Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Πέμπτη 12/10

ΒΡΩΜΙΑ ΚΑΙ ΔΥΣΟΔΙΑ ΣΤΟ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ

Βιασμοί, σεξουαλικές επιθέσεις και εκφοβισμοί,με αφορμή τις αποκαλύψεις γύρω απο την δράση τού μεγιστάνα τού Χόλιγουντ,Χάρβεϊ Γουάινσταϊν



Reuters

Πολλές μαρτυρίες - κόλαφος για τον Χάρβεϊ Γουάινσταϊν ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, για να προστεθούν στις ήδη γνωστές, που περιγράφουν τον παραγωγό ικανό να προβεί σε σεξουαλική κακοποίηση και βιασμό, χειραγώγηση και εκφοβισμό. Μετά τις αποκαλύψεις της εφημερίδας New York Times για το σκάνδαλο, η Ιταλίδα ηθοποιός Άζια Αρτζέντο και δύο ακόμη γυναίκες, βεβαίωσαν, σε άρθρο του περιοδικού The New Yorker που κυκλοφόρησε την Τρίτη, ότι υπέστησαν βιασμό από τον μεγιστάνα του Χόλιγουντ, του οποίου τις πράξεις κατήγγειλαν ο Μπαράκ Ομπάμα και η Χίλαρι Κλίντον. «Όλες οι κατηγορίες των μη συναινετικών σεξουαλικών σχέσεων διαψεύδονται από τον κ. Γουάινσταϊν», σχολίασε η εκπρόσωπός του Σάλι Χόφμιστερ σε ανακοίνωση που μεταδόθηκε από αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Σύμφωνα με την Άζια Αρτζέντο, κόρη του Ιταλού σκηνοθέτη Ντάριο Αρτζέντο, ο παραγωγός φέρεται να είχε μια μη συναινετική σχέση μαζί της με στοματικό σεξ το 1997 σε δωμάτιο ξενοδοχείου στην Κυανή Ακτή. Στο ίδιο άρθρο, η ηθοποιός Λουσία 'Εβανς κατηγορεί τον παραγωγό ότι την εξανάγκασε σε πεολειχία το 2004 και μια άλλη γυναίκα, που ζήτησε να μην κατονομαστεί, τον κατηγορεί ότι την εξανάγκασε να έχει σεξουαλική σχέση μαζί του. Μετά τις αποκαλύψεις της New York Times, ο Γουάινσταϊν τέθηκε σε άδεια από την εταιρία παραγωγής του, The Weinstein Company, της οποίας το διοικητικό συμβούλιο τον απέλυσε την Κυριακή. «Αυτό δεν σταματούσε, ήταν εφιάλτης», δήλωσε στο New Yorker η Άζια Αρτζέντο, που δηλώνει ότι είχε προσκληθεί από ένα μέλος της ομάδας του Γουάινσταϊν, πριν βρεθεί μόνη μαζί του. Σε άρθρο που δημοσιεύτηκε την Τρίτη στην ιστοσελίδα του ίδιου περιοδικού, εξηγεί ότι το περιστατικό ήταν ένα «φρικτό τραύμα». «Ήμουν συντετριμμένη», δηλώνει. Διηγείται ότι ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν επέμεινε να τη συναντά, κάτι που αυτή δέχτηκε. Αυτός είχε κι άλλες σεξουαλικές σχέσεις μαζί της τα επόμενα πέντε χρόνια. Εκείνη τις χαρακτηρίζει συναινετικές αλλά δηλώνει ότι ένιωθε «υποχρεωμένη» να ενδίδει στις προτάσεις του. Το άρθρο του New Yorker αναφέρει και άλλες ηθοποιούς, συγκεκριμένα τη Ροζάνα Αρκέτ και τη Γαλλίδα Εμά ντε Κον. Οι δυο γυναίκες μιλούν για συναντήσεις κατά τη διάρκεια των οποίων ο παραγωγός προσπάθησε ανεπιτυχώς να έχει σεξουαλική σχέση μαζί τους.



Μια δεύτερη ευκαιρία



Στο πρώτο ρεπορτάζ των New York Times οι ηθοποιοί Άσλεϊ Τζαντ και Ρόουζ Μακ Γκόουαν κατήγγειλαν ότι τις εξανάγκασε να τον βλέπουν γυμνό ή τους υποσχέθηκε βοήθεια στην καριέρα τους έναντι σεξουαλικών ανταλλαγμάτων. Πολλές ηθοποιοί του Χόλιγουντ άρχισαν στη συνέχεια να καταγγέλλουν τον παραγωγό κινηματογραφικών ταινιών ή να ομολογούν ότι έχουν ακούσει φήμες για παρόμοια γεγονότα όπως αυτά που περιγράφονται στην έκθεση. Μεταξύ των θυμάτων του φέρεται να ήταν και μεγάλες σταρ του Χόλιγουντ, όπως η Αντζελίνα Τζολί και η Γκουίνεθ Πάλτροου. Η Τζολί ήταν 23 χρόνων και προωθούσε την ταινία «Playing by Heart» όταν ο Γουάινσταϊν προσπάθησε να την εκμεταλλευτεί σεξουαλικά σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. «Είχα μια κακή εμπειρία με τον Γουάινσταϊν όταν ήμουν νέα και, ως αποτέλεσμα, αποφάσισα να μην ξαναδουλέψω μαζί του αλλά και να προειδοποιήσω όσους σκόπευαν να δουλέψουν» ανέφερε σε email προς τους New York Times. Η Πάλτροου έπεσε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης από τον Γουάινσταϊν στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του στο Μπέβερλι Χιλς. Ήταν το 1996, όταν γύριζε την ταινία «Emma». Όπως δήλωσε η ίδια της ζήτησε να του κάνει μασάζ και μετά να τον ακολουθήσει στο δωμάτιο της. Εκείνη αρνήθηκε και έφυγε, ενώ ανέφερε το περιστατικό στον τότε σύντροφο της, τον Μπραντ Πιτ, ο οποίος ζήτησε τα ρέστα από τον Γουάινσταϊν. «Ήταν βάναυσο. Με πήρε τηλέφωνο (o Γουάινσταϊν) και άρχισε να ωρύεται. Με απείλησε να μην ξαναμιλήσω σε κανέναν για το τι έγινε». Το νέο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρει ότι ο Γουάινσταϊν παρενόχλησε σεξουαλικά τις Μίρα Σορβίνο και Ροζάνα Αρκέτ. Η νεοϋορκέζικη εφημερίδα αναφέρει επίσης τη Γαλλίδα ηθοποιό Τζουντίθ Γκοντρές. Ο παραγωγός δηλώνει ότι όλες οι γυναίκες που μίλησαν δημόσια για σεξουαλικές σχέσεις μαζί του, ζητώντας να μην αποκαλυφθεί η ταυτότητά τους, είχαν συμφωνήσει σε αυτό, είπε η εκπρόσωπός του Σάλι Χοφμίστερ. «Ο κ. Γουάινσταϊν επιβεβαίωσε επίσης ότι δεν υπήρχαν ποτέ αντίποινα εναντίον των γυναικών που είχαν αρνηθεί τις προτάσεις του». Ο Γουάινσταϊν υποβάλλεται τώρα σε... θεραπεία, σύμφωνα με την εκπρόσωπό του, και ο ίδιος «ελπίζει ότι, αν σημειώσει επαρκή πρόοδο, θα του δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία».


 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία