τρία νέα τραγούδια διευρύνοντας τους φωνητικούς και καλλιτεχνικούς της ορίζοντες. Μάνια, μίλησέ μας για τη συνεργασία σου αυτή.
 

Μ.Β.: Με το maxi single Νοθευμένη Αγάπη εγκαινιάζω τη συνεργασία μου με τον Δημήτρη Πικράκη, έναν ιδιαίτερα αξιόλογο συνθέτη, που γνωρίζουμε ήδη από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και άλλες συνεργασίες του με αξιόλογες Ελληνίδες ερμηνεύτριες.

Πρόκειται για την δέκατη κατά σειρά δισκογραφική δουλειά μου, η οποία περιλαμβάνει τρία τραγούδια με διαφορετικό μουσικό ύφος.

Την ερωτική μπαλάντα Νοθευμένη Αγάπη ακολουθεί η Νεράιδα Ζωή με jazz lounge χαρακτήρα και το Γίνε με pop διάθεση.

Τους στίχους των τραγουδιών υπογράφουν η Στέλλα Μουδάτσου

και η Χριστίνα Αλογογιάννη, την ενορχήστρωση ανέλαβε ο Γιώργος  Πρινιωτάκης ενώ στην ηχογράφηση συμμετείχαν κορυφαίοι μουσικοί, όπως η Ζωή Τηγανούρια στο ακορντεόν.  

Η Νοθευμένη Αγάπη σκαρφάλωσε από τις πρώτες ώρες της επίσημης κυκλοφορίας της στην #1 θέση των GREECETOP 100 και σύντομα βρέθηκε ανάμεσα στα καλύτερα τραγούδια της Ευρώπης.

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που "δοκιμάζεις" τον εαυτό σου με συνθέσεις νέες αλλά και με παλαιότερες. Να θυμηθώ την ερμηνεία σου στο έργο του Μίκη Θεοδωράκη. Τι είναι αυτό που σε εξιτάρει περισσότερο;
 

Μ.Β.: Με εξιτάρει κάθε μουσική δημιουργία που συνδυάζει το παλαιό με το σύγχρονο, το κλασσικό με το μοντέρνο,  το ρομαντικό με το άκρως

δυναμικό.

Πιστεύω πως η μουσική εξελίσσεται μέσα από τον επιτυχημένο συνδυασμό  των διαφορετικών ειδών της, από το επιτυχημένο «πάντρεμα» διαφορετικών στυλ, ήχων, ρυθμών, κουλτούρας.

Η αγάπη μου για το διαφορετικό, το πρωτότυπο, το καινούργιο

και η βαθιά επιθυμία μου να συνδυάσω τις κλασσικές δομές και τεχνικές με άλλα είδη μουσικής με οδήγησε να επιλέξω την πορεία ενός crossover καλλιτέχνη – ερμηνευτή.

 

Μια μικρή αναδρομή στις προηγούμενες δουλειές σου.....

 

Μ.Β.:  Tο Δεκέμβριο 2013 κυκλοφόρησε η πρώτη δισκογραφική δουλειά μου στην Ελλάδα με τίτλο Όταν μιλάνε οι αισθήσεις (ft. Βασίλης Ασημακόπουλος), ένα single σε μουσική του Έλληνα συνθέτη Balsam7teen και στίχους δικούς μου.

Το 2014 ακολούθησαν το album Manja - A Musical Dream με Highlights από επιτυχημένα ξένα Μιούζικαλ, όπου μαζί μου τραγουδάει ο βαθύφωνος Βασίλης Ασημακόπουλος και το ΕP Θα ’σαι δίπλα μου εσύ

σε στίχους/μουσική Φίλιππου Πατίρη.

To 2015 κυκλοφόρησαν το single  Στιγμές σε μουσική του Balsam7teen και στίχους δικούς μου, το album Mythos 90 : Mikis Theodorakis, ένα σύγχρονο έργο – διασκευή του Έλληνα συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής Aural Fragment πάνω σε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, το single  Time Trap σε μουσική των Κωνσταντίνου Παπουτσή  - Aural Fragment και στίχους δικούς μου και το album song Angel of Mine σε στίχους/μουσική και συνερμηνεία του Τάσου Πέτσα, το οποίο παρέμεινε για αρκετές εβδομάδας στην #1 θέση των GREECE - TOP 100

και τη θέση #176 ανάμεσα στα καλύτερα τραγούδια της Ευρώπης.

Ακολούθησαν το 2016 το single Σε Θέλω Τόσο σε μουσική του

Balsam7teen και στίχους δικούς μου (#1 θέση GREECE - TOP 100 και θέση #219 – EURO 200), το album Return to Space 2 σε μουσική

Aural Fragment και το maxi single Νοθευμένη Αγάπη.


Δεν είναι η μόνη σου καλλιτεχνική δραστηριότητα. Παίζεις και στο θέατρο.

 

Μ.Β.: Το θέατρο σε όλες του τις μορφές ήταν και παραμένει η μεγάλη μου αγάπη από τότε που θυμάμαι συνειδητά τον εαυτό μου. Παράλληλα με τις μουσικές σπουδές μου στο Μόναχο, σπούδασα Μουσικό Θέατρο (Musical Theater Performance) και Υποκριτική και συμμετείχα σε περισσότερες από 150 παραστάσεις του μουσικού θεάτρου σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία.

Μετά την επιστροφή μου στην Ελλάδα συμμετέχω σε μουσικοθεατρικές παραστάσεις και θεατρικές παραστάσεις της ομάδας Θεάτροποι του ηθοποιού και σκηνοθέτη Γιάννη Δεγαΐτη (Τρωάδες, Παραξενιές του έρωτα,  Ζητούνται νέοι και νέες, Γέρμα, Εκκλησιάζουσες)
 

Έχεις γράψει κι ένα εκπληκτικό βιβλίο το οποίο απέσπασε εξαιρετικές κριτικές.

 

Μ.Β.: Το Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ ανήκει στην κατηγορία Λογοτεχνία της Φαντασίας και κυκλοφόρησε τον Μάιο 2015 μαζί με CD από τον εκδοτικό οίκο ΝΟΗΣΗ. Μια εξωτική ιστορία αγάπης και τιμής με τα χρώματα και τα αρώματα της Ανατολής, όπου το ρεαλιστικό στοιχείο συναντά το φανταστικό, στέλνοντας ένα μήνυμα αληθινού θάρρους και τόλμης να αγωνιστούμε για υψηλά ιδανικά, αναζητώντας την πραγματική ευτυχία.

Το κείμενο του βιβλίου ενέπνευσε ως λιμπρέτο τον συνθέτη Balsam7teen,  ώστε να συνθέσει μουσική για ολόκληρο το βιβλίο, δίνοντας του τη μορφή μιας πρωτότυπης, μοντέρνας Όπερας με τον ομώνυμο τίτλο.

Την ιδιαίτερα προσεγμένη έκδοση του βιβλίου συνοδεύει η εξαιρετική εικονογράφηση της Θωμαή Ζωγράφου και ένα 75λεπτο Cd, το οποίο περιέχει μια επιλογή από τραγούδια και αποσπάσματα της μοντέρνας Όπερας Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ, που ερμηνεύουν μαζί μου καταξιωμένοι καλλιτέχνες του χώρου.

 

Και η ιστορία του βιβλίου... έγινε παράσταση και όχι μόνο μία!
 

Μ.Β.: Βασισμένη εξ ολοκλήρου στο αυθεντικό κείμενο του βιβλίου μου, σε μουσική του συνθέτη Balsam7teen και με τη συμμετοχή 22 καλλιτεχνών του μουσικού θεάτρου,  η μουσικοθεατρική παράσταση - μοντέρνα Όπερα Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ, μέσα από μια πανδαισία με υπέροχες μελωδίες, μαγικές φωνές , αέρινες χορογραφίες και ερμηνείες που καθηλώνουν, μας παρασύρει σε ένα μαγικό ταξίδι ως τα βάθη της Ανατολής.

Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον ΙΑΝΟ τον Ιανουάριο 2016 με μεγάλη επιτυχία, για να επιστρέψει και πάλι στη μουσική σκηνή του ΙΑΝΟΥ για την Παγκόσμια Ημέρα Φωνής 2016.

Την παράσταση φιλοξένησαν το Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας, ο Πολυχώρος Δημαρχείου Παλαιού Φαλήρου,  το Θέατρο Pierce – Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος και η Galerie Δημιουργών.

Οι παραστάσεις της μοντέρνας Όπερας τελούν υπό την αιγίδα του Ομίλου για την Unesco Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος.

Το καλοκαίρι 2016 προσάρμοσα τη μουσικοθεατρική παράσταση και για το παιδικό κοινό, συνδυάζοντας τη σύγχρονη πραγματικότητα με την παραμυθένια Ανατολή.

Η παιδική Όπερα Αστέρι της Ερήμου – Νεφέλη και Ναλιμάρ, ένα έργο ενάντια στον παιδικό εκφοβισμό και τη διαφορετικότητα, έδωσε αφιλοκερδώς την πρεμιέρα της το Δεκέμβριο 2016 στο Αμφιθέατρο της Ογκολογικής Μονάδας Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – Ελπίδα» για τα παιδιά που νοσηλεύονται στην Μονάδα.

 

Ποια πρόσωπα ή, ποιες στιγμές θεωρείς σταθμό στη μέχρι τώρα πορεία σου;
 

Μ.Β.: Είναι πολλά τα πρόσωπα - σπουδαίοι δάσκαλοι, εξαίρετοι δημιουργοί και καλλιτέχνες - που σηματοδότησαν την καλλιτεχνική και προσωπική μου πορεία μέχρι σήμερα. Ανάμεσα τους ξεχωρίζει η μορφή του Γιώργου Μάνεση, μέντορα και αγαπημένου φίλου, σπουδαίου πιανίστα,  μουσικοπαιδαγωγού και ιδρυτή του Διεθνούς Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού Πορτοχελίου.

Σημαντικό σταθμό στην καλλιτεχνική μου διαδρομή αποτέλεσε η θητεία μου ως Υποδιευθύντρια της Κρατικής Μουσικής Σχολής Garching (Μόναχο), η στιγμή που κράτησα για πρώτη φορά το βιβλίο μου στα χέρια μου και η πρεμιέρα του έργου μου Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ.

 

Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σου σχέδια;
 

Μ.Β.: Ένας από τους πιο βασικούς στόχους μου αφορά στην πορεία του έργου μου και τη μεγάλη επιθυμία μου να ταξιδέψει και στις δύο εκδοχές του σε θεατρικές σκηνές σε όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό.

Παράλληλα αυτή την εποχή βρίσκομαι στο στούντιο μαζί με το συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής Aural Fragment για την ηχογράφηση του τρίτου μέρους της τριλογίας του «Return to Space», όπου συμμετέχω ως σοπράνο crossover στα φωνητικά.

 

Μάνια, σ ευχαριστούμε πολύ και σου ευχόμαστε καλή συνέχεια και πολλές ακόμη επιτυχίες.
 

Μ.Β.: Σας ευχαριστώ πολύ για όλα, αντεύχομαι τα καλύτερα!

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία