Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα βγαίνουν στους δρόμους και τους αιθέρες



Λονδίνο.-

Σύντομα η φουτουριστική εικόνα με αυτοκίνητα να ίπτανται πολλά μέτρα
επάνω από τη γη θα είναι πραγματικότητα.
Οι οραματιστές του μέλλοντος εδώ και δεκαετίες μοιράζονται μαζί μας το
φουτουριστικό τους όνειρο, πόλεις εναέριες ή άλλες που μοιάζουν με
θερμοκήπια ζωής, με ονειρικούς κήπους και αμόλυντα γαλήνια νερά. Από
ένα τέτοιο μέλλον δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ιπτάμενα αυτοκίνητα
και η υπόσχεση ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν θα αποτελεί μέρος της
καθημερινότητάς μας. Ομως οι καινοτόμοι κατασκευαστές δεν θέλουν να
περιμένουν ένα τόσο μακρινό μέλλον για να παρουσιάσουν τις ιδέες τους.
Αλλωστε, τα ιπτάμενα αυτοκίνητα δεν είναι μια νέα ιδέα καθώς ήδη από
τη δεκαετία του ‘60 συγγραφείς, σκηνοθέτες και σεναριογράφοι  μας
δείχνουν πώς θα είναι η καθημερινότητά μας στο μέλλον, αρκετά μέτρα
επάνω από τη γη. Πλέον φαίνεται ότι οι συνθήκες ωρίμασαν και οι
κατασκευαστές εργάζονται πυρετωδώς για να κάνουν πραγματικότητα τις
μετακινήσεις στους αιθέρες των αστικών κέντρων, πάντα υπό αυστηρές
προϋποθέσεις.
Σύντομα, τέσσερις εταιρείες θα παρουσιάσουν νόμιμα ιπτάμενα αυτοκίνητα
με φτερά τα οποία δεν θα μοιάζουν με τα eVTOL, τα ηλεκτρικά αεροσκάφη
κάθετης απογείωσης και προσγείωσης που είχαν σχεδιάσει παλαιότερα οι
ειδικοί. Από τα τέσσερα μοντέλα που θα βγουν στην αγορά, τα δύο θα
πωληθούν αρχικά ως κιτ, δηλαδή σαν ένα σύνολο αντικειμένων που όλα
μαζί αποτελούν ένα μεγαλύτερο αντικείμενο το οποίο είναι το βασικό.
Αυτή η πολιτική έχει επιλεγεί ώστε να μην χρειάζονται περίπλοκες
γραφειοκρατικές διαδικασίες για την έγκριση των ιπτάμενων αυτοκινήτων.

Liberty Sport
Η ολλανδική εταιρεία PAL-V International κάνει όλες τις απαραίτητες
δοκιμές και ενέργειες για να πάρει την απαραίτητη έγκριση από
Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας Αεροπορίας. Η προτεινόμενη τιμή του θα
είναι 300.000 δολάρια με …το κλειδί στο χέρι για όποιον τυχερό εκτός
από το χρηματικό ποσό, διαθέτει και ειδική άδεια μικρού ελικοπτέρου
για να πιλοτάρει με ασφάλεια.
Τα πρώτα ιπτάμενα αυτοκίνητα της εταιρείας αναμένεται να φανούν στους
αιθέρες το 2024. Το τρίτροχο αμάξι θα διαθέτει διπλό κινητήρα Rotax
100 ίππων και μόνο ο ένας θα χρησιμοποιείται κατά τη λειτουργία
πορείας, ώστε να κυκλοφορεί και επάνω από πόλεις όπου απαγορεύονται τα
μονοκινητήρια αεροσκάφη.

AirCar
Το μοντέλο της σλοβάκικης Klein Vision μοιάζει με ένα φουτουριστικό
super car. Θα κατασκευαστεί σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα M1 για
επιβατικά οχήματα χαμηλού όγκου παραγωγής, όμως με το πάτημα ενός
κουμπιού η ουρά θα εκτείνεται και τα κρυμμένα φτερά θα ξεδιπλώνονται.
Το πρωτότυπο των τεσσάρων τροχών κέρδισε την έγκριση από τις
ρυθμιστικές αρχές της Σλοβακίας ως πειραματικό αεροσκάφος και τώρα η
εταιρεία ετοιμάζει το μοντέλο με κινητήρα αεροπορίας 280 ίππων από την
Adept Airmotive με έδρα στη Νότια Αφρική.
Το σκάφος θα αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 300 χλμ/ώρα και απαιτείται
βασικό δίπλωμα χειριστή για να μπορεί κάποιος να το οδηγεί/πιλοτάρει
και η τιμή του θα είναι ανταγωνιστική με άλλα τετραθέσια αεροσκάφη της
κατηγορίας, όπως το Cessna 172 και το Cirrus SR22. Το επόμενο βήμα της
Klein Vision θα είναι η ανάπτυξη ενός πιστοποιημένου μοντέλου σύμφωνα
με τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τα ελαφρά αεροσκάφη CS-23, για το
οποίο η εταιρεία θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο χρόνια μέχρι να είναι
έτοιμο για την αγορά.

Switchblade
Η Samson Sky με έδρα το Ορεγκον, αναμένει να ξεκινήσει τις παραδόσεις
του ιπτάμενου αυτοκινήτου της με το όνομα Switchblade το 2024 με τιμή
που θα ξεκινά από περίπου 170.000 δολάρια.
Αρχικά θα πωλείται ως κιτ στην πειραματική/οικιακή κατηγορία της
Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας και ο σχεδιασμός του θα πληροί τα
πιο αυστηρά πρότυπα πιστοποίησης για μικρά αεροπλάνα. Ο ιδρυτής της
εταιρείας, Sam Bousfield υποστηρίζει ότι οι παραγγελίες ξεπερνούν τις
2.000 από 53 χώρες.

Model A
Το ηλεκτρικό Model A της Alef Aeronautics, με έδρα τη Santa Clara της
Καλιφόρνια θα είναι το μόνο πιστοποιημένο ιπτάμενο αυτοκίνητο που
μπορεί να κάνει κάθετη απογείωση και προσγείωση όπως τα ηλεκτροκίνητα
eVTOL. Η τιμή του θα ξεκινά από περίπου 300.000 $ και οι πρώτες
παραδόσεις αναμένονται προς το τέλος του 2025. Οι ενδιαφερόμενοι
αγοραστές μπορούν να μπουν στη λίστα αναμονής καταβάλλοντας 150 $ ή αν
θέλουν να πάρουν προτεραιότητα το κόστος ανεβαίνει στα 1.500$. Σύμφωνα
με την εταιρεία θα έχει αυτονομία περίπου 320 χλμ. και προορίζεται
κυρίως για οδήγηση στους δρόμους και να ταξιδεύει στον αέρα για μικρά
ύψη και αποστάσεις με σκοπό να αποφεύγει εμπόδια.
Newmoney



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία