Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου

Το «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Εστλουντ, ο μεγάλος νικητής των βραβείων τής Ακαδημίας



Βερολίνο.-

Το «Τετράγωνο», η βραβευμένη με «Χρυσό Φοίνικα» ταινία του Σουηδού σκηνοθέτη Ρούμπεν Εστλουντ, ήταν ο μεγάλος νικητής στην 30η τελετή απονομής των βραβείων της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου που πραγματοποιήθηκε  στο Βερολίνο, αφού κέρδισε και στις έξι κατηγορίες για τις οποίες ήταν υποψήφια (καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας, κωμωδίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, καλλιτεχνικής διεύθυνσης και καλύτερης ανδρικής ερμηνείας).

«Αυτό που θέλαμε να κάνουμε με το "Τετράγωνο" ήταν να πούμε κάτι σημαντικό για τη σύγχρονη εποχή, αλλά ταυτόχρονα θέλαμε να είναι διασκεδαστικό και συναρπαστικό- Αυτό πιστεύω ότι αποτελεί μέρος μιας ευρωπαϊκής προσέγγισης» δήλωσε ο Σουηδός σκηνοθέτης παραλαμβάνοντας το βραβείο καλύτερης κωμωδίας. Ενώ αναφέρθηκε και στον περσινό μεγάλο νικητή των Ευρωπαϊκών Βραβείων, το «Τόνι Έρντμαν»- μία «ακόμη ταινία που χρησιμοποιεί την κωμωδία για να πει κάτι ουσιώδες για την ανθρωπότητα και την κοινωνία».

Η Αλεξάντρα Μπορμπέλι απέσπασε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για το «Η Ψυχή και το Σώμα» της Ιλντικο Ενιέντι και ο Κλάες Μπανγκ το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας για το «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Εστλουντ.

Η τελετή απονομής είχε και πολιτική χροιά. Ο πρόεδρος της Ακαδημίας Βιμ Βέντερς στον λόγο του αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στον αγώνα που πρέπει να δώσει όλος ο κόσμος του κινηματογράφου απέναντι στην άνοδο της ακροδεξιάς στην Ευρώπη. «Όταν κοιτάζω την Ευρώπη, βλέπω ακόμα μια μεγάλη υπόσχεση. Η Ευρώπη δεν είναι το πρόβλημα, αλλά η λύση. Ας την υπερασπιστούμε με όλες μας τις πεποιθήσεις» τόνισε ο Βιμ Βέντερς.

«Το μεγαλύτερο επίτευγμά μου είναι ότι κατάφερα να επιβιώσω σε αυτή τη δουλειά τα τελευταία 30 χρόνια», δήλωσε η Ζιλί Ντελπί η οποία έλαβε από την Ακαδημία το τιμητικό βραβείο για την καριέρα της. Η Γαλλίδα ηθοποιός εξέπληξε το κοινό όταν στον ευχαριστήριο λόγο της, είπε πως συγκεντρώνει χρήματα για τη νέα της ταινία, προσκαλώντας όλους τους παρευρισκόμενους να συνεισφέρουν σε αυτήν.

Η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου τίμησε επίσης και τον Ρώσο σκηνοθέτη Αλεξάντερ Σοκούροφ για την προσφορά του στο σινεμά, ο οποίος στην ομιλία του ευχαρίστησε όσους συνεχίζουν να αντιστέκονται σε χώρες που φυλακίζουν ανθρώπους και συνειδήσεις.

Ακολουθούν αναλυτικά τα βραβεία:

Καλύτερη ευρωπαϊκή ταινία 2017: To «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Εστλουντ

Καλύτερη κωμωδία: To «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Εστλουντ

People ‘s Choice Award: «Στέφαν Τσβάιχ: Αποχαιρετισμός στην Ευρώπη» της Μαρία Σράντερ

Βραβείο Σκηνοθεσίας: Ρούμπεν Εστλουντ για το «Τετράγωνο»

Βραβείο γυναικείας ερμηνείας: Αλεξάντρα Μπορμπέλι για το «Η Ψυχή και το Σώμα» της Ιλντικο Ενιέντι

Βραβείο ανδρικής ερμηνείας: Κλάες Μπανγκ για το «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Εστλουντ

Βραβείο Σεναρίου: Ρούμπεν Εστλουντ για το «Τετράγωνο»

Ευρωπαϊκή Ανακάλυψη- Βραβείο Fipresci: «Λαίδη Μάκμπεθ» του Γουίλιαμ Ολντρόιντ

Ευρωπαϊκό Ντοκιμαντέρ: «Communion» της Ανα Μαζέκα

Ευρωπαϊκή ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Loving Vincent» των Ντορότα Κομπιέλα και Χιου Γουέλτσμαν

Ευρωπαϊκή μικρού μήκους ταινία: «Timecode» του Χουάνχο Χιμένεθ

Carlo di Palma- Βραβείο καλύτερης φωτογραφίας: Μιχαίλ Κρίχμαν για το «Χωρίς Αγάπη»

Βραβείο Μοντάζ: Ρομπέν Καμπιγιό για το «120 Χτύποι το Λεπτό» του Ρομπίν Καμπιγιό

Βραβείο Μουσικής: Εβγκένι και Σάσα Γκαλπερίν για το «Χωρίς Αγάπη»

Βραβείο καλλιτεχνικής διεύθυνσης : Γιόσεφιν Εσμπεργκ για το «Τετράγωνο»

Βραβείο Κοστουμιών: Καταρζίνα Λεβίνσκα για το «Spoor»

Βραβείο Κομμώσεις και Μακιγιάζ: Λέντερτν βαν Νιμβέγκεν για το «Brimstone»

Βραβείο Ήχου : Οριολ Ταραγκό για το «7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα»



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία