Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Έγινε πράγματι σφαγή χριστιανών από τους αντάρτες στη μικρή ορεινή πόλη Μααλούλα, στα περίχωρα της Δαμασκο? 



Παρίσι

Πρόκειται άραγε για φήμη που διέδωσε το συριακό καθεστώς ή έγινε πράγματι μια μεγάλη σφαγή χριστιανών στην πόλη Μααλούλα από τους αντάρτες; Η μικρή αυτή ορεινή πόλη στα περίχωρα της Δαμασκού είναι διάσημη σε όλο τον κόσμο για τους ιστορικούς ιερούς της τόπους και για το γεγονός ότι ομιλείται ακόμη εκεί η αραμαϊκή, η γλώσσα του Χριστού. Πριν λοιπόν ακόμη επιβεβαιωθεί η είδηση της σφαγής, έχει προκληθεί κατακραυγή στις Εκκλησίας της Ανατολής, που έχουν ήδη πληγεί από απαγωγές επισκόπων, δολοφονίες ιερέων και καταστροφές εκκλησιών. Οι περισσότερες αποδίδονται στους αντάρτες.

Για τις εκτεταμένες σφαγές χριστιανών από τους αντάρτες του Μετώπου αλ-Νούσρα, της πιο γνωστής από τις εξτρεμιστικές ισλαμιστικές οργανώσεις, μίλησε πρώτος ο ελληνοκαθολικός πατριάρχης της Δαμασκού, ο Γρηγόριος Γ' Λαχάμ. Συνταρακτικές είναι και οι μαρτυρίες που συγκέντρωσε το Γαλλικό Πρακτορείο μεταξύ των προσφύγων. «Οι αντάρτες έβαλαν ένα πιστόλι στον κρόταφο ενός γείτονα και τον υποχρέωσαν να ασπαστεί το ισλάμ», είπε ένας 62χρονος κάτοικος, ο Αντνάν Νασράλα. «Ύστερα γέλασαν και είπαν, "τώρα είναι δικός μας"». Η Ρασά, μια νεαρή κοπέλα, διηγήθηκε πώς προσπάθησε να σώσει τον αρραβωνιαστικό της, τον Ατέφ, που είχε απαχθεί από τους αντάρτες. «Έλα να τον πάρεις με μερικές σακούλες σκουπιδιών, τον κόψαμε σε εκατό κομματάκια», της είπαν από το τηλέφωνο. «Του είπαμε να ασπαστεί το ισλάμ και αρνήθηκε. Ο Ιησούς δεν ήλθε όμως να τον σώσει».

Στον Λίβανο, αυτές οι δηλώσεις και μαρτυρίες προκάλεσαν βίαιες αντιδράσεις. Ο στρατηγός Μισέλ Αούν, που διοικεί μια από τις κυριότερες χριστιανικές οργανώσεις και έχει γίνει ένας από τους στενότερους συμμάχους του Ασαντ, έχει εξεγερθεί εναντίον των σφαγών. Αναστατωμένος δηλώνει και ο αντίπαλός του Αμίν Τζεμαγιέλ, αρχηγός των Φαλαγγιτών. «Η συριακή αντιπολίτευση, την οποία υποστηρίζουμε γιατί θέλουμε την αλλαγή, πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της», λέει.

Δεν έχουν όμως την ίδια άποψη όλοι οι πολιτικοί του χριστιανικού μετώπου. Σύμφωνα με τον Σαμίρ Γκεαγκέα, τον αρχηγό των Λιβανικών Δυνάμεων, πρόκειται για προπαγάνδα του καθεστώτος. Όπως επισημαίνει ο ειδικός απεσταλμένος της Λιμπερασιόν στη Βηρυτό, το βέβαιο είναι πως όταν η πόλη κατελήφθη από το Μέτωπο αλ-Νούσρα όλος ο πληθυσμός είχε ήδη φύγει, με εξαίρεση 53 καλόγριες και ορφανά από το ελληνορθόδοξο μοναστήρι της Αγίας Θέκλας, ένα από τα πιο παλιά μοναστήρια στον κόσμο. Σύμφωνα με τη μαρτυρία μιας μοναχής, δεν υπήρξε ούτε σφαγή ούτε λεηλασία ιερών τόπων, αλλά καταστροφές ιστορικών τόπων κατά τις βίαιες συγκρούσεις που επέτρεψαν στους αντάρτες να καταλάβουν την πόλη. Το ίδιο δήλωσε ο ελληνορθόδοξος πατριάρχης Ιωάννης Χ' Αντιοχείας, που διέψευσε τους ισχυρισμούς του ελληνοκαθολικού πατριάρχη. «Ο τελευταίος, καθώς και άλλα μέλη της ελληνοκαθολικής ιεραρχίας, δεν είναι στην πραγματικότητα παρά πράκτορες των μουχμπαράτ [δηλαδή των υπηρεσιών ασφαλείας του καθεστώτος]», τονίζει ένας λιβανέζος διανοούμενος, ο Σαμίρ Φρανζιέ. Μόλις η Δαμασκός αισθάνθηκε να απειλείται από δυτικούς βομβαρδισμούς, διέδωσε φήμες για σφαγές χριστιανών, ώστε να στρέψει τη συζήτηση στο φανατισμό των ανταρτών.

Το κακό βέβαια έχει γίνει. Μετά τις σφαγές χριστιανών στο Ιράκ, τις δολοφονίες Κοπτών στην Αίγυπτο και τις ωμότητες εναντίον χριστιανών στη Συρία, οι χριστιανικές κοινότητες της Μέσης Ανατολής νιώθουν να απειλούνται σοβαρά.

 

(Πηγή: Libération)

 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία