|
| Πέμπτη 19/10
Σαν... τη γάτα με το ποντίκι
3-1 η Μπάρτσα τον Ολυμπιακό για το Champions League
ΑΠΕ-ΜΠΕ.-
Κυρίαρχη η Μπαρτσελόνα μέσα στο «Καμπ Νου» και με καθολική υπεροχή, νίκησε 3-1 τον Ολυμπιακό για την 3η αγωνιστική του 4ου ομίλου του Champions League, φτάνοντας στο απόλυτο «3x3» και αφήνοντας τους πρωταθλητές Ελλάδας χωρίς βαθμό. Ο Νικολάου με αυτογκόλ στο 18', ο Μέσι στο 61' και ο Ντίνιε στο 64' τα γκολ της ισπανικής ομάδας, που από το 42' αγωνιζόταν με δέκα παίκτες, λόγω αποβολής του Πικέ με 2η κίτρινη κάρτα. Ο Νικολάου πέτυχε και το γκολ του Ολυμπιακού στο 90'.
Με φουλ αμυντική διάταξη παρατάχθηκε ο Ολυμπιακός, χωρίς «καθαρόαιμο» φορ και με τον Οφόε να έχει καθήκοντα επιθετικού. Όπως ήταν αναμενόμενο, η Μπάρτσελόνα πήρε από την πρώτη στιγμή τα ηνία του αγώνα, κυριάρχησε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη, έκλεισε την ελληνική ομάδα στην περιοχή της, αλλά έφτασε στο πρώτο γκολ από... σπόντα. Στο 18' ο Ντεουλοφέου από δεξιά γύρισε την μπάλα και ο Νικολάου την έστειλε στα δίχτυα της ομάδας του.
Στο 24' ο Παουλίνιο με κεφαλιά έστειλε την μπάλα στο δοκάρι, ενώ στο 33' και από μπαλιά του Μέσι, ο Σουάρες βρέθηκε απέναντι στον Προτό, αλλά νικήθηκε από τον Βέλγο τερματοφύλακα. Σε όλο αυτό το διάστημα ο Ολυμπιακός συνέχισε να αμύνεται μαζικά, αδυνατούσε να κρατήσει την μπάλα και την έχανε αμέσως και μόνο μια φορά κατάφερε να κάνει αισθητή την παρουσία του, όταν στο 36' το δυνατό σουτ του Οφόε πέρασε δίπλα από το δοκάρι.
Στο 42' ο Πικέ έσπρωξε με το χέρι την μπάλα στα δίχτυα, ο βοηθός του Κόλουμ το είδε και ο διεθνής αμυντικός δέχθηκε τη 2η κίτρινη κάρτα και αποβλήθηκε, αφήνοντας την Μπαρτσελόνα με δέκα παίκτες. Ωστόσο, το αριθμητικό μειονέκτημα ελάχιστα άλλαξε τις... ισορροπίες του αγώνα και η ισπανική ομάδα συνέχισε σε ρυθμούς ρελαντί να παίζει τον Ολυμπιακό σαν τη γάτα με το ποντίκι.
Με δεδομένη την αριθμητική υπεροχή, ο Λεμονής αποφάσισε να περάσει επιθετικό στο ματς, βγάζοντας τον Ζιλέ, βάζοντας τον Τζούρτζεβιτς και γυρνώντας τον Οφόε στη φυσική θέση του. Ένα φάουλ όμως του νεαρού Νικολάου στο ύψος του ημικύκλιου στο 61', έδωσε την ευκαιρία στον Μέσι να το εκτελέσει και να πετύχει το 100ο του γκολ στη διοργάνωση (και μάλιστα το 1ο το είχε πετύχει κόντρα στον Παναθηναϊκό). Τρία λεπτά αργότερα ο Ντίνιε με συρτό διαγώνιο σουτ ανέβασε τον δείκτη στο 3-0.
Κάποιες χαμένες ευκαιρίες από την Μπαρτσελόνα στη συνέχεια και το σκορ παρέμεινε ίδιο έως το 90', όταν σε κόρνερ του Φορτούνη, ο Νικολάου με κεφαλιά διαμόρφωσε το αποτέλεσμα σε 3-1. Αυτό είναι το πρώτο γκολ που δέχεται η Μπαρτσελόνα στη διοργάνωση.
|
|
|
|
ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!
|
Όλα τριγύρω
αλλάζουνε και όλα
στα ίδια μένουν...
ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία».
Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με
την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια
έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την
αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να
την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων
- εραστών και της εξουσίας...
ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του
80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και
πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης,
σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα
το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής
μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε
θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο
τόπος και εκείνη η γενιά.
ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές
«μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις
ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον
περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που
χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών
ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα
ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της
...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που
βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι
στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους,
για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως
της όποιας εκλογικής αναμέτρησης...
ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν
δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον
από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία
επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα
κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν
υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική
σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική
εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι
σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που
ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι
πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που
...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων»
ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον
δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν
παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για
δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει...
ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια
και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και
γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που
είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την
δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του
Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής
τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι
περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους
«τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές
τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...
|
Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας
|
Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>
|
|
|
|
|