Η μυρωδιά στο εσωτερικό ενός νέου αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντική για
την εμπορική του επιτυχία, με τους κατασκευαστές να έχουν ομάδες που
ασχολούνται αποκλειστικά με αυτή.
Η όσφρηση είναι μια από τις βασικές αισθήσεις του ανθρώπου και οι
μυρωδιές που «συλλέγει» ένα άτομο, μέσω των νευρικών απολήξεων που
βρίσκονται στη μύτη του, παίζουν καθοριστικό ρόλο για τις αποφάσεις
που παίρνει, από τις πιο απλές έως και τις πιο σύνθετες.
Το παραπάνω ισχύει φυσικά και στην περίπτωση των αυτοκινήτων με τις
μυρωδιές που αναδίδονται στο εσωτερικό τους να είναι ικανές να
οδηγήσουν μια σχέση σε «γάμο» ή «διαζύγιο». Από τις πιο
χαρακτηριστικές μυρωδιές είναι φυσικά εκείνη της... καινουργίλας ενός
αυτοκινήτου, η οποία δύσκολα σβήνει από την μνήμη ενός ανθρώπου.
Οι κατασκευαστές γνωρίζουν πολύ καλά τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο της
μυρωδιάς εντός της καμπίνας και γι' αυτό το λόγο πολλοί από αυτούς
έχουν δημιουργήσει εδώ και πολλά χρόνια εξειδικευμένες ομάδες που
ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρείας που ασχολείται με τις μυρωδιές
στις καμπίνες των αυτοκινήτων της είναι η Audi, η ομάδα της οποίας
μετρά ήδη σχεδόν δύο δεκαετίες δράσης.
Το team της Audi πληρώνεται για να μυρίζει και να αξιολογεί τα διάφορα
υλικά που χρησιμοποιούνται στις καμπίνες των αυτοκινήτων του Γερμανού
κατασκευαστή και δεν μένει σε «επιφανειακές» μετρήσεις και
αξιολογήσεις.
Η ομάδα της Audi, η οποία αποτελείται από επιστήμονες, πραγματοποιεί
μετρήσεις αέριας χρωματογραφίας και έπειτα προχωρά σε φασματομετρία
μάζας για να ανιχνεύσει και να «απομονώσει» κάθε μυρωδιά ξεχωριστά.
Για να πετύχει μάλιστα αποτελέσματα που βρίσκονται πιο κοντά στις
πραγματικές συνθήκες χρησιμοποιεί και μεταλλικούς φούρνους. Με αυτές
τις μετρήσεις η ομάδα της γερμανικής εταιρείας μπορεί να απομονώσει
και υλικά που μπορεί να αναδίδουν τοξικές μυρωδιές, εντελώς
ακατάλληλες για την καμπίνα ενός αυτοκινήτου.